Keresés:
Események
«2019. június»
HKSzeCsPSzoV
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Marketing mesterképzési szak
Képzésvezető
Dr. Totth Gedeon
Szükséges végzettség
Diploma
Képzési szint
Mesterképzés
Képzési hely(ek)
KKK
Nyelv
Magyar
Munkarend (tagozat)
Nappali, Levelező
Finanszírozási forma
Magyar állami ösztöndíjjal támogatott, Önköltséges

Képzés célja

Olyan szakemberek képzése, akik különböző üzleti és non-business szervezetekben, intézményekben és vállalkozásokban végeznek marketingtevékenységet. Megszerzett elméleti és gyakorlati ismereteik birtokában képesek marketingstratégia kialakítására, a tág értelemben vett marketingtevékenységek menedzselésére, különböző szervezetek, folyamatok és szakmai programok irányítására, a szükséges marketingeszközök tartalmának meghatározására, feladatok végrehajtásának koordinálására, kapcsolattartásra belső és külső funkciókkal, szervezetekkel. Megfelelő ismeretekkel rendelkeznek tanulmányaik doktori képzés keretében történő folytatására.

Képzés fő jellemzői

 

  • végzettségi szint: mesterfokozat (magister, master; rövidítve: MSc)
  • szakképzettség: okleveles közgazdász marketing szakon
  • a szakképzettség angol nyelvű megjelölése: Economist in Marketing

Képzési terület: gazdaságtudományok

„Az alap- és mesterképzési szakok képzési és kimeneti követelményeiről szóló 18/2016 (VIII.5) EMMI rendeletben található képzési és kimeneti követelmények alapján. A képzés fő tanulmányi területei:

  • gazdaságtani és társadalomtudományi ismeretek/ alapozó tárgyak : modern közgazdasági elméletek, holisztikus marketing, stratégiai menedzsment, matematikai statisztika, pénzügyi menedzsment, az értékteremtő folyamatok menedzsmentje, számítógépes adatelemzés
  • szakmai törzstárgyak: alkalmazott marketingkutatás, döntéselmélet és módszertani ismeretek, integrált marketingkommunikáció, gazdasági és versenyjog, komparatív marketing, fogyasztói és vásárlói magatartás, a fogyasztás szociológiája, interkulturális menedzsment, márkastratégia- márkamenedzsment, környezet- és piacelemzés, a magyar gazdaság külső környezete, stratégiai kommunikáció-menedzsment, supply chain menedzsment, marketingtervezés
  • differenciált szakmai tárgyak: business relationship menedzsment, e-kereskedelem, fogyasztóvédelem, fogyasztáspszichológia multikulturális tanulmányok, marketingszolgáltatások menedzsmentje, üzleti nyelvi környezet stb.”

Képzési idő

4 félév

Oklevélben szereplő végzettség megnevezése

Okleveles közgazdász marketing szakon

Elhelyezkedési lehetőségek

A megszerzett marketing szakismereteket a végzett hallgatók jól hasznosíthatják a vállalati és költségvetési szektorban olyan vezető beosztásokban, ahol a gyakorlatban azonnal alkalmazható marketing módszerek alkalmazására és a marketing szemléletrendszer érvényesítésére van szükség. A legfőbb ilyen munkakörök: ügyvezető, beszerzési vezető, kereskedelmi vezető, piackutató, piacelemző, stratégiai tervező, marketing-tanácsadó, márkamenedzser, marketing kontroller.

Felvételi követelmények

Teljes kreditérték beszámításával vesszük figyelembe a következő alapképzési szakokat: kereskedelem és marketing, gazdálkodási és menedzsment, nemzetközi gazdálkodás, pénzügy és számvitel, turizmus-vendéglátás, emberi erőforrások.

A bemenethez meghatározott kreditek teljesítésével vesszük számításba a következő alapképzési szakokat: alkalmazott közgazdaságtan, gazdaságelemzés, közszolgálati. Ugyancsak az alább meghatározott kreditek teljesítésével vesszük számításba azokat az alap- vagy mesterfokozatot adó szakokat, illetve a felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény szerinti főiskolai vagy egyetemi szintű alapképzési szakokat, amelyeket a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek összevetése alapján a Kreditátviteli Bizottság elfogad. A mesterképzésbe való felvétel feltétele ezen szakok esetében, hogy az alábbiakban felsorolt ismeretkörökben legalább 30 kredittel rendelkezzen a hallgató. 

 

- a módszertani alapismeretek (matematika, statisztika, informatika) 8-12 kredit,

- az elméleti-közgazdaságtani alapismeretek (mikro- és makroökonómia, nemzetközi gazdaságtan, regionális gazdaságtan, gazdaságtörténet) 8-12 kredit,

- és az üzleti kötelező szakmai alapismeretek (vállalatgazdaságtan, vállalati pénzügy, marketing, számvitel, vezetés-szervezés, emberi erőforrás) 10-14 kredit.

  

A felvételi eljárás során összesen 100 pont szerezhető az alábbi bontásban:

○ az alapképzésben szerzett oklevél átlaga vagy utolsó 4 félév tanulmányi eredménye alapján max. 50 pont

○ motivációs beszélgetés és szakmai ismeretek szóbeli felvételi vizsga alapján max. 40 pont

 

○ Többletpontok (max. 10 pont):

  • előnyben részesítési maximális pont: 10 pont
    • fogyatékosság: 10 pont
    • gyermekgondozás: 10 pont
    • hátrányos helyzet: 10 pont
    • 2. nyelvvizsga / felsőfokú (C1) komplex: 6 pont
    • 2. nyelvvizsga / középfokú (B2) komplex: 3 pont
    • 3. nyelvvizsga / felsőfokú (C1) komplex: 6 pont
    • 3. nyelvvizsga / középfokú (B2) komplex: 3 pont
    • intézményi TDK 1-3. hely: 3 pont
    • OTDK 1-3. hely: 5 pont
    • sporteredmény: Világ- és Európa-bajnokság 1-3. hely: 5 pont
    • szakirányú szakmai gyakorlat: 5 pont
    • szakmai oktatási tevékenység: 10 pont
    • szaknak megfelelő OKJ-s végzettség: 3 pont

Önköltség és egyéb díjak

A képzés állami ösztöndíjas és önköltséges formában kerül meghirdetésre. Az önköltség összege a 2017/2018. tanévben nappali munkarendben 330 000 Ft/félév, levelező munkarendben 280 000 Ft/félév.

További információk

A képzési idő 4 félév:
  • nappali munkarendben 1260 óra, hétköznap délutáni időpontokban
  • levelező munkarendben 420 óra, péntek délutáni és szombati órabeosztással

További felvilágosítás

Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM