A Rektori Hivatal a rektornak közvetlenül alárendelten látja el szervezési, koordinációs, adminisztratív, kommunikációs és döntéselőkészítési tevékenységét, ezzel támogatva az akadémiai felsővezetés (rektor, tudományos rektorhelyettes, oktatási rektorhelyettes, stratégiai és innovációs rektorhelyettes) mindennapi munkáját. A Rektori Hivatal működését annak vezetője hangolja össze, aki egyben koordinálja a dékáni hivatalvezetők munkáját is.
A Dékáni Hivatalok a karok ügyviteli és szervezési ügyintézéssel kapcsolatos feladatainak ellátására létrehozott szervezeti egységei, amelyeket a Dékáni Hivatalok vezetői irányítanak.
A Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ tudásmegosztással segíti a vállalkozói kultúra terjedését, erősíti a hazai kis- és középvállalkozásokat. A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) partnerségben a vállalkozásokkal stratégiai célját támogató műhely célja, hogy a közép-európai vállalkozásfejlesztés ismert kutató-, fejlesztő-, képző- és tudásszolgáltató bázisává („think tank”) fejlődjön.
A Budapest LAB hasznos információkkal, kutatásokkal és képzéssel segíti a vállalkozói kultúra terjedését és a hazai kis- és középvállalatok sikerességét.
Bekapcsolódik nemzetközi kutatási projektekbe, valamint alkalmazott kutatásokat végez, hogy a hazai vállalkozói szféra számára valóban fontos kérdésekre szülessenek válaszok. Az eredményeket pedig közérthetően teszi közzé, hogy mindennapi tudássá válhassanak.
Elindította a Családi Vállalkozás Kutatási Programot, amely Magyarországon elsőként vizsgálja e vállalkozói kör sajátosságait. A családi vállalkozások mellett kutatási témái között kiemelt figyelmet szentel a startupok, a szabadúszók, valamint a vállalkozás mentorálás területének.
Online magazinja, kiadványai és rendezvényei segítségével érdekes és fogyasztható módon, széles körben osztja meg a felhalmozott, a vállalkozói léthez kapcsolódó tudást.
Inspirációt nyújt a vállalkozást tervezőknek és vállalkozóknak, valamint képzéseket fejleszt a sikeres vállalkozáshoz szükséges témákban.
Ellátja a doktori képzések szervezését, illetve saját igazgatási és ügyviteli feladatait. Tevékenysége során az Egyetem valamennyi karával, oktatási szervezeti egységével és vezetőjével együttműködik, különösen a doktori képzés szervezésével megbízott személyekkel. Vezetőjét az Egyetemi Doktori Tanács (a továbbiakban: EDT) választja meg és menti fel, és ennek alapján a rektor bízza meg, illetve vonja vissza a vezetői megbízását, továbbá gyakorolja a vezető és a dolgozók felett a munkáltatói jogokat.
Az Egyetemi Habilitációs és Doktori Tanácsa Doktori Iskola képzési programjaiban részt vevő hallgatók és oktatók, valamint a fokozatszerzők közös önkormányzati testülete. Tagjai a hallgatói képviselet kivételével csak tudományos fokozattal rendelkező szakemberek lehetnek.
Feladatai többek között:
véleményezi a doktori iskolák létesítési javaslatát;
dönt a doktori fokozatszerzési eljárások indításáról, a kreditelismerésekről, a komplex vizsga követelményeiről, a doktori fokozat odaítéléséről, honosításáról és visszavonásáról,
a doktori iskolák javaslatára kijelöli a doktori felvételi bizottság tagjait, a bírálóbizottság tagjait és a hivatalos bírálókat, létrehozza a komplexvizsga-bizottságot, továbbá jóváhagyja a doktori témavezetők és a doktori iskola oktatóinak személyét, mely jogosítványokat átruházhatja a tudományági doktori tanácsra;
meghatározza a doktori fokozatszerzés idegen nyelvi követelményei körében az első idegen nyelvként (első nyelvvizsga) elfogadható nyelvek listáját,
a bírálóbizottság véleménye alapján dönt a zárt védés iránti kérelemről, amely jogosítványát átruházhatja a tudományági doktori tanácsra;
véleményezi a Szenátus részére a rektornak a tiszteletbeli doktori, illetve a tiszteletbeli doktori és professzori cím adományozására tett előterjesztéseit, valamint a doktori iskola megszüntetésére tett javaslatát;
megválasztja a felsőoktatási intézmény doktori iskoláinak vezetőit, megbízza, illetve felmenti a doktori iskola tanácsának tagjait.
A Duális Koordinációs Központ hatáskörébe tartozik különösen:
A Duális Koordinációs Központ élén a központvezető áll. A Központ vezetője az oktatási rektorhelyettes szakmai irányítása alatt látja el a tevékenységét, munkája során kapcsolatot tart a kari duális felelősökkel. A Központ vezetőjének megbízatása legfeljebb 5 évre szólhat, mely pályázat alapján többször meghosszabbítható. A munkáltatói jogokat a Központ vezetője felett a rektor, a Központ dolgozói felett átruházott hatáskörben az oktatási rektorhelyettes gyakorolja a foglalkoztatási követelményrendszerben meghatározottak szerint. A központvezető felelős a Duális Képzés Minőségbiztosítási Rendszerének működtetéséért, fejlesztéséért. A központvezető felelős a hallgatók teljesítményértékelési rendszerének működtetéséért és eredményeinek publikálásáért.
Az Esély Központ célja:
Feladatai:
A felelős gondolkodás a BGE tradicionális értékei közé tartozik és jelenleg is stratégiájának fókuszában áll. Az egyetem idén májusban megalkotta fenntarthatósági stratégiáját, amelynek alapján felelős felsőoktatási intézményként tudatosan felméri, kezeli és kommunikálja saját társadalmi-gazdasági-környezeti hatásait, a tapasztalatokat pedig beépíti működési, kutatási és oktatási stratégiájába.
A Keleti Üzleti Akadémiai Központ (Oriental Business and Innovation Center - OBIC) a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) együttműködésének eredményeként jött létre (2016) a kelet-ázsiai régió tapasztalatainak megértése és a régiót magas szinten ismerő szakemberek képzése érdekében. Az OBIC az oktatás, a mobilitás és a kutatás területén nyújt számos lehetőséget a BGE hallgatói és oktatói számára, továbbá változatos szakmai és kulturális rendezvényeket szervez és hozzájárul a BGE nemzetközi kapcsolatainak elmélyítéséhez és bővítéséhez. Az OBIC Kelet-ázsiai Kutatói Központjának munkája a kelet-ázsiai országok gazdaságára és társadalmára összpontosít a BGE oktatói, valamint hazai és külföldi kutatók bevonásával.
A BGE Kutatási Szolgáltató Központjában (KSZK) a magas szintű és az alkalmazott kutatások megvalósításáért és eredményeik széles körben való megosztásáért dolgozunk. Célunk, hogy színvonalas kutatásra ösztönözzünk minél több BGE polgárt és ehhez szellemi, kutatásmódszertani muníciót és támogatást biztosítsunk. Ennek érdekében többek közt workshopokat, tréningeket szervezünk és tartunk, személyre szabott tanácsadással, módszertani konzultációkkal állunk a kollégák rendelkezésére, illetve a kutatással, kutatás- és publikációtámogatással kapcsolatos információk rendszerezésén és áramoltatásán dolgozunk.
A Minőségügyi Központ a rektornak alárendelt, az Egyetem akadémiai szervezetéhez tartozó nem oktatási szervezeti egysége, amely ellátja a Egyetem minőségirányítási rendszerének fenntartásához és fejlesztéséhez kapcsolódó tevékenységek koordinálását, valamint a Egyetem akkreditációjához kapcsolódó minőségügyi feladatokat.
A Minőségügyi Központ tevékenysége során az Egyetem valamennyi karával, a minőségirányítási rendszer hatálya alá tartozó minden oktatási és nem oktatási szervezeti egységével és ezek vezetőjével együttműködik, különösen a karok és az igazgatóságok minőségügyi felelőseivel, valamint a Minőségirányítási és Értékelési Bizottsággal.
A Nemzetközi Kapcsolatok Központja az Egyetem intézményi szintű, önálló funkcionális szervezeti egysége, melynek fő feladata az egyetemi és kari nemzetközi kapcsolatok stratégiai irányítása és koordinálása. Kiemelt feladatink közé tartozik a nemzetközi és intézményközi kapcsolattartás, Egyetemünk képviselte nemzetközi fórumokon, nemzetközi szervezetekben. A Nemzetközi Kapcsolatok Központja aktívan részt vesz a nemzetközi hallgatói szervezetek koordinálásában és támogatásában. A Nemzetközi Munkacsoport vezetésén keresztül összehangolja a karok nemzetközi tevékenységét, valamint támogatja az ERASMUS+ pályázatok megvalósulását. Az AACSB, CEEMAN, NIBS, EUA, EURASHE, IAU, UIIN tagságok támogatásán keresztül erősíti a Budapesti Gazdasági Egyetem nemzetközi elismertségét.
A BGE NYVK három vizsgarendszert működtet – az egynyelvű gazdasági kommunikáció, valamint a kétnyelvű üzleti, idegenforgalmi-vendéglátóipari szaknyelvi vizsgarendszereket –, melyekben államilag elismert szaknyelvi nyelvvizsga-bizonyítványok megszerzését teszi lehetővé alap- (B1), közép- (B2) és felsőfokon (C1). A vizsgák minden vizsgarendszerben szóbeli, írásbeli vagy komplex típusúak lehetnek, nyolc nyelvből tehetők vizsgák, ezek: angol, francia, japán, kínai, német, olasz, orosz és spanyol nyelv. E nyolc nyelvből az egyes szaknyelvi vizsgarendszerekben akkreditált és így vizsgára választható nyelvek száma eltér. A Vizsgaközpont évente három vizsgaidőszakot szervez és országosan 17 vizsgahellyel rendelkezik. A Vizsgaközpontunkban letehető egy- és kétnyelvű vizsgák mindegyike elfogadott a gazdaságtudományok képzési terület alá tartozó minden alapképzéses szakon.
Az Oktatás-módszertani Központ a „BGE sikerre vezető oktatás” stratégiai céljának megvalósításában katalizátor szerepet tölt be, olyan fejlesztő és támogató közösségek és terek létrehozásával, ahol az oktatók módszertanilag tudatossá válhatnak, és ahol a kiváló tanítást elismerik és megbecsülik.
Működésünk alapja, hogy olyan egyetemi kultúrát képzelünk el, ahol a tanítás-tanulás folyamatában az egyetem polgárai fejlesztő közegben, partnerként dolgoznak azon, hogy a közösségben szakmailag mindenki kiteljesedjen.
Az OMK márka egyet jelent a professzionális, bizonyítékalapú módszertani segítséggel, a rugalmas és személyre szabott problémaközpontú megoldásokkal és a barátságos, támogató, fejlesztő attitűddel, melynek alapértékei az inklúzió, a kiválóság, az odafigyelés, a bizonyítékalapú megközelítés, az innováció és az empátia.
Fő feladataink:
a tantárgyakhoz kapcsolódóan az oktatás-módszertani fejlesztések megvalósítása
tananyagok módszertani fejlesztésének megvalósítása
új módszertani eszközök bevezetésének megvalósítása
az oktatók rendszeres módszertani, pedagógiai továbbképzésének megszervezése
digitális oktatásfejlesztés megvalósítása
pedagógiai és infokommunikációs újdonságok ismertetése
módszertani közösségépítés, stb.
A Budapesti Gazdasági Egyetem Testnevelési és Sportközpontja 2018. szeptember 1-jén kezdte meg működését, folytatva a korábbi Testnevelés Tanszék által megkezdett munkálatokat. A Központ létrejöttével – immáron a testnevelés órák mellett – nagyobb hangsúlyt kapnak a tanórákon kívüli mozgásos, egészséggel kapcsolatos, vagy akár a versenyszintű tevékenységek is, mellyel nem csak a hallgatóknak biztosítunk egyre több lehetőséget, hanem a dolgozóknak is.
Szervezeti egység saját oldala
Tanszékek:
Gazdasági Szaknyelvek Tanszék
Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék
Pénzügyi és Gazdálkodási Szaknyelvek Tanszék
Szervezeti egység saját oldala
Tanszékek:
Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék
Üzleti Gazdaságtan Tanszék
Szervezeti egység saját oldala
Tanszékek:
Alkalmazott Kvantitatív Módszertan Tanszék
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Üzleti Elemzés Módszertan Tanszék
Szervezeti egység saját oldala
Tanszékek:
Gazdaságinformatika Tanszék
Logisztika és Menedzsment Informatika Tanszék
Menedzsment Tanszék
Szervezeti egység saját oldala
Tanszékek:
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Szervezeti egység saját oldala
Tanszékek:
Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék
Pénzügy Tanszék
Számvitel Tanszék
Szervezeti egység saját oldala
Tanszékek:
Kommunikáció Tanszék
Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
Pedagógia Tanszék