E-mail aláírások beállítása a Budapesti Gazdasági Egyetemen
Az alábbi dokumentum segítséget nyújt az egyetemen használt egységesített levélaláírások létrehozásában.
Levélaláírás beállítása Outlook levelezőprogramban.
1. Meg kell nyitni a levelező programot (Outlook), majd az „Új e-mail” csempére kell kattintani.
2. Az „Üzenet” fül alatt találjuk az Aláírás opciót. Kattintsunk rá, majd válasszuk az Aláírások… lehetőséget.
3. A megjelent „Aláírások és levélpapírok” ablakban az aláírás létrehozásához az „Új” gombra kell kattintani. Megjegyzés: már meglévő aláírás esetén a szerkeszteni kívánt aláírást ki lehet választani és lent a szerkesztő ablakban lehet módosítani.
4. Új aláírás létrehozása esetén előszőr az aláírás nevét kell megadni. (pl: Saját aláírásom, céges aláírás, BGE aláírás). Ok gombbal létrehozzuk.
5. Az itt mellékelt aláírás mintatárból a megfelelő mintát bemásolni az alábbi módon:
- · Ki kell jelölni a minta aláírást, majd jobb klikk – másolás (CTRL + C).
- Az „aláírások és levélpapírok” ablakba bemásolni a „Forrásformátum megőrzése” beillesztéssel:
- Végezetül a példa aláírást, az „aláírás szerkesztése” szerkesztőablakban lehet a megfelelő formára hozni. Az aláírás mellett baloldalon van egy üres rész. Ott a BGE logója helyezkedik el, de a levelező program szerkesztő ablaka ezt nem jeleníti meg, viszont kihagyja a helyét. A kész aláírásban a logó megjelenik majd.
- Az aláírás elkészítésének utolsó folyamata, az ablak jobb felső részében annak automatizálása, hogyan viselkedjen az aláírás új, vagy továbbított levél elkészítésekor. Az Új üzenetek és/vagy a Válasz/továbbításnál válasszuk ki az automatikusan megjelenő aláírást. Az aláírás megfelelő testre szabása után az OK gombbal mentünk mindent és bezáródik az ablak.
6. Ezután az aláírás bármikor kiválasztható üzenet írásakor vagy tovább küldésekor:
Levélaláírás beállítása O365 webalkalmazás esetén
1. Meg kell nyitni egy böngészőablakban az O365-ös fiókot (https://portal.office.com).
2. A bejelentkezés után az „Outlook” Applikációra kell kattintani bal oldalon.
3. Az Outlook web Applikáció betöltése után a jobb felső sarokban lévő fogaskerék (beállítások) ikonra kell kattintani:
4. A „Beállítások” (fogaskerék) alatti kereső sorban be kell írni: ”Aláírás”, majd a felugró „E-mail aláírás” menüpontra kell kattintani:
5. Az „E-mail aláírás” menüpontra kattintva előugrik ennek beállítására alkalmas ablaka, ahová be kell másolni a szükséges aláírást, majd meg kell adni, hogy az új, illetve továbbított levelekhez rakja-e hozzá azt automatikusan.
6. Ha kész, „ok” gomb. Ezzel a művelettel az aláírás a webalkalmazásban is beállításra került.