Kiválasztott nyelv
    HU - Magyar
    Váltásnál az adott területre vonatkozó információkat fogsz látni.
  • EN - English
Hallgatói fiók

Külkereskedelmi Kar

KKK

Külkereskedelmi Kar
KKK
KKK
Dr. habil. Szabó Zoltán
Marketing Tanszék
egyetemi docens
PhD
Dr. habil. Szabó Zoltán
Elérhetőségek
  • Iroda:1165 Budapest, Diósy L. u. 22-24.
  • Épület:E épület, II. emelet, 28-as szoba
  • Telefon:+36 1 467-7800
  • Belső mellék:852
  • Email:szabo.zoltan.phd@uni-bge.hu

Bemutatkozás

Dr. habil. Szabó Zoltán PhD MBA egyetemi docens több, mint 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik a felsőoktatásban. 1998-ban a Gödöllői Agrártudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Marketing szakirányán szerzett egyetemi diplomát (MSc), majd 2000-ben a Christian Agricultural College Dronten, The Netherlands BA képzésén végzett. 2007-ben a Webster University Saint Louis, The USA egyetemen Master of Business Administration (MBA) képesítést nyert el. Tudományos fokozatait a Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar, Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskolában szerezte, ahol 2007-ben PhD, 2013-ban Dr. habil. fokozattal, valamint a Szent István Egyetem Ezüstérem kitüntetéssel ismerték el kutatói és oktatói tevékenységét. Szakmai munkássága számos területre kiterjed. Publikációs tevékenységét több, mint 100 eddig megjelent cikk, könyv, könyvrészlet, konferencia kiadvány, tanulmány bizonyítja, melyek listáját az alábbi linken lehet megtekinteni (https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=authors10013313). ; Nemzetközi ismertségét és elismertségét jellemzi, hogy több folyóirat (IJWBR - International Journal of Wine Business Research, IFAMR - International Food and Agribusiness Management Review) és konferencia (AWBR - Academy of Wine Business Research, YRS International Conference for Young Researchers) lektora. Rendszeresen publikál nemzetközi folyóiratokban és konferenciákon (IAES - International Atlantic Economic Conference, International Food and Marketing Research Philadelphia, Economy and Business, Cereal Research Communications, SAE – Studies in Agricultural Economics, Eurpoean Journal of Tourism Hospitality and Recreation, IAAE – International Association of Agricultural Economists, IFMA – International Farm Management Congress). A FAO (Food and Agriculture Organization of the United Nations) számára készített tanulmányok társszerzője SME versenyképesség témakörben. Vendégoktatóként kurzusokat és órákat tart a TSM (Toulouse School of Management), a BOKU (Universität für Bodenkultur Wien), a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetemen (EMTE) Csíkszeredában és a CAH / Aeres Unversity of Applied Sciences egyetemeken, nemzetközi szakmai és tudományos szervezetek tagja (MTA, IAES, IAAE, IFMA, IFAMR).; Az elmúlt években számos tantárgyat dolgozott ki a felsőoktatás különböző - alap, mester, PhD és MBA - képzéseiben magyar, angol és német nyelven a marketing különböző területein, többek között: Holisztikus marketing, Marketing menedzsment, Régió- és településmarketing, Marketing stratégiák, Nemzetközi marketing, Stratégiai vállalati marketing, Digitális kereskedelem, E-kereskedelem, Bormarketing, Marketing alapjai, Marketingkommunikáció és PR, Turisztikai- és vendéglátó marketing. A hallgatók munkáját és felkészülését számos módon támogatja. Eddig több, mint 200 hallgatót segített diploma és szakdolgozatírásban. Több hallgatói versenyre is készített fel hallgatókat. 8 TDK hallgatója közül ketten 1. helyezést, egy 2. helyezést és egy 3. helyezést ért el. 5 hallgatója indult OTDK-n, közülük egy 1. helyezést és egy 3. helyezést ért el. Az Országos Városmarketing Versenyeken két csapata is döntőbe jutott. Jelenleg három doktori iskolában - BGE Vállalkozás-és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola (témakiíró, oktató), SzIE Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola (témavezető, oktató), SOE Széchenyi István Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola (témavezető) - 6 PhD hallgató kutatási munkáját támogatja és 2 végzett PhD hallgatója van.

Oktatott tantárgy(ak)

  • Digitális kereskedelem (angol nyelven)
  • Digitális kereskedelem (angol nyelven)
  • E-kereskedelem (magyar nyelven)
  • Marketing (magyar nyelven)
  • Marketing alapjai (magyar nyelven)
  • Nemzetközi marketing (magyar és angol nyelven)
  • Piackutatás alapjai (angol nyelven)
  • Stratégiai menedzsment (angol nyelven)
  • Stratégiai vállalati marketing (magyar nyelven)
  • Vállalati és marketingstratégia (magyar nyelven)

Kutatási területek

  • Marketing stratégiák – online és offline - a hazai és nemzetközi vállalatok szolgálatában
  • Eseménymarketing
  • Fogyasztói/vásárlási szokások
  • Bormarketing
  • Régió- és településmarketing
  • Marketing stratégiák alkalmazása a szolgáltató szektorban
  • Megtakarítások, pénzügyi szektor fogyasztói szokások
  • Vállalti marketing stratégiák
  • Stratégiai szövetségek
  • Borvásárlási szokások
  • Turizmusmarketing
  • Autóipari marketing