A Pénzügyi és Gazdálkodási Szaknyelvek Tanszék rendezésében 2022. május 4-én lezajlott tudományos eseményen Fajt Balázs előadását hallgattuk meg Egyéni különbségek a nyelvtanulásban címmel.
A kiindulási pont az volt, hogy az egyéni különbségek jelentős mértékben meghatározzák az idegennyelv-tanulási folyamat sikerességét: minél motiváltabb egy nyelvtanuló, illetve minél kevésbé szorong, annál könnyebben tanul idegen nyelvet. A különböző kutatások azt mutatják, hogy az osztálytermi angolórákon a nyelvtanulók kevésbé motiváltak, viszont a tantermen kívül mégis számos angol nyelvű tevékenységet végeznek.
Az eseményen bemutatott kutatás arra kereste a választ, hogy mi állhat a hátterében annak, hogy a tanulók ugyan motiváltak, ha a tanórán kívüli idegennyelv-használatról van szó, de kevésbé motiváltak az angolórákon. Az elméleti háttér ismertetése után az előadó és a résztvevők számos gyakorlati kérdést vitattak meg. A bemutatott kutatás számos elméleti és gyakorlati megállapítással járulhat hozzá az osztálytermi és az osztálytermen kívüli motiváció kérdéséhez.