Kiválasztott nyelv
    HU - Magyar
    Váltásnál az adott területre vonatkozó információkat fogsz látni.
  • EN - English
Hallgatói fiók

Budapesti Gazdasági Egyetem

Alkalmazott Tudományok Egyeteme

Budapesti Gazdasági Egyetem
BGE
Alkalmazott Tudományok Egyeteme
Teams használata interjúk lebonyolítására

Az alábbi útmutató bemutatja hogyan lehet létrehozni TEAMS konferenciabeszélgetést/értekezletet. Amennyiben lehetősége van rá, a teljes funkcionalítás érdekében kérem töltse le majd telepítse fel a TEAMS alkalmazást eszközére.

A TEAMS telepítéséről bővebben ezen a weboldalon olvashat:TEAMS telepítése


Amennyiben mégis webböngészőt használna, fontos, hogy a TEAMS használatához az Edge vagy a Google Chrome böngészőt használja.

 

Mielőtt belépne egy TEAMS konferenciába, kérjük ellenőrizze, hogy a technikai feltételek megvannak-e a csatlakozáshoz (működő webkamera és mikrofon)! A konferenciabeszélgetés lebonyolításához ajánlott vezetékes internetet használni, mert Wi-Fi használata esetén előfordulhat, hogy megszakad a kapcsolat, ami következtében váratlanul kiléphet a konferenciából. Forgalmi díjas hálózat használata esetén (pl: mobilinternet) a kép és hanganyag nagy adatforgalmi igénye miatt egy adatforgalom korlátos csatlakozásnál hamar elérheti a felhasználható adatkeret felső határát, ami szintén a kapcsolat megszakadását eredményezi


Amennyiben telepítve van eszközére a TEAMS alkalmazás, indítsa el azt vagy ha böngészőt használna akkor lépjen be a https://portal.office.com weboldalra (használja a @uni-bge.hu-s e-mail címét) és ott indítsa el a TEAMS applikációt.

A TEAMS felületén kattintson a bal oldali oszlopmenüben a "Naptár" csempére, majd az ablak jobb felső részében lévő "Új értekezlet" gombbal hozzon létre új értekezletet.



Az új értekezlet gomb megnyomása után töltse ki a megjelenő ablakban lévő formanyomtatványt értelmezés szerint, majd nyomja meg a "Küldés" gombot hogy a meghívó a címzett(ek) email címére elmenjen.

Legfontosabb beállítások:

Írja be a címet: Az értekezlet neve

Kötelező résztvevők hozzáadása: Az interjún kötelezően résztvevő emberek email címei

Nem kötelező résztvevők: Az interjún a nem kötelezően résztvevő emberek email címei

Dátum: Az értekezlet ideje

Adja meg az új értekezlet részleteit: Ebbe a mezőbe tetszőleges szöveg írható, vagy üresen is lehet hagyni. Ez a címzettnél az e-mail szövegének felel meg. Ide kerül autómatikusan az a link is, amire majd ha rákattint a címzett, be tud jelentkezni az értekezletbe. 




A "Küldés" gomb megnyomása után a TEAMS ablaka visszaugrik a "Naptár" felületre ahol megjelenik a létrehozott értekezlet. Az értekezlet további beállításához rá kell kattintani a létrehozott értekezletre.



Ekkor ismét előugrik az előző felület. Így lehet módosítani rajta bármikor ha szükséges. A felső sorban most megjelent egy "Értekezletbeállítások" menüpont, amire kattintson rá.



Új böngészős ablakban megjelenik az értekezlet azon beállítása, melyben meghatározható, hogy ki vehet rajta részt és hogyan.

Ajánlott beállítások interjúra

Ki tudja megkerülni az előszobát: Ez azt jelenti, hogy a csatlakozásnál a csatlakozó fél rögvest bekerüljön-e a konferencia beszélgetésbe vagy pedig egy úgynevezett előszobába kerüljön csak, ahonnan az értekezlet megtartója tetszés szerint behívhatja majd. Itt javasolt a "Szervezeten belüli személyek" választása így külsős csatlakozó (a következő pont "nem" választása esetén) mindíg az előszobába kerülnek.

A hívók mindig megkerülhetik az előszobát: "Nem"

Kik tarthatnak előadást: Ez az a személy, aki a konferenciabeszélgetést irányítani tudja. Egy ember esetén javasolt a "Csak én", ha többen interjúztatnak akkor a "Szervezeten belüli személyek" vagy "Meghatározott személyek".

Nyomja meg a "Mentés" gombot, a böngésző ablak bezárható:



Amennyiben az értekezlethez csatlakozó résztvevőket egyenként külön e-mailben szeretné értesíteni az interjú/konferenciabeszélgetés/értekezlet pontos időpontjáról (pl: az eltérő időpontok miatt), akkor az értekezlet beállításainál az üzenet részből a "Bekapcsolódás TEAMS értekezletbe" felirátot kell átmásolni a levelélbe, hogy a címzett csatlakozni tudjon a TEAMS beszélgetéshez. Ezt egy egyszerű kijelölés után az egér jobb gombjára kattintva a "Másolás" gombal lehet megtenni

Az így kimásolt linket bármely szövegbe be tudja illeszteni (például email szöveg törzse).



Amennyiben elindítja az értekezletet a naptár "Csatlakozás" parancsával, következő ablak jelenik meg. Kattintson a "Csatlakozás" gombra



Amennyiben böngészőből indította el az értekezletet, a böngésző megkérdezheti, hogy használhatja-e a számítógép mikrofonját és/vagy kameráját. Ezt engedélyezze, amennyiben használni szeretné.



Belépett a konferenciabeszélgetésbe, megjelent a kezelőfelület középtájt.



A konferencia beszélgetésbe becsatlakozott személyeket a kezelőfelület jobb oldalán, a nyillal jelölt "Résztvevők megjelenítése/elrejtése" gombbal lehet előhívni, vagy eltüntetni. 


Itt lehet látni a konferenciabeszélgetésbe még nem csatlakozott, csak az előszobában váró meghívott személyeket is.



Az előszobában várakozókat a nevük mellett lévő pipa jellel lehet a konferenciabeszélgetésbe behívni. Bármennyi ember behívható.

Megjegyzés: A nem külsős, az egyetem rendszereit használni tudó híváspartnerek minden esetben az előszoba kihagyásával azonnal a konferenciabeszélgetésbe kerülnek!



A pipa megnyomásával a rendszer az előszobából az értekezletbe helyezi át a várakozót.



Az alábbi képen "Teszt elek" hozzáadásra került a konferenciabeszélgetéshez vendégként. Fontos, hogy vendég jogkörrel a csatlakozónak korlátozott hozzáférése van a konferenciarendszer beállításaihoz. A vendég nem tud felvenni beszélgetést, nem hívhat be más embereket a beszélgetésbe, nem tudja megosztani a képernyőképét, stb...



Ha a vendég résztvevőnek szükséges megosztania a képernyőképét, akkor a résztvevőt előadóként kell beállítani. Ehhez meg kell nyitni a "Személyek" ablakot majd a résztvevő nevére jobb gombbal kattintva a "Beállítás előadóként" gombra kell kattintani. Ekkor a résztvevő vendég számára elérhetővé válik a képernyőmegosztás funkciója azonnal. 



A konferenciabeszélgetés tulajdonosa Az alábbi vezérlőgombokkal szabályozhatja a konferenciabeszélgetés lefolyását (balról jobbra haladva):

Kamera ki/be kapcsolása

Mikrofon ki/be kapcsolása

Képernyő/ablak megosztása a konferenciabeszélgetésben lévőkkel

A "..." alatt további műveletek találhatóak (pl itt van a felvétel üzemmód is)

Chat ablak előhívása

Résztvevők megjelenítése

Kilépés a konferenciabeszélgetésből.



A konferenciabeszélgetésből való eltávolításhoz a résztvevőknél kattintson a "..." gombra majd a "résztvevő eltávolítása" gombra:



A konferenciabeszélgetés végeztével javasolt "Hívás befejezése" gombbal kilépni.


Amennyiben kilépett, de szeretne még interjúkat más személyekkel is lebonyolítani ugyanebben a konferenciabeszélgetésben, lépjen ismét be a konferenciabeszélgetésbe a "Csatlakozás" gombbal.