Az alábbi útmutató bemutatja hogyan lehet létrehozni TEAMS konferenciabeszélgetést/értekezletet. Amennyiben lehetőség van rá, a teljes funkcionalítás érdekében töltsd le, majd telepítsd fel a TEAMS alkalmazást számítógépedre. A webes felületen kevesebb funkció érhető el.
A TEAMS telepítéséről bővebben ezen a weboldalon olvashatsz: TEAMS telepítése
Amennyiben mégis webböngészőn keresztül szeretnéd használni, fontos, hogy a TEAMS használatához az Edge vagy a Google Chrome webböngészők használata a javasolt.
Mielőtt belépsz egy TEAMS konferenciába, ellenőrizze, hogy a technikai feltételek megvannak-e a csatlakozáshoz (működő webkamera és mikrofon)!
Az alábbi weboldal segít ellenőrizni ezen eszközök állapotát:
https://webcammictest.com
A konferenciabeszélgetés lebonyolításához ajánlott vezetékes internetet használni. Ez a fajta komunikációs kapcsolat stabilabb, mint a vezetéknélküli internet hálózat (Wi-Fi). Előfordulhat, hogy Wi-Fi használata esetén ritkán megszakad a kapcsolat, ami következtében váratlanul kiléphet a konferenciából. Forgalmi díjas hálózat használata esetén (pl: mobilinternet) a kép és hanganyag nagy adatforgalmi igénye miatt egy adatforgalom korlátos csatlakozásnál hamar elérheti a felhasználható adatkeret maximális határát, ami szintén a kapcsolat megszakadását eredményezi.
Amennyiben telepítve van a számítógépre a TEAMS alkalmazás, indítsd el azt vagy, ha webböngészőn keresztül szeretnéd használni, akkor jelentkezz be a https://portal.office.com weboldalra a BGE e-mail címmel és a hozzátartozó jelszóval és ott indítsd el a TEAMS applikációt.
A TEAMS felületén kattints a bal oldali oszlopmenüben a "Naptár" csempére, majd az ablak jobb felső részében lévő "+ Új értekezlet" gombbal tudsz létrehozni egy új ütemezhető értekezletet. Az „Értekezlet most” gombbal egy azonnali értekezleted tudsz indítani.
Az „+ Új értekezlet” gomb megnyomása után töltsd ki a megjelenő ablakban lévő mezőket értelmezés szerint, majd nyomd meg a "Küldés" gombot hogy a meghívó a címzett(ek) e-mail címére elmenjen.
Legfontosabb beállítások:
Írja be a címet: Az értekezlet neve
Kötelező résztvevők hozzáadása: Az interjún kötelezően résztvevő emberek e-mail címei
Nem kötelező résztvevők: Az interjún a nem kötelezően résztvevő emberek e-mail címei
Dátum: Az értekezlet ideje
Ismétlődés: Be lehet állítani, hogy rendszeresen ismétlődő értekezlet legyen vagy csak egyszeri alkalom.
Add meg az új értekezlet részleteit: Ebbe a mezőbe tetszőleges szöveg írható, vagy üresen is lehet hagyni. Ez a címzettnél az e-mail szövegének felel meg. Ide kerül automatikusan az a link is, amire majd ha rákattint a címzett, be tud jelentkezni az értekezletbe.
Mikor készen van kattints a "Küldés" gombra. Ennek megnyomása után a TEAMS ablaka visszaugrik a "Naptár" felületre, ahol megjelenik a létrehozott értekezlet. Az értekezlet további beállításához rá kell kattintani a létrehozott értekezletre.
Ekkor ismét előugrik az előző felület. Így lehet módosítani rajta bármikor, ha szükséges. A felső sorban most megjelent egy "Értekezletbeállítások" menüpont, amire most kattintsunk rá.
Új böngészős ablakban megjelenik az értekezlet azon beállítása, melyben meghatározható, hogy ki vehet rajta részt és hogyan.
Ajánlott beállítások interjúra
Ki tudja megkerülni az előszobát: Ez azt jelenti, hogy a csatlakozásnál a csatlakozó fél rögvest bekerüljön-e a konferencia beszélgetésbe vagy pedig egy úgynevezett előszobába (lobby) kerüljön csak, ahonnan az értekezlet megtartója tetszés szerint behívhatja majd. Itt javasolt a "Szervezeten belüli személyek" választása így külsős csatlakozó (a következő pont "nem" választása esetén) mindig az előszobába kerülnek.
A hívók mindig megkerülhetik az előszobát: "Nem"
Kik tarthatnak előadást: Ez az a személy, aki a konferenciabeszélgetést irányítani tudja. Egy ember esetén javasolt a "Csak én", ha többen interjúztatnak akkor a "Szervezeten belüli személyek" vagy "Meghatározott személyek".
Nyomd meg a "Mentés" gombot, ha végeztél a módosításokkal. A böngésző ablak bezárható.
Amennyiben az értekezlethez csatlakozó résztvevőket egyenként külön e-mailben szeretnéd értesíteni az interjú/konferenciabeszélgetés/értekezlet pontos időpontjáról (pl: az eltérő időpontok miatt), akkor az értekezlet beállításainál az üzenet részből a "Bekapcsolódás TEAMS értekezletbe" feliratot kell átmásolni a levelébe, hogy a címzett csatlakozni tudjon a TEAMS beszélgetéshez. Ezt egy egyszerű kijelölés után az egér jobb gombjára kattintva a "Másolás" gombbal lehet megtenni.
Az így kimásolt linket bármely szövegbe be tudod illeszteni (például e-mail szöveg törzse).
Amennyiben elindítod az értekezletet a naptár "Csatlakozás" gombjával, a következő ablak jelenik meg.
Amennyiben webböngészőből indítottad el az értekezletet, a webböngésző megkérdezheti, hogy használhatja-e a számítógép mikrofonját és/vagy kameráját. Ezt engedélyezd a számára a bal felső részen megjelenő kis ablakban.
Sikerült belépni a konferenciabeszélgetésbe, megjelent a kezelőfelület középtájt.
A konferencia beszélgetésbe becsatlakozott személyeket a kezelőfelület jobb oldalán, a nyíllal jelölt "Résztvevők megjelenítése/elrejtése" gombbal lehet előhívni, vagy eltüntetni.
Itt lehet látni a konferenciabeszélgetésbe még nem csatlakozott, csak az előszobában váró meghívott személyeket is.
Az előszobában várakozókat a nevük mellett lévő pipa jellel lehet a konferenciabeszélgetésbe behívni. Bármennyi ember behívható.
Megjegyzés: A nem külsős, az egyetem rendszereit használni tudó híváspartnerek minden esetben az előszoba kihagyásával azonnal a konferenciabeszélgetésbe kerülnek!
A pipa megnyomásával a rendszer az előszobából az értekezletbe helyezi át a várakozót.
Az alábbi képen "Teszt Elek" hozzáadásra került a konferenciabeszélgetéshez vendégként. Fontos, hogy vendég jogkörrel a csatlakozónak korlátozott hozzáférése van a konferenciarendszer beállításaihoz. A vendég nem tud felvenni beszélgetést, nem hívhat be más embereket a beszélgetésbe, nem tudja megosztani a képernyőképét, stb.
Ha a vendég résztvevőnek szükséges megosztania a képernyőképét, akkor a résztvevőt előadóként kell beállítani. Ehhez meg kell nyitni a "Személyek" ablakot, majd a résztvevő nevére jobb gombbal kattintva a "Beállítás előadóként" gombra kell kattintani. Ekkor a résztvevő vendég számára elérhetővé válik a képernyőmegosztás funkciója azonnal.
A konferenciabeszélgetés tulajdonosa az alábbi vezérlőgombokkal szabályozhatja a konferenciabeszélgetés lefolyását (balról jobbra haladva):
Az értekezlet indítása óta eltelt idő
Kamera ki/be kapcsolása
Mikrofon ki/be kapcsolása
Képernyő/ablak megosztása a konferenciabeszélgetésben lévőkkel
A "..." alatt további műveletek találhatóak (pl. itt van a felvétel üzemmód is)
Chat ablak előhívása
Résztvevők megjelenítése
Kilépés a konferenciabeszélgetésből
A konferenciabeszélgetésből való eltávolításhoz a résztvevőknél kattints a "..." gombra majd a "résztvevő eltávolítása" gombra:
A konferenciabeszélgetés végeztével a "Hívás befejezése" gombbal tudsz kilépni az értekezletből.
Amennyiben kilépett, de szeretne még interjúkat más személyekkel is lebonyolítani ugyanebben a konferenciabeszélgetésben, lépjen ismét be a konferenciabeszélgetésbe a "Csatlakozás" gombbal.