BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Dimensions of Leadership: Team Academies as Systems
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Dimensions of Leadership: Team Academies as Systems
2022. február 24.
Dimensions of Leadership: Team Academies as Systems
# Tudomány
# Kutatás
# ENG

Tasi Péter és Ann-Cathrin Scheider közös könyvrészlete jelent meg a Routledge Kiadó gondozásában, Dimensions of Leadership: Team Academies as Systems címmel.

Absztrakt:

Leadership in systems has been a highly complex task of balancing needs and creating opportunity for the growth of individuals, teams, and the system itself. This chapter elaborates on leadership in team academies or similar systems. Team academies aim to foster a learning community through action learning, reading, and reflection. In this context, leadership is exercised on different levels. Each level has different needs and requirements for leadership. First, this chapter addresses leadership on the programme level. We consider systems leadership to understand better what can be learnt from this approach for the leadership of team coaches and programme directors in order to set up and facilitate a good learning environment. Secondly, this chapter takes a closer look at leadership within the team companies. Entrepreneurial teams differ from other teams in organizational contexts which is why leadership in these teams is also different. Leadership in team companies cannot be based on hierarchies or other traditional power instruments but is rather an emergent process. As a third dimension, this chapter highlights self-leadership. As a member of a team company, each team entrepreneur has a responsibility to follow leadership approaches within the team as well as showing leadership for him- or herself. In team companies, self-responsibility meets with responsibility for other team members and for the whole team. Therefore, leadership in team academies rather is a constant social experiment, a process with the aim of finding the best solution possible varying over the duration of the programme.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette