BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Hungarian entrepreneurs’ sustainability motivations based on GEM 2021 results
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Hungarian entrepreneurs’ sustainability motivations based on GEM 2021 results
2022. szeptember 30.
Hungarian entrepreneurs’ sustainability motivations based on GEM 2021 results
# Tudomány
# Kutatás

Hungarian entrepreneurs’ sustainability motivations based on GEM 2021 results című publikációt jelentetett meg a Prosperitas, Győri Zsuzsanna, Kása Richárd és Szegedi Krisztina tollából származva.

Absztrakt:

Sustainability and its economic impacts are a leading topic both in theory and practice. The role of SMEs in reaching SDGs is prominent as the vast majority of companies belong to this sector, SMEs play a fundamental role in employment and their value added is growing. Their motivations towards sustainability issues are mixed: some of them are related to business case and others are connected to the moral obligations towards social and environmental issues. Different motivational factors cannot be distinctly compartmentalized or prioritised, but all of them have an impact on sustainability actions and performance of SMEs. In this study we present an analysis of potential connections of enterprises’ demographic features (especially their age) and their motivations towards sustainability, based on the Hungarian database of the GEM-APS-2021 survey. We have found that the age of enterprises and the main motivational factor have a significant impact on sustainability orientation: start-ups are the most likely to take environmental and social responsibility even at the expense of profit and their motive of making a change in the world has a significant and positive correlation with sustainability considerations.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette