Módszertani útmutató az átalakulás, egyesülés, szétválás könyvvizsgálatához
2020-ban ismét felkérést kapott Dr. Simon Szilvia Fridrich Péterrel a Magyar Könyvvizsgálói Kamarától, hogy készítse el a módszertani útmutatót az átalakulás, egyesülés, szétválás könyvvizsgálatához.
Az elkészült módszertani útmutatót 2020. augusztusában elfogadta a Magyar Könyvvizsgálói Kamara Szakértői Bizottsága, amely szeptemberben meg is jelent az MKVK honlapján. Ez képezi alapján e terület könyvvizsgálatának és minőségellenőrzésének Magyarországon. Ezzel összhangban felkérést kaptak a Magyar Könyvvizsgálói Kamarától, hogy tanácsadóként vegyenek részt a Minőségellenőrzési Bizottság munkájában. Ennek keretében kerül sor az átalakulás, egyesülés, szétválás könyvvizsgálatának minőségellenőrzési rendszerének kialakítására, amely jelenleg is folyamatban van.
Könyvvizsgálók éves oktatási tananyagának kidolgozása
A Számvitel Tanszék oktatói közül 2020. tavaszán felkérést kapott Dr. Simon Szilvia a könyvvizsgálói éves oktatási tananyag kidolgozására, amelyet 2020. szeptemberében a Magyar Könyvvizsgálói Kamara részére a munkaközösség átadott. Az online képzés bevezetése miatt e tananyag megjelenése és e-learning tananyaggá történő átalakítása folyamatban van.
E témakörben tudományos kutatás is folyamatban van, a kérdőívek kitöltésre történő kiküldése még több tényezőtől függ.
IMPACT workshop
A Külkereskedelmi Kar IMPACT (Innovation, Measurable,Projekt-based, Applied Science, Cooperation, Talent-development) kari kutatási pályázatot hirdetett a kar oktatói és kutatói számára. A pályázatok bemutatása az IMPACT workshop keretében történt meg, március 12-én. A pályázaton a következő három kutatási projektet értékelte a legjobbra a külső, vállalati szakemberekből álló zsűri:
1.) Blockchain alapú platformok vizsgálata az ellátási láncban.
Résztvevők: Dr. Horváth Annamária, Dr. Keresztes Éva, Dr. Zimányi Krisztina
2.) Intercase21 – A nemzetközi gazdálkodás képzésben hasznosuló, kétnyelvű, interdiszciplináris esettanulmány kidolgozása és pilotálása.
Részvevők: Dr. Takács Dávid, Dr. Andrási Gábor, Dr. Budai László, Gyuris Ervin
3.) Hallgatói kutatási kompetenciafejlesztési projekt - a fenntartható fogyasztás néhány aspektusának vizsgálatán keresztül.
Résztvevők: Dr. Keresztes Éva, Dr. Kovács Ildikó, Dr. Pólya Éva
Europe Future Neighbourhood- Disruptions, Recalibration, Continuity
Március 8-án, a konferenciát a bécsi Diplomatische Akademie és a ljubljanai IFIMES kutatóintézet közösen szervezte, számos együttműködő partnerrel, köztük a BGE Külkereskedelmi Karával. A konferenciának a KKK dékánja, Dr. Csekő Katalin video üdvözletet küldött, amit bejátszottak a konferencián.
A Pedagógia Tanszék sikerrel szerepelt a Közművelődési Tudományos Kutatási Program szakmai időszaki beszámoló rendezvényén
A Pedagógia Tanszék sikerrel szerepelt a Közművelődési Tudományos Kutatási Program szakmai időszaki beszámoló rendezvényén, 2021. március 11-én, melyet a Nemzeti Művelődési Intézet Szakmafejlesztési Igazgatóságának munkatársai szervezetek on-line formában.
A BGE KVIK kutatócsoportjának "A helyi értéktárak, kulturális örökségek szerepe a közművelődésben és a közösségépítésben a váci és dunakeszi kistérségekben" témában született kutatási beszámolóját Dr. Farkas Julianna főiskolai tanár és Dr. Benkei-Kovács Balázs egyetemi adjunktus mutatták be. A kutatómunkában tíz egyetemi és három külsős munkatárs vett részt, közreműködésükkel 2020 őszén felvett interjúsorozat eredményei a kvalitatív tartalomelemzés módszerével kerültek feldolgozásra és elemzésre.
A Pedagógiai Tanszék kutatócsoportjának tagjai tájékozódtak a Nemzeti Művelődési Intézet további ösztöndíjas kutatócsoportjának munkájáról: a Debreceni Egyetem munkatársai "Helyzetkép az erdélyi magyar kulturális intézményrendszerről" témában készítenek átfogó viszgálatot; a Pécsi Egyetem kutatócsoportja "Értéktérkép és tudástér - A történeti Baranya helyi értékei a jelenkori helyi közösségi tudásban" címmel folytat kutatómunkát a 2020/2021. évi támogatási időszakban. A szakmai diszkusszió eredményes tapasztalatcserével zárult.
Előadás nemzetközi nyelvoktatási konferencián Németországban
A BGE KVIK koordinálásában megvalósuló CORALL projekt tagjai nemzetközi konferencián vettek részt 2021 március 4-én. A KVIK-ről Asztalos Réka, Szénich Alexandra és Pál Ágnes a ZOOM expresszel Németországba utazott, ahol a Német Szaknyelvoktatók „Quo Vadis Language Instruction: On the Threshold of New Forms of Teaching” című konferenciáján mutatták be a finn, portugál, szlovák és német projektpartnerekkel közösen az eddigi projekteredményeket.
A Reinventing Curriculum Design for Autonomous Language Learning című előadás az Autonóm tanulás szekcióban hangzott el, amelyet ennek a kutatási területnek egyik legelismertebb szakértője, Giovanna Tassinari vezetett. A konferencián 380-an vettek részt, elsősorban német egyetemekről.
Az érdekes előadások mellett a szervezők nagy hangsúlyt helyeztek a résztvevők közötti párbeszédre, ami az online konferenciákon komoly kihívás. Ennek jegyében került sor a tematikus kávészünetekre, amihez a catering csomagot postán küldték el (5 db teafiltert és egy kekszet) illetve az esti program, ahol volt közös főzés (előre megadott recept alapján, mindenki otthon), de online színházi előadáson is részt lehetett venni.