Keresés:
Specializációválasztás a kereskedelem és marketing alapszakon

Specializációválasztás a Kereskedelem és Marketing alapszakon, 2020

Prezentáció

Fontos információk (a HKR és a tantervek alapján)

  • Specializációválasztás ideje: a második tanévet követően, a félév Neptunban történő lezárása után (valamennyi érdemjegy beírásra került)
  • Azok a hallgatók jelentkezhetnek, akik a mintatanterv szerinti első négy félév tárgyai közül legalább 75 kreditet teljesítettek, köztük

Kereskedelem specializáció esetén:

  • a Bevezetés a kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások gazdaságtanába (BEBA0BA06) tárgyat,

Kereskedelmi kommunikáció specializáció esetén:

  • a Marketingkommunikáció és fogyasztói magatartás (MAAS0BA06) tárgyat,

Kereskedelmi logisztika specializáció esetén:

  • a Nemzetközi kereskedelmi technikák és logisztika (NEKA0BA06) tárgyat.

 

  • A hallgatónak preferencia-sorrendet kell megjelölnie, legalább két specializáció megadásával.
  • A besorolás az összesített korrigált kreditindex (lásd HKR 2. § (1) bekezdés 61. pont) alapján történik: az így képzett hallgatói rangsorban a legjobb eredménnyel rendelkező hallgatót az általa első helyen megjelölt specializációra sorolják be. Az eljárás folytatódik a rangsorban ezután következő hallgatókkal mindaddig, amíg valamelyik specializáció létszámkerete be nem telik.
  • A még sorban álló hallgatók ezután a másodikként megjelölt specializációra kerülnek besorolásra. Az eljárás azonos elven zajlik az utolsó hallgató besorolásáig.
  • A specializációk indítása minimumlétszámhoz kötött. A minimumlétszám el nem érése esetén az adott specializációt nem indul, így az erre jelentkezett hallgatók a preferencia-sorrendjükben soron következő specializációra kerülnek besorolásra.
  • Specializációba sorolással szembeni fellebbezés adható be, indoklással, ennek határideje a döntésről szóló határozatban olvasható
  • Felvehető egynél több specializáció is
  • Más specializációkból külön is felvehetők tárgyak szabadon választhatóként, mennyiségi korlát nincs, de csak 21 kredit vehető fel díjmentesen (utána: kredittúllépési díj)
  • Lehetséges a specializációk közötti átjelentkezés
  • A specializáció felvétele halasztható is (de ez nem ajánlott)

A Kereskedelem és marketing alapszak specializációi

Kereskedelem

Jellegzetességei

  • Értékteremtés a kereskedelemben
  • Kulcsszó: „menedzsment”
  • Karrier: különféle kereskedelmi és szolgáltató vállalatoknál: külföldi nagyvállalatok, hazai kereskedelmi hálózatok, online kereskedők, kkv-kiskereskedők, önálló vállakozás
  • Szakmai kompetenciák: stratégia tervezési attitűd, vevőorientáltság, innováció-orientáltság, együttműködési képesség

Főbb témakörök

  • Kereskedelmi stratégia készítés
  • Áruforgalom szervezés
  • Telephelyválasztás a digitális korban
  • Modern vevőkapcsolat-menedzsment
  • Omni-channel értékesítés

Kereskedelmi kommunikáció

Jellegzetességei

  • Vállalati és ügynökségi kommunikáció
  • Kulcsszó: „innovatív értékközvetítés”
  • Karrier: megrendelői oldalon: nagyvállalatok és kkv-k marketing részlegei; gyártói oldalon: digitális ügynökségek, kreatív tervezők és tartalomkészítők, médiaügynökségek
  • Szakmai kompetenciák: kreativitás, digitális írástudás, tartalomkészítés, tervezői attitűd, csapatmunka

Főbb témakörök

  • A marketingkommunikáció aktualitásai (tartalommarketing, digitális kommunikáció)
  • Kommunikációs eszközök (online és offline)
  • Online kommunikációs eszközök és alkalmazásuk
  • Kommunikáció tervezés

Kereskedelmi logisztika

Jellegzetességei

  • Reálfolyamatok tervezése, szervezése
  • Kulcsszó: „értékteremtés”
  • Karrier: elsődlegesen logisztikai szolgáltatók színes világa; kereskedelmi nagyvállalatok és kkv-k ellátási, elosztási kihívásai; ipari nagyvállalatok és kkv-k ellátási, elosztási, termelési logisztikai kihívásai; továbbá egészségügyi, banki és egyéb szolgáltató szektorbeli logisztikai kihívások; valamint önálló vállalkozás
  • Szakmai kompetenciák: rendszerszemléletű és logikus gondolkodás, tervezési és szervezési képességek, eredményorientáltság, helyzetfelismerés és -elemzés, pontosság és alaposság

Főbb témakörök

  • Kereskedelmi logisztika
  • Globális értéklánc, nemzetközi logisztika
  • Ellátási lánc menedzsment, folyamatmenedzsment
  • Digitális ellátási lánc, trendek
Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM