Keresés:
Szak-, diploma és TDK dolgozati témák

TDK és SZAKDOLGOZATI TÉMÁK


 

Dr. Fenyvesi Éva - max. 5 fő, témánként 1-1 hallgató

  1. Rejtett gazdaság és a vendéglátóipar/idegenforgalom/kereskedelem. (Feketemunka, borravaló, számlaadás elmulasztása, stb.)

  2. A borravaló etikai kérdései, a borravaló, mint társadalmi norma.

  3. Bér és a borravaló kapcsolata, béregyenlőtlenségek.

  4. A borravaló és a szolgáltatás minősége közötti összefüggések, a borravaló adásának fogyasztói motiváció.

  5. Diszkrimináció (faji, nemi) és a borravaló nagysága közötti összefüggések.

  6. A borravaló nagyságát és adását befolyásoló egyéb tényezők (A borravaló mértéke és az együtt vacsorázó vendégek száma/a felszolgálók külső adottságai/mosoly/fizikai távolság/ruházat színe/rúzs használat/túl sok visszajáró aprópénz/hitelesség).

  7. A borravaló adásának szokásai. Országok közötti összehasonlítás, ország jellemzők.

  8. A borravaló és a hálapénz. Azonoságok, különbözőségek.

  9. Tudásmegosztás módszerei a vendéglátásban/idegenforgalomban/kereskedelemben, azaz hol és hogyan születnek meg a szakma kiválóságai. Utánpótlásnevelés.

  10. Hatékony kommunikációs módszerek és technikák a vendéglátásban/idegenforgalomban/kereskedelemben.

  11. Vendéglátóegységek/turisztikai cégek/ kereskedelmi cégek makro-, mezo- és mikrokörnyezetének elemzése egy kiválasztott példa alapján (Stakeholder analízis).

  12. Munkahelyi stressz – munkahelyi védelem a vendéglátásban/idegenforgalomban/kereskedelemben.

  13. Értékelő portálok hatása a vendég és/vagy a szolgáltatói oldalra.

  14. A kötelező szervízdíj megítélése keresleti és kínálati oldalról

  15. Új irányzatok a vendéglátásban (Pl. lakásétterem, cool étterem, Cat Café, Kávézó kisgyerekes anyáknak, stb.) Merre tovább?

  16. Értékelő portálok hatása a vendég és/vagy a szolgáltatói oldalra.


Dr. Hamar Farkas - max. 5 fő

  1. Kereskedelmi/vendéglátóipari/idegenforgalmi vállalkozások pénzügyi elemzése

 

 Dr. Osváth László - max. 2 fő, témánként 2-2 hallgató

  1. Nonprofit szervezetek a magyarországi turizmus területén (konkrét szervezet, szervezetek elemzése)

  2. Egy konkrét szociális gazdaságban tevékenykedő vállalkozás tevékenységének bemutatása a gazdálkodás szempontjából

 

 Dr. Pintér Tibor - max. 6 fő

  1. Az Európai Unió bővítési politikája.                                                                        3 fő

  2. Magyarország integrációja az EU-ba.                                                                     2 fő

  3. Globális kihívások a fenntarthatóság, gazdaság, demográfia témakörében.               2 fő

  4. Milyen jövőbeli forgatókönyvek léteznek az EU-fejlődésére?                                     2 fő

  5. Magyarország társadalmi-gazdasági elemzése.                                                       3 fő

 

Dr. Török Hilda - max. 4 fő, témánként nincs korlátozva

  1. Brexit vagy nem brexit? A Brexit gazdasági és politika háttere és hatása a magyar gazdaságra (turizmusra, vendéglátásra).

  2. Utolérheti-e Magyarország Ausztriát 2030-ra? Globális kihívások és a magyar gazdaság (turizmus, vendéglátás) hosszabb távú kilátásai.

  3. Mikor válthatja fel az euró a forintot? Az euró bevezetésének hatása a magyar gazdaságra (turizmusra, vendéglátásra).

  4. Boldog vagy boldogtalan-e Magyarország? A boldogság közgazdaságtana. Mi tehet boldogabbá bennünket? Hogyan befolyásolja a magyar gazdaság (turizmus, vendéglátás) a boldogságunkat?

  5. Nő vagy csökken a szegénység Magyarországon? Mennyire vagyunk szegények a többi európai uniós tagállamhoz képest? Hogyan befolyásolja a hazai gazdaságot (turizmust, vendéglátást) a hazai szegénység?

  6. Hogyan jellemezhető az Európai Unió költségvetése és támogatási rendszere? Lesz-e elegendő európai uniós támogatási forrás a jövőben, és milyen politikai feltétekhez köthetik a kifizetéseket? Hogyan hatnak az európai uniós források magyar gazdaságra (turizmusra, vendéglátásra).

  7. Lesz-e „Európai Egyesült Államok”? Van-e jövője a „Nemzetek Európájának”? Trendek a világgazdaságban, az európai unióban és a magyar gazdaságban (turizmusban, vendéglátásban).

  8. Mit jelent, és milyen hatásai vannak az európai uniós polgárságnak? Hogyan hat az európai uniós polgárság a magyar gazdaságra (turizmusra, vendéglátásra)?

 

Dr. Vágány Judit - max. 5 fő, témánként nincs korlátozva

  1. A családi vállalkozások sajátosságai, előnyei hátrányai. 

  2. Generációváltás a családi vállalkozásokban.       

  3. A szervezeti kultúra, mint összetartó/integráló erő egy kiválasztott szervezet mindennapjaiban.             

  4. A startup vállalkozások és a hagyományos vállalkozások szervezeti kultúrája és menedzselése közötti különbségek összehasonlító elemzése.

  5. Hatékony időgazdálkodás a menedzsment és a dolgozók szemszögéből egy kiválasztott szervezet példáján bemutatva        

  6. A multikulturális környezet kihívásai egy konkrét magyarországi közép- vagy nagyvállalat vezetői körében         

  7. A vállalkozások érintettjei, stakeholder analízis, érdekellentétek vizsgálata egy közepes vagy nagy méretű vállalkozás példáján keresztül bemutatva           

  8. A háború művészete – Hogyan alkalmazható a háború művészete a vállalatok vezetői számára?              

  9. Motiváció és jutalmazás, mint vezetői eszköz vizsgálata egy konkrét vállalkozásnál         

  10. A megfelelő embert a megfelelő pozícióba. – Humánerőforrás gazdálkodás a családi vállalkozásokban. 

  11. A megfelelő embert a megfelelő pozícióba. – Humánerőforrás gazdálkodás a multinacionális vállalkozásokban 

  12. Megváltozott munkaképességű emberek a munka világában. Jó gyakorlatok bemutatása.           

  13. Pályakezdő fiatalok elhelyezkedésének esélyei Magyarországon. A munkaerőpiacon elvárt kompetenciák.         

  14. A dolgozói elégedettség mérésének lehetőségei. Az elégedett/elégedetlen dolgozó hatása a vállalat eredményességére.      

  15. Vállalatok tervezése, szervezése, menedzselése. Az üzleti vállalkozások növekedése.

 

Dobó Róbert - max. 10 fő, témánként 3-3 hallgató

  1. A Piaci tényezők (kereslet, kínálat, ár) és a fogyasztói magatartás összefüggései.

  2. A különböző marketing-kommunikációs csatornák vizsgálata, azok hatása egy szervezet célcsoportjára.

  3. Interkulturális kommunikáció és kultúrák közötti különbségek menedzsmentje vállalatokon belül, illetve külső (új) piacokon való terjeszkedés során.

  4. A márkázás folyamata, a márka és márkahűség hatása a fogyasztókra.

  5. A pozícionálás folyamata, annak hatása a fogyasztóra.

  6. Hitelesség és népszerűség a marketingkommunikációs folyamatok során

  7. Az „ideológia” hatása a kommunikációra, annak meghatározó kommunikációs elemei és szimbolikája egy adott szervezet tekintetében.

  8. Politikai és kampánykommunikáció, annak hatása a fogyasztóra

 

Polák-Weldon Réka - max. 6 fő, témánként 2-2 hallgató

  1. A munkaadói társadalmi felelősség politikai, gazdasági és társadalmi kontextusa.

  2. A munkaadói társadalmi felelősség vezetői szemmel.

  3. A munkaadói társadalmi felelősség munkavállalói szemmel.

  4. The political, economic and social context of employer social responsibility.

  5. Employer social responsibility through a leadership lens.

  6. Employer social responsibility through an employee lens.

 


 


Kedves Hallgatók!

 

Az itt látható témákon kívül várjuk egyéni ötleteiteket is!





image


 

 

                       


Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM