Keresés:
Események
«2019. november»
HKSzeCsPSzoV
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

EFOP-3.4.4 - Innovatív megoldások az eredményes pályaorientáció támogatására

Innovatív megoldások az eredményes pályaorientáció, valamint a közgazdász és gazdaságinformatikus felsőoktatási képzésekbe való bekerülés támogatására

Hivatkozási szám: EFOP-3.4.4-16-2017-00013

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Kedvezményezett: Budapesti Gazdasági Egyetem

Konzorciumi partner: Hungarnet Egyesület

A projekt megvalósításának kezdete: 2017.07.01.

A projekt megvalósításának vége: 2021.08.31.

Elnyert támogatási összeg: 259 366 493 Ft

A támogatás mértéke: 100%

A Budapesti Gazdasági Egyetem Magyarország Kormányának a Partnerségi Megállapodásban, valamint a hazai szakpolitika stratégiai dokumentumokban vállalt célkitűzéseinek sikeres megvalósítása érdekében vállalja, hogy projektjében olyan komplex fejlesztési programcsomagot nyújt a kedvezményezett, fejlesztendő, és komplex fejlesztési programokkal fejlesztendő járásokban tanuló és ilyen területeken élő középiskolai diákok számára, mely elősegíti felsőoktatásba kerülésüket. Vállalja továbbá, hogy népszerűsíti számukra az egyetem portfóliójába tartozó egyéb szakok mellett kiemelten a gazdaságinformatikus képzéseket, valamint matematikai felzárkóztató programot, és konzorciumi partnere közreműködésével, informatikai foglalkozásokat szervez számukra, ezzel támogatva az MTMI szakok népszerűsítését.

A projekt közvetlen célja, hogy 15 bázisiskolának, és további 15 bekapcsolódó középfokú intézménynek szolgáltatott iskolai programcsomagokkal, azon belül is az egymásra épülő folytonos tevékenységek folyamatával, biztosítsa a valamilyen szempontból hátrányos helyzetű régiókból származó diákok felsőoktatásba való bekerülését. Mindezt úgy, hogy készségfejlesztő, személyiségfejlesztő és kommunikációs programokat, inspirációt és intellektuális kihívást jelentő életutakat bemutató találkozókat, mentortámogatást, 0. évfolyamos matematika felzárkóztató foglalkozásokat, valamint a korai pályaorientációt minél több fórumon keresztül támogató lehetőségeket teremt.

A készségfejlesztő, személyiségfejlesztő és kommunikációs programok, melyek speciálisan támogatják a valamilyen módon segítségre szoruló fiatalokat részcélt egyfelől olyan színházi előadások segítségével kívánjuk elérni, melyek lehetőséget nyújtanak a továbbtanulással, életút, életcél választással kapcsolatos félelmek megvitatására és feloldására, motiváló erővel bírnak. A diákok számára nyújtott motivációs, pályaorientációs, kommunikációs workshop, a motivációt igénylő, hátrányos helyzeténél fogva tanulási stratégiákkal és kompetenciákkal kevésbé rendelkező fiatalok fejlesztésére, felzárkóztatására szervezzük.

Az inspirációt és intellektuális kihívást jelentő (role-model) életutakat bemutató találkozókat a Cinema Science Cafe, a Nyári Egyetemek, és a Tematikus Nyílt Napok rendezvényein meghívott előadók bemutatásával kívánjuk elérni. A cél az, hogy a diákok megismerkedjenek olyan szereplőkkel és életutakkal, melyek számukra példaértékűek.

A mentor támogató rendszer elsősorban a készségfejlesztésben, kommunikációs, valamint a szakmai programokban és szolgáltatásokban közreműködő, a középiskola életéhez közelálló társadalmi-civil szervezetek képviselőinek részvételével valósul meg. A cél az, hogy a Képzők képzése nem formális tréning foglalkozásain keresztül a mentorok olyan ismeretanyagra tegyenek szert, és olyan kompetenciákat és készségeket fejlesszenek ki, amelyek lehetővé teszik, hogy ők biztosítsák a folytonosságot a diákok és a projekt életében, és híd szerepet töltsenek be a fenntartás időszakában.

A korai pályaorientációt minél több fórumon keresztül támogató tevékenységek célja, hogy az egyetem profiljának megfelelően, de kiemelt hangsúlyt helyezve a gazdaságinformatikus és közgazdász szakmákra, minél változatosabb formában megismertesse a diákokat ezen választható területekkel. Az imázs filmek, a blog oldal bejegyzések, a mobil telefonos szerepjáték alkalmazás, valamint a szakmákat bemutató videó esettanulmányok, a versenyek, és a vállalat és céglátogatások alapján, a diákok lehetőséget kapnak arra, hogy már viszonylag korán preferenciákat állítsanak fel, alapos döntést hozzanak.

A diákok minél hatékonyabb megszólítása érdekében a projekt célja még egy olyan imázs, ismertség és motivációs longitudinális kutatás elvégzése, mely képes nyomon követni, és ezáltal következtetéseket generálni a „z” és „alfa” generációk pályaválasztási preferenciáiról, valamint az általuk kedvelt marketing eszközökről annak érdekében, hogy minél többen tanuljanak tovább és válasszák a hiányszakmákat.

Az iskoláknak kínált programcsomagok, mivel tevékenységeik tartalmában és formájában közel állnak a célcsoporthoz, a későbbiekben garantálják, hogy olyan országos lefedettségű, a helyi igényeket figyelembevevő sikeres projekt valósuljon meg, mely elmélyíti a partnerségi kapcsolatot a középiskolák és az egyetem között, hozzájárul a felsőoktatásba való bekerülés esélyeinek növeléséhez, jelen projektben pedig kifejezetten a gazdaságinformatikus és közgazdász szakmák népszerűsítéséhez.

Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM