Keresés:
Események
«2019. november»
HKSzeCsPSzoV
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

EFOP-3.5.1 - Innovatív megoldásokkal a gazdálkodási duális képzések fejlesztéséért

Hivatkozási szám: EFOP-3.5.1-16-2017-00016

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Kedvezményezett: Budapesti Gazdasági Egyetem

Konzorciumi partner: Pannon Fejlesztési Alapítvány

A projekt megvalósításának kezdete: 2017.07.01.

A projekt megvalósításának vége: 2021.09.30.

Elnyert támogatási összeg: 347 064 433 Ft

A támogatás mértéke: 100%

A projekt keretében az IFT-ben meghatározott célok megvalósítása érdekében a duális képzés minőségfejlesztését célozzuk, kialakítjuk az egyetemi Duális Képzési Központot, a duális képzés vállalati tananyagainak fejlesztjük célozzuk, vállalati együttműködésben duális laborokat hozunk létre, fejlesztjük a duális képzés stakeholdereit (hallgatókat, oktatókat, mentorokat), innovatív megoldásokat alkalmazunk a duális képzés ösztöndíjrendszerének fejlesztése, kutatási, disszeminációs és nemzetköziesítési tevékenységeiben.
A projekt általános célja az Egyetem az oktatási rendszerének olyan irányú fejlesztése, amiben a duális képzési forma fejlesztését célzó beavatkozások eredményeképpen a hallgatók és az oktatók, valamint az Egyetem sikeresebben képesek reagálni a munkaerő-piaci kihívásokra és megfelelni a munkaerő-piaci igényeknek. Célunk ezzel az egyetemi oktatás teljesítményének fokozása és hozzáférhetőségének javítása.
A projekt közvetlen célja, hogy érdemben hozzájáruljon a végzettek pályakezdéséből származó nehézségeinek csökkentéséhez, a munkaerőpiac által igényelt szakmai tudás megszerzésén túl a soft-skill-e megszerzése, a képzés és a munkaerőpiac közötti szorosabb és érdemibb kapcsolódás biztosítása, a képzés társadalmi és térségi szerepének erősítése.
A projekt céljai megvalósítása során a felsőoktatási intézmény kevésbé fejlett régiós duális gyakorlati helyű hallgatói, valamint az intézménnyel kapcsolatban lévő duális üzleti szervezetek igényeinek kielégítésére törekszik. A hallgatók igénylik a tudásuk, kreatív képességeik minél teljesebb kielégítését. A környezetben működő vállalkozások innovációs tevékenységének támogatásra van szükség, oktatási visszacsatolása indokolt. A civil lakosság alapvető érdeke, hogy tudásbázisa bővüljön, ennek egyik eleme a fejlesztésekről, illetve azok eredményeiről való tájékozódás. Ezen igények kielégítését szolgálja a projekt, így ezekből a körökből kerülnek ki a projekt közvetlen és közvetett célcsoportjai, érintettjei.

A szakterületi szükségletek alapján kialakított célrendszer alapján megtervezésre került a projekt tevékenységi köre, mely vázlatosan az alábbi főtevékenységekből áll:
• Duális képzési rendszer fejlesztése
• Duális Koordinációs Központ
• Duális tartalom és tananyagfejlesztés
• Duális laborfejlesztés
• Képzők és hallgatók fejlesztése
• Duális ösztöndíjrendszer
• Duális képzés nemzetköziesítése
• Duális disszemináció
• A duális képzés haszon elemzése kutatás
• Gyakorlati készségek elsajátítását segítő módszerek, tartalmak és programok
• Sikeres Mester-Tanítvány reláció kutatásai
• Duális partnerek szakembereinek módszertani fejlesztése
• A duális képzést támogató szakmai programok
• Újszerű gyakorlati elvárások feltérképezése és elemzése
• Gyakorlatorientált programok térségi integrációja
• Duális eszközfejlesztés

A pályázati tevékenységek megvalósításával az alábbi eredményeket kívánjuk elérni:

- az érdekelt felek képesek a központi és a helyi kormányzat, a helyi közösség, a vállalkozások, a hallgatók és az akadémiai oktatók, szakmai és emberi fejlődéssel kapcsolatos elvárásait kielégíteni;
- megfelelő Duális képzési szervezet koordinációval az érdekek kölcsönös tiszteletén alapuló képzési-oktatási együttműködés valósul meg;
- a duális képzésben résztvevők által létrehozott vonzerő kiterjed a környező térségek munkaerő-piacára;
- a magas minőségű képzési rendszer képes szakmai életpályát biztosítani a képzésben részt vevő hallgatók számára;
- a vállalati kooperációk eredményeként az akadémiai oktatók közvetlen impulzusok révén folyamatos modernizálják a tananyagot, és annak módszertanát;
- az egyetem hosszú-távon gyakorló szakembereket tud bevonni a képzéseibe;
- gyakorlat-orientált oktatási módszertanával hozzájárul a vállalati innovációs tevékenység növeléséhez, a problémamegoldó és kritikus gondolkodás és munkavégzés megerősödéséhez és ez által a hatékonyság fokozásához;
- az érintett térségekben a duális képzésből kibocsátott pályakezdők körében a vállalkozási hajlandóság javul;
- az új tudás létrehozásával, az érintett térség a területi versenyképessége és export teljesítménye javul.


Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM