Keresés:
Események
«2019. szeptember»
HKSzeCsPSzoV
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

EU-CAB - ERASMUS+ STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECT

EU-CAB - Comparative Analyses of European Identities in Business and Every-Day Behaviour

Hivatkozási szám: 2018-1-DE01-KA203-004222

This project has been funded with support from the European Commission.

The European Commission support for the production of this publication does not constitute endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsi­ble for any use which may be made of the information contained therein.


A projekt/kutatás finanszírozója / támogatója / szervezeti kerete

Európai Bizottság, ERASMUS+ Stratégiai partnerségek, Felsőoktatás – közvetlen finanszírozó az Nationale Agentur für EU-Hochschulzusammenarbeit im Deutschen Akademischen Austauschdienst (NA-DAAD)

Projekt száma: 2018-1-DE01-KA203-004222

Projekt futamideje: 2018.09.01 – 2021.08.31

Elnyert támogatás: 439 894 EUR, kb. 140, 77 MFt, ebből a 49 016 BGE része: kb. 15,69 MFt


Együttműködő partnerek, a BGE szerepe, a BGE-s csapat tagjai

Duale Hochschule Baden Württemberg Karlsruhe, Németország – Koordinátor

Universite de Strasbourg, Franciaország

Université de Cergy-Pontoise, Franciaország

Budapesti Gazdasági Egyetem, Magyarország

Uniwersytet Lodzki, Lengyelország

Politechnika Lodzka, Lengyelország

Instituto Universitário da Maia, ISMAI, Portugália

Instituto Politecnico do Porto, Portugália

Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu Oy, Finnország

 

BGE-s csapat:

dr. Kolláth Katalin

dr. Keresztes Éva Réka


A projekt/kutatás célja, indoka, a problémafelvetés

A pályázat célcsoportja a résztvevő országok felsőoktatási intézményeiben tanulmányokat folytató hallgatók. Az átfogó cél elősegíteni, hogy ezen diákok megértsék a nemzeti és vagy európai identitások hasonlóságát és különbségét, valamint, hogy ezek milyen viselkedésformákban jelennek meg az egyes országokban. A végzett kutatás során a diákok elsajátítják az objektív megfigyelés és szubjektív véleményalkotás közötti különbséget, valamint azt is megtanulják mi a különbség a neutrális adat és klisék között. A projekt során a hallgatók megismerkednek más nemzetek kultúrájával, jobban megértik milyen jelentőséggel bírnak a megfigyelt viselkedésformák a résztvevő országok (Finnország, Franciaország, Magyarország, Németország, Lengyelország és Portugália) európai identitásának alakulásában.

A hallgatók társadalomtudományi kutatásokat végeznek, megismerkednek különböző kutatási módszerekkel és azok gyakorlatban történő alkalmazásával. Munkájukat oktatók segítik. A kutatás eredményeit a hallgatók publikálják olyan nyitott forrású platformokon, ahol nagyobb tömegek férhetnek hozzá.

Tervezett tevékenységek:

A résztvevő hallgatók elsajátítják a gondosan kiválasztott szociál-pszichológiai módszerek alkalmazását a gyakorlatban, valamint megtanulják hogyan kell az összegyűjtött adatokat feldolgozni és értelmezni. A projekt első részében a résztvevő országok oktatóit képezik ki a tervezett módszerek alkalmazásában. Az oktatók segítik majd a hallgatók munkáját, amikor páneurópai csoportokban dolgozva gyűjtik az adatokat a résztvevő országok valamelyikében.

A kiválasztott módszerek:

  • a viselkedésformák megfigyelése a ’SYMLOG’ módszerrel történik (Csoportok szisztematikus több szintű megfigyelése) (Bales & Cohen, 1982);
  • az identitások összehasonlítására és leírására önismereti adatokat gyűjtenek, mert a szakirodalom szerint az ’identitás’ és az ’önismeret’ ugyanazt a jelenséget öleli fel. Az adatokat egy ún. önismereti táblázat (Orlik, 2006) alapján gyűjtik a hallgatók.

Az oktatók elméleti és gyakorlati oktatáson vesznek részt, hogy minél hatékonyabban tudják a hallgatók munkáját segíteni. Az oktatók ezután a résztvevő országok hallgatóiból összeállított csoportokat képezik ki. A hallgatók az adatokat több szempont szerint gyűjtik, majd a rögzített adatokat elemzik és értelmezik.

A projektben résztvevő hallgatók (országonként 5-15 fő) minden félév során 7 napot töltenek valamelyik résztvevő intézményben és kutatásokat végeznek hétköznapi és üzleti szituációkban. A cél, hogy megfigyeljék, milyen hasonlóságokat és különbségeket lehet az emberek viselkedésében megfigyelni a konfliktus kezelés vagy a döntéshozatal során.

 

A projekt/kutatás legfontosabb eredményei

Mobilitás, egymás kultúrájának megismerése és a multikulturális csoportokban való munka elsajátítása.

 

A projekt weboldala:
 
 
fejlesztés alatt 
Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM