Keresés:
Események
«2019. november»
HKSzeCsPSzoV
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

CORALL - ERASMUS+ STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECT

CORALL - Coaching-oriented Online Resources for the Autonomous Learning of LSP (languages for specific purposes)

Hivatkozási szám: 2019-1-HU01-KA203-061070

This project has been funded with support from the European Commission.

The European Commission support for the production of this publication does not constitute endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsi­ble for any use which may be made of the information contained therein.


A projekt/kutatás finanszírozója/támogatója/szervezeti kerete

Európai Bizottság – ERASMUS+ Stratégiai partnerségek, Felsőoktatás - Közvetlen finanszírozó a Tempus Közalapítvány

Projekt száma: 2019-1-HU01-KA203-061070

A projekt futamideje: 2019.12.01 – 2022.07.31.

Elnyert támogatás: 261.713 EUR, kb. 86,4 M Ft, ebből a BGE része: 58.278 EUR, kb. 19,2 MFt

 

Együttműködő partnerek, a BGE szerepe, a BGE-s csapat tagjai

Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest (Magyarország) - Koordinátor

Beuth-Hochschule FUER Technik Berlin, Berlin (Németország)

Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu Oy (Finnország)

Eckonomicka Univerzita V Bratislave, Pozsony (Szlovákia)

Instituto Politecnico Da Guarda, Guarda (Portugália)

Ceske Vysoke Uceni Technicke V Praze, Prága (Csehország)

 

BGE projektmenedzsment csapat:

Dr. Pál Ágnes – projektvezető

Dr. Asztalos Réka

Dr. Szénich Alexandra

Varga László

Huj Éva


A projekt/kutatás célja, indoka, a problémafelvetés

Célja, előzményei

Az Erasmus+ 2. kulcstevékenység keretében a KVIK Gazdasági Szaknyelvek Tanszék sikeres Felsőoktatási Stratégiai Partnerség pályázatot nyújtott be. Az autonóm nyelvtanulás fejlesztése olyan, a pedagógiai kultúraváltást elősegítő megközelítés, amely megfelelő támogatói eszköztárral, a nyelvtanulói felelősségvállalás és tudatosság fejlesztésével a nyelvi kurzusokon folyó munka eredményességének növeléséhez járul hozzá. Ennek a támogatói eszköztárnak a szaknyelvoktatás igényeire épülő kidolgozása fontos feladat. A nyelvoktatás nyelvtanulói autonómiát előtérbe állító megközelítését segíti az egyéni nyelvi tanácsadás vagy coaching is. A pályázatot az intézeti kutatócsoport Autonóm tanulás támogatása c. projektjének Módszertani Kísérleti Műhely című kutatási projektje alapozza meg, amelyben Dr. Szénich Alexandra az autonómia, és Dr. Pál Ágnes a telekollaboráció kutatási téma felelősei voltak. A kutatási projektnek már kezdetben megfogalmazott távlati célja az volt, hogy a kutatási eredményeket beforgassa az oktatási gyakorlatba, a benyújtott pályázat révén most erre nyílt lehetőség, nemzetközi együttműködés keretében. A tanszék két oktatója, Dr. Asztalos Réka és Dr. Szénich Alexandra 2018 nyarán vettek részt nyelvi coaching továbbképzésben, amely a nyelvoktatásnak egy új területe, majd kezdeményezésükre a BGE Oktatás-módszertani Központ segítségével a BGE oktatói közül kb. 40 fő részesült egy olyan képzésben 2019. januárjában és februárjában, amely a coaching szemléletet mutatta be, és megalapozza azt, hogy széleskörűen bevonhatók legyenek a résztvevő oktatók a projektbe. A nyelvtanulói autonómia és a nyelvi coaching módszertanának beépítése a tanszék szakmai gyakorlatába azért is kézenfekvő, mert a módszertani innovációnak azon elemeire épül (autonóm és kooperatív készségek fejlesztése a (szak)nyelvoktatáson keresztül), amelyekben a Gazdasági Szaknyelvek Tanszék 2012 óta kiemelt eredményeket ért el (2013: Európai Nyelvi Díj, 2014: nyertes intézményi CEDEFOP pályázat, 2015-17: ICCAGE nívódíjas stratégiai partnerségi projektben való részvétel, 2016: 100 fős nemzetközi szakértői rendezvény lebonyolítása).

A bevonni kívánt külföldi partnereket az alábbi kritériumok alapján választottuk ki: a KVIK Gazdasági Szaknyelvek Tanszékhez hasonló profilú szervezeti egységek releváns tapasztalattal rendelkezzenek a hallgatók autonóm készségeinek fejlesztése területén a nyelvoktatáson keresztül, és kiemelten fontos legyen számukra ennek továbbfejlesztése.


A projekt/kutatás legfontosabb eredményei

A projektben az alábbi szellemi termékek készülnek el:

  • Az autonóm nyelvtanulás és nyelvi coaching fogalmi keretrendszere a szaknyelvoktatás vonatkozásában (szakirodalom és jó gyakorlatok összefoglalása, akcióterv, tanulmány)
  • Online hozzáférhető szaknyelvoktatási eszköztár (angol, német és spanyol nyelven)
  • Szaknyelvórán vagy szaknyelvvel kapcsolatos projektekben felhasználható autonóm tanulást támogató tananyag és modulok
  • Esettanulmányok
  • Továbbképzési tananyag szaknyelvoktatók számára

 

A projekt weboldala:

 

fejlesztés alatt 

Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM