Keresés:
Események
«2019. augusztus»
HKSzeCsPSzoV
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

TRUST ME - ERASMUS+ Strategic Partnership Project

TRUST ME - TRaining for Unique Skills and Techniques for Mentoring

Hivatkozási szám: 2015-1-HUO1-KA202-013535

This project has been funded with support from the European Commission.

The European Commission support for the production of this publication does not constitute endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsi­ble for any use which may be made of the information contained therein.

TRUST ME logo

TRUST ME - TRaining for Unique Skills and Techniques for Mentoring

 

A projekt finanszírozója / támogatója / szervezeti kerete

Európai Bizottság – ERASMUS+ Program – Stratégiai partnerség alprogram – közvetlen finanszírozó a Tempus Közalapítvány
Projekt száma: 2015-1-HU01-KA202-013535
A projekt futamideje: 2015.11.01 – 2018.02.28
Elnyert támogatás: 257 151 EUR, kb. 80,1 MFt, ebből a BGE része: 48 345 EUR, kb. 15,1 MFt

Együttműködő partnerek, a BGE szerepe, a BGE-s csapat tagjai

Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, Magyarország - Koordinátor
Lahti University of Applied Sciences, Lahti, Finnország
Babes-Bolyai University, Kolozsvár, Románia
ADINVEST International, Párizs - Avignon, Franciaország
Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége, Budapest, Magyarország
CDM Consulting - Fundatia Centrul de Dezvoltare Manageriala, Kolozsvár, Románia

BGE-s csapat:

Madarasiné Dr Szirmai Andrea – projektvezető
Dr Csillag Sára – szakmai vezető
Dr Soltész Péter, Varga László – projektkoordinátorok
Diószeginé Balázs Krisztina, Vörösné Eőri Henrietta – a pénzügyi adminisztráció felelősei
A kutatásban és a képzési anyag fejlesztésben résztvevők:
Madarasiné Dr Szirmai Andrea, Dr Csillag Sára, Szászvári Karina, Zsigmond Száva, Dr Németh Tamás, Tasi Péter, Csongrádi Gyöngyi, Csizmadia Péter (külső szakértő)

A projekt célja, indoka, a problémafelvetés

Megalapozás

Az EU-szintű összehasonlító statisztikákból egyértelműen kiderül, hogy a tagországban nagy számban mennek csődbe KKV-szektorban tevékenykedő cégek - ráadásul fokozottan igaz ez a kelet-közép-európai tagországokra. Mivel a tagországok többségében a KKV-szektor hozzájárulása a GDP-hez igen magas arányt ölt, ezért célszerű megoldást keresni. Rá kell mutatni azokra a hiányosságokra, amelyek a KKV-k redukált fenntarthatóságához vezetnek, és ki kell küszöbölni ezeket a problémákat: mindez a nemzeti gazdaságpolitikákban kiemelt prioritást kapott. Együttesen pedig odavezettek, hogy a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) amellett döntött, hogy más európai uniós projektjeiben szerzett tapasztalatai alapján kifejleszti, majd terjeszti a KKV-kat célzó képzési programját: így indult útjára a TRUST ME projekt.

A BGE korábbi projektjei keretében már készültek tananyagok különböző KKV célcsoportok és potenciális vállalkozók számára. A különböző végzettséget adó és végzettséggel nem járó b-learning (a hagyományos oktatás és e-learning keverékét jelentő) képzések a különböző KKV csoportok egyedi igényeire szabva készültek, mellyel egyéb előnyök is jártak: a közreműködő oktatók online oktatási képességét is fejlesztették. Amellett, hogy a KKV-k elismerik a BGE képzési tapasztalatait, a programokban résztvevő vállalkozók visszajelzései rámutattak arra, hogy sem a hagyományos, sem pedig a b-learning képzések nem ideálisak többé a vállalkozók számára, ellenben a különböző mentori tevékenységek egyre hatékonyabb megoldásnak bizonyulnak. A projektben résztvevő nemzetközi partnerek felismerték, hogy ún. mentorálási/coaching megközelítésre van szükség a vállalkozók könnyebb eléréséhez. Ez a gyökeresen új megközelítés lényeges gondolkodásmódbeli-változást tett szükségessé az oktatók esetében. Mindezen kondíciók együttesen hívták életre a TRUST ME projektet.

Célok

A projekt fő célja egy nemzetközileg elismert (szak)képzés kidolgozása jövőbeni KKV-mentorok számára, akik az új tudással, ismeretanyaggal és szociális készségekkel képesek KKV-vezetőkkel/tulajdonosokkal folyamat-tanácsadóként együttműködni. Túl a mentorképzési anyagokon a belépési szint felmérését, valamint a folyamatos nyomon követési programot is kidolgozzuk. A projekt munkatervének részét képzik a kísérleti (pilot) képzések is, és az ezekből eredő visszacsatolások megkönnyítik a képzési anyagok finomhangolását és véglegesítését.

A projekt legfontosabb eredményei

Kutatás

  • Kompetencia keretrendszer és képesség kártya mentoroknak
  • Nemzeti riportok, Esettanulmányok, Összehasonlító riport

Képzési anyag fejlesztés

  • Belépési szint értékelésére szolgáló eszköz(ök)
  • Képzési modul: Mentorok szociális készségei (40 órás tananyag – 50% e-learning)
  • Képzési modul: Diagnózis és nyomon követés (80 órás tananyag – 80% e-learning)
  • A folyamatos és záró értékelés eszköze(i)

Vállalkozásfejlesztési központ és akkreditáció

  • Vállalkozásfejlesztési központok létrehozásának irányelvei
  • Akkreditációs/regisztrációs dokumentumok

Disszeminációs rendezvények

  • Próbaképzések leendő mentorok számára
  • Disszeminációs anyagok – projekt brosúra, weboldal
  • Multiplikációs rendezvények – workshopok és konferencia 4 országban (Magyarország, Franciaország, Finnország és Románia)
  • Nemzetközi képzési program oktatók részére Franciaországban

 

A projekt hivatalos weboldala:

http://trust-me-project.eu 

   

 

Kapcsolódó tartalmak
Solution by Sense/Net | Powered by Sense/Net ECM