BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Külkereskedelmi Kar

KKK

Külkereskedelmi Kar
KKK
KKK
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Bormarketing

A képzésről

A képzés célja, hogy a hallgatók ismerjék a marketing specifikumait, folyamatosan fejlődő eszközrendszerét és módszertanát a borok esetében, ismerjék a borok készítésének technológiai alapjait, a kulturált borfogyasztásnak a gasztronómiában, valamint a turizmusban betöltött szerepét és lehetőségeit, a borok előállításával és forgalmazásával kapcsolatos szabályozás fontos elemeit. Értsenek a borok érzékszervi megítéléséhez, a jellemző borhibák megállapításához. Képesek legyenek egy borászat, borkereskedelmi vállalat marketing, valamint reklám és marketingkommunikációs stratégiájának a kidolgozására és végrehajtására. Szakmailag felkészültek, és alkalmasak legyenek a szakmai szervezetekkel, piackutató-, marketingkommunikációs és média ügynökségekkel történő professzionális együttműködésre.

A képzés főbb jellemzői

Levelező
  • MunkarendLevelező
  • FinanszírozásÖnköltséges320.000 Ft/félév
  • Képzési szint(T) szakirányú továbbképzés
  • HelyszínBudapest
  • NyelvMagyar képzés
  • Oklevélben szereplő szakképzettség megnevezéseBormarketing szakmenedzser
  • Szükséges végzettségbármely képzési területen felsőoktatási alapképzésben szerzett oklevél (BA, BSc.), illetve a korábbi rendszerben szerzett főiskolai vagy egyetemi oklevél.

Ha ezt a képzést választod...

A magyar bor nemcsak az egészséges életmód és táplálkozás egyik alapeleme, hanem a hazai gasztronómiai, irodalmi, és képzőművészeti kultúra szerves része is. A bor ünnepi, és mindennapi fogyasztásában a professzionális felhasználók mellett, a hétköznapi fogyasztók is egyre magasabb követelményeket fogalmaznak meg. A folyamatosan növekvő igények, és az egyre fokozódó verseny mellett a borkultúra fejlődése is azt igényli, hogy jól képzett, a borászathoz és a marketinghez egyaránt értő szakemberek irányítsák a borászatok, a borkereskedelmi vállalatok munkáját. Szakirányú továbbképzésünk olyan komplex tudást nyújt Önnek, amely alapján képessé válik egy borászat, egy borkereskedelmi vállalat marketing, valamint reklám és marketingkommunikációs stratégiájának kidolgozására és sikeres végrehajtására.

Kiknek ajánljuk:

  • Borászati, illetve borkereskedelmi területen dolgozó vezetőknek, akik felismerték, hogy a vállalatuk sikeres működtetésében a marketingkommunikáció, a márkamenedzsment jelentősége felbecsülhetetlen;
  • Szőlő tulajdonosoknak, akiknek a borászatokban, vagy a borkereskedelemben végzett munkájukhoz naprakész marketingismeretekre van szükségük;
  • Minden szakembernek, aki bormarketinggel kívánnak foglalkozni;

A képzés tartalma

Egyes tantárgyakat gyakorlati jegy vagy vizsga zárja. A követelmények sikeres teljesítését követően a hallgatók szakdolgozatot készítenek, azt megvédik és záróvizsgát tesznek.

Széles körű szaktudás és kompetenciák az egyes tantárgyak ismeretanyagának elsajátításával Ön megismerheti:

  • A bor, mint bizalmi termék speciális marketingjének eszközrendszerét és módszertanát;
  • Az ital, és a borfogyasztói magatartás alapjait, aktuális tendenciáit;
  • A borok márkastratégiai és márkamenedzsment gyakorlatát;
  • A bor hatékony értékesítési csatornapolitikáját;
  • A bornak a gasztronómiában és a turizmusban betöltött szerepét, a kulturált borfogyasztás jellemzőit és követelményeit;
  • A borászatok és a borkereskedelem működését meghatározó EU-s és hazai szabályozást; Az eredetvédelem jelentőségét, és működési mechanizmusát;
  • A mérsékelt borfogyasztás egészséges életmódbeli szerepéről.

Elhelyezkedési lehetőségek

Szakképzettségét az alábbi területeken hasznosíthatja:

  • Élelmiszeripari, borászati vállalkozások;
  • Mezőgazdasági vállalkozások;
  • Kereskedelmi gazdasági vállalkozások,
  • Turisztikai vállalkozások;
  • Települési Önkormányzatok;
  • Regionális és ágazati Szövetségek, Szervezetek
  • Civil és egyéb non-profit szervezetek

További információk

Képzési idő: 2 félév

Munkarend: levelező (szombaton 9.00-18.00 között, alkalmanként pénteken 14.00-19.00-ig)

Képzés díja: 320.000 Ft/félév (Az önköltséget 2 részletben kell befizetni. Az őszi félévben a díj 45 %-át szeptember elején, a fennmaradó 55 %-ot pedig október 20-ig. A tavaszi félévben a díj 45 %-át február elején, a fennmaradó 55 %-ot pedig március 20-ig.)

A képzés iskolarendszerben, hallgatói jogviszony keretében zajlik, ezért Diákhitel is igényelhető.

Képzés helye: 1165 Budapest, Diósy L. u. 22-24.

Képzési és kimeneti követelmény

Képzés várható indulása: 2025-ben nem indul

Felsőfokú végzettségét tanúsító oklevélének másolatát szíveskedjék csatolni az online jelentkezéskor.

Az eredeti egyetemi (főiskolai) oklevelet a beiratkozáskor kérjük bemutatni.

Jelentkezés feltétele: 9.000.- forint felvételi eljárási díj befizetése

Számlaszám: OTP 11784009-22236775-00000000

Utaláskor a megjegyzés rovatba kérjük feltüntetni az Ön nevét és a képzés megnevezését.

Az utalást igazoló bizonylatot szíveskedjék csatolni az online jelentkezéskor.

Beszámítás: A hallgató a korábban kredites képzésen tanult és vizsgával lezárt tantárgyból felmentést kérhet. A kreditek beszámításáról kérelem alapján a Kreditátviteli Bizottság dönt.

Szakirányú továbbképzésekkel foglalkozó kollégánk elérhetősége:

Papadopuloszné Nagy Andrea oktatásszervező

e-mail: szakiranyu@uni-bge.hu

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette