Kereskedelem és marketing (marketingkommunikáció)
alt

A képzés célja

A képzés célja, hogy a marketingkommunikáció szakirányon végzett hallgatók elsajátítsák a marketingkommunikációs eszközök hatékony alkalmazásának módszereit, megismerjék a reklámpiacot, az integrált kommunikációs tervek kidolgozásának folyamatát, valamint a reklám- és médiaügynökségekkel történő hatékony együttműködés feltételeit, és ezen tudás birtokában képesek legyenek kisvállalkozások marketing területén vezetői, nagyobb vállalkozásoknál középvezetők és a felsővezetők mellett marketing szakreferensi, asszisztensi tevékenységet folytatni.

A képzés főbb jellemzői

Nappali
Nappali
Levelező
Levelező
  • MunkarendNappali
  • FinanszírozásÁllami ösztöndíjas
  • Képzési szint(S) felsőoktatási szakképzés
  • HelyszínBudapest
  • NyelvMagyar képzés
  • Oklevélben szereplő szakképzettség megnevezésefelsőfokú közgazdász-asszisztens marketingkommunikáció szakirányon
  • Szükséges végzettségÉrettségi

Választható specializációk

Ha ezt a képzést választod...

A marketingkommunikáció szakirányon végzett hallgatók a magas szintű gyakorlati szemléletű oktatásnak köszönhetően, a megtanult módszerek felhasználásával – egyéni, illetve kisvállalkozói tevékenység keretében egyaránt − képesek a marketing és marketingkommunikáció területén egyszerűbb gazdasági folyamatokat, eljárásokat megtervezni, megszervezni és végrehajtani. 

Képzési ismeretkörök

Kompetenciamodul tárgyai: 
munkaerő-piaci ismeretek, szakmai és pénzügyi információfeldolgozási ismeretek, üzleti kommunikáció, üzleti idegen nyelv. 
 
Képzési terület szerinti közös modul:  
közgazdasági alapismeretek, vállalati gazdaságtan alapjai, pénzügyek alapjai, számvitel alapjai, üzleti elemzés. 
 
Szakképzési modul:  
kereskedelmi vállalatok gazdálkodási alapismeretei, marketing, piackutatás, eladásmenedzsment, marketingkommunikáció és fogyasztói magatartás, nemzetközi kereskedelmi technikák és logisztika. 
 
Marketingkommunikáció szakirány modulja:  
kommunikációs eszközök, kampánytervezés és reklámpiaci ismeretek, szintetizáló gyakorlat, kreatív tervezés. 
 
Kereskedelem és marketing alapképzési szakon való továbbtanulás esetén a beszámítandó kreditek száma legalább 90 kredit. 

Elhelyezkedési lehetőségek

  • kisvállalkozások marketing, illetve kommunikációs feladatainak ellátása 
  • közép- és nagyvállalatok marketing, illetve kommunikációs osztályain előkészítő, asszisztensi feladatok ellátása 
  • marketing, illetve kommunikációs ügynökségeken alapozó, valamint tervezési feladatokban való részvétel