BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

KVIK

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
KVIK
KVIK
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Kereskedelem és marketing (kereskedelmi)

A képzésről

A képzés célja olyan korszerű üzleti ismeretekkel, kereskedelmi és marketing szaktudással és készséggel rendelkező szakemberek kibocsátása, akik alkalmasak a különböző termékek, szolgáltatások kereslet-vezérelt beszerzésére és értékesítésére. Az itt végzett hallgatók képesek lesznek kkv-k és nagyvállalatok kereskedelmi tevékenységének operatív végrehajtására, ismerik a profitorientált vállalkozások, és nonprofit szervezetek tevékenységét és gyakorlatát. A szak kellő mélységű elméleti ismeretet biztosít a képzés folytatásához alapképzésben.

A képzés főbb jellemzői

Nappali
Nappali
  • MunkarendNappali
  • FinanszírozásÁllami ösztöndíjas
  • Képzési szint(S) felsőoktatási szakképzés
  • HelyszínBudapest
  • NyelvMagyar képzés
  • Oklevélben szereplő szakképzettség megnevezésefelsőfokú közgazdász-asszisztens kereskedelmi szakirányon
  • Szükséges végzettségÉrettségi

Ha ezt a képzést választod...

A képzésünk során a hallgatók korszerű és magas szintű elméleti és gyakorlati ismeretek birtokába jutnak. A képzés alapvetően gyakorlatorientált, amelyhez alapos közgazdaságtani, módszertani és üzleti alapozó ismeretek kapcsolódnak, melynek birtokában a végzett hallgatóink képesek: 

vállalkozások és intézmények helyzetének átfogó értékelésére, 

vállalati részstratégiák megalkotására, 

marketing és kereskedelmi szervezeti egységek, vállalkozások vezetésének támogatására 

gazdasági tevékenységek, projektek tervezésére, szervezésére, vállalkozás, gazdálkodó szervezetek

operatív feladatainak ellátására, döntések előkészítésére 

a kereskedelem és marketing szakterület ismeretrendszerét alkotó elképzelések alapfokú analízisére, 

hatékony munkára gazdasági, marketing és kereskedelmi projektekben, gazdálkodó szervezetekben. 

A képzés tartalma

Kompetenciamodul tárgyai: 
munkaerő-piaci ismeretek, szakmai és pénzügyi információfeldolgozási ismeretek, üzleti idegen nyelv, üzleti kommunikáció 
 
Képzési terület szerinti közös modul: 
közgazdasági alapismeretek, vállalati gazdaságtan alapjai, pénzügyek alapjai, számvitel alapjai, üzleti elemzés 
 
Szakképzési modul:  
kereskedelmi vállalatok gazdálkodási alapismeretei, marketing, piackutatás, eladásmenedzsment, marketingkommunikáció és fogyasztói magatartás, nemzetközi kereskedelmi technikák és logisztika 
 
Kereskedelmi szakirány modulja: 
ügyfélkapcsolati menedzsment, kereskedelmi vállalatok logisztikai és áruforgalmi folyamatai, beszerzési döntések, vállalkozás üzleti szimulációja 
 
Kereskedelem és marketing alapképzési szak, kereskedelem specializációra való továbbtanulás esetén a beszámítandó kreditek száma: legalább 90 kredit 

Elhelyezkedési lehetőségek

A végzett szakemberek az alábbi területeken helyezkedhetnek el: 

• kereskedelmi vállalatoknál,

  • • profitorientált vállalatok kereskedelmi, logisztikai és marketing részlegeinél menedzserasszisztensi pozíciókban,
  • illetve felsővezetők munkáját segítő szakreferensi, asszisztensi pozíciókban.

További információk

Szakfelelős: Dr. Király Éva PhD

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette