BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Hallgatói Ügyfélszolgálat

Hallgatói Szolgáltatások Iroda - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Szolgáltatások
  • Hasznos Információk
      • Információk
      • Hallgatói Segédlet
      • GyIK
      • Informatikai Szolgáltatások
  • Dokumentumok
  • Elérhetőségek
      • Belvárosi Kampusz
      • HSZI - Belvárosi Kampusz
      • Niytvatartás
      • Munkatársaink
      • Zuglói Kampusz
      • HSZI - Zuglói Kampusz
      • Niytvatartás
      • Munkatársaink
  • Időpontfoglalás
Hasznos Információk>
Információk>
Hallgatói Segédlet
Hallgatói Ügyfélszolgálat
Hallgatói Ügyfélszolgálat
Hallgatói Szolgáltatások Iroda - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Hallgatói segédlet
Hallgatói segédlet

Kedves Hallgató! Az alábbiakban a Neptun Tanulmányi Rendszer használatával kapcsolatban esetlegesen felmerülő problémák, akadályok leküzdésében igyekszünk segítséget nyújtani nektek. Próbálunk iránymutatást adni nem csak a nehézségek okainak azonosításában, de abban is, hogy – általad nem elhárítható fennakadás esetén – kihez fordulhatsz segítségért. 

  

Fontos hangsúlyozni, hogy pontosan, minden lényeges információt megadva határozd meg problémád! Minden esetben add meg: 

  • Neptun kódod és neved 
  • pontosan mit szeretnél csinálni 
  • milyen akadályba ütköztél (ha volt visszajelző üzenet, akkor az mi volt – ha megoldható, képernyőképpel) 
  • ha tárgyat, kurzust érint a probléma, akkor mi a tárgykód és a tárgynév, illetve a kurzuskód 
  • ha vizsgát érint a probléma, mely tárgykódú és -nevű tárgy, mely kurzusodnak mely vizsgaidőpontjáról van szó 

 

Ezekkel az alapinformációkkal lényegesen meggyorsíthatod az ügyintézést! 

Nem tudok belépni!

Lehetséges okok: 

  • „A szerver nem elérhető” (vagy „homokórázás”) – A szerverek egy adott időszakban (jellemzően tárgy- és vizsgajelentkezés idején) erős terheltség alatt lehetnek. Az egyetemi hálózatot az informatikusok mindig a várható terheléshez próbálják optimalizálni, így a fennakadás minden esetben gyorsan, általában egy-két percen belül megszűnhet! 
  • „Hibás jelszó vagy azonosító” – Ellenőrizd, hogy megfelelő, karakterhelyes Neptun kódot írsz-e be (figyelve például a 0 (zéró) és az O (mint Orsolya) közötti különbségre), illetve, hogy a megfelelő jelszót használod-e! Ellenőrizd, hogy a CapsLock nem maradt-e bekapcsolva! Amennyiben teljesen biztos vagy benne, hogy a megfelelő azonosítókkal próbálsz belépni, de ennek ellenére nem sikerül, próbáld meg a jelszó módosítást az alábbi weboldalon található leírás segítségével! 
Tanulmányi jogviszonyának aktuális helyzete miatt a jelentkezés nem lehetséges

Lehetséges okok: 

  • Rossz képzést választottál ki – amennyiben Egyetemünkön esetleg rendelkezel egy előző, már lezárt képzéssel (pl. újra felvett), ellenőrizd, hogy a megfelelő képzésén állsz-e (a jobb felső sarokban kattints a nevedre, majd a kék színnel kiemelt „Képzésváltás” linkre)! 
  • Tanulmányi jogviszonyodon a beállítások nem megfelelőek – fordulj a Hallgatói Szolgáltatások Belvárosi vagy Zuglói irodájához!
Nem látok egy/több tárgyat!

Lehetséges okok: 

  • Rossz félévet választottál ki – ellenőrizd, hogy a felületen megjelenő „Félévek” legördülő menüben a megfelelő félév került-e kiválasztásra! 
  • Rossz képzést választottál ki – amennyiben Egyetemünkön párhuzamos képzési tanulmányokat folytatsz, ellenőrizd, hogy a megfelelő képzésén állsz-e (a jobb felső sarokban kattints a nevedre, majd a kék színnel kiemelt „Képzésváltás” linkre)! 
  • Nem megfelelő mintatantervet választottál ki – ellenőrizd, hogy a „Mintatantervek” legördülő menüben az a mintatanterv szerepel-e, amely a tárgyat tartalmazza! 
  • Valamilyen egyéb szűrőfeltétel került beállításra a felületen – az egyszerűség kedvéért javasoljuk, hogy bizonytalanság esetén a „Félévek” szűrőn kívül ne használj egyéb feltételt, minden mezőt hagyj üresen, vagy a „Minden” lehetőség legyen kiválasztva! 
  • Nincs olyan mintatanterv hozzád rendelve, amely tartalmazza a felvenni kívánt tárgyat – a „Mintatantervek” legördülő menüben ellenőrizd, hogy szerepel-e ott az a mintatanterv, amely a keresett tárgyat tartalmazza (a képzéséhez tartozó mintatantervekről az Egyetem honlapján talál bővebb információt). Amennyiben a választási lehetőségek közt nem találod a mintatantervet, fordulj a Hallgatói Szolgáltatások Belvárosi vagy Zuglói irodájához!


Nem látok egy/több kurzust!

Lehetséges okok: 

  • Rossz félévet választottál ki – ellenőrizd, hogy a felületen megjelenő „Félévek” legördülő menüben a megfelelő félév került-e kiválasztásra! 
  • Rossz képzést választottál ki – amennyiben Egyetemünkön párhuzamos képzési tanulmányokat folytatsz, ellenőrizd, hogy a megfelelő képzésén állsz-e (a jobb felső sarokban kattints a nevedre, majd a kék színnel kiemelt „Képzésváltás” linkre)! 
  • Nem megfelelő tárgykódú tárgyon keresed a kurzust – előfordulhat, hogy a mintatanterved hasonló elnevezésű tárgyakat tartalmaz (például „Alkalmazott matematika 1.” és „Alkalmazott matematika 2.”), ezért mindig a tárgykód alapján ellenőriz, hogy a megfelelő tárgy alatt keresed a felvenni kívánt kurzust! 
  • Nem került kurzus meghirdetésre / nem megfelelő beállításokkal került meghirdetésre – keresd fel az érintett Tanszéket, és jelezd számukra a problémát! 
Nem tudok kurzusra jelentkezni

Lehetséges okok: 

  • Hibaüzenet érkezik – a Neptun visszajelző üzeneteket igyekeztünk „beszédes” -re kialakítani, így annak megfelelő értelmezésével választ kaphatsz arra, mi okozza az akadályt. 
  • Lejárt fizetési határidejű pénzügyi kiírással rendelkezel – ellenőrizd, hogy minden tartozásod kiegyenlítetted-e a Tanulmányi Rendszerben! Ezt megteheted a Pénzügyek/Befizetendő menüpont alatt (javasolt a „Félévek” és „Státusz” legördülő mezőket Minden félév/Minden típus alaphelyzetben tartani), ahol az „Aktív” státuszú tételeknél ellenőrizd a „Határidő” oszlopban szereplő dátumot! Amennyiben lejárt a határidő, egyenlítsd ki tartozásod! Ha vitatod az ott szereplő tétel jogosságát, fordulj a Hallgatói Szolgáltatások Belvárosi vagy Zuglói irodájához! Amennyiben az általad kiírt, de okafogyottság miatt létjogosultságát vesztett tételről van szó (például előre kiírt IV díj (Ismételt Vizsgadíj)), töröld! 
  • Betelt a kurzusra meghirdetett létszám – ellenőrizd, hogy a „Fő/Várólista/Limit” értékeknél mi szerepel; amennyiben az első és utolsó szám megegyezik (például 25/0/25), akkor a kurzusra jelentkezhető helyek száma betelt. Ehhez a Neptun rendszerben (Ügyintézés/Kérelmek felületről indítható) Kurzus bővítése iránti kérelem beadására van szükség. 
  • A kurzusra történő jelentkezés letiltásra került – ellenőrizd, hogy a kurzus kódja kattintható-e, illetve, hogy ha a kurzort a kurzuskód felett tartja, megjelenik-e egy felirat „Ez a kurzus nem indul” tartalommal! Esetleg találhatsz bővebb információt a „Megj.” vagy „Leírás” mezőben. 
  • (Valamilyen) előfeltétel nem teljesül – ha a visszajelző üzenet nem tartalmaz egyértelmű utalást az akadály okára, a kurzus felvételekor felugró ablakban, az „Alapadatok” fülön lévő „Végső követelmény”, illetve „Előkövetelmény” blokkban találhatsz információt az esetlegesen beállított feltételről. Ugyancsak a „Táblázatos előkövetelmény” fülön szerepelhet előzetesen teljesítendő tárgy meghatározva. 
  • Nincs jelentkezési időszak – ellenőrizd, hogy a Kar által meghirdetett időszakban próbálsz-e jelentkezni (óra/perc is számít)! Ezt megteheted az Információ/Időszakok menüpont alatt. Amennyiben itt nem jelenik meg az adott féléven az általad várt időszak, fordulj a Hallgatói Szolgáltatások Belvárosi vagy Zuglói irodájához! 
  • Amennyiben a fentiek alapján nem sikerül választ találnod a problémára, keresd az érintett Tanszéket!


Nem látok egy/több vizsgát!

Lehetséges okok: 

  • Rossz félévet választottál ki – ellenőrizd, hogy a felületen megjelenő „Félévek” legördülő menüben a megfelelő félév került-e kiválasztásra! 
  • Nem került (még) vizsga kiírásra / láthatóság nincs engedélyezve – keresd az érintett Tanszéket, és ellenőrizd, került-e már vizsga kiírásra, és annak láthatósága engedélyezésre került-e! 
Nem tudok vizsgára jelentkezni!
  • Lejárt fizetési határidejű pénzügyi kiírással rendelkezik – ellenőrizd, hogy minden tartozásod kiegyenlítetted-e a Tanulmányi Rendszerben! Ezt megteheted a Pénzügyek/Befizetendő menüpont alatt (javasolt a „Félévek” és „Státusz” legördülő mezőket Minden félév/Minden típus alaphelyzetben tartani), ahol az „Aktív” státuszú tételeknél ellenőrizd a „Határidő” oszlopban szereplő dátumot! Amennyiben lejárt a határidő, egyenlítsd ki tartozásod! Ha vitatod az ott szereplő tétel jogosságát, fordulj a Hallgatói Szolgáltatások Belvárosi vagy Zuglói irodájához! Amennyiben egy általad kiírt, de okafogyottság miatt létjogosultságát vesztett tételről van szó (például előre kiírt IV díj), töröld! 
  • Betelt a vizsgára meghirdetett létszám – ellenőrizd, hogy a „Fő/Limit” értékeknél mi szerepel; amennyiben az első és utolsó szám megegyezik (például 25/25), akkor a vizsgára jelentkezhető helyek száma betelt. A vizsgalétszám bővítéséről az érintett Tanszék dönthet. 
  • (Valamilyen) előfeltétel nem teljesül – a „Vizsga feltételek” oszlopban ellenőrizd, van-e valamilyen előfeltétel beállítva, és annak megfelelsz-e! 
  • Vizsgáról letiltásra került – keresse fel az érintett Tanszéket, és egyeztesd, milyen okból kerültél a vizsgáról letiltásra (például le nem adott házi dolgozat, kurzuson való nem megjelenés stb.)! 
  • Nem szerzett aláírást a tárgyból – a vizsgák előfeltétele az adott kurzuson „Aláírva” bejegyzés megszerzése. Amennyiben úgy gondolod, hogy megszerezted a szükséges aláírást, de az nem került felrögzítésre, keresd fel az érintett Tanszéket! Az aláírás meglétét az Eredmények menüpont alatt tudod ellenőrizni! 
  • Egy előző vizsgádhoz még nem került be az érdemjegy vagy a „nem jelent meg” bejegyzés – Amennyiben volt korábbi vizsgád (akár előző féléven!), ellenőrizd, hogy az érdemjegy bejegyzésre került-e a vizsgánál (és nem csak az indexsorban!). Ezt vagy a vizsgajelentkezéskor felugró ablak „Előzmények” fülén, vagy a Hallgatói web Vizsgák/Felvett vizsgák menüpont alatt tudod ellenőrizni (ez utóbbi esetében a megfelelő félév kiválasztása után), az „Eredmény” oszlopban található érték (vagy hiánya) alapján. A hiányzó jegy beírásának pótlása érdekében keresd fel az érintett Tanszéket! 
  • Nem fizetted meg az ismétlővizsga díját – amennyiben az adott tárgyból már legalább a második ismétlővizsgád tennéd, az a vizsga díjkötelessé vált. A Pénzügyek/Befizetendő menüpont alatt a „Tétel kiírás” gomb segítségével írd ki az IV díjat, és fizesd azt be! 
  • Elérted az egy félévben tehető ismétlővizsgák számát – A hallgatónak egy adott tárgyból félévente legfeljebb három vizsgalehetősége van. Amennyiben a tárgykövetelmény szerint a gyakorlati jegy javítható a vizsgaidőszakban, a hallgatónak egy félévben két javítóvizsga-lehetősége van. 
  • Nincs jelentkezési időszak – ellenőrizd, hogy a Kar által meghirdetett időszakban próbálsz-e jelentkezni (óra/perc is számít)! Ezt megteheted az Információ/Időszakok menüpont alatt. Amennyiben itt nem jelenik meg az adott féléven az Ön által várt időszak, fordulj a Hallgatói Szolgáltatások Belvárosi vagy Zuglói irodájához!
2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.13.1
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Sajtószoba
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette