BGE központi honlap
Hallgatóknak
EN - English

Marketing és Üzleti Kommunikáció Kar

MÜKK

  • BGE Főoldal
  • A karról
      • Általános információk
      • Bemutatkozás
      • Képzési portfólió
  • Szervezet
      • Szervezeti felépítés
      • A kar vezetése
      • Oktatási szervezeti egységek
      • Szolgáltató szervezeti egységek
      • Hallgatói szervezetek
      • Hallgatói Önkormányzat
  • Kiemelt projektek
Nyitólap >
Szondi György - Munkatárs adatlap
Marketing és Üzleti Kommunikáció Kar
MÜKK
MÜKK
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Dr. Szondi György
Kommunikáció Tanszék
egyetemi docens
PhD
Dr. Szondi György
Elérhetőségek
  • Iroda:1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Épület:
  • Telefon:
  • Belső mellék:
  • Email:szondi.gyorgy@uni-bge.hu

Bemutatkozás

Dr. Szondi György 2022. szeptembere óta tanít a BGE Külkereskedelmi Karának Kommunikáció Tanszékén. Közgazdász diplomáját ugyanezen a Karon szerezte 2000-ben, majd pedig Nagy-Britanniában tanult tovább, ahol Public Relations-ből szerzett MSc fokozatot a Stirlingi Egyetemen. 2014-ben Kommunikációtudományból szerzett Ph.D. fokozatot a Salzburgi Egyetemen, ahol az Európai Unió kommunikációs stratégiáit és kihívásait kutatta PR, marketing és diplomáciai szempontokból.
2003-tól az angliai Leeds Business School docense volt, ahol Európa legnagyobb és legnevesebb Public Relations tanszékén oktatott és vezette az MA International Corporate Communication képzést. 2013-tól pedig a dél-angliai Bournemouth University School of Media karán oktatott PR-t és szervezeti kommunikációt. A brit Chartered Institute of Public Relations (CIPR) kurzusain is rendszeresen oktatott stratégiai kommunikációt, médiakapcsolatokat, kríziskommunikációt valamint PR tervezést és kutatásmódszertant Angliában, Oroszországban és Bulgáriában.
Szakterülete többek között a nemzetközi PR, a PR elméletének és gyakorlatának fejlődése, a válságkommunikáció, az ország és városmárkázás, a public diplomacy, valamint a PR története Magyarországon és Kelet-Európában. E területeken számos könyvfejezetet, cikket és tanulmányt publikált angolul és magyarul, de jelentek meg cikkei osztrák, belga, lengyel és észt szakfolyóiratokban is. A Place Branding and Public Diplomacy Q2-es besorolású folyóirat szerkesztőbizottsági tagja, valamint a Sage és Routledge Kiadók kommunikáció, PR és helymárkázás témájú kéziratainak és könyvjavaslatainak rendszeres bírálója. Tudományos cikkei és tanulmányai a Journal of Public Affairs, Place Branding and Public Diplomacy, The Handbook of International Crisis Communication Research, The Routledge Handbook of Public Diplomacy, The Global Public Relations Handbook and The Handbook of Global Public Relations kötetekben, illetve folyóiratokban jelentek meg.
Számos tréninget és előadást tartott Londonban, Brüsszelben, Varsóban, Rigában, Tallinnban és Tunéziában vállalatok, kormányzati szervezetek, minisztériumok és az EU intézményei részére stratégiai kommunikáció, kríziskommunikáció, hírnévmenedzsment, országmárkázás és public diplomacy témakörökben. Szakmai tapasztalatait a Hill and Knowlton nemzetközi PR ügynökség budapesti és londoni irodájában szerezte, és az oktatás mellett PR szakértőként is dolgozott különböző brit és nemzetközi kommunikációs projektben és kutatásokban. Nagy-Britannia mellett rendszeresen tanított Ausztriában, Olaszországban és Lengyelországban. Tagja a European Public Relations Education and Research Association-nek, illetve 2016-ban a magyar PR szakmáért tett nemzetközi tevékenységének elismeréseként a Magyar Public Relations Szövetség tiszteletbeli tagjává választották. Felsőfokon beszél angolul és olaszul, középszinten lengyelül, németül és észtül.

Fogadóóra

HelyeE.II.35.
IdejeHétfő/Monday 15:30-17:00
Megjegyzése-mailben történő előzetes egyeztetés alapján / prior consultation by email is required

Oktatott tantárgy(ak)

  • PR és hírnévmenedzsment (magyarul és angolul)
  • PR elmélet és gyakorlat (magyarul)
  • Bevezetés a társadalomtudományi kutatásokba (angolul)
  • Stratégiai kommunikáció (magyarul és angolul)
  • Integrált szervezeti kommunikáció (magyarul és angolul)
  • CSR – Társadalmi felelősségvállalás (magyarul és angolul)
  • Public Relations és országarculat (magyarul és angolul)
  • Szakdolgozat (BA és MA, magyarul és angolul)

Kutatási területek

  • Public Relations elméletei
  • hírnévmenedzsment
  • a PR, mint szakma
  • PR története, fejlődése
  • kockázat és válságkommunikáció
  • nemzetközi PR
  • public diplomacy (nyilvános diplomácia)
  • országimázs, országmárkázás
  • PR oktatás
Tovább az MTMT adatbázisára
2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.14.2
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Sajtószoba
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette