Általános
A specializációt az első specializációs félévet megelőző vizsgaidőszak után kell kiválasztani a tanulmányi rendszerben. A besorolás az összesített korrigált kreditindex alapján történik, a létszámkereteket a rangsor szerint töltik fel. Ha a létszámkeret betelik, a kar dönthet annak megemeléséről vagy a hallgatók más specializációra történő beosztásáról.
Az összesített korrigált kreditindex számításának módját a HKR. 65.§ (2) bekezdésben található.
A specializáció választásának előfeltétele az adott szak tantervében meghatározott követelmények teljesítése. Ezek közé tartozhat legfeljebb két tantárgyi előfeltétel, melyek közül legfeljebb egy szerepelhet az ajánlott tantervben közvetlenül a specializáció megkezdése előtti félévben. Az előfeltételek teljesítése nélkül a hallgatók csak szabadon választható tárgyként vehetik fel a specializációs tárgyakat.
Az oklevél minősítését a tanulmányi eredmények és a záróvizsga eredménye alapján kell megállapítani, a szakok tantervében meghatározott módon. Az oklevél szöveges minősítése az alábbi kategóriák szerint történik:
• Kiváló (5): Ha az oklevél minősítésének számszerű értéke (OM) = 5,00.
• Jeles (5): Ha 4,51 ≤ OM < 5,00.
• Jó (4): Ha 3,51 ≤ OM < 4,51.
• Közepes (3): Ha 2,51 ≤ OM < 3,51.
• Elégséges (2): Ha 2,00 ≤ OM < 2,51.
Az OM az oklevél minősítésének tantervben meghatározott számszerű értéke, amelyet az intézmény számít ki.
A szak mintatanterve (ajánlott tanterve) a szak képzési programjában található. Ez tartalmazza az egyes félévekre ajánlott tantárgyakat, amelyeket úgy állítottak össze, hogy az átlagos ütemben haladó hallgatók teljesíteni tudják az előtanulmányi követelményeket, és a képzési és kimeneti követelményekben meghatározott képzési idő alatt befejezhessék tanulmányaikat.
Egy képzési jogviszonyon belül összesen négy félév passziváltatható, azonban az egybefüggő szüneteltetés időtartama nem haladhatja meg a két félévet. Kivételes esetekben, például szülés, baleset, betegség vagy más váratlan, önhibán kívüli ok miatt, a négy félévnél hosszabb szüneteltetés is engedélyezhető.
Aki a 2016/2017-es tanévben, vagy utána kezdte meg tanulmányait, annak az alábbi feltételeket kell teljesítenie, hogy megmaradjon állami ösztöndíjas képzésben:
Továbbá is elfogadni az államilag támogatott képzés feltételeit
Az utolsó két aktív félév átlagában legalább 20 kreditet kell szereznie, és el kell érnie a HKR-ben ismertetett korrigált kreditindex értéket. (88. § 11. bekezdés)
Ha bármely feltétel nem teljesül, a hallgató átsorolásra kerül önköltséges képzésbe.
Egy félévben a mintatanterv szerint 30 kreditértékben ajánlott tárgyakat felvenned.
Külön díjfizetés nélkül biztositani kell: Az össz kreditmennyiség 10%-kal meghaladható kreditet és 10%-ig magyar nyelvű tárgy felvételét
Az ajánlott kreditmennyiség maximum 3 kredittel térhet el a 30-tól a tantervben félévente
Kreditérték meghatározása: hallgatói tanulmányi munkaóra alapján (tanórák + egyéni ói munkaóra)
Alapképzésen az első 5 aktív félévben 75 kreditet kell teljesíteni.
Vizsgalehetőség elvesztése: Az aláírás hiánya miatt nem jogosult a hallgató vizsgát tenni az adott tantárgyból.
Tantárgy újbóli felvétele: Az aláírás megszerzéséhez a hallgatónak a következő tanulmányi félévben ismételten fel kell vennie és teljesítenie kell az adott tantárgyat, amennyiben az kötelező.
Az aláírás hiánya nem eredményez automatikusan elégtelen (1) érdemjegyet, és így nem rontja a tanulmányi átlagot. Azonban a tantárgy nem teljesítése miatt a szükséges kreditek nem kerülnek megszerzésre, ami befolyásolhatja a tanulmányok előrehaladását és a finanszírozási formát.
A szak és munkarend váltásiránti kérelmedet a Neptun rendszerén keresztül tudod leadni, melynek feltétele egy aktív lezárt félév. Beadási határidő tavaszi félévre január 25. őszi félévre pedig augusztus 25.
A tárgy felvételének száma nincs korlátozva. Viszont, tantárgy újrafelvételi díjat írnak majd ki, ami a 3. és minden további alkalommal 6900 Ft. Ezt a HÜCS írja ki neptunban.
A Hallgatói Ügyfélszolgálati Csoportot (HÜCS) valamennyi technikai, tanulmányi illetve pénzügyi kérdéssel felkeresheted, akár személyes módon, illetve online email-en keresztül vagy videós ügyfélszolgálat formájában (utóbbihoz időpont foglalás szükséges).
Az alábbiakkal kapcsolatban fordulhatsz a Hallgatói Ügyfélszolgálati Csoport (HÜCS) munkatársaihoz:
- A felvételi ügyekkel (alapképzés, FOSZK) kapcsolatos tájékoztatáshoz: felveteli@uni-bge.hu
- A mesterfelvételi ügyekkel kapcsolatos tájékoztatáshoz: mesterfelvetel@uni-bge.hu
- Átvételi ügyekkel kapcsolatos tájékoztatásért.
- Átsorolással kapcsolatos kérdésekkel
- Online beiratkozással illetve a félévi bejelentkezéssel kapcsolatos kérdésekkel
- A hallgatói jogállást érintő jogszabályi, illetve intézményi szabályokról való tájékoztatáshoz
- Hallgatói jogviszonyhoz kapcsolódó igazolások, államigazgatási szervek felé igazolások, egyéb igazolások kiállításának kérésével
- Tanulmányi ügyekben, tanulmányok előre haladásában való tanácsadásért
- Diákigazolványok, érvényesítő matricák kiadása és ideiglenes diákigazolványok kiállításának ügyintézéshez
- Kreditelismeréssel kapcsolatos kérdésekkel
- Pénzügyi tételekkel kapcsolatos tájékoztatásért
- Hallgatói kérelmek, kérvények benyújtásával kapcsolatos tájékoztatásért
- Diákhitel-ügyintézés miatt
- A Neptun-rendszerben zajló specializációválasztással kapcsolatos kérdésekkel
- A Neptun egyéb technikai kérdéseivel
- Pályázatokkal, ösztöndíjakkal kapcsolatos tájékoztatásért
- Záróvizsgák koordinálása (jelentkezés nyilvántartása, szakdolgozatok, projektmunkák Moodle-rendszerbe való feltöltésében való segítségnyújtás stb.)
- Oklevél és oklevélmelléklet kiállítása, másodlatok kiállítása, másolatok hitelesítéséért.
Elérhetőségek:
Cím: 1165 Budapest, Diósy Lajos u. 22-24., központi (K.) épület földszint
Telefon: +36 1 888 0111
Email: ugyfelszolgalat.kkk@uni-bge.hu
A szakod mintatervében találod meg a különböző tárgycsoportokhoz tartozó kredit-követelményeket.
Az egyetem honlapján a Hallgatói fiókba való belépést követően a Tájékoztató fül alatt, vagy a Dokumentumtáron keresztül az Időrendek almappában.
Átvételi kérelem beadásával. A felsőoktatási szakképzésben szerzett kreditek elismerhetők, amennyiben azok legalább 75%-ban megegyeznek az alapképzés tantárgyi követelményeivel.
Azok a hallgatók, akik a felsőoktatási szakképzést elvégezték, az azonos nevű alapszakot Egyetemünkön három félévvel rövidebb idő alatt végezhetik el.
Kérvények
A méltányossági kérelmet tanulmányi és vizsga ügyekben lehet beadni, ha a hallgatót önhibáján kívül érte hátrány. A tanulmányi követelmények értékelésére vonatkozó előírások kivételével.
Dékáni méltányossági kérelem díja: 7000 ft
Rektori méltányossági kérelem díja: 10000 ft
A kivételes tanulmányi rend kérvényt abban az esetben lehet kérelmezni, ha a hallgatónak valamilyen többletvállalása van, vagy sajátos élethelyzet miatt. Munkára hivatkozva nem adható be.
Ez a kérvény a foglalkozásokon való részvétel alóli teljes, vagy részleges felmentést; az oktatási időszak hamarabb történő lezárását; egyes tárgyak általánostól eltérő teljesítési feltételeit teheti lehetővé.
Díja: 4500 ft
Beadási hely: tanulmányi rendszer (Neptun) Tanulmányok -> Mintatanterv ; kérelmezni kívánt tárgy sorában a „+” jelre kattintva „Kérvény leadás”, majd Kurzusbővítési kérelem.
Tantárgyanként kell beadni.
Beadási hely: tanulmányi rendszer (Neptun) Tanulmányok -> Mintatanterv
Csak olyan mintatantervi tárgyakra lehet leadni, ahol az adott félévre NINCS meghirdetett kurzus.
Kreditelismerés részei egy ekvivalencia vizsgálat, illetve egy kreditátviteli eljárásból állnak. Ezeket kezdeményezheti:
Hallgató, Oktató, Oktatási egység, Szakfelelős
- Ekvivalencia-vizsgálat: itt megnézik, hogy az általad elsajátított tudás mennyire egyezik a jelenlegi tantervedben szereplő tananyaggal. Itt min. 75%-os egyezésre van szükség. A kérvény ára: 4500ft
- Ha megvan az ekvivalencia, akkor egy kreditátviteli kérvényt kell benyújtani
Beadni a Neptunon keresztül lehet, a Tanulmányok-Mintaterv fülnél.
Tárgyanként kell leadni, az adott tárgy sorában a ‘+’ jelre kattintva ‘kérvény leadása’.
Ennek a díja: 6000ft
Ezzel egyidőben kiírásra kerül a tétel is, amit a kérvény leadása végéig teljesíteni kell legfeljebb.
Neptunon keresztül lehet leadni, a félév kezdete után még 1 hónapig.
Neptun - Ügyintézés - Kérvények - Utólagos passziválás
Számonkérés
Távolmaradás esetén a hallgató tudása nem értékelhető. A Neptunban Nem jelent meg státuszt kapsz. Amennyiben a mulasztást nem tudod igazolni az utána következő 5 munkanapon belül. Neptunon (Ügyintézés→
Kérvények: Kérelem vizsgáról való távolmaradás igazolására) vagy az OI nem fogadja el az igazolást ez esetben 4500 Ft távolmaradási díjat kell fizetni. (Az első távolmaradás 4500 Ft a második és minden további alkalom 9000 Ft).
Megkülönböztetjük a gyakorlati jegyes (“zh-s”), valamint a kollokviumos (“vizsgás”) tárgyakat. Mindkét esetben az adott félévben 3 jegyszerzési lehetőség áll rendelkezésre. A gyakorlati jegyes tárgy esetében a 2 zárthelyi dolgozat egy jegyszerzési lehetőségnek számít, így vizsgaidőszakban, ha zh-ból nem sikerült teljesíteni a tárgyat csak kétszer mehetsz vizsgázni. Kollokviumos tárgy esetében háromszor vizsgázhatsz a vizsgaidőszakban.
A vizsgakurzus olyan kurzus, amelyhez nem tartozik kontaktóra csak vizsgalehetőség. A vizsgakurzust az a hallgató veheti fel, aki az adott képzési jogviszonyában korábban a tantárgy félévközi követelményeinek eleget tett, aláírást szerzett. A vizsgakurzus felvétele esetében 5500 Ft tantárgy-újrafelvételi díjat kell a hallgatónak fizetni.(Második és minden további alkalommal 8000 Ft)
Egy tantárgyból az első KÉT alkalom díjmentes, a harmadik vizsgalehetőségtől pedig 4500 Ft vizsgadíjat kell fizetni, amit mindenkinek magának kell kiírnia a Neptun rendszerén keresztül.
Ezt a Pénzügyek – Befizetés fülön belül tudod megtenni. Kattints a Tétel kiírás gombra, majd a Fizetési jogcímeknél válaszd ki az Ismételt vizsgadíjat, majd a Félévekből válaszd ki az aktuális félévet, a Tárgyaknál pedig azt a tárgyat, amiből a vizsgát szeretnéd tenni. Ezután kattints a Tétel kiírására, majd fizesd be a tételt.
Amennyiben nem jelensz meg a vizsgán, és a távolmaradást követő 5 munkanapon belül nem igazolod Neptunon (Ügyintézés→
Kérvények: Kérelem vizsgáról való távolmaradás igazolására) vagy az OI nem fogadja el az igazolást ez esetben ugyanúgy 4500 Ft távolmaradási díjat kell fizetned. (Az első távolmaradás 4500 Ft a második és minden további alkalom 9000 Ft).
Minden félévben egyetlen tantárgynál egy alkalommal kérheted az eredményes vizsga javítását ismételt vizsga keretében.
Amennyiben javítani szeretnél, be kell adnod egy kérvényt Neptunon keresztül. Ezt az Ügyintézés – Kérvények fülön, a “Sikeres/eredményes vizsga javítása iránti kérelem” beadásával lehet megtenni.
A gyakorlati jeggyel záródó tantárgynál nincs ismételt vizsgára lehetőség. Ez alól kivételt jelent, ha az adott tárgy a tanterv szerint beszámít az oklevél átlagába és a hallgató kéri a javítási lehetőséget.
Ha gyakorlati jegyet szeretnél javítani, akkor a “Sikeres/eredményes vizsga javítása iránti kérelem (Oklevélbe beszámító tárgyakra vonatkozóan)” kérvényt kell beadni.
Ha az ismételt vizsga eredménye elégtelen, akkor a tantárgyból már megszerzett kreditpontok elvesznek és javítóvizsgát kell tenni.
Eredményes vizsgával teljesített tárgyból ismételt vizsgát tenni abban a félévben lehet, amelyikben a hallgató az eredményes vizsgát letette. Ez alól kivételt jelent az oklevél átlagába beszámított tárgy, amiből a hallgató későbbi félévben is kérheti a javítás lehetőségét.
Ha már elindult a vizsgajelentkezés, de mégsem engedi felvenni neked a Neptun a vizsgát, akkor elsőként érdemes lehet megnézni a hibaüzenetet, amit kiad, így könnyen megtudhatod, milyen okból nem engedi.
A leggyakoribbak:
- Nincs aláírásod a tárgyból. Vannak tanárok, akik csak az utolsó szemináriumot követően adják meg az aláírást, vagy ha megírtad a 2. zh-t. A Neptun küld üzenetet, amikor az aláírás beírásra került, így erről nem fogsz lemaradni!
- Lejárt határidejű fizetési tételed van. Lehet, hogy nem fizetted be az előző havi kollégiumi díjat, a tantárgy újrafelvételi díjat vagy esetleg a tandíj 2. részletét. A Neptun – Pénzügyek – Befizetések fülön meg tudod nézni, hogy van-e olyan tétel, aminek lejárt a határideje. Ha igen, fizesd be és tudsz is vizsgára jelentkezni!
- Nem fizetted be az Ismételt vizsgadíjat. Ha ez már összesítve legalább a 3. vizsgád a tárgyból, akkor Ismételt vizsgadíjat kell fizetned. Ez 4500 Ft és magadnak kell kiírni a Neptunban a Pénzügyek – Befizetés fülön, a Tételkiírás gombra kattintva. Ha ezt kiírtad és befizetted, akkor fel is tudod venni a vizsgát!
- Ha rád a fent említettek egyike sem igaz, mégsem tudod felvenni a vizsgát, írj nekünk és segítünk!
DJB
Nem, újat kell kitölteni.
Szakmai gyakorlat
Honlapon lévő tanszék specifikus tájékoztatókban részletezve van a folyamatleírás. Emellett adminisztrációs kérdésekben a tanszék tud segíteni. Tovább a Karrier Portálon is találhatók tájékoztatók.
Befogadó nyilatkozat, amely egy szándéknyilatkozat a cég részéről, hogy szeretnének foglalkoztatni. Előtanulmányi nyilatkozat, hogy a szakmai gyakorlat kezdetéig eleget teszel a tantárgyi követelményeknek, illetve a cég által már aláírt szakmai gyakorlatos együttműködési megállapodás benyújtása.
Informatika
A www.uni-bge.hu oldalon a “Neptun” ikonra kattintva kezdheted el a bejelentkezést. Ehhez a neptun kódod fog kelleni amit a felvételi értesítő emailben kaptál. A jelszavad létrehozásához a www.uni-bge.hu/password oldalt kell megnyitnod, amihez szintén a Neptun kódod és a felvételi eljárásnál használ e-mail címed fog kelleni. Ezt követően a “jelszó igénylése” gombra kattintva már létre is hozhatod a jelszavad.
Egyetemi email címmel, amit a Neptunban lehet megtalálni a saját adatok→elérhetőségek fülnél, valamint azzal a jelszóval amit a Neptunhoz hoztál létre.
Egyetemi e-mail címmel, amit a Neptunban lehet megtalálni a saját adatok→elérhetőségek fülnél, valamint azzal a jelszóval amit a Neptunhoz hoztál létre.
Egyetemi e-mail címmel, amit a Neptunban lehet megtalálni a saját adatok→elérhetőségek fülnél, valamint azzal a jelszóval amit a Neptunhoz hoztál létre.
Az egyetem weboldalán jelentkezzetek be a hallgatói fiókba, ezt követően kattints a neved melletti három pontra jobb felső sarokban, majd a lenyíló mezőben válaszd ki az “o365 regisztráció” lehetőséget. Az itt megjelenő felületen pedig add meg a “@unibge.hu” véződésű e-mail címed. Ezt követően maximum 4 órával később már használhatod is a programot.
Diákhitel
2 féle Diákhitel típus van jelenleg, a Diákhitel 1 és a Diákhitel 2.
A Diákhitel 1 egy kedvezményes, szabad felhasználású hitel Magyarországon, amelyet a Diákhitel Központ nyújt felsőoktatásban tanuló hallgatóknak.
Főbb jellemzők:
- Szabad felhasználású: Bármire költhető (megélhetés, lakhatás, tanulmányok, stb.).
- Kamat: Államilag támogatott, jellemzően alacsonyabb a piaci hiteleknél. (A kamatláb félévente változhat.)
- Összeg:
- Havi folyósítás esetén 15 000 és 150 000 Ft között lehet igényelni.
- Egyösszegű kifizetés is kérhető egy félévre (max. 750 000 Ft/félév).
- Törlesztés:
- A diploma megszerzése után kezdődik.
- Az első törlesztőrészlet a minimálbér egy adott százaléka (általában 4-6%).
- Bármikor előtörleszthető extra költségek nélkül.
- Igénylés feltételei:
- Magyar felsőoktatási intézmény beiratkozott hallgatója legyél.
- 45 éves kor alatt igényelhető.
Online, a Diákhitel Direkt felületén vagy személyesen a kijelölt bankfiókokban, illetve az Oktatási Hivatal ügyfélszolgálatain.
A Diákhitel 2 egy speciális, kötött felhasználású hitel Magyarországon, amelyet kizárólag a felsőoktatási képzés önköltségének fedezésére lehet igényelni. A Diákhitel Központ biztosítja, és az állam kamattámogatást nyújt hozzá.
Főbb jellemzők:
- Felhasználás: Csak a képzési díjra fordítható (pl. önköltséges hallgatóknak).
- Kamat: 0%, mert az állam átvállalja a kamatköltséget.
- Összeg:
- Az adott félév tandíjának megfelelő összeg (akár a teljes önköltség).
- Közvetlenül az egyetem/főiskola számlájára utalják, nem a hallgató kapja meg.
- Törlesztés:
- A diploma megszerzése után kezdődik.
- A havi törlesztőrészlet a jövedelem egy bizonyos százaléka (általában 4-6%).
- Bármikor előtörleszthető extra költség nélkül.
- Igénylés feltételei:
- Magyar felsőoktatási intézmény önköltséges hallgatója legyél.
- 45 éves kor alatt igényelhető.
Hogyan lehet igényelni?
Online a Diákhitel Direkt felületén vagy személyesen a kijelölt ügyfélszolgálatokon.
Külföldi tanulmányok
A pannónia program egy külföldön megvalósuló tanulmányra irányuló mobilitás, melynek célja, hogy lehetővé tegye oktatási, nyelvi és kulturális tapasztalatok megszerzését egy másik ország felsőoktatási intézményében.
- Oklevél szerzésre irányuló tanulmányokat kell folytatnod a BGE-n és aktív hallgató jogviszonnyal kell rendelkezned a mobilitásod alatt.
- Legalább egy lezárt félévvel kell rendelkezned a pályázat benyújtásakor, kivéve mester szakos, FOSZK, Phd és doktori képzésben részt vevő hallgatók.
- A pályázat formai követelményeinek meg kell felelned. A rangsorolás alapja az összesített korrigált kreditindex és az eddig elért eredményekre, valamint a motivációs levélben hivatkozott tudományos és közéleti tevékenységre és nemzetközi aktivitásra vonatkozó igazolások.
- Rendelkezned kell legalább B2-es nyelvtudással az oktatás nyelvéből, vagy a BGE idegen nyelvű képzésén tanulsz. Ha nincs nyelvvizsgád, akkor a kari szaknyelvi tanszék által kiállított igazolás is megfelel.
- A mobilitás alatt végzett tevékenységnek illeszkednie kell a képzési tervedbe, kapcsolódnia kell a tanulmányaidhoz.
- Tanulmányi mobilitás esetén minimum 15 ECTS kredit teljesítése kötelező a fogadó intézményben.
- A külföldi tanulmányok megkezdése előtt egy tartalmilag egyeztetett, írásbeli tanulmányi szerződés megkötése szükséges (Learning Agreement).
A krediteket a neptun rendszerén keresztül lehet elfogadtatni különböző kérelmekkel.
• Bármely tárgy elfogadtatható szabadon választott tárgyként a Kreditátviteli kérelemmel, ehhez nem szükséges ekvivalencia vizsgálat.
• Kötelezően választott tárgyakat a szakfelelős engedélyével el lehet fogadtatni, amennyiben van hozzá elfogadott ekvivalencia vizsgálat. (Az iskola honlapján megtalálható, hogy milyen egyetem, milyen tárgyaihoz van. Ha nincs ilyen vizsgálat, lehet benyújtani ehhez kérvényt.) Ezeket a tárgyakat „ERASMUS tárgybefogadás kötelezően választható modulba” nevű kérelemmel lehet igényelni.
• kötelező tárgyak beszámítására nincs mód
• Szakmai gyakorlat elismerésére is van lehetőség, ha minimum 17 kreditet megszerzett a hallgató a mobilitás alatt, a neptunon belül a következő kérelem leadásával: „Kérelem ERASMUS program keretein belül teljesített tárgyak Szakmai gyakorlat elismerésére (CSAK a 8 féléves Nemzetközi gazdálkodás vagy Turizmus-vendéglátás szakos hallgatókra vonatkozik)”
További részletek az alábbi linken:
https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-fiok/pannonia-tajekoztato-oldal
Végzős hallgatóknak
Azon félév utolsó napján, melyben a végbizonyítványt (abszolutóriumot) megszerezted. Doktori képzés esetében a képzés azon 8. féléve végén, amelyre bejelentkeztél (aktiváltad a félévet).
Ha eleget tettél az abszolutórium megszerzése feltételeinek:
- Tantervben előírt tanulmányi és vizsgakövetelmények teljesítése (szakdolgozat és diplomamunka elkészítése kivétel)
- Előírt szakmai gyakorlat teljesítése
- Előírt kreditek megszerzése
Az oklevél minősítésének kiszámítási módja:
Alapképzés
Az oklevél minősítésében figyelembe vett tanulmányi átlag (TÁ) kiszámítása a szöveges tantervekben szereplő tárgyak eredménye alapján történik.
Felsőoktatási Szakképzés (FOSZK)
Kereskedelem és marketing
Az oklevél minősítése megegyezik a záróvizsga eredményével.
Gazdálkodási és menedzsment
Az értékelés minden esetben az Online Karrier Platform és Online Űrlapkitöltő Rendszerben történik, azonban a szakmai gyakorlat értékelését szakonként és képzési szintenként külön eljárásrend szabályozza.
A gyakorlat végén (minden esetben) háromféle értékelésre kerül sor:
- A szakmai gyakorlati hely részéről
- A hallgató részéről (hallgatói beszámoló, értékelés űrlap)
- A hallgató részéről (szakmai gyakorlati beszámoló
Kitöltési és feltöltési határidő: a szakmai gyakorlat zárónapját követő 7 naptári napon belül.
Bővebb információkat itt találsz:
https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-fiok/kkk-szakmai-gyakorlat
A szakmai gyakorlat ügyintézése egy online platformon történik, melynek neve Online Karrier Platform. Ennek az Online Űrlapkitöltő Rendszernek a célja, hogy gyorsabbá tegye az adminisztrációs folyamatokat. A hallgatók számára előnyös, hogy egységes és szabályozott az űrlapok kitöltési mente, amivel csökken a hibázási lehetőség. Továbbá ez egy olyan virtuális színtér, ahol a cégek könnyen elérhetik önkéntes munka hirdetéseikkel és kötelező szakmai gyakorlati lehetőségekkel a jelentkezni vágyó hallgatókat.
Az Online Karrier Platform három nagy területre bontható:
- Online Űrlapkitöltő Rendszer
- Karrier Platform
- Duális képzés
A platformot közvetlenül itt tudjátok elérni: https://karrierplatform.uni-bge.hu/
A Szakdolgozat/Diplomadolgozat tantárgy teljesítése utolsó félévben kötelező, máskülönben a hallgató nem tud záróvizsgára menni. Emellett szintén utolsó félévben kötelezően teljesítendő tantárgy a Szakmai gyakorlat nevű tárgy.
A szakdolgozat elkészítéséhez egy vagy két konzulenst is fel het kérni. Ők lehetnek úgynevezett belső és külső konzulensek.
(Külső konzulens lehet olyan szakember, aki a szaknak megfelelő felsőfokú végzettséggel és több éves szakmai tapasztalattal rendelkezik a választott témában. A szakdolgozatot író hallgatónak nem rokona, barátja, közeli ismerőse és anyagi ellenszolgáltatás nélkül vállalja a konzulensi feladatokat.)