2020. február 29. - 40 diák 9 csapatban mérte össze tudását a Szolnoki Szakképzési Centrumban megrendezett Középiskolások Egyetemi Innovatív Versenyének (KEVIN) idei utolsó, szolnoki döntőjén. A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) pályaorientációs programja keretében meghirdetett idei verseny harmadik regionális döntőjét a békéscsabai BSZC Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma „Team GDP” nevű csapata nyerte meg egy tárgykereső matrica ötletével.
A versenyen a BGE konzorciumi partnere, a HUNGARNET Egyesület „Mesterséges Intelligencia nyílt napot” szervezett, melynek keretében az alapvető LEGO programkészítési elemek elsajátítása mellett LEGO robot bemutatót is láthattak a diákok.
A BGE az EFOP-3.4.4-16-2017-00013 felsőoktatásba bekerülés fokozását támogató pályázat keretében megvalósuló pályaorientációs programjában a 2018-as siker után, tavaly ősszel második alkalommal hirdette meg a versenyt, amelyre közel 80 csapat jelentkezett szerte az országból. A megmérettetés online fordulójában gazdasági témájú esettanulmányokat oldottak meg és prezentációt készítettek a résztvevők. A továbbjutott csapatok idén három regionális döntőn (a dunaújvárosi és a győri után február 29-én Szolnokon) mérik össze tudásukat.
A Szolnoki Szakképzési Centrumban megrendezett döntőt a békéscsabai BSZC Széchenyi István Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma „Team GDP” nevű csapata nyerte meg egy olyan tárgykereső matrica ötletével, amelyet ha ráragasztunk az általunk gyakran elvesztett vagy nem talált tárgyakra és letöltünk egy applikációt, könnyedén megtalálhatjuk őket, ha az adott tárgy kiválasztása után a telefon sípoló hangját követjük.
Második helyen az orosházi Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium „Szeva” nevű csapata végzett „Blind sticker” nevű, vakokat segítő tábla ötletével, amely a boltokban való tájékozódást segíti a polcok elejére kihelyezett brei írású tábla segítségével. A harmadik helyet a Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium „Kevin Killer Team” nevű csapata „AntiTinder” nevű közösségi oldal létrehozásának ötletével szerezte meg, amely az embereket nem külsőségek alapján akarja összehozni, hanem mások közös utálata által.
A versenyre olyan ötlettel kellett érkezniük a csapatoknak, amely az őket érintő valós problémára keresett hatékony megoldást. A legtöbb ötlet/probléma a környezetükkel és a közösségükkel volt kapcsolatos.
A diákok egy kreatív ötletgyáron, egy Hackathon jellegű innovációs versenyen vettek részt és dolgozták ki hozott ötletüket. A jelenlévők új üzleti gondolkodásmóddal ismerkedhettek meg és beleáshatták magukat a business model canvas - üzleti tervek világába, illetve a pitch előadásmódban is kipróbálhatták prezentációs készségeiket. A megmérettetés célja az volt, hogy minél inkább felszínre hozzák a fiatalok kreativitását. A versenyen a diákok felkészülését és munkáját szakmailag elismert mentorok segítették. Idén újdonságként LEGO programozással is megismerkedhettek a diákok.
Az első helyezett csapat instant fényképezőgépeket filmekkel, a második helyezettek bluetooth-os hangszórókat, míg a harmadik helyezett csapattagok powerbankokat és bögréket vihettek haza.
Dr. Dietz Ferenc, a BGE kancellárja a verseny kapcsán elmondta: “A KEVIN versenyen eddig több mint félezer középiskolás diák mérte össze tudását az elmúlt év során az ország minden szögletéből. Az idei kihívás újdonsága, hogy az induló csapatok kipróbálhatják magukat LEGO játékok programozásában és így is bizonyíthatják kreativitásukat és problémamegoldó képességeiket. Meggyőződésem, hogy a fiatal generációknak a gazdasági, üzleti képzések iránti érdeklődése legjobban személyes találkozások keretében, innovatív eszközök és játékok bevonásával kelthető fel.”
További infók, kulisszatitkok, képes élménybeszámoló a BGE Pályaválasztás blogján.