BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Duális képzés
      • További képzéseink
      • Keresztféléves képzések
      • Képzéskereső
      • Miért a BGE?
      • Első a gazdasági képzésekben
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Színes hallgatói élet
      • Ösztöndíjak és lehetőségek
      • Kollégiumi szolgáltatások
      • Felvételi információk
      • BGE Nyílt nap
      • Felvételi pontszámítás - alapképzés és szakképzés
      • Gyakori kérdések és válaszok
      • Felvételi pontszámító kalkulátor
      • Kérdezz tőlünk!
      • Képzési tájékoztató 2025
  • Egyetemünk
      • Rólunk
      • A BGE vezetői
      • Vízió és misszió
      • A BGE-ről dióhéjban
      • Történet és hagyományok
      • Karok
      • Sajtószoba
      • Szabályozó dokumentumok
      • Közösségünk
      • Alumni
      • Sport
      • Elismerések
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Fókuszban
      • Akkreditációk és szervezeti tagságok
      • Partnerségek és együttműködések
      • Hallgatói lehetőségek
      • Szervezeti egységek
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • Oktatási, tudományos és kutatási szervezet
      • Támogató szervezet
      • Hallgatói Önkormányzat
      • Testületek és bizottságok
      • Érdekképviseletek
  • Fenntarthatóság
  • Tudomány
      • Fókuszban
      • Aktuális
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági és társadalmi hatás
      • Díjak és elismerések
      • Rendezvények és tudásmegosztás
      • Kutatási portfólió
      • Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Prosperitas
      • Tehetséggondozás és szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Iroda
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
  • Üzleti partnerségek
Nyitólap >
Idén tovább nő a hazai úticélok népszerűsége
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
BGE
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Idén tovább nő a hazai úticélok népszerűsége
2023. június 25.
Idén tovább nő a hazai úticélok népszerűsége
# Főoldal

Miközben 2023 nyarán honfitársaink 64 százaléka nem tervez változtatni a korábbi úticéljain, a megkérdezettek negyede (24%) többet szándékozik a határainkon belül utazni, mint korábban, és csak 8 százalékuk tervez több külföldi utat – derül ki a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar (BGE KVIK) Turizmus Tanszékének a magyar lakosság 2023-as utazási terveiről, valamint a Balatonnal kapcsolatos véleményéről szóló reprezentatív felméréséből. A Balaton ezen a nyáron is kitüntetett úticélnak számít. Az eredmények arra is rámutatnak, hogy míg az utazási szokásokban alapvetően nincs változás, addig az utazással összefüggő kiadások terén igen, hiszen idén nyáron a magyarok 37 százaléka nem változtat az utazással összefüggő kiadásain, 30 százalékuk viszont nagyobb összeget tervez utazásra fordítani.

 

A BGE KVIK Turizmus Tanszéke nemrégiben reprezentatív felmérést* készített a magyar lakosság 2023-as utazási terveiről, valamint a Balatonnal kapcsolatos véleményéről. Az adatokból többek között kiderül, hogy noha a válaszadók többsége (57%) nem tervezi, hogy változtat utazási gyakoriságán, azok, akik mégis, inkább kevesebbszer kelnek útra (28%). A korábbinál több utazással tízből egy megkérdezett (11%) számol. Az utazások hossza jellemzően (63%) nem változik: a szokásosnál rövidebb utazást a magyarok kevesebb mint harmada (28%), a tavalyinál hosszabb utazást 7%-uk tervez. 

 

A felmérés eredményei szerint a jelenlegi gazdasági és geopolitikai helyzet eltérően hat az egyes generációk utazási szokásaira. Az 1981 és 1996 között született Y-generáció kiemelkedően magas utazási kedvről számolt be: az egyes generációk közül ezen csoport tagjai jelölték a legnagyobb arányban (17%), hogy a korábbihoz képest az idén többször utaznak, vagy hosszabb időre kelnek útra (12%). A Boomer-generáció (1946-64 között születettek) tagjaira a legjellemzőbb, hogy kevesebb és rövidebb utazást terveznek 2023-ban, mint korábban. A legidősebb generáció tagjai (az 1945-ben és előtte születettek) változtatnak a legkevésbé utazási szokásaikon.

 

Ami az úticélokat illeti: a zászló egyértelműen a belföldi turizmusnak áll. Bár a válaszadók 63 százaléka nem tervez változtatni a korábbi úticélján, a megkérdezettek egy negyede (24%) többet fog a határainkon belül utazni, mint korábban, és csak 8 százalékuk gondolkodik több külföldi útban. Az Y-generáció mindkét kategóriában felülreprezentált (tagjai 31,5%-kal több belföldi és 14,7%-kal több külföldi utat terveznek), a két idősebb és az X generáció úticél-preferenciái nem változnak.

 

„Örvendetes, hogy a magyar lakosság körében az idén tovább nő a belföldi úticélok népszerűsége: ez a hazai turizmusban és vendéglátásban érintett vállalkozások számára jó lehetőségeket teremt. Felmérésünk alapján tízből négy megkérdezett (37%) nem tervezi, hogy változtat az utazásra szánt kiadásain, a magyarok 30%-a több, 28%-a kevesebb utazással kapcsolatos kiadással számol. Itt is kiemelendő az Y-generáció: közülük csak minden ötödik (21%) gondolja, hogy kevesebbet fog költeni, 36 százalékuk számol nagyobb összeggel. Az eredményekből az is látszik, hogy a gyerekes háztartások jellemzően kevesebb összeget szánnak az idei utazásokra” – magyarázza Dr. Kiss Kornélia, a BGE KVIK Turizmus Tanszékének vezetője.

 

A felmérésből az is kiderül, hogy tízből kilenc magyar járt már a Balatonnál, minden második honfitársunk pedig éves legfontosabb nyaralását is töltötte már a magyar tengernél. Ezt erősíti az is, hogy a Balatonra látogatók 70 százaléka négy- vagy több éjszakára érkezik. A megkérdezettek kétharmadában (66%) a Balaton szó pozitív érzéseket kelt. A kutatásból az is megállapítható, hogy a magyar tenger még mindig elsősorban a nyári utazások célpontja: jellemzően a tó, nyaralás, víz és fürdőzés témák adták az egyszavas asszociációk többségét, de figyelemreméltó a gyerekkor és az emlékek említése is. A magyar lakosságot a Balatonhoz továbbra is kiemelkedően pozitív érzések kötik: negatív szótársításokat a válaszadók csupán 3 százaléka említett.

 

* Az adatfelvételt a M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság végezte 2023 februárjában, 1 000 fős, a hazai felnőtt lakosságra nem, kor és településtípus szerint reprezentatív mintán.


2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette