Mióta dolgozol a felsőoktatásban/az egyetemen?
2010 óta dolgozom oktatóként az egyetemi szférában, a BGE-n 2015 szeptemberében kezdtem meg a munkát.
Milyen tárgyakat, milyen hallgatói létszámmal oktatsz?
Döntően nagylétszámú alapozó tárgyakat tanítok a teljes évfolyam számára, ezekbe a következők tartoznak: Közgazdasági alapismeretek FOSZK-on 420 fővel, Nemzetközi gazdaságtan alapszakon 260 fővel Közgazdaságtan 1 és 2. alapszakon 600-700 fővel, valamint levelezős képzéseken ugyanezek a tárgyak 100-200 fő közötti kurzuslétszámokkal. A Közgazdaságtan 1 és 2 tárgyak esetében offline szemináriumokat is tartok, de egyébként ma is online módon tanítok a hibrid rendszerben a többi tárgy tekintetében.
Mely eszközök bizonyultak hasznosnak az online/offline oktatásodban? Hogyan fért bele az adott eszközök alkalmazása a félév/óra menetébe? Hogyan fogadták a hallgatók az újításokat?
Alapvetően a Teams rendszeren keresztül tartom az órákat, amik során Kahoot teszteket is alkalmazok opcionálisan. A számolós tantárgyak esetén offline módon a táblánál szoktam levezetni a példákat, az online órákon pedig whiteboard alkalmazás segítségével. Mindezen túl a Coospace rendszerben online kvízeket is szoktam feltölteni a hallgatóknak, amikkel plusz pontokat szerezhetnek a félév során.
Mi az, amit az online oktatásból tanultál és beépítettél az offline oktatási gyakorlatodba?
Akiknek jelenléti oktatás keretében tanítom a tárgyakat azoknak is elérhetővé teszem a videós levezetések, hogy vissza tudják nézni és otthon is tudjanak gyakorolni. Emellett pedig az offline órákba is beépítettem a Kahoot kvízeket.
Mi az, ami a legnagyobb örömet jelenti számodra munkád során?
A legnagyobb örömet az jelenti számomra tanítás során, amikor látom, hogy a hallgatók megértettek egy komplex problémát és amikor pozitív visszajelzést kapok tőlük szóban vagy írásban. Ezek mindig feltöltenek.
Milyen oktatói jógyakorlatod van, amit megosztanál itt velünk?
A gyakorló órákon pluszpont szerzési lehetőséget adok a hallgatóknak, ami egy egészséges versenyhelyzetet teremt és arra ösztönzi őket, hogy még jobban teljesítsenek és aktívan vegyenek részt az órákon.
Miben szeretnél még fejlődni?
Szeretném interaktívabbá tenni az óráimat, főleg amikor már valamilyen komolyabb összetettebb, számolásos feladat levezetésén vagyunk túl.
Mit kívánnál, ha lehetne egy kívánságod?
Azt kívánnám, hogy kisebb szemináriumi csoportokban tarthassam az óráimat. Így könnyebben tudnám alkalmazni a személyközpontú oktatást, hogy jobban oda tudjak figyelni a hallgatóimra és személyre szabottabban tudjam őket fejleszteni. Ebben nagyon sok lehetőséget látok.