BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Duális képzés
      • További képzéseink
      • Keresztféléves képzések
      • Képzéskereső
      • Miért a BGE?
      • Első a gazdasági képzésekben
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Színes hallgatói élet
      • Ösztöndíjak és lehetőségek
      • Kollégiumi szolgáltatások
      • Felvételi információk
      • BGE Nyílt nap
      • Felvételi pontszámítás - alapképzés és szakképzés
      • Gyakori kérdések és válaszok
      • Felvételi pontszámító kalkulátor
      • Kérdezz tőlünk!
      • Képzési tájékoztató 2025
  • Egyetemünk
      • Rólunk
      • A BGE vezetői
      • Vízió és misszió
      • A BGE-ről dióhéjban
      • Történet és hagyományok
      • Karok
      • Sajtószoba
      • Szabályozó dokumentumok
      • Közösségünk
      • Alumni
      • Sport
      • Elismerések
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Fókuszban
      • Akkreditációk és szervezeti tagságok
      • Partnerségek és együttműködések
      • Hallgatói lehetőségek
      • Szervezeti egységek
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • Oktatási, tudományos és kutatási szervezet
      • Támogató szervezet
      • Hallgatói Önkormányzat
      • Testületek és bizottságok
      • Érdekképviseletek
  • Fenntarthatóság
  • Tudomány
      • Fókuszban
      • Aktuális
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági és társadalmi hatás
      • Díjak és elismerések
      • Rendezvények és tudásmegosztás
      • Kutatási portfólió
      • Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Prosperitas
      • Tehetséggondozás és szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Iroda
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
      • Tématerületi Kiválósági Projekt
      • Tématerületi Kiválósági Projekt
  • Üzleti partnerségek
Nyitólap >
Interjú Dr. Takács Anna Mária - főiskolai docenssel
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Interjú Dr. Takács Anna Mária - főiskolai docenssel
2021. június 7.
Interjú Dr. Takács Anna Mária - főiskolai docenssel
Interjú Dr. Takács Anna Mária - főiskolai docenssel, a PSZK Alkalmazott Kvantitatív Módszertan Tanszék tanszékvezetőjével 


Mióta dolgozol a felsőoktatásban/az egyetemen? 

38 éve vagyok az oktatás aktív „közreműködője”. A tanítás-tanulás folyamatának minden szintjén tanítottam a közoktatásban alsós korosztálytól az érettségizőkig. 2004 óta vagyok a felsőoktatásban alkalmazásban, korábbi munkahelyem a Kaposvári Egyetem volt. 2016 óta tanítok a PSZK-n, ami nagy kihívás volt számomra, mivel a kis létszámú hallgatói évfolyamokról „hallgatói seregre” váltottam. 


Milyen tárgyakat, milyen hallgatói létszámmal oktatsz?

Kezdetben szemináriumokat vezettem Operációkutatás és Matematikai alapok 1 tárgyakból. 2017 óta a Matematikai alapok 1 tantárgy előadásait, kb. 520 fővel. A Gazdaságmatematika előadásain a tavaszi szemeszterben volt, hogy 1350 fő hallgató vett részt. A Gazdaságmatematika 2 előadásait, gyakorlatait tartom, de vannak óráim Üzleti matematikából és Matematikai alapok 2 tantárgyból is.


Hogyan teltek az online féléveid a BGE-n? 

Nehezen indult, aztán úgy éreztem, megtaláltam a módszert, amivel átsegíthetem a hallgatókat is a nehézségeken. A hibrid oktatást sikeresebbnek éreztem, mint most a legutóbbi félévet, amit teljesen online kellett végig tanítanunk. Úgy gondolom, minden kollégám nevében elmondhatom, hogy elfáradtunk. Teljesen ki kellett dolgoznunk a digitális számonkérés lehetőségét egy olyan keretrendszerben, ami nem matematika barát.


Mi hiányzott a legjobban?

A hallgatók szeme: amiből kiolvashattuk, hogy az adott lépést értik-e. A tantermi foglalkozások….Hiányoztak a kollégák, néha a folyósokon tudtunk gondolatébresztő beszélgetéseket folytatni. Tanszéki értekezleteket este 8-kor tudtunk tartani, amikor már nem volt senkinek órája.


Mely eszközök bizonyultak hasznosnak az online oktatásodban? Hogyan fért bele az adott eszközök alkalmazása a félév/óra menetébe? Hogyan fogadták a hallgatók az újításokat?

Előadásokon eddig is törekedtem élményszerűvé tenni a tananyag elsajátítását: alkalmaztam a kahootot, mentimetert. Ezek megmaradtak az online oktatás során is. Viszont közelebb tudtam vinni a GeoGebrát, megmutatni alkalmazásait a feladatok megoldása során. Az online oktatás egyik előnye volt, hogy a Moodleban kérdésbankot hoztunk létre. Az itt készült feladatokat gyakorlásra, készségfejlesztésre jól hasznosíthatjuk. 

Kerestem a témához illő, néha humoros videókat, mémeket. Ami újdonság volt számomra, az a digitális rajztábla használata. Az előadásokat igyekeztem olyan formában „tálalni”, hogy az érdeklődést is fenntartsam, a diákok is mondtak ötleteket, amelyeket megfogadtam. Mindig kaptam visszajelzést a hallgatóktól előadások után, így igyekeztem azokat az eszközöket használni, amelyeknek az alkalmazása a figyelmüket fenntartotta.


Miket tapasztaltál a használatuk során? Hogyan oldottad meg a kihívásokat?

A kahoot feladatok, mentimeter szavazások a hallgatók visszajelzései alapján, sikeresek voltak. Tetszettek a videók is. Ha problémám adódott valami eszközhasználattal, bátran megkérdeztem a hallgatókat is ötleteikről, vagy mit kellene tennem. Nagyon jókat mondtak, a hallgatóktól is szívesen tanulok, hiszen ők a digitális bennszülöttek!


Miben szeretnél még fejlődni?

Még több digitális alkalmazást szeretnék megismerni, és bátran belevágni a használatukba. A tanszékünk témáit közelebb vinni a hallgatókhoz, hogy küzdjék le a matematika iránti félelmüket.


Mi az, amit az online oktatásból tanultál és beépítesz a későbbiekben is oktatási gyakorlatodba?

A digitális alkalmazásokat fogjuk használni előadásokon, a GeoGebra applikáció használata is színesebbé teheti a jelenléti órákat is.


Mit kívánnál, ha lehetne egy kívánságod?

Azt kívánom, hogy a gyerekeim is találják meg a helyüket az életben, olyan munkát végezzenek, amit szeretnek…..és egyszer elutazhassunk Egyiptomba.

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette