BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Felsőoktatási szakképzés
      • Doktori Iskola
      • Szakirányú továbbképzés
      • Felnőttképzés
      • Miért a BGE?
      • Miért a BGE?
      • Felvételi információk
      • Felvételi pontszámítás
  • Egyetemünk
      • A BGE-ről
      • A BGE-ről
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • A BGE vezetői
      • Karok
      • Képzéseink
      • Szervezet
      • Közösség és lehetőségek
      • BGE Alumni
      • Fenntarthatóság
      • Üzleti partnerség
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Elérhetőségek
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Hallgatóknak szóló nemzetközi lehetőségek
      • Akkreditációk
      • Partnerségek
      • Tudomány
      • Tudományos élet a BGE-n
      • BGE kiadványok
      • Tehetséggondozás
      • Könyvtár
      • Repozitórium
  • Hallgatóknak
  • Munkatársaknak
Nyitólap >
Kommunikáció és médiatudomány alapképzés
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Kommunikáció és médiatudomány alapképzés
Kommunikáció és médiatudomány alapképzés

A képzésről

A kommunikáció- és médiatudomány alapszakon megismerheted a média működését, a kommunikációs stratégiák alapjait, miközben bepillantást nyersz mindezek vállalati működésre gyakorolt hatásaiba is. Olyanoknak ajánlott, akik egyszerre érdeklődnek az üzlet és a média, a PR, valamint a marketing világa iránt. 

A szakon végzettek megtanulnak hatékonyan kommunikálni, átélhetik az alkotás örömét, és alakíthatják egy üzleti szereplő kommunikációs világát. Szakunk fontos jellemzője az üzleti kommunikációs irányultság, mégis a BGE saját médiaműhelyében kipróbálhatod magad tartalomgyártóként, riporterként, interjúalanyként, operatőrként és vágóként is.

 

A képzés főbb jellemzői

A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik jól ismerik az üzleti kommunikáció, a kreatív iparágak és a médiapiac világát. Emellett hatékonyan kommunikálnak minden helyzetben, készségszinten használják a digitális kommunikáció eszközeit, jártasok a tartalomgyártásban, és képesek önállóan ellátni a kampánytervezéssel, a hírnévmenedzsmenttel és a válságkezeléssel kapcsolatos feladatokat. A képzést elvégezve kommunikátor szakképzettséget igazoló diploma szerezhető. 

A kommunikáció- és médiatudomány alapszak oktatása a belvárosi kampuszunkon folyik. A képzést indítjuk nappali munkarendben magyar és angol nyelven, illetve levelező munkarendben magyar nyelven. Állami ösztöndíjas helyeink mellett a képzés önköltséges formában is elérhető.

 

A képzés tartalma 

Képzésünk során az általános társadalomtudományi tantárgyak mellett az gazdaságtudományok ismeretköreire (például üzleti kommunikáció, marketing, kommunikációs készségfejlesztés, digitális kommunikáció, kommunikációs stratégiák és kríziskommunikáció, PR és hírnévmenedzsment, kultúraközi kommunikáció) is kitérünk. Így végzett hallgatóink könnyedén folytathatják tanulmányaikat nem csak tudományterületen belül, de gazdasági mesterszakokon is.

Gyakorlatorientált képzésünkkel hallgatóinkat arra készítjük fel, hogy a munkaerőpiacon hazai és multinacionális cégek, állami szervezetek kommunikációs szakembereként, szóvivőjeként, vagy épp digitális tartalomgyártóként, közösségimédia-menedzserként, PR-szakértőként, válságkommunikációs tanácsadóként helyezkedjenek el. Ezek mellett természetesen rádiós, televíziós vagy online újságíróként, műsorvezetőként, rendezvényszervezőként és kreatív szövegíróként is sikeres karrierbe kezdhetnek.

A képzés díja

A magyar nyelvű képzés önköltsége 460.000 Ft/félév. Az angol nyelvűé 690.000 Ft/félév és az állami ösztöndíjas hallgatóknak angol nyelvű képzésen 230.000 Ft/félév idegen nyelvi hozzájárulási díjat kell fizetniük.

Programme-specific elective courses:

Related Disciplines of Communication,Public Communication,Intercultural Communication,Presentation Skills and Rhetoric,News and Program Editing,Media Literacy,Stylistics and Creative Writing,Executive Communication Training


SubjectCreditSubjectCredit

Semester 1

Semester 2

Communication Theory6Media Economics3
CSR and Business Ethics3Business Communication6
Marketing6Fundamentals of Sales Projects3
Introduction to Accounting6Social Statistics6
Foreign Language for Business and Social Sciences3International and Legal Studies6
Fundamentals of Modern Economic Theories6Public Relations6

Semester 3

Semester 4

Media Systems3Digital Communication (project subject)6
Communication Skills Development3Crisis Communication3
Data Visualization and Presentation3Sustainable and Responsible Management6
Human Resource Management6Business of Tourism6
Organizational Management6Programme-specific elective courses 16
Market Analysis and Marketing Research3
Consumer Behavior6

Semester 5

Semester 6

Business Campaign Planning (project subject)6Campaign Effectiveness Analysis (project subject)6
Regulatory Environment of Communication3Thesis Project 12
Marketing Communication6Thesis Project 22
Research Methodology4Thesis Project 32
Programme-specific elective courses 26Professional Internship14

Semester 1-6

Elective courses12



2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.13.5
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Sajtószoba
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette