BGE központi honlap
Hallgatóknak
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
  • Egyetemünk
      • A BGE-ről
      • A BGE-ről
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • A BGE vezetői
      • Karok
      • Szervezet
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Felsőoktatási szakképzés
      • Doktori Iskola
      • Szakirányú továbbképzés
      • Felnőttképzés
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Hallgatóknak szóló nemzetközi lehetőségek
      • Akkreditációk
      • Partnerségek
      • Tudomány
      • Tudományos élet a BGE-n
      • BGE kiadványok
      • Tehetséggondozás
      • Könyvtár
      • Repozitórium
      • Közösség és lehetőségek
      • Fenntarthatóság
      • Üzleti partnerség
      • BGE Alumni
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Elérhetőségek
  • Hallgatóknak
  • Munkatársaknak
Nyitólap >
Kommunikáció és médiatudomány alapképzés
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Kommunikáció és médiatudomány alapképzés
Kommunikáció és médiatudomány alapképzés

A képzésről

A kommunikáció- és médiatudomány alapszakon megismerheted a média működését, a kommunikációs stratégiák alapjait, miközben bepillantást nyersz mindezek vállalati működésre gyakorolt hatásaiba is. Olyanoknak ajánlott, akik egyszerre érdeklődnek az üzlet és a média, a PR, valamint a marketing világa iránt. 

A szakon végzettek megtanulnak hatékonyan kommunikálni, átélhetik az alkotás örömét, és alakíthatják egy üzleti szereplő kommunikációs világát. Szakunk fontos jellemzője az üzleti kommunikációs irányultság, mégis a BGE saját médiaműhelyében kipróbálhatod magad tartalomgyártóként, riporterként, interjúalanyként, operatőrként és vágóként is.

 

A képzés főbb jellemzői

A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik jól ismerik az üzleti kommunikáció, a kreatív iparágak és a médiapiac világát. Emellett hatékonyan kommunikálnak minden helyzetben, készségszinten használják a digitális kommunikáció eszközeit, jártasok a tartalomgyártásban, és képesek önállóan ellátni a kampánytervezéssel, a hírnévmenedzsmenttel és a válságkezeléssel kapcsolatos feladatokat. A képzést elvégezve kommunikátor szakképzettséget igazoló diploma szerezhető. 

A kommunikáció- és médiatudomány alapszak oktatása a belvárosi kampuszunkon folyik. A képzést indítjuk nappali munkarendben magyar és angol nyelven, illetve levelező munkarendben magyar nyelven. Állami ösztöndíjas helyeink mellett a képzés önköltséges formában is elérhető.

 

A képzés tartalma 

Képzésünk során az általános társadalomtudományi tantárgyak mellett az gazdaságtudományok ismeretköreire (például üzleti kommunikáció, marketing, kommunikációs készségfejlesztés, digitális kommunikáció, kommunikációs stratégiák és kríziskommunikáció, PR és hírnévmenedzsment, kultúraközi kommunikáció) is kitérünk. Így végzett hallgatóink könnyedén folytathatják tanulmányaikat nem csak tudományterületen belül, de gazdasági mesterszakokon is.

Gyakorlatorientált képzésünkkel hallgatóinkat arra készítjük fel, hogy a munkaerőpiacon hazai és multinacionális cégek, állami szervezetek kommunikációs szakembereként, szóvivőjeként, vagy épp digitális tartalomgyártóként, közösségimédia-menedzserként, PR-szakértőként, válságkommunikációs tanácsadóként helyezkedjenek el. Ezek mellett természetesen rádiós, televíziós vagy online újságíróként, műsorvezetőként, rendezvényszervezőként és kreatív szövegíróként is sikeres karrierbe kezdhetnek.

A képzés díja

A magyar nyelvű képzés önköltsége 460.000 Ft/félév. Az angol nyelvűé 690.000 Ft/félév és az állami ösztöndíjas hallgatóknak angol nyelvű képzésen 230.000 Ft/félév idegen nyelvi hozzájárulási díjat kell fizetniük.

A 2025/2026-os tanévtől érvényes tanterv. A változtatás jogát fenntartjuk.

Speciális szakismeret (kötelezően választható) blokkok tantárgyai például: Kommunikáció társtudományai, Közéleti kommunikáció, Kultúraközi kommunikáció, Prezentációs készségfejlesztés és retorika; Hír- és műsorszerkesztés, Médiaismeret, Stilisztika és kreatív írás, Vezetői kommunikációs tréning.


TantárgyKreditTantárgyKredit

1. félév

2. félév

Kommunikációelmélet6Médiagazdaságtan3
CSR és üzleti etika3Üzleti kommunikáció6
Marketing6Értékesítési projektek alapjai3
Számvitel alapjai6Társadalomstatisztika6
Üzleti és társadalomtudományi idegen nyelv3Nemzetközi és jogi ismeretek6
Modern közgazdaságtani alapismeretek6Public Relations6

3. félév

4. félév

Médiarendszerek3Digitális kommunikáció (projekttárgy)6
Kommunikációs készségfejlesztés3Kríziskommunikáció3
Adatvizualizáció, adatprezentáció3Fenntartható és felelős gazdálkodás6
Emberierőforrás-menedzsment6Turizmus-gazdaságtan6
Szervezetmenedzsment6Speciális szakismeret 16
Piacelemzés és marketingkutatás3
Fogyasztói magatartás6

5. félév

6. félév

Üzleti kampány tervezése (projekttárgy)6Kampányok hatékonyságának elemzése (projekttárgy)6
Kommunikáció szabályozási környezete3Szakdolgozat-feladat 12
Marketingkommunikáció6Szakdolgozat-feladat 22
Kutatásmódszertan4Szakdolgozat-feladat 32
Speciális szakismeret 26Szakmai gyakorlat14

1-6. félév

Szabadon választható tantárgy12



2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.14.2
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Sajtószoba
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette