Budapest, 2023. február 23. – Hazánk első számú, 18 000 hallgatót képző üzleti egyetemének, a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karának (BGE KVIK) csapata az előkelő 5. helyen végzett az EMCup 2023 nemzetközi hotelmenedzsment-versenyen. A hollandiai Maastrichtban 14 országból 28 neves egyetem részvételével február 12-13-án megrendezett többfordulós versenyen a BGE „Pioneers” csapata az 5. hely mellett elnyerte a „Best pitch-paper” díjat a legjobban kidolgozott és előadott ötletért. Az idei téma a „Break the Mould” volt, melynek keretében a csapatok maguk választhatták ki, milyen területre dolgoznak ki innovatív ötleteket.
A turizmus-vendéglátás szakterület legjelentősebb hazai képzőhelye, a BGE KVIK a harmadik alkalommal indított csapatot a ServiceCenter4Hospitality által immáron tizenötödik alkalommal megrendezett nemzetközi EMCup (European Mise en Place Cup) hotelmenedzsment-versenyen, ahol idén 14 országból 28 neves egyetem vett részt, többek között a hamburgi, a bredai és a manchesteri egyetem. A február 12-13-án, a hollandiai Maastrichtban megrendezett megmérettetésen a hazai piacvezető turizmus-vendéglátás szakra járó KVIK-es hallgatókból – Ország Lili, Varga Zsófia, Tóbel Szonja és Balázs Hanna – álló „Pioneers” nevű csapat egyedüli magyar meghívottként vett részt. Mentoraik, Karakasné Dr. Morvay Klára, a BGE KVIK Vendéglátás Intézetének főiskolai docense és Kovács Róbert, a Novotel Budapest Danube Hotel Cluster General Managere segítették őket a felkészülésben.
„Büszkék vagyunk lelkes hallgatóink tehetségére, hiszen minden évben egyre jobb helyezést érünk el. A legjobban kidolgozott és előadott ötletért elnyert „Best pitch-paper” különdíj és az előkelő helyezés is bizonyítja, hogy érdemes az oktatás során kiemelt hangsúlyt helyeznünk a kommunikációra, a prezentációs- és vitakészség fejlesztésére. Egy ilyen nemzetközi verseny a szakmai tapasztalatszerzésen, a kapcsolatépítésen és a nyelvgyakorláson túl felejthetetlen élményeket is nyújt a hallgatóknak és nekünk, mentoroknak egyaránt” – mondta el Karakasné Dr. Morvay Klára, a BGE KVIK Vendéglátás Intézetének főiskolai docense, a csapat egyik mentora.
Az idei téma a „Break the Mould” volt, melynek keretében a csapatok maguk választhatták ki, milyen területre találnak ki a hagyományoktól eltérő ötleteket. A BGE csapata a ServeUout (Serve You Out) nevű brand kidolgozásakor arra fókuszált, hogy az eddig csak költséget jelentő szállodai tevékenységekkel (mint a housekeeping, karbantartás, IT, konyha) hogyan lehetne bevételt generálni, és kiajánlani a szolgáltatásokat a helyi lakosoknak.
A verseny 82 tagú zsűrijében elismert nemzetköziszállodai szakemberek (GM- és HR-menedzserek) foglaltak helyet.
A versenyről
A versenyt több hónapos felkészülés előzte meg, amely során különböző feladatokat is teljesítenie kellett a csapatnak: bemutatkozó videó, közösségi média kampány, kreatív CV elkészítése, Mapstell személyiségteszt, egy ötlet kidolgozása és tudományos cikk formában történő megírása, 3 perces elevator pitch megtervezése.
A két versenynapon pedig vegyes csoportban, illetve saját csapatban kellett újabb innovatív ötleteket kidolgozniuk a szállodaszakma jelenlegi kihívásaira, amelyeket a döntőben „üzleti cápáknak” kellett eladniuk.