Az Egyetem stratégiai menedzsmentjének részeként Total Quality Management (TQM) modell szerinti minőségirányítási rendszert működtet, amelyben a Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG 2015) kritériumok mentén szervezi tevékenységeit. A TQM alapú minőségirányítási rendszer fókuszában a hallgatóközpontúság, a vezetés és a munkatársak elkötelezettsége, valamint a folyamatos fejlesztés áll.
Az Egyetem minőségirányítási rendszerének célja a Minőségpolitikában és a Küldetésnyilatkozatban megfogalmazottak megvalósítása.
Az Egyetem minőségüggyel kapcsolatos tevékenységét az oktatási rektorhelyettes irányítása alatt működő Oktatás Koordináció és Szabályozási Iroda, azon belül a minőségirányítással összefüggő operatív teendők ellátásával megbízott minőségügyi kiemelt szakértő látja el.
Az Egyetem minőségirányítási rendszerének alapelveit és kereteit a Minőségügyi Szabályzat rögzíti, melynek személyi hatálya kiterjed az Egyetem oktatóira, tudományos kutatóira, tanáraira és hallgatóira, valamint az oktatásban, tudományos kutatásban, továbbá az Egyetem feladatainak megvalósításában részt vevő foglalkoztatottakra, továbbá mindazokra a külső közreműködőkre, akik az Egyetemen oktatási, kutatási, fejlesztési és szolgáltatási tevékenységet látnak el.
A minőségügyi szervezet felépítését, kapcsolatrendszerét a Minőségügyi Szabályzat 3. számú mellékletében rögzített organogram szemlélteti.
Az Egyetem feladatainak megfelelő minőségi szinten való teljesítéséhez szükséges folyamatok rendszeres ellenőrzésére, a hibaforrások megszüntetésére és a működési folyamat rendszerének fejlesztésére Minőségirányítási és -Értékelési Bizottságot (MÉB) hozott létre.
Az Egyetem a Szövetség a Kiválóságért Egyesület (SZKE) tagja.
Az Egyetemi Könyvtár Minősített Könyvtár címmel rendelkezik.
A felnőttképzésre vonatkozó akkreditációs és minőségirányítási dokumentumok ITT és ITT, a doktori képzésre vonatkozó dokumentumok pedig ITT érhetők el.