Frissítve: 2024.09.13.
Témavezető tanár: Dr. Kozák Tamás PhD
Altémák:
1. Omnichannel-értékesítés
2. Blockchain szerepe az ellátási láncban
3. Webáruház létesítése
4. Megosztáson alapuló gazdaság (sharing economy)
5. Robotizáció, Mesterséges Intelligencia szerepe a kereskedelemben
6. Vásárlási élmény és digitalizáció
Altémák:
- Makrogazdasági környezet
- Kereskedelmi vállalat működésének regionális hatása
- Fogyasztóvédelem
- Szabályozási, intézményi környezet
- Versenypiaci elemzések játék elmélet alapján
Altémák:
- Stratégiaalkotás kereskedelemi vállalatnál
- Kockázatmenedzsment szerepe
- Értékesítési stratégia
- Stratégiai célok megvalósítása, menedzsmentje
- Telephely-választási stratégia
- Vállalkozás indítása, tervezése
Altémák:
- Beszerzés tervezése, elemzése
- Készletezés tervezése, elemzése
- Értékesítés, illetve bolti eladás hatékonyságának, eredményességének javítása
- Finanszírozás, befektetések elemzése
- Üzlet, illetve infrastruktúrafejlesztési projektek tervezése, irányítása
- Projektmenedzsment módszerek, eszközök alkalmazása a stratégiai célok megvalósításában
- Kontrolling módszerek, eszközök szerepe a vállalatirányításban
Témavezető tanár: Dr. Király Éva PhD (max. 2 fő)
KM alapképzés kereskedelmi logisztika specializáció hallgatói számára:
Altémák:
1. Választott fuvarozási mód hazai, illetve nemzetközi vizsgálata (konkrét vállalati példán keresztül is lehet)
2. Logisztikai központok hazai és nemzetközi fejlődése
Logisztikai szolgáltatók és stratégiai sikertényezői
KM alapképzés kereskedelmi logisztika specializáció hallgatói számára:
Altémák:
1. Kereskedelmi üzletlánc fejlődésének hazai eredményei, problémái, működési tapasztalatai
2. Készlet-, raktároptimalizálási, raktárkorszerűsítési lehetőségek a gyakorlatban
3. Kategória-menedzsment és polctükör tervezése a gyakorlatban
4. Eredmények és problémák a kereskedelmi/termelési logisztikában (egy vállalkozás példáján keresztül is lehet)
5. Konkrét termék ellátási láncának elemzése
6. Szállító-vevő partnerkapcsolatok elemzése az ellátási láncban
7. Logisztikai teljesítménymérés a gyakorlatban
8. Ellátási lánc stratégiák a gyakorlatban
Témavezető tanár: Dr. habil. Kovács András PhD
Altémák:
1. Telephelyválasztás jelentősége a marketingben
2. Üzleti vonzáskörzet-elemzés
3. Omnichannel-stratégia kialakítása/elemzése
Altémák:
1. Piacelemzés és marketingstratégia kidolgozása KKV-k számára
2. Nagyvállalatok piaci helyzetének elemzése és stratégiai irányok kijelölése
Altémák:
1. Szabadon választott márka piaci pozíciójának elemzése
2. Márkaépítés a hazai piacon
3. Márkamenedzsment a hazai piacon
Altémák:
1. Településmarketing stratégia kidolgozása
2. Régiómarketing stratégia kidolgozása
Altémák:
1. E-kereskedelmi stratégia kidolgozása KKV-k számára
2. Vásárlók és vásárlások az m-kereskedelemben (mobile-commerce)
Altémák:
1. FMCG-termékek vásárlási szokásai
2. Tartóscikkek vásárlási szokásai
3. Szolgáltatások vásárlási szokásai
4. Online-offline vásárlási trendek
Témavezető tanár: Dr. habil. Kozár László PhD
Altémák:
1. Exportáru szállítmányozása egy tengerentúli célország esetén
2. A magyar export és a hajózás kapcsolata
3. Magyarország élelmiszer (egy választott termékcsoport) exportja
4. A közraktározás helyzete és bemutatása magyarországi és nemzetközi viszonylatban
5. A közraktározás, a közraktárjegyen alapuló hitelezési formák
Altémák:
- Tőzsdei ügyletek bemutatása, különös tekintettel a határidős fedezeti ügyletekre
- A fedezeti ügylet gyakorlati alkalmazása a Budapesti Értéktőzsdén
- A határidős árutőzsdék szerepe a nemzetközi kereskedelemben
- Kisbefektetők a magyar tőkepiacon
- Határidős tőzsdetechnikák szerepe a finanszírozásban
Témavezető tanár: Dr. Papp Vanda PhD
Altémák:
1. Digitális történetmesélés
2. Content marketing eszközök
3. A mesterséges intelligencia alkalmazhatósága a digitális kommunikációban
4. Influencer marketing
5. Online PR
6. E-mail marketing, relationship marketing
7. A digitális kommunikáció új platformjai
Altémák:
- Kreatív reklámok
- Történetmesélés a reklámokban (TVC)
- Társadalmi célú reklámok
- Mattering brands
- Pszichológiai stratégiák alkalmazása a márkakommunikációban
Altémák:
1. Website elemzés, UX megoldások
2. Leadgenerálási eszközök elemzése
3. Online marketing-stratégia
4. Online vásárlói viselkedés: customer journey és customer churney
Témavezető tanár: Molnár Zsolt
Altéma:
1. Az alkalmazott marketingtevékenység bemutatása és elemzése
2. Marketing stratégiák, stratégiai tervezés
3. Marketingkommunikáció tervezése
4. Online kommunikációs stratégia és tevékenység bemutatása és elemzése
5. A vállalati arculat (CI) átfogó értelmezése és elemzése
Altéma:
1. A piackutatás, mint marketingtámogató eszköz
2. A piackutatás szerepe a stratégiai tervezésben
Altéma:
1. A public relations (PR) gyakorlata
2. A belső kommunikáció helye és szerepe
3. A társadalmi felelősségvállalás (CSR) helye és szerepe
4. A válságkommunikáció és válságkezelés megoldási lehetőségei
Témavezető tanár: Lipák Mária
Altémák:
- 3D-nyomtatás alkalmazásának hatásai a logisztikai rendszerre
- Drónok szerepe a logisztikai folyamatokban
- Automatikus raktárirányítás egy adott vállalatnál
- Egy vállalatirányítási rendszer bevezetésének logisztikára gyakorolt hatásai egy konkrét vállalatnál
- Cross-docking rendszer működése egy kereskedelmi vállalatnál
- Az e-kereskedelem bevezetésének sikertényezői egy adott vállalat esetében
- Az elektronikus partnerek kiválasztásának lehetőségei napjainkban. Hogyan alkalmazza ezeket egy mai vállalkozás?
- Gépjármű (hajó) flottamenedzsment-rendszer bevezetése és eredményei egy fuvarozást végző vállalatnál
Témavezető tanár: Dr. Németh Patrícia PhD
Altémák:
- Kereskedelmi vállalkozások gazdálkodási tevékenysége a gyakorlatban
- Kereskedelmi vállalkozás áruforgalmi tevékenységének elemző bemutatása
- Franchise rendszer gyakorlati működése – egy konkrét példán bemutatva
- Kereskedelmi/szolgáltató vállalkozás kapcsolata és egymásra hatása a makro- és mikrokörnyezeti elemekkel
Altémák:
- Kereskedelemi/szolgáltatóvállalat árpolitikájának bemutatása
- Egy konkrét vállalkozás értékesítési csatornájának elemzése
- Bevásárlóközpontok, illetve hipermarketek/diszkontáruházak a külföldi és hazai kereskedelemben
- Omnichannel vs. multichannel
Altémák:
- Környezetvédelem és a vállalat piaci versenyképessége közötti összefüggés
- Környezetbarát termékek/szolgáltatások helye és szerepe a magyar gazdaságban
- Környezettudatos fogyasztás hazánkban
- Környezetbarát vállalatirányítás a gyakorlatban
- Környezetközpontú irányítási rendszerek a hazai gyakorlatban
- Ökomarketing szerepe
- Globális környezetvédelmi problémák és hatásuk a tercier szektorra
- A kereskedelmi tevékenység környezetvédelmi vetületei
Altémák:
- Kereskedelmi vagy szolgáltató vállalkozás üzleti tervének bemutatása és elemzése
- Startup bemutatása – gazdasági aspektusból
Altéma:
- Egy konkrét projekt tervezése és megvalósítása egy kereskedelmi vagy szolgáltató vállalkozásnál
Altéma:
- Vállalatok társadalmi felelősségvállalása – gazdasági háttérrel
Altéma:
- CRM-rendszer bemutatása és gazdasági előnyei
- Konkrét vállalat ügyfélkapcsolatának értékelése
- Javaslat CRM-rendszer kidolgozására
Témavezető tanár: Papp Judit
Altéma:
1. A márkázottság szerepe a kereskedelemben – egy adott termékcsoport bemutatásán keresztül
2. Cég marketingstratégiájának elemzése
3. Az élménytréningben rejlő marketinglehetőségek
4. Reklámok hatása a gyermekekre
5. Adott termék vagy termékcsoport piaci bevezetésének tervezése
6. Adott cég marketingtevékenységének elemzése
7. A trade marketing alkalmazásának lehetőségei a kereskedelemben
8. A márka mint hozzáadott érték vizsgálata konkrét elemzéseken keresztül
9. A fogyasztói magatartás vizsgálatának új módszerei és eredményei, adott fogyasztói csoport vásárlási szokásainak bemutatásával
10. Felelős marketing
11. A közösségi médiák szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a vállalati stratégiákban
Témavezető tanár: Kasza Lajos
Altémák:
- Toborzás/kiválasztás
- Teljesítményértékelés
- Vállalati kultúra
- Utódlás-tervezés
Altémák:
- Vállalati kultúra vizsgálata
- Elégedettségfelmérés
- Motiváció/kompenzáció vizsgálata
Altémák:
- Versenyképességi mutatók vizsgálata
- Iparági versenyképesség-összehasonlítás
- Vállalati versenyképesség-kutatás
Altémák:
- Stratégiatípusok vizsgálata
- Kereskedelmi vállalati stratégiák
- Összehasonlító elemzés
- Stratégiatervezés a gyakorlatban
Altémák:
- 4P/7P elemzés
- Termékpolitika a kereskedelmi vállalatoknál
- Versenytársak összehasonlító elemzése
- Fogyasztói magatartás-kutatás
Altémák:
- Teljes termékstratégia felépítése
- Piaci elemzések
Altéma:
1. Egy konkrét vállalati projekt értékelő bemutatása
Altémák:
- CRM-stratégia bemutatása, elemzése
- Összehasonlító elemzés
- Vállalati stratégia és a CRM összefüggéseinek vizsgálata
Altémák:
- Hatékonyság vs. vállalati kultúra-elemzés
- Teljesítménymutatók és a kultúra összefüggései
Altémák:
- Az ötlettől a stratégiáig
- Üzleti terv készítése
- Startup módszertan – inkubáció
Témavezető tanár: Dr. Merliot-Almássy Eszter PhD
Altéma:
1. A Közösség története, kialakulása, főbb narratívái
2. Az európai integráció fejlődése
3. Az integráció főbb szerződései; a Római Szerződésektől Lisszabonig
Altéma:
1. Pénzügypolitika, közös pénz
2. Regionális, kohéziós politika
3. Közlekedéspolitika
4. Kereskedelempolitika
5. Kereskedelempolitika fejlődése
6. Kereskedelempolitika napjainkban, meghatározó tényezők
Altéma:
Az EU főbb intézményei; kialakulásuk, fejlődésük, jelentőségük és szerepük
Altéma:
1. Érdekszövetségek szerepe, jelentősége
Altéma:
1. Kommunikációs terv elkészítése
2. Kommunikációs kampánytervezés
Altéma:
- Felkészülés a váratlanra
- Egy konkrét válsághelyzet elemzése
Altémák:
- Üzleti tárgyalások
- Konfliktusok kialakulása, konfliktuskezelés
- Alapvető tárgyalási formák, jellemzői
Altéma:
Kulturális sokk kezelése az üzleti életben
Témavezető tanár: Dr. Gajzágó Éva Judit
Altémák:
- Egy újonnan indítandó vállalkozás üzleti tervének elkészítése, elemző bemutatása
- A Kreatív- és kulturális iparban tevékenykedő vagy induló vállalkozás üzleti terve.
(Jelentkezéskor, kérem, jelöljék meg, hogy mi a cég fő terméke, szolgáltatása! Csak az előre egyeztetett témakört tudok elfogadni.)
Altémák:
Egy (kereskedelmi) vállalat innovációs projektjének tervezése, lebonyolítása
A hazai vállalkozások innovációs tevékenységének vizsgálata
(Jelentkezéskor, kérem, jelöljék meg, hogy mi a cég fő terméke, szolgáltatása, vagy hogy mely ágazatban működik a vállalkozás!)
Altémák:
- A CCI-szektorhoz tartozó vállalkozások vizsgálata országos vagy nemzetközi szinten (Magyarországon és/vagy az EU-ban)
- Az e-sport, a zeneipar, a kiadói szektor vagy a filmipar gazdasági szempontú elemzése, egy adott országban vagy régióban. (Az e-sporttal kapcsolatos témákat a Nemzetközi E-sport Szövetség támogathatja.)
- A Dél-Koreai és/vagy Japán és/vagy Kínai CCI-termékek és szolgáltatások elterjedése Magyarországon és/vagy az EU-ban.
- A CCI-szektort támogató gazdaságpolitikák, fejlesztési stratégiák elemzése
Altémák:
- A CCI-szektorhoz tartozó vállalkozások marketingtevékenységének vizsgálata országos vagy nemzetközi szinten
- A Dél-Koreai és/vagy Japán és/vagy Kínai CCI-termékek és szolgáltatások fogyasztóinak vizsgálata
- Egy CCI-termékeket, szolgáltatásokat kínáló vállalkozás marketingtevékenységének elemzése, marketing tervének vagy marketing-kommunikációs tervének elkészítése
- Digitális és online technológiák, illetve e-kereskedelem a CCI területén, CCI vállalkozásoknál
- Digitális és online marketingkommunikáció a CCI területén
- A CCI termékek, tartalmak fogyasztásának, fogyasztói csoportjainak elemzése
Altémák:
1. Egy adott, kreatív és kulturális iparban (CCI) tevékenykedő vállalkozás tevékenységének bemutatása, elemzése.
Altémák:
- Egy vállalat projekttervének elkészítése és elemző bemutatása
- Egy konkrét vállalati projekt elemző bemutatása
- Egy vállalat projektmenedzsment folyamatának elemzése
- Egy adott, kreatív és kulturális iparban (CCI) tevékenykedő vállalkozás projektjének elemzése
Altémák:
- A vállalkozások globális kapcsolatrendszerének vizsgálata
- A vállalkozásokra ható globális trendek és folyamatok felmérése, elemzése
- Az innováció térbeli terjedése
- A CCI-termékek és szolgáltatások térbeli terjedése
- Regionális, vállalkozásokkal kapcsolatos folyamatok összehasonlító elemzése – pl. regionális különbségek a vállalkozások eredményei, tevekénységei, finanszírozása, innovációja stb. terén
Témavezető tanár: Dudás Attila
Altémák:
- A kontrolling cégen belüli tervezési és elemzési feladatai
- A kontrolling mint vezetői információs rendszer
- Az operatív kontrolling eszközei
- A stratégai kontrolling eszközei
- A kontrolling mint felsővezetői döntéstámogató rendszer
Altémák:
- A vállalkozás vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi helyzetének értékelése
- A vállalkozások éves beszámolójának elemzése
- Nemzetközi számviteli szabályok magyarországi bevezetése
- Vagyoni, pénzügyi és jövedelmezőségi mutatok elemzése és értékelése
Altémák:
- EBIT/EBITDA mint a cégértékelés alapja (elemzés és értékelés)
- Cégértékelési módszerek összehasonlítása es elemzése
- Diszkontált cashflow módszer
Témavezető: Dr. Bányai Kornél, PhD
Altémák:
1. Értékesítési előrejelzés módszerei és fejlesztési lehetőségei a gyakorlatban választott kereskedelmi vállalkozásnál
2. Városi áruellátás (city-logisztika) elemzése és fejlesztési lehetőségei választott kereskedelmi vállalkozásnál
3. Áruelosztási rendszerek hatékonysági vizsgálata a kiskereskedelemben
4. Beszerzési társaságok működésének logisztikai aspektusai
5. Készletezési mechanizmusok és modellek a kereskedelmi gyakorlatban választott termékkörben vagy vállalkozásnál
6. Teljesítmény és hatékonyságmérés a kereskedelmi logisztikában
7. A teljesköltség koncepció érvényesülése a kereskedelmi logisztikában -hatékonysági és költségkonfliktusok a marketing, értékesítés és logisztika viszonyrendszerében
8. Áruazonosítási rendszerek és fejlesztési lehetőségeik a kereskedelemben
9. A LEAN szemlélet alkalmazási lehetőségei a kereskedelmi logisztikában
10. A Just In Time lehetőségei és korlátai a kereskedelemben
Témavezető tanár: Kegye Krisztina
Altémák:
- Marketing-automatizáció – adatvezérelt folyamatok, eszközök szerepe és elterjedtsége a vállalati gyakorlatban
- Fejlett CRM (customer relationship management) rendszerek bevezetésének hatása az ügyfélkapcsolatokra és az értékesítésre
- Webáruházak és online értékesítés átalakulása a gyakorlatban, a mobil eszközök elterjedésének hatása az e-kereskedelemben
- Mesterséges intelligencia a marketingben és az online reklámban
Altémák:
- Médiapiaci termékfejlesztés tévés, rádiós és más médiaszolgáltatások elemzésén keresztül
- Automatizáció a médiapiacon, ajánlómotorok és algoritmusok. Modern streaming szolgáltatások és adatvezérelt médiafogyasztás.
- Új reklámeszközök a médiapiacon, avagy az adat szerepe a reklámban és értékestésben
- Digitális, online eszközök és közösségi média a reklámban: a reklámpiac legújabb trendjei
- Marketing – médiapiaci szolgáltatások marketingjének sajátosságai
Altémák:
1. Marketingstratégia – konkrét vállalat példáján keresztül
2. Árpolitika a gyakorlatban – konkrét vállalat példáján keresztül
3. Termékfejlesztés a gyakorlatban – konkrét vállalat példáján keresztül
4. Vállalati integrált marketing-kommunikáció: hagyományos és digitális eszközök összhangja, multi-and omnichannel megoldások
5. Márkák és márkamenedzsment a gyakorlatban
Témavezető: Sarkadi Katalin
Altémák:
1. Omnichannel-stratégia szerepe, jelentősége, kialakítása/elemzése
2. Trade marketing analízis és management egy választott kategória, márka esetében
3. Customer journey/buyer personák szerepének fontossága, elemzése, gyakorlata
Altémák:
1. Nagyvállalatok piaci helyzetének elemzése és stratégiai irányok kijelölése – adott cégen végig vezetve
2. Stratégiai tervezés, üzleti tervezés egy konkrét vállalat /cég, termékcsoport esetében
3. Non-profit szervezetek marketing, adományszervezési és kommunikációs tevékenysége
Altémák:
1. Fenntarthatóság vs green washing
2. A fenntarthatóság és SDG vállalások szerepe a vállalatok (és vagy konkrét márkák) megítélésének és tartós versenyelőnyének kialakítása szempontjából, ezek lépései, kihívásai, megvalósulási lehetőségei
Altémák:
1. Portfóliómenedzsment, stratégiai irányvonalak és döntések hazai és nemzetközi cégek esetében egy /több konkrét cégen levezetve
2. Szabadon választott márka piaci pozíciójának elemzése
3. Adott termék vagy termékcsoport piaci bevezetésének tervezése
Altémák:
1. Marketingkommunikáció tervezése termékbevezetés/ terméktámogatás
2. Választott szektor/szegmens marketing kommunikációs eszköztárának elemzése (online, offline, stb.)
3. Website elemzés, UX megoldások
4. Online marketing-stratégia és megvalósítás (választott szektor, cég elemzésén keresztül)
5. Offline és online marketing eszközök integrált használata, integrált marketing kommunikáció
Altémák:
1. A PR szerepe a marketing mixben és hatásának maximalizálása, lehetőségei, korlátai a gyakorlatban
2. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása /CSR szerepe a vállalati stratégiában és kommunikációban
Témavezető tanár: Dr. Taralik Krisztina Cs.C.
Altéma:
1. Egy szervezet marketingtevékenység elemzése.
2. Egy márka piaci pozíciójának, és a márkamenedzsmentjének elemzése.
3. Termékpolitikai döntések a gyakorlatban (termék portfólió elemzése, termék mix változtatása – helyzetelemzés, termékpolitikai döntések és megvalósításuk egy adott szervezet gyakorlatában)
4. Piacelemzés és marketingstratégia kidolgozása egy adott vállalkozás számára
5. Fogyasztói magatartás vizsgálata egy adott termék / szolgáltatás piacán.
6. Vásárlási szokások vizsgálata valamely termék / szolgáltatás piacán.
7. Célcsoportok igényeinek, észlelésének összehasonlítása egy adott termék/szolgáltatás piacán.
8. Inbound marketing eszközei és alkalmazása egy adott vállalat marketingtevékenységében.
9. Ügyfélélmény (CX) és felhasználói (offline/online) élmény (UX, DX) megvalósulása a gyakorlatban
Témavezető tanár: Dr. Soós Gabriella PhD
Altémák:
1. Fogyasztói magatartás trendek az egészséges élettani hatású élelmiszerek területén
2. Élelmiszer-allergia és fogyasztói magatartás
3. Résstratégiák az élelmiszeriparban
4. A Virtuális valóság eladásösztönző eszközei
5. Az értékláncok változásának trendjei, outsourcing vagy nearshoring?
Témavezető: Dr. Domboróczky Zoltán PhD
Altémák:
1. Vállalat beszerzési logisztikai tevékenységének elemzése
2. Termelési logisztika aktuális kérdései
3. Vállalat elosztási logisztikájának elemzése
4. Visszautas logisztika a gyakorlatban
5. Készletgazdálkodás kihívásai
6. Raktározás és raktárgazdálkodás
7. Szállítás, szállítmányozás a gyakorlatban
8. Logisztikai informatikai aktuális kérdései, szaklogisztikai alkalmazások
9. Ellátási lánc menedzsment tervezése, megvalósítása, értékelése
10. Partner menedzsment az ellátási láncba (beszállítók és/vagy kereskedelmi partnerek)
Témavezető tanár: Békési Gábor
Altémák:
1. A HR tevékenység elemző bemutatása egy adott vállalat kereskedelmi osztályára vonatkozóan. A kereskedelemben dolgozók motiválása, ellenőrzése, értékelése.
2. Mutassa be egy cég kereskedelemben dolgozó munkatársainak teljesítményértékelési rendszerét!
3. Mutassa be a hipermarket áruházak működését, kereskedelmi gyakorlatát egy adott áruházláncon keresztül!
4. Mutassa be az online kereskedelem alakulását, trendjeit! Elemezze egy szabadon választott webshop működését, sikertényezőit!
5. Elemezze egy kereskedelmi vállalat stratégiáját, ezen belül külön az értékesítés stratégiáját valamint ezek megvalósulását!
Altémák:
1. Egy adott cég fogyasztóinak a vizsgálata, ez alapján javaslattétel a marketing és kommunikációs stratégiára.
2. Egy adott cég termékéhez kapcsolódó kommunikációs stratégia terv kidolgozása, eredményességének mérése.
3. Mutasson be és elemezzen egy vállalatnál megvalósuló marketingkommunikációs tevékenységet.
4. Mutassa be és elemezze, hogy egy adott vállalatnál milyen mértékben és milyen hatékonysággal integrálják a marketing-mix elemeit a vállalati gyakorlatba!
5. Mutassa be a közösségi média szerepét egy adott vállalat kereskedelmi gyakorlatában!
6. Mutassa be a reklámpiac helyzetét és igazolja primer kutatással!
Altémák:
1. Egy adott cég belső kommunikációs tevékenységének vizsgálata, javaslattétel a fejlesztésre.
2. Mutassa be egy adott vállalat ügyfélkapcsolati rendszerét, kommunikációs stratégiáját, napi szintű gyakorlatát!
3. Melyek a sikeres munkaadói márkaépítéssel (employer branding) kapcsolatos alapvető kommunikációs elvárások?
4. A személyes vezetői márka (personal branding) eredményes építésének kommunikációs elemei, hatásai, eredményei a vállalati gyakorlatban.
Mutassa be a vállalati kommunikáció szerepét a vállalati jövőkép, a vállalat küldetése és a munkaerő elvándorlás alacsony szinten tartásának vonatkozásában!
Témavezető tanár: Bella Zsolt
Altémák: Javaslom, hogy egy konkrét cég esettanulmányának elemzésén keresztül történjen a vizsgálat minden altéma esetében.
1. Milyen hatással van az értékesítési stratégiák kialakítására a Mesterséges Intelligencia?
2. Mi a hideghívás szerepe a jelenlegi technológiai környezetben? Van-e még relevanciája, vagy a technológiai fejlődés már feleslegessé tette és más módszereket érdemes alkalmazni az új ügyfelek megtalálásához?
3. Mik a sikertényezői a B2B értékesítésben a személyes eladásnak?
4. Hogyan érdemes kialakítani az omnichannel értékesítési stratégiát a mai technológiai környezeben?
Altémák: Javaslom, hogy egy konkrét cég esettanulmányának elemzésén keresztül történjen a vizsgálat minden altéma esetében.
1. Hogyan befolyásolja a legmodernebb technológia adaptációja az STP marketing módszerek alkalmazását? Milyen mértékben változott a szegmentáció, a targeting és a pozicionálás szerepe a választott cég esetében?
2. Milyen szerepe van a Mesterséges Intelligenciának a marketing tervezésben? Mik a főbb sikertényezői az MI támogatással végrehajtott marketing kampányoknak?
3. Hogyan hat a folyamat automatizálás a vevői elégedettségre? Mik a legfőbb sikertényezők az automatizálás kapcsán, amik egyidejűleg növelik a vevői elégedettséget és csökkentik a vállalat költségeit?
4. Mik a lehetőségei és korlátjai a dinamikus árazási módszerek alkalmazásának? Hogyan befolyásolja a dinamikus árazás a vállalkozás jövedelmezőségét?
Altémák: Javaslom, hogy egy konkrét cég esettanulmányának elemzésén keresztül történjen a vizsgálat minden altéma esetében.
1. Mik a szolgáltatás minőség menedzsment kritikus sikertényezői a választott vállalkozás esetében?
2. Milyen szerepe van a szolgáltatási folyamat menedzsment optimalizálásának a vállalat jövedelmezőségében?
3. Milyen módon csökkenti a kétoldalú kockázat érzetet a kapacitás menedzsment? Hogyan teremthető meg a kapacitás és a kereslet rugalmas összhangja?
Altémák:
1. Omnichannel-értékesítés
2. Blockchain szerepe az ellátási láncban
3. Webáruház létesítése
4. Megosztáson alapuló gazdaság (sharing economy)
5. Robotizáció, Mesterséges Intelligencia szerepe a kereskedelemben
6. Vásárlási élmény és digitalizáció
Témavezető tanár: Dr. Sólyomfi Andrea Hanna
Altémák:
- Reklámok világa
- Propaganda megjelenése múltban, jelenben
- A reklám, mint alkalmazott művészet (tipográfia, zene, irodalom, képzőművészet, fotográfia, filmművészet)
- Nonverbális kommunikáció
- Az ígéret (információ-és érdekszegény helyzet előidézése) a manipuláció (fogalma, eszközei), a meggyőződés, meggyőzés és a reklám hatás mechanizmusa
- Humánerőforrás-gazdálkodás és a marketingkommunikáció kapcsolata
Altémák:
- Országimázs - országmárka
- Personal Branding – hogyan építem a saját márkámat?
Témavezető tanár: Dr. Törcsvári Zsolt István
Altémák:
1. Egy gazdasági vagy társadalmi egység működésének statisztikai vizsgálata
2. Gazdasági folyamatok elemzése lineáris programozási és más matematikai módszerekkel
Altémák:
1. Informatikai rendszerek kifejlesztése, elemzése és értékelése
2. Egy vállalat számítógépes ügyviteli rendszerre való áttérésének tapasztalatai, értékelése
3. Számítógépre alapozott vezetői információs rendszer kialakítása, elemzése, értékelése
Altéma:
1. Statisztikai módszerek alkalmazása különböző elemzési feladatok elvégzéséhez
Témavezető tanár: Bartolák László
Altémák:
1. Vállalkozások beszámolóinak és pénzügyi stratégiáinak elemzése
Témavezető tanár: Dr. Hamar Farkas PhD
Altémák:
- Kereskedelmi vállalkozások pénzügyi elemzése
- Egy szabadon választott kereskedelmi vállalkozás pénzügyi elemzése
Témavezető tanár: Dr. Pintér Tibor PhD
Altémák:
1. Makrogazdasági integráció kérdései
2. Társadalmi-politikai integráció kérdései
Témavezető tanár: Lovasné Avató Judit
Altémák:
1. Fenntarthatóság, mint marketingeszköz
2. Fenntarthatósági mutatók és hasznosításuk egy konkrét egységnél (esettanulmány)
Altémák:
1. A termékinformáció hatása a fogyasztói döntésekre
2. Árképzés és fogyasztói magatartás
Témavezető tanár: Dr. Dobó Róbert
Altémák:
1. A piaci tényezők (kereslet, kínálat, ár) és a fogyasztói magatartás összefüggései
2. A fogyasztói preferenciák, ezek változásának hatása a piacra és a kereskedelemre
Altémák:
1. A különböző marketingkommunikációs csatornák vizsgálata, azok hatása egy szervezet célcsoportjára
2. Interkulturális kommunikáció és kultúrák közötti különbségek menedzsmentje vállalatokon belül, illetve külső (új) piacokon való terjeszkedés során
3. Hitelesség és népszerűség a marketingkommunikációs folyamatok során
4. Az „ideológia” hatása a kommunikációra, annak meghatározó kommunikációs elemei és szimbolikája egy adott szervezet tekintetében
5. Politikai és kampánykommunikáció, annak hatása a fogyasztóra (választóra)
Altémák:
- A márkázás folyamata, a márka és márkahűség hatása a fogyasztókra
- A pozícionálás folyamata, annak hatása a fogyasztóra
- A szegmentálás és a piaci homogenizálás folyamata, annak gyakorlati kérdései (keresleti és kínálati oldal).
Altémák:
1. Munkahelyi kapcsolatok, konfliktusok kezelése, a vezető szerepe
2. Felvétel, interjúztatás, integráció
3. Motiváció, jutalmazás és teljesítményértékelés
4. Keresleti és kínálati viszonyok a munkaerőpiacon
Témavezető tanár: Dr. Vágány Judit Bernadett PhD
Altémák:
1. A családi vállalkozások sajátosságai, előnyei, hátrányai
2. Generációváltás a családi vállalkozásokban
Altémák:
1. A megfelelő embert a megfelelő pozícióba – Humánerőforrás-gazdálkodás a vállalkozásokban
2. Megváltozott munkaképességű emberek a munka világában. Jó gyakorlatok bemutatása
3. A dolgozói elégedettség mérésének lehetőségei. Az elégedett/elégedetlen dolgozó hatása a vállalat eredményességére
Témavezető tanár: Dr. Tóth Zsuzsanna PhD
Altéma:
1. Fenntartható termékek és szolgáltatások (elterjedtség, ismertség, megítélés)
Altéma:
1. Pályakezdők készségei a munkaerőpiac elvárásainak szempontjából, lehetőségek, akadályok
Témavezető tanár: Dr. Szilágyi Gábor
Altémák:
1. Védjegyek szerepe a kereskedelemben
2. Védjegyek szerepe a marketingben
Altémák:
1. Fogyasztóvédelem gyakorlata a kereskedelemben
2. A fogyasztóvédelem mint marketingeszköz
Témavezető tanár: Dr. Földi Péter
Altémák:
1. A vállalkozás egész tevékenységének értékelése a Beszámoló (Mérleg, Eredménykimutatás, Kiegészítő melléklet, egyéb információk, adózási kérdéskörök) adatai alapján
2. Egy vállalkozás vagyoni-, pénzügyi-, és jövedelmi helyzetének elemzése az elmúlt 5 évre, piaci részesedés, árbevétel növelése a tárgyi eszközök maximálisabb, hatékonyabb kihasználása
Altémák:
1. A vállalkozás-finanszírozás. Tőkeszerkezet és jövedelmezőség összefüggései, adott vállalkozásnál
2. Banki, pénzintézeti finanszírozás szerepe a vállalkozások működésében. Bankügyletek, kockázatok, kockázatkezelés
Altémák:
1. Kriptovaluták és azoknak a háttere
Altémák:
1. Hazai kis- és középvállalatok alkalmazkodási stratégiái
Témavezető tanár: Dr. Vass Lucia (max. 3 fő)
1. Statisztikai módszerek alkalmazása különböző elemzési feladatokban
2. Kereskedelem a kriminalitás szemszögéből
3. Bűnözés vizsgálata