BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

BGE Hallgatói fiók

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvettek
      • Felvettek, hogyan tovább?
      • Az első lépések a BGE-n
      • Gólyatábor
      • Keresztféléves mesterképzés
      • Legfontosabb teendőid
      • Bejelentkezés az Egyetem informatikai rendszerébe
      • Finanszírozási feltételek
      • Rövidített alapképzés
      • Képzési díjak befizetése
      • Kollégiumi jelentkezés
      • Szintfelmérők
      • Kurzusfelvétel
      • Képzés helyszínének megválasztása
      • Diákhitel
      • Nyelvtanulás
      • Testnevelés
      • Beiratkozom
      • Online beiratkozás elsőéves hallgatóinknak
      • Online beiratkozás szakirányú továbbképzéses hallgatóinknak
      • Online beiratkozás doktori iskolánk hallgatóinak
      • Tűz- és balesetmegelőzési oktatás
      • Beiratkozás után
      • Diákigazolvány igénylés
      • Kreditbeszámítás
      • Etikai kódex
      • Mentorprogram
      • PSZK+ tehetséggondozási program
      • Hallgatói élet
      • Hallgatói szervezetek
      • Programok
      • Hallgatói öntevékeny csoportok
  • Tanulmányok
      • Tantervek
      • Felsőoktatási szakképzés
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Doktori képzés
      • Felnőttképzés
      • Tanulmányi követelmények
      • Beiratkozás
      • Félévi feladatok
      • Specializáció-választás
      • Külföldi tanulmányok
      • Önkéntesség
      • Szakdolgozat
      • Szakmai gyakorlat
      • Záróvizsga
      • Nyelvvizsga
      • Oklevél
      • Szabályzatok
      • Intézményi tájékoztató
      • Félévi feladatok
      • Díjak befizetése
      • Tantárgyi követelmények
      • Tárgy/kurzusfelvétel
      • Félév aktiválása
      • Kérvények
      • Pályázatok
      • Vizsgajelentkezés
      • Vizsgaidőszak
      • OMHV
      • Zárthelyi dolgozat
      • Intenzív Hét a BGE-n
      • Rövidített alapképzés
      • Kérvények
      • Adminisztratív
      • Elismerési
      • Méltányossági
      • Pénzügyi
      • Státusz
      • Személyes
      • Vendéghallgatói jogviszony
      • Részismereti képzés létesítése
      • Átvétel más felsőoktatási intézményből
      • Kivételes tanulmányi rend
      • Nemzetközi mobilitás
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Partnerintézmények
      • Programok
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Duális képzés
      • Duális képzés tájékoztatók elsőéveseknek
      • Rendszer és ügyintézés
      • Partnerek
  • Pénzügyek
      • Pénzügyek
      • Ösztöndíjak
      • Állami ösztöndíj feltételei
      • Átsorolás
      • Önköltség
      • További díjak
      • Diákhitel
  • Szolgáltatások
      • Ügyintézés
      • Problémamegoldás
      • Hallgatói Ügyfélszolgálat
      • Tanszékek
      • Dékáni Hivatalok
      • Hova fordulj a kérdéseiddel
      • Nyelvtanulás
      • Nyelvvizsgaközpont
      • Nyelvtanulás
      • GYIK az egyetemi nyelvtanulásról
      • Könyvtár
      • Könyvtár
      • Dolgozattár
      • Adatbázisok
      • Kollégium
      • Egyetemi Kollégium
      • Bagolyvár Kollégium
      • Lengyel Gyula Kollégium
      • Mátyásföld Kollégium
      • Sportolás
      • Testnevelés órák
      • Sportolási lehetőségek
      • Informatika
      • Informatikai szolgáltatások
  • Lehetőségek
      • Személyes fejlődés
      • TDK
      • Szakkollégium
      • Demonstrátori munka
      • Önkéntesség
      • BGE Vállalati Mentorprogram
      • PSZK Mentorprogram
      • BGE Élsportoló Program
      • Élsportolói mentorprogram
      • Hallgatói versenyek
      • Érdekvédelem
      • Hallgatói Önkormányzat
      • Fellebbezési rendszer
      • Hallgatói Szociális Bizottság (HSZB)
      • Test és lélek
      • Egyenlőség és sokféleség
      • Fogyatékossággal élő személyek
      • Mentálhigiénés tanácsadás
      • Egészséges életmód
      • Közösség
      • Hallgatói rendezvények
  • GYIK
  • Tájékoztató
      • Tájékoztatók
      • Tanév rendje
Nyitólap >
Kereskedelem Tanszék által meghirdetett szakdolgozat témák a magyar nyelvű kereskedelem és marketing alapképzés hallgatói számára
BGE Hallgatói fiók
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Kereskedelem Tanszék által meghirdetett szakdolgozat témák a magyar nyelvű kereskedelem és marketing alapképzés hallgatói számára
Kereskedelem Tanszék által meghirdetett szakdolgozat témák a magyar nyelvű kereskedelem és marketing alapképzés hallgatói számára

Frissítve: 2025.02.19.

Témavezető tanár: Dr. Kozák Tamás PhD

Témakör: Digitalizáció szerepe a kereskedelemben

Altémák:

1.     Omnichannel-értékesítés

2.     Blockchain szerepe az ellátási láncban

3.     Webáruház létesítése

4.     Megosztáson alapuló gazdaság (sharing economy)

5.     Robotizáció, Mesterséges Intelligencia szerepe a kereskedelemben

6.     Vásárlási élmény és digitalizáció

Témakör: Kereskedelem makrogazdasági, illetve piaci környezete

Altémák:


  1. Makrogazdasági környezet
  2. Kereskedelmi vállalat működésének regionális hatása
  3. Fogyasztóvédelem
  4. Szabályozási, intézményi környezet
  5. Versenypiaci elemzések játék elmélet alapján
Témakör: Stratégiamenedzsment a kereskedelemben

Altémák:

  1. Stratégiaalkotás kereskedelemi vállalatnál
  2. Kockázatmenedzsment szerepe
  3. Értékesítési stratégia
  4. Stratégiai célok megvalósítása, menedzsmentje
  5. Telephely-választási stratégia
  6. Vállalkozás indítása, tervezése
Témakör: Kereskedelmi folyamatok, illetve fejlesztési projektek menedzsmentje

Altémák:

  1. Beszerzés tervezése, elemzése
  2. Készletezés tervezése, elemzése
  3. Értékesítés, illetve bolti eladás hatékonyságának, eredményességének javítása
  4. Finanszírozás, befektetések elemzése
  5. Üzlet, illetve infrastruktúrafejlesztési projektek tervezése, irányítása
  6.  Projektmenedzsment módszerek, eszközök alkalmazása a stratégiai célok megvalósításában
  7. Kontrolling módszerek, eszközök szerepe a vállalatirányításban
Témakör: A turizmus és a kiskereskedelemi forgalom kölcsönhatása nemzetgazdasági, illetve regionális szinten

Témavezető tanár: Dr. Király Éva PhD (max. 2 fő)

Témakör: Logisztika – szállítmányozás

KM alapképzés kereskedelmi logisztika specializáció hallgatói számára:

Altémák:

1.     Választott fuvarozási mód hazai, illetve nemzetközi vizsgálata (konkrét vállalati példán keresztül is lehet)

2.     Logisztikai központok hazai és nemzetközi fejlődése

Logisztikai szolgáltatók és stratégiai sikertényezői

Témakör: Logisztikai rendszer, ellátási lánc menedzsment

KM alapképzés kereskedelmi logisztika specializáció hallgatói számára:

Altémák:

1.     Kereskedelmi üzletlánc fejlődésének hazai eredményei, problémái, működési tapasztalatai

2.     Készlet-, raktároptimalizálási, raktárkorszerűsítési lehetőségek a gyakorlatban

3.     Kategória-menedzsment és polctükör tervezése a gyakorlatban

4.     Eredmények és problémák a kereskedelmi/termelési logisztikában (egy vállalkozás példáján keresztül is lehet)

5.     Konkrét termék ellátási láncának elemzése

6.     Szállító-vevő partnerkapcsolatok elemzése az ellátási láncban

7.     Logisztikai teljesítménymérés a gyakorlatban

8.     Ellátási lánc stratégiák a gyakorlatban

Témavezető tanár: Dr. habil. Kovács András PhD

Témakör: Térbeliség (Place) a marketingben

Altémák:

1.     Telephelyválasztás jelentősége a marketingben

2.     Üzleti vonzáskörzet-elemzés

3.     Omnichannel-stratégia kialakítása/elemzése

Témakör: Marketingstratégia kidolgozása

Altémák:

1.     Piacelemzés és marketingstratégia kidolgozása KKV-k számára

2.     Nagyvállalatok piaci helyzetének elemzése és stratégiai irányok kijelölése

Témakör: Márkaépítés, márkamenedzsment

Altémák:

1.     Szabadon választott márka piaci pozíciójának elemzése

2.     Márkaépítés a hazai piacon

3.     Márkamenedzsment a hazai piacon

Témakör: Régió- és településmarketing

Altémák:

1.     Településmarketing stratégia kidolgozása

2.     Régiómarketing stratégia kidolgozása

Témakör: E-kereskedelem/m-kereskedelem

Altémák:

1.     E-kereskedelmi stratégia kidolgozása KKV-k számára

2.     Vásárlók és vásárlások az m-kereskedelemben (mobile-commerce)

Témakör: Vásárlási szokások vizsgálata

Altémák:

1.     FMCG-termékek vásárlási szokásai

2.     Tartóscikkek vásárlási szokásai

3.     Szolgáltatások vásárlási szokásai

4.     Online-offline vásárlási trendek

Témakör: Turizmusmarketing, fogyasztói magatartás a turizmusban

Témavezető tanár: Dr. Papp Vanda PhD

Témakör: Online kommunikáció

Altémák:

1.       Digitális történetmesélés

2.       Content marketing eszközök

3.       A mesterséges intelligencia alkalmazhatósága a digitális kommunikációban

4.       Influencer marketing

5.       Online PR

6.       E-mail marketing, relationship marketing

7.       A digitális kommunikáció új platformjai

Témakör: Marketingkommunikáció

Altémák:

  1. Kreatív reklámok
  2. Történetmesélés a reklámokban (TVC)
  3. Társadalmi célú reklámok
  4. Mattering brands
  5. Pszichológiai stratégiák alkalmazása a márkakommunikációban
Témakör: Online marketing

Altémák:

1.       Website elemzés, UX megoldások

2.       Leadgenerálási eszközök elemzése

3.       Online marketing-stratégia

4.       Online vásárlói viselkedés: customer journey és customer churney

Témavezető tanár: Molnár Zsolt

Témakör: Marketing

Altéma:

1.       Az alkalmazott marketingtevékenység bemutatása és elemzése

2.       Marketing stratégiák, stratégiai tervezés

3.       Marketingkommunikáció tervezése

4.       Online kommunikációs stratégia és tevékenység bemutatása és elemzése

5.       A vállalati arculat (CI) átfogó értelmezése és elemzése

6.        Marketing a vendéglátásban

7.        Idegenforgalmi marketing

Témakör: Piackutatás

Altéma:

1.     A piackutatás, mint marketingtámogató eszköz

2.     A piackutatás szerepe a stratégiai tervezésben

Témakör: Public relations

Altéma:

1.     A public relations (PR) gyakorlata

2.     A belső kommunikáció helye és szerepe

3.     A társadalmi felelősségvállalás (CSR) helye és szerepe

4.     A válságkommunikáció és válságkezelés megoldási lehetőségei

Témavezető tanár: Lipák Mária

Témakör: A logisztika informatikája

Altémák:

  1. 3D-nyomtatás alkalmazásának hatásai a logisztikai rendszerre
  2. Drónok szerepe a logisztikai folyamatokban
  3. Automatikus raktárirányítás egy adott vállalatnál
  4. Egy vállalatirányítási rendszer bevezetésének logisztikára gyakorolt hatásai egy konkrét vállalatnál
  5. Cross-docking rendszer működése egy kereskedelmi vállalatnál
  6. Az e-kereskedelem bevezetésének sikertényezői egy adott vállalat esetében
  7. Az elektronikus partnerek kiválasztásának lehetőségei napjainkban. Hogyan alkalmazza ezeket egy mai vállalkozás?
  8. Gépjármű (hajó) flottamenedzsment-rendszer bevezetése és eredményei egy fuvarozást végző vállalatnál
Témakör: Egy szálloda/hotel/étterem működéséhez szükséges beszerzési folyamatok elemzése és értékelése

Témavezető tanár: Dr. Németh Patrícia PhD

Témakör: Kereskedelem – gazdálkodás

Altémák:

  1. Kereskedelmi vállalkozások gazdálkodási tevékenysége a gyakorlatban
  2. Kereskedelmi vállalkozás áruforgalmi tevékenységének elemző bemutatása
  3. Franchise rendszer gyakorlati működése – egy konkrét példán bemutatva
  4. Kereskedelmi/szolgáltató vállalkozás kapcsolata és egymásra hatása a makro- és mikrokörnyezeti elemekkel
Témakör: Kereskedelem – értékesítés

Altémák:

  1. Kereskedelemi/szolgáltatóvállalat árpolitikájának bemutatása
  2. Egy konkrét vállalkozás értékesítési csatornájának elemzése
  3. Bevásárlóközpontok, illetve hipermarketek/diszkontáruházak a külföldi és hazai kereskedelemben
  4. Omnichannel vs. multichannel
Témakör: Környezetbarát vállalat

Altémák:

  1. Környezetvédelem és a vállalat piaci versenyképessége közötti összefüggés
  2. Környezetbarát termékek/szolgáltatások helye és szerepe a magyar gazdaságban
  3. Környezettudatos fogyasztás hazánkban
  4. Környezetbarát vállalatirányítás a gyakorlatban
  5. Környezetközpontú irányítási rendszerek a hazai gyakorlatban
  6. Ökomarketing szerepe
  7. Globális környezetvédelmi problémák és hatásuk a tercier szektorra
  8. A kereskedelmi tevékenység környezetvédelmi vetületei
Témakör: Új kereskedelmi vállalat

Altémák:

  1. Kereskedelmi vagy szolgáltató vállalkozás üzleti tervének bemutatása és elemzése
  2. Startup bemutatása – gazdasági aspektusból
Témakör: Projektmenedzsment

Altéma:

  1. Egy konkrét projekt tervezése és megvalósítása egy kereskedelmi vagy szolgáltató vállalkozásnál
Témakör: Társadalmi felelősségvállalás

Altéma:

  1. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása – gazdasági háttérrel
Témakör: Ügyfélkapcsolat

Altéma:

  1. CRM-rendszer bemutatása és gazdasági előnyei
  2. Konkrét vállalat ügyfélkapcsolatának értékelése
  3. Javaslat CRM-rendszer kidolgozására

Témavezető tanár: Papp Judit

Témakör: Marketing – marketingkommunikáció

Altéma:

1.     A márkázottság szerepe a kereskedelemben – egy adott termékcsoport bemutatásán keresztül

2.     Cég marketingstratégiájának elemzése

3.     Az élménytréningben rejlő marketinglehetőségek

4.     Reklámok hatása a gyermekekre

5.     Adott termék vagy termékcsoport piaci bevezetésének tervezése

6.     Adott cég marketingtevékenységének elemzése

7.     A trade marketing alkalmazásának lehetőségei a kereskedelemben

8.     A márka mint hozzáadott érték vizsgálata konkrét elemzéseken keresztül

9.     A fogyasztói magatartás vizsgálatának új módszerei és eredményei, adott fogyasztói csoport vásárlási szokásainak bemutatásával

10. Felelős marketing

11. A közösségi médiák szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a vállalati stratégiákban

Témavezető tanár: Kasza Lajos

Témakör: Humánerőforrás-gazdálkodás és területei a KKV-szektorban

Altémák:

  1. Toborzás/kiválasztás
  2. Teljesítményértékelés
  3. Vállalati kultúra
  4. Utódlás-tervezés
Témakör: Humánerőforrás-gazdálkodás és területei multinacionális vállalati környezetben

Altémák:

  1. Vállalati kultúra vizsgálata
  2. Elégedettségfelmérés
  3. Motiváció/kompenzáció vizsgálata
Témakör: A vállalati versenyképesség aspektusai a gyakorlatban

Altémák:

  1. Versenyképességi mutatók vizsgálata
  2. Iparági versenyképesség-összehasonlítás
  3. Vállalati versenyképesség-kutatás
Témakör: Vállalati stratégia a kereskedelemben

Altémák:

  1. Stratégiatípusok vizsgálata
  2. Kereskedelmi vállalati stratégiák
  3. Összehasonlító elemzés
  4. Stratégiatervezés a gyakorlatban
Témakör: A marketingstratégia eszközeinek gyakorlati alkalmazása

Altémák:

  1. 4P/7P elemzés
  2. Termékpolitika a kereskedelmi vállalatoknál
  3. Versenytársak összehasonlító elemzése
  4. Fogyasztói magatartás-kutatás
Témakör: Egy konkrét termék és/vagy szolgáltatás bevezetése a piacra

Altémák:

  1. Teljes termékstratégia felépítése
  2. Piaci elemzések
Témakör: Projektmenedzsment

Altéma:

1.     Egy konkrét vállalati projekt értékelő bemutatása

Témakör: CRM-rendszerek, ügyfélkapcsolat fejlesztés

Altémák:

  1. CRM-stratégia bemutatása, elemzése
  2. Összehasonlító elemzés
  3. Vállalati stratégia és a CRM összefüggéseinek vizsgálata
Témakör: Vállalati kultúra hatása a cég teljesítményére

Altémák:

  1. Hatékonyság vs. vállalati kultúra-elemzés
  2. Teljesítménymutatók és a kultúra összefüggései
Témakör: Új vállalat létesítése és piaci bevezetése

Altémák:

  1. Az ötlettől a stratégiáig
  2. Üzleti terv készítése
  3. Startup módszertan – inkubáció

Témavezető tanár: Dr. Merliot-Almássy Eszter PhD

Témakör: Európai integráció

Altéma:

1.     A Közösség története, kialakulása, főbb narratívái

2.     Az európai integráció fejlődése

3.     Az integráció főbb szerződései; a Római Szerződésektől Lisszabonig 

Témakör: EU-politikák

Altéma:

1.     Pénzügypolitika, közös pénz

2.     Regionális, kohéziós politika

3.     Közlekedéspolitika

4.     Kereskedelempolitika

5.     Kereskedelempolitika fejlődése

6.     Kereskedelempolitika napjainkban, meghatározó tényezők

Témakör: EU intézményi rendszer

Altéma:

Az EU főbb intézményei; kialakulásuk, fejlődésük, jelentőségük és szerepük

Témakör: Érdekszövetségek az Európai Unióban

Altéma:

1.     Érdekszövetségek szerepe, jelentősége

Témakör: Kommunikációtervezés

Altéma:

1.     Kommunikációs terv elkészítése

2.     Kommunikációs kampánytervezés

Témakör: Válságkommunikáció

Altéma:

  1. Felkészülés a váratlanra
  2. Egy konkrét válsághelyzet elemzése


Témakör: Üzleti kommunikáció

Altémák:

  1. Üzleti tárgyalások
  2. Konfliktusok kialakulása, konfliktuskezelés
  3. Alapvető tárgyalási formák, jellemzői
Témakör: Kulturális sokk kezelése az üzleti életben

Altéma:

Kulturális sokk kezelése az üzleti életben

Témavezető tanár: Dr. Gajzágó Éva Judit

Témakör: Üzleti tervezés

Altémák: 

  1. Egy újonnan indítandó vállalkozás üzleti tervének elkészítése, elemző bemutatása
  2. A Kreatív- és kulturális iparban tevékenykedő vagy induló vállalkozás üzleti terve.


(Jelentkezéskor, kérem, jelöljék meg, hogy mi a cég fő terméke, szolgáltatása! Csak az előre egyeztetett témakört tudok elfogadni.)

Témakör: Innováció-menedzsment

Altémák: 

Egy (kereskedelmi) vállalat innovációs projektjének tervezése, lebonyolítása

A hazai vállalkozások innovációs tevékenységének vizsgálata


(Jelentkezéskor, kérem, jelöljék meg, hogy mi a cég fő terméke, szolgáltatása, vagy hogy mely ágazatban működik a vállalkozás!)

Témakör: Kreatív és kulturális ipar (CCI)

Altémák: 

  1. A CCI-szektorhoz tartozó vállalkozások vizsgálata országos vagy nemzetközi szinten (Magyarországon és/vagy az EU-ban)
  2. Az e-sport, a zeneipar, a kiadói szektor vagy a filmipar gazdasági szempontú elemzése, egy adott országban vagy régióban. (Az e-sporttal kapcsolatos témákat a Nemzetközi E-sport Szövetség támogathatja.)
  3. A Dél-Koreai és/vagy Japán és/vagy Kínai CCI-termékek és szolgáltatások elterjedése Magyarországon és/vagy az EU-ban.
  4. A CCI-szektort támogató gazdaságpolitikák, fejlesztési stratégiák elemzése
  5. A CCI és a turizmus kapcsolata
Kreatív és kulturális ipari (CCI) markering, marketingkommunikáció és fogyasztói magatartás

Altémák: 

  1. A CCI-szektorhoz tartozó vállalkozások marketingtevékenységének vizsgálata országos vagy nemzetközi szinten
  2. A Dél-Koreai és/vagy Japán és/vagy Kínai CCI-termékek és szolgáltatások fogyasztóinak vizsgálata
  3. Egy CCI-termékeket, szolgáltatásokat kínáló vállalkozás marketingtevékenységének elemzése, marketing tervének vagy marketing-kommunikációs tervének elkészítése
  4. Digitális és online technológiák, illetve e-kereskedelem a CCI területén, CCI vállalkozásoknál
  5. Digitális és online marketingkommunikáció a CCI területén
  6. A CCI termékek, tartalmak fogyasztásának, fogyasztói csoportjainak elemzése
  7. A CCI és az országimázs (városi imázs) kapcsolata
Témakör: Kreatív és kulturális ipari (CCI) vállalkozások tevékenységének elemzése

Altémák:

1.    Egy adott, kreatív és kulturális iparban (CCI) tevékenykedő vállalkozás tevékenységének bemutatása, elemzése

2.    CCI vállalkozások stratégiája

Témakör: Projektmenedzsment

Altémák: 

  1. Egy vállalat projekttervének elkészítése és elemző bemutatása
  2. Egy konkrét vállalati projekt elemző bemutatása
  3. Egy vállalat projektmenedzsment folyamatának elemzése
  4. Egy adott, kreatív és kulturális iparban (CCI) tevékenykedő vállalkozás projektjének elemzése
Témakör: Regionális és nemzetközi gazdaságtan

Altémák: 

  1. A vállalkozások globális kapcsolatrendszerének vizsgálata
  2. A vállalkozásokra ható globális trendek és folyamatok felmérése, elemzése
  3. Az innováció térbeli terjedése
  4. A CCI-termékek és szolgáltatások térbeli terjedése
  5. Regionális, vállalkozásokkal kapcsolatos folyamatok összehasonlító elemzése – pl. regionális különbségek a vállalkozások eredményei, tevekénységei, finanszírozása, innovációja stb. terén

Témavezető: Dr. Bányai Kornél, PhD

Témakör: Kereskedelmi logisztika

Altémák: 

1.    Értékesítési előrejelzés módszerei és fejlesztési lehetőségei a gyakorlatban választott kereskedelmi vállalkozásnál

2.    Városi áruellátás (city-logisztika) elemzése és fejlesztési lehetőségei választott kereskedelmi vállalkozásnál

3.    Áruelosztási rendszerek hatékonysági vizsgálata a kiskereskedelemben

4.    Beszerzési társaságok működésének logisztikai aspektusai

5.    Készletezési mechanizmusok és modellek a kereskedelmi gyakorlatban választott termékkörben vagy vállalkozásnál

6.    Teljesítmény és hatékonyságmérés a kereskedelmi logisztikában

7.  A teljesköltség koncepció érvényesülése a kereskedelmi logisztikában -hatékonysági és költségkonfliktusok a marketing, értékesítés és logisztika viszonyrendszerében

8.    Áruazonosítási rendszerek és fejlesztési lehetőségeik a kereskedelemben

9.    A LEAN szemlélet alkalmazási lehetőségei a kereskedelmi logisztikában

10.  A Just In Time lehetőségei és korlátai a kereskedelemben

11.  A HoReCa szegmens logisztikai sajátosságainak vizsgálata

12. Szabadon választott turisztikai régió közlekedési hálózatának és infrastruktúrájának elemzése és fejlesztési lehetőségei

Témavezető tanár: Kegye Krisztina

Témakör: E-kommunikáció az üzleti életben

Altémák: 

  1. Marketing-automatizáció – adatvezérelt folyamatok, eszközök szerepe és elterjedtsége a vállalati gyakorlatban
  2. Fejlett CRM (customer relationship management) rendszerek bevezetésének hatása az ügyfélkapcsolatokra és az értékesítésre
  3. Webáruházak és online értékesítés átalakulása a gyakorlatban, a mobil eszközök elterjedésének hatása az e-kereskedelemben
  4. Mesterséges intelligencia a marketingben és az online reklámban
Témakör: Médiapiac és digitalizáció

Altémák: 

  1. Médiapiaci termékfejlesztés tévés, rádiós és más médiaszolgáltatások elemzésén keresztül
  2. Automatizáció a médiapiacon, ajánlómotorok és algoritmusok. Modern streaming szolgáltatások és adatvezérelt médiafogyasztás.
  3. Új reklámeszközök a médiapiacon, avagy az adat szerepe a reklámban és értékestésben
  4. Digitális, online eszközök és közösségi média a reklámban: a reklámpiac legújabb trendjei
  5. Marketing – médiapiaci szolgáltatások marketingjének sajátosságai
Témakör: Általános marketing

Altémák:

1.     Marketingstratégia – konkrét vállalat példáján keresztül

2.     Árpolitika a gyakorlatban – konkrét vállalat példáján keresztül

3.     Termékfejlesztés a gyakorlatban – konkrét vállalat példáján keresztül

4.     Vállalati integrált marketing-kommunikáció: hagyományos és digitális eszközök összhangja, multi-and omnichannel megoldások

5. Márkák és márkamenedzsment a gyakorlatban


Témavezető: Sarkadi Katalin

Témakör: Kereskedelem és marketing

Altémák:

1.     Omnichannel-stratégia szerepe, jelentősége, kialakítása/elemzése

2.     Trade marketing analízis és management egy választott kategória, márka esetében

3.     Customer journey/buyer personák szerepének fontossága, elemzése, gyakorlata

Témakör: Vállalati és Marketing Stratégia

Altémák:

 

1.     Nagyvállalatok piaci helyzetének elemzése és stratégiai irányok kijelölése – adott cégen végig vezetve

2.     Stratégiai tervezés, üzleti tervezés egy konkrét vállalat /cég, termékcsoport esetében

3.     Non-profit szervezetek marketing, adományszervezési és kommunikációs tevékenysége

Témakör: Fenntarthatóság

Altémák:

 

1.    Fenntarthatóság vs green washing

2.    A fenntarthatóság és ESG vállalások szerepe a vállalatok (és vagy konkrét márkák) megítélésének és tartós versenyelőnyének kialakítása szempontjából, ezek lépései, kihívásai, megvalósulási lehetőségei

3.   Fenntarthatósági törekvések a turizmus menedzsmentben és turizmus marketingben a tartós versenyelőny kialakításának szempontjából

Témakör: Termék és márkamenedzsment

Altémák:

 

1.     Portfóliómenedzsment, stratégiai irányvonalak és döntések hazai és nemzetközi cégek esetében egy /több konkrét cégen levezetve

2.     Szabadon választott márka piaci pozíciójának elemzése

3.     Adott termék vagy termékcsoport piaci bevezetésének tervezése

Témakör: Marketingkommunikáció, online marketing

Altémák:

 

1.     Marketingkommunikáció tervezése termékbevezetés/ terméktámogatás

2.     Választott szektor/szegmens marketing kommunikációs eszköztárának elemzése (online, offline, stb.)

3.     Website elemzés, UX megoldások

4.     Online marketing-stratégia és megvalósítás (választott szektor, cég elemzésén keresztül)

5.     Offline és online marketing eszközök integrált használata, integrált marketing kommunikáció

Témakör: PR

Altémák:

1.     A PR szerepe a marketing mixben és hatásának maximalizálása, lehetőségei, korlátai a gyakorlatban

2.     Vállalatok társadalmi felelősségvállalása /CSR szerepe a vállalati stratégiában és kommunikációban

Témavezető tanár: Dr. Taralik Krisztina Cs.C.

Témakör: Marketing + online marketing

Altéma:

1.        Egy szervezet marketingtevékenység elemzése.

2.        Egy márka piaci pozíciójának, és a márkamenedzsmentjének elemzése.

3.        Termékpolitikai döntések a gyakorlatban (termék portfólió elemzése, termék mix változtatása – helyzetelemzés, termékpolitikai döntések és megvalósításuk egy adott szervezet gyakorlatában)

4.        Piacelemzés és marketingstratégia kidolgozása egy adott vállalkozás számára

5.        Fogyasztói magatartás vizsgálata egy adott termék / szolgáltatás piacán.

6.        Vásárlási szokások vizsgálata valamely termék / szolgáltatás piacán.

7.        Célcsoportok igényeinek, észlelésének összehasonlítása egy adott termék/szolgáltatás piacán.

8.        Inbound marketing eszközei és alkalmazása egy adott vállalat marketingtevékenységében.

9.        Ügyfélélmény (CX) és felhasználói (offline/online) élmény (UX, DX) megvalósulása a gyakorlatban

Témavezető tanár: Dr. Soós Gabriella PhD

Témakör: Marketing

Altémák:

1.     Fogyasztói magatartás trendek az egészséges élettani hatású élelmiszerek területén

2.     Élelmiszer-allergia és fogyasztói magatartás

3.     Résstratégiák az élelmiszeriparban

4.     A Virtuális valóság eladásösztönző eszközei

5.     Az értékláncok változásának trendjei, outsourcing vagy nearshoring?

Témavezető: Dr. Domboróczky Zoltán PhD

Témakör: Ellátási lánc menedzsment

Altémák: 


1. Vállalat beszerzési logisztikai tevékenységének elemzése

2. Termelési logisztika aktuális kérdései 

3. Vállalat elosztási logisztikájának elemzése

4. Visszautas logisztika a gyakorlatban

5. Készletgazdálkodás kihívásai

6. Raktározás és raktárgazdálkodás

7. Szállítás, szállítmányozás a gyakorlatban

8. Logisztikai informatikai aktuális kérdései, szaklogisztikai alkalmazások

9. Ellátási lánc menedzsment tervezése, megvalósítása, értékelése

10. Partner menedzsment az ellátási láncba (beszállítók és/vagy kereskedelmi partnerek)

Témavezető tanár: Békési Gábor

Témakör: Kereskedelem

Altémák:

1.    A HR tevékenység elemző bemutatása egy adott vállalat kereskedelmi osztályára vonatkozóan. A kereskedelemben dolgozók motiválása, ellenőrzése, értékelése.

2.    Mutassa be egy cég kereskedelemben dolgozó munkatársainak teljesítményértékelési rendszerét!

3.    Mutassa be a hipermarket áruházak működését, kereskedelmi gyakorlatát egy adott áruházláncon keresztül!

4.    Mutassa be az online kereskedelem alakulását, trendjeit! Elemezze egy szabadon választott webshop működését, sikertényezőit!

5.    Elemezze egy kereskedelmi vállalat stratégiáját, ezen belül külön az értékesítés stratégiáját valamint ezek megvalósulását!


Témakör: Marketing

Altémák:

1.    Egy adott cég fogyasztóinak a vizsgálata, ez alapján javaslattétel a marketing és kommunikációs stratégiára.

2.    Egy adott cég termékéhez kapcsolódó kommunikációs stratégia terv kidolgozása, eredményességének mérése.

3.    Mutasson be és elemezzen egy vállalatnál megvalósuló marketingkommunikációs tevékenységet.

4.    Mutassa be és elemezze, hogy egy adott vállalatnál milyen mértékben és milyen hatékonysággal integrálják a marketing-mix elemeit a vállalati gyakorlatba!

5.    Mutassa be a közösségi média szerepét egy adott vállalat kereskedelmi gyakorlatában!

6.    Mutassa be a reklámpiac helyzetét és igazolja primer kutatással!


Témakör: Kommunikáció

Altémák:

1.    Egy adott cég belső kommunikációs tevékenységének vizsgálata, javaslattétel a fejlesztésre.

2.    Mutassa be egy adott vállalat ügyfélkapcsolati rendszerét, kommunikációs stratégiáját, napi szintű gyakorlatát!

3.    Melyek a sikeres munkaadói márkaépítéssel (employer branding) kapcsolatos alapvető kommunikációs elvárások?

4.    A személyes vezetői márka (personal branding) eredményes építésének kommunikációs elemei, hatásai, eredményei a vállalati gyakorlatban.

Mutassa be a vállalati kommunikáció szerepét a vállalati jövőkép, a vállalat küldetése és a munkaerő elvándorlás alacsony szinten tartásának vonatkozásában!

Témavezető tanár: Bella Zsolt

Témakör: Eladásmenedzsment

Altémák: Javaslom, hogy egy konkrét cég esettanulmányának elemzésén keresztül történjen a vizsgálat minden altéma esetében.


1.     Milyen hatással van az értékesítési stratégiák kialakítására a Mesterséges Intelligencia?

2.     Mi a hideghívás szerepe a jelenlegi technológiai környezetben? Van-e még relevanciája, vagy a technológiai fejlődés már feleslegessé tette és más módszereket érdemes alkalmazni az új ügyfelek megtalálásához?

3.     Mik a sikertényezői a B2B értékesítésben a személyes eladásnak?

4.     Hogyan érdemes kialakítani az omnichannel értékesítési stratégiát a mai technológiai környezeben? 

Témakör: Szolgáltatás Marketing

Altémák: Javaslom, hogy egy konkrét cég esettanulmányának elemzésén keresztül történjen a vizsgálat minden altéma esetében.


1.     Hogyan befolyásolja a legmodernebb technológia adaptációja az STP marketing módszerek alkalmazását? Milyen mértékben változott a szegmentáció, a targeting és a pozicionálás szerepe a választott cég esetében?

2.     Milyen szerepe van a Mesterséges Intelligenciának a marketing tervezésben? Mik a főbb sikertényezői az MI támogatással végrehajtott marketing kampányoknak?

3.     Hogyan hat a folyamat automatizálás a vevői elégedettségre? Mik a legfőbb sikertényezők az automatizálás kapcsán, amik egyidejűleg növelik a vevői elégedettséget és csökkentik a vállalat költségeit?

4.     Mik a lehetőségei és korlátjai a dinamikus árazási módszerek alkalmazásának? Hogyan befolyásolja a dinamikus árazás a vállalkozás jövedelmezőségét?

Témakör: Szolgáltatás Menedzsment

Altémák: Javaslom, hogy egy konkrét cég esettanulmányának elemzésén keresztül történjen a vizsgálat minden altéma esetében.


1.     Mik a szolgáltatás minőség menedzsment kritikus sikertényezői a választott vállalkozás esetében?

2.     Milyen szerepe van a szolgáltatási folyamat menedzsment optimalizálásának a vállalat jövedelmezőségében?

3.     Milyen módon csökkenti a kétoldalú kockázat érzetet a kapacitás menedzsment? Hogyan teremthető meg a kapacitás és a kereslet rugalmas összhangja?

Főtéma: Digitalizáció szerepe a kereskedelemben

Altémák:


1.     Omnichannel-értékesítés

2.     Blockchain szerepe az ellátási láncban

3.     Webáruház létesítése

4.     Megosztáson alapuló gazdaság (sharing economy)

5.     Robotizáció, Mesterséges Intelligencia szerepe a kereskedelemben

6.     Vásárlási élmény és digitalizáció

Témavezető tanár: Dr. Sólyomfi Andrea Hanna

Témakör: Marketingkommunikáció

Altémák: 

  1. Reklámok világa
  2. Propaganda megjelenése múltban, jelenben
  3. A reklám, mint alkalmazott művészet (tipográfia, zene, irodalom, képzőművészet, fotográfia, filmművészet)
  4. Nonverbális kommunikáció
  5. Az ígéret (információ-és érdekszegény helyzet előidézése) a manipuláció (fogalma, eszközei), a meggyőződés, meggyőzés és a reklám hatás mechanizmusa
  6. Humánerőforrás-gazdálkodás és a marketingkommunikáció kapcsolata 
Témakör: Márkák, márkaépítés

Altémák:

  1. Országimázs - országmárka
  2. Personal Branding – hogyan építem a saját márkámat? 

Témavezető tanár: Dr. Hamar Farkas PhD

Témakör: Vállalkozások pénzügyi elemzése

Altémák: 

  1. Kereskedelmi vállalkozások pénzügyi elemzése
  2. Egy szabadon választott kereskedelmi vállalkozás pénzügyi elemzése

Témavezető tanár: Dr. Pintér Tibor PhD

Témakör: Magyarország integrációja az EU-ba

Altémák: 

1.     Makrogazdasági integráció kérdései

2.     Társadalmi-politikai integráció kérdései

Témavezető tanár: Lovasné Avató Judit -- maximum 3 fő

Témakör: Fenntarthatóság

Altémák:

1.     Fenntarthatóság, mint marketingeszköz: a fenntarthatóság megjelenése a különböző beszámolókban és hatása az üzleti/fogyasztói döntésekre

2.     A fenntartható vállalkozás/termék és megjelenése a fogyasztók körében (esettanulmány) 

Témakör: Általános marketing

Altémák:

1.    A termékinformáció hatása a fogyasztói döntésekre

2.    Árképzés és fogyasztói magatartás

Témavezető tanár: Dr. Szilágyi Gábor

Főtéma: Gazdaság és védjegyek

Altémák: 

1.     Védjegyek szerepe a kereskedelemben

2.     Védjegyek szerepe a marketingben

Főtéma: Fogyasztóvédelem megjelenése a gazdaság egyes szereplőinél

Altémák:

1.     Fogyasztóvédelem gyakorlata a kereskedelemben

2.     A fogyasztóvédelem mint marketingeszköz

Témavezető tanár: Dr. Földi Péter

Témakör: Számvitel

Altémák:

1.     A vállalkozás egész tevékenységének értékelése a Beszámoló (Mérleg, Eredménykimutatás, Kiegészítő melléklet, egyéb információk, adózási kérdéskörök) adatai alapján

2.     Egy vállalkozás vagyoni-, pénzügyi-, és jövedelmi helyzetének elemzése az elmúlt 5 évre, piaci részesedés, árbevétel növelése a tárgyi eszközök maximálisabb, hatékonyabb kihasználása


Témakör: Pénzügy

Altémák:

1.     A vállalkozás-finanszírozás. Tőkeszerkezet és jövedelmezőség összefüggései, adott vállalkozásnál

2.     Banki, pénzintézeti finanszírozás szerepe a vállalkozások működésében. Bankügyletek, kockázatok, kockázatkezelés


Témakör: Fizetőeszközök

Altémák:

1.     Kriptovaluták és azoknak a háttere


Témakör: KKV

Altémák:

1.    Hazai kis- és középvállalatok alkalmazkodási stratégiái

 


Témavezető tanár: Dr. Vass Lucia (max. 3 fő)

Témakör - altémák

1.     Statisztikai módszerek alkalmazása különböző elemzési feladatokban

2.     Kereskedelem a kriminalitás szemszögéből

3.     Bűnözés vizsgálata

Témavezető: Dr. Kovács-Lázár Viktória

Témakör: Online marketing

Altémák:

1.      A kkv-k inbound marketing stratégiájaA kkv-k befelé irányuló marketing stratégiája

2.      Az onlines PR szerepe a válságkezelésben: A vállalati hírnév helyreállításának (esettanulmány)

3.      Az online sajtóközlemények hatása a márka megítélésére a digitális korban

4.      Az e-mail-marketing szerepe a B2B leadgenerálásban és -gondozásban

5.      Az organikus és a fizetett közösségi média-stratégiák összehasonlítása

6.      Történetmesélés a tartalommarketingben: Hogyan befolyásolják a narratívák által vezérelt stratégiák az ügyfelek bizalmát?

7.      A hűségprogramok hatása az ügyfélmegtartásra a B2B szektorban

8.      A mesterséges intelligencia szerepe a személyre szabott marketingben

9.      Kulturális adaptáció a nemzetközi tartalommarketingben: a globális márkák stratégiái

10.  Lokalizáció vs. standardizáció: a nemzetközi digitális marketingkampányok

11.  A közösségi médiás reklámok hatása a márka megítélésére

12.  Az influencer marketing hatékonyságának értékelése kultúrák és régiók között.

13.  A digitális marketing etikai aggályai

14. A mobil marketing hatása a fogyasztói elkötelezettségre

Témavezető tanár: Dr. Babos Krisztina

Témakör: Marketing

Altémák: 

  1. Turizmusmarketing
  2. Marketing a vendéglátásban
  3. Sportegyesület marketingtevékenyége
  4. Kultúraközvetítő intézmény marketingkommunikációja
  5. Nemzetközi és interkulturális marketing
Témakör: Fogyasztói magatartás

Altémák: 

  1. A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
  2. Adott fogyasztói csoport vásárlási szokásainak bemutatása
Témakör: Public relations

Altémák: 

  1. A társadalmi felelősségvállalás (CSR) helye és szerepe
  2. A társadalmi felelősségvállalás (CSR) egy vállalat példáján
Témakör: Márka, márkaépítés

Altémák:

  1. Országimázs – országmárka
  2. Kultúraközvetítő intézmény márkaépítési stratégiája
Témakör: Fenntarthatóság

Altémák:

  1. Fenntarthatósági stratégiák egy vállalat gyakorlatában
2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette