Frissítve: 2024.09.05.
Témavezető tanár: Barka Nikoletta
Altémák:
- A sportturizmus hatása a környezetre, gazdaságra, szabadidő eltöltésére.
- A turizmus egészségre, munkaerő újratermelésére gyakorolt hatása.
- A turizmus és a különböző sportágak kapcsolata.
Témavezető tanár: Bándoli Attila
Témavezető tanár: Bártfai Endre
Altémák:
- Szálloda üzemeltetés elemzése
- Szállodai rendezvényszervezés, konferenciaszervezés
- Szállodai szervezet kialakítása különböző szállodákba - nyitó és átalakuló esetekben is
- Szállodai személyzet képzése, tréningek
- Éttermi kínálat kialakítása, változtatása új és átalakuló tevékenységek esetén
- Szállodák fejlesztése, specializációk kialakítása
- Szállodák nyitása és zárása feladatai
- Szállodaláncok brandjeinek vizsgálata
- Különböző országok szállodáinak elemzése szervezeti, üzemeltetési vonatkozásban
- Pandémia helyzet kezelése a szállodaiparban,a vendéglátásban és a rendezvényszervezésben
- Okos szállodák, okos szállodai szobák, mesterséges intelligencia szállodaiparban
- A mesterséges intelligencia alkalmazása a szállodaiparban
- Építészeti hagyaték szálláshelyként történő "újraélesztése"
- Front office tevékenységének elemzése
- Housekeeping tevékenységének elemzése
Témavezető tanár: Dr. Babos Krisztina
Altémák:
- Országimázs és turizmus: turisztikai brand vagy termék(ek) vizsgálata
- Portugál nyelvű országok turizmusa: egy kiválasztott desztináció komplex elemzése
- Német nyelvű országok turizmusa: egy kiválasztott desztináció komplex elemzése
- A portugál bor – történelem, régió és kultúra – kapcsolódó turisztikai élmény(központ)
- Adott magyarországi borvidék vagy pincészet szerepe/jelenléte a turizmusban
- Turisztikai trendek vagy intézményrendszerek német vagy portugál nyelvterületen
Témavezető tanár: Boros Kitti
Altémák:
· A hivatásturizmus gazdasági, társadalmi hatásai
· A bleisure turizmus jelentősége a hivatás- és szabadidős turizmus megújításában
Altémák:
· Az üzleti rendezvények szervezési sajátosságai, aktuális trendjei
· A fenntartható rendezvényszervezés jelene és jövője a MICE piacon
· Az üzleti rendezvények szerepe a desztinációmárkázásban
Témavezető tanár: Csabáné Budea Ildikó
Altémák:
· Humánmenedzsment napjainkban
· Mesterséges intelligencia felhasználási területei a szállodákban
· Bevételgazdálkodás
Témavezető tanár: Dr. Egedy Tamás
- Városi turizmus, a városfejlődés és a turizmus kapcsolata
- Turizmusföldrajzi kutatások Magyarországon és külföldön
- A turizmus hatása a társadalmi környezetre
Témavezető tanár: Fábián Tamás
Altémák:
- Fejlesztési irányok. Gyógyturizmus, vagy wellness turizmus?
- Gyógyszállodák
- A fogászati turizmusban rejlő további lehetőségek. (Új piacok, új szegmensek, vagy már meglévők további fejlesztése)
- A biztosítók szerepe az egészségturizmusban. (Jelenlegi biztosítási formák, hazai, külföldi, EU, lehetőségek, problémák)
- Sport rendezvények hatásai a turizmusra, gazdaságra és a társadalomra. (A növekvő számú nagyszabású sportrendezvények elemzése, hatásai).
Témavezető tanár: Dr. Fekete-Frojimovics Zsófia
Altémák:
· Marketing a turizmusban
· Humánerőforrásmenedzsment a szállodaiparban
Témavezető tanár: Dr. Fodor Alexandra
Altémák:
· Alternatív (niche) turizmus Magyaroroszágon/Európában
Altémák:
· Az egészségturizmus népszerűsége Magyarországon/Európában
Altémák:
· Virtuális vagy személyes idegenvezetés
· Tematikus idegenvezetés Magyarországon / Európában
· A technológia hatása az idegenvezetésre)
Altémák:
· Fejlesztő (oktató) turizmus gyermekek számára
Témavezető tanár: Dr. Formádi Katalin Klaudia
Altémák:
· Fogyasztói magatartás vizsgálat a turizmusban
· Fogyasztói magatartás vizsgálat a desztinációválasztás tükrében
Altémák:
· Fenntartható törekvések fesztiválturizmus esetében
· A turizmus társadalmi hatásai
Témavezető tanár: Földi Péter
Altémák:
· Egy adott sportturizmus esemény projektmenedzsmentje és gazdasági hatásai: Egy adott sportturizmus esemény kezelése projektmenedzsment szempontjából és gazdasági hatásai melyet ez az esemény a helyi közösségekre és a gazdaságra gyakorol
Altémák:
· Hazai vendéglátóhelyek, szervezetek vagy turisztikai vállalkozások alkalmazkodási stratégiái
· Egy vendéglátóhely, szervezet vagy turisztikai cég újraindítása és fejlesztése a vírushelyzet után
Altémák:
· A vállalkozás-finanszírozás. Tőkeszerkezet és jövedelmezőség összefüggései, adott turisztikai vállalkozásnál, szervezetnél vagy vendéglátóhely esetében
· Banki, pénzintézeti finanszírozás szerepe a vállalkozások működésében. Bankügyletek, kockázatok, kockázatkezelés, adott turisztikai vállalkozásnál, szervezetnél vagy vendéglátóhely esetében
Altémák:
· Támogatások és gazdasági befektetések a sportturizmus világában Magyarországon
Altémák:
· Egy turisztikai vállalkozás, szervezet vagy vendéglátóhely egész tevékenységének értékelése a Beszámoló (Mérleg, Eredménykimutatás, Kiegészítő melléklet, egyéb információk, adózási kérdéskörök) adatai alapján
· Egy turisztikai vállalkozás, szervezet vagy vendéglátóhely vagyoni-, pénzügyi-, és jövedelmi helyzetének elemzése az elmúlt 5 évre, piaci részesedés, árbevétel növelése a tárgyi eszközök maximálisabb, hatékonyabb kihasználása
Témavezető tanár: Dr. Gajzágó Éva Judit
Altémák:
· Koreai kreatív- és kulturális ipar (pl. K-pop, K-drámák, koreai esport, koreai filmipar stb.), és az ehhez kapcsolódó termékek, szolgáltatások.
· Az e-sport és a turizmus kapcsolata
· E-sport rendezvények és a turizmus kapcsolata
· A kreatív és kulturális ipar, és az országimázs összefüggései
Témavezető tanár: Dr. Hanusz Árpád
Altémák:
· Vallási turizmus eredményei és fejleszthetősége egy szabadon választható zarándokhely példáján bemutatva.
· A nemzetközi zsidó vallási turizmus hazai zarándokhelyei és turistaforgalmának eredményei, fejleszthetősége.
· A gyógyturizmus hazai elemzése és fejlesztésének lehetőségei egy magyar példán bemutatva.
· A falusi turizmus, - vagy vidéki turizmus a hazai vidékfejlesztés aspektusa szempontjából? Egy szadon választott hazai település vagy kistérség mintája alapján elemezve.
· A mesterséges intelligencia és a turizmus kapcsolódási pontjai, hatása a leendő szakember utánpótlás szükségletre.
· Könnyűzenei fesztiválok helye és szerepe a magyar turisztikai kínálatban. A pozitív és negatív hatások összevetése.
· Vallási turizmus eredményei és fejleszthetősége egy szabadon választható zarándokhely példáján bemutatva.
· A nemzetközi zsidó vallási turizmus hazai zarándokhelyei és turistaforgalmának eredményei, fejleszthetősége.
· A gyógyturizmus hazai elemzése és fejlesztésének lehetőségei egy magyar példán bemutatva.
· A falusi turizmus, - vagy vidéki turizmus a hazai vidékfejlesztés aspektusa szempontjából? Egy szadon választott hazai település vagy kistérség mintája alapján elemezve.
· A mesterséges intelligencia és a turizmus kapcsolódási pontjai, hatása a leendő szakember utánpótlás szükségletre.
· Könnyűzenei fesztiválok helye és szerepe a magyar turisztikai kínálatban. A pozitív és negatív hatások összevetése.
Témavezető tanár: Hegedüs Sára
Altémák:
- környezettudatos turisztikai fogyasztói magatartás
- fenntartható turisztikai szolgáltatások
Témavezető tanár: Dr. Hinek Mátyás
Altémák:
· A szezonalitás mérése, a szezonalitás nagysága és alakulása (desztinációk vizsgálata szezonalítás szempontjából)
· A szezonalitás hatásai és kezelése
Altémák:
· Közösségi média stratégiák és megvalósításuk desztinációs és vállalati szinten
· Turisztikai imázs- és márkaépítés a közösségi média segítségével (esettanulmányok)
· Az influencerek szerepe az utazási döntésekben
Altémák:
· Desztinációs turisztikai tervezés, fejlesztési programok és megvalósításuk (esettanulmányok)
· Desztinációs turisztikai termékfejlesztés és marketing, minőségmenedzsment
· Desztinációs együttműködések vizsgálata
· Turisztikai projektek, kezdeményezések fenntarthatósági vizsgálata (esettanulmányok)
Altémák:
· Egészségturizmus Magyarországon és versenytársaink körében
· Az egészségturisták jellemzői
· Egészségturisztikai desztinációk, egészségturisztikai létesítmények (gyógyhelyek, fürdők) értékelése, fejlesztése és menedzsmentje (esettanulmányok)
· Egészségturisztikai szolgáltatások finanszírozási kérdései
Témavezető tanár: Dr. Jancsik András
Altémák:
- Kultúrák és szubkultúrák hatása a fogyasztói magatartásra napjainkban
- Döntési tényezők szerepe, változása egy-egy piaci szegmens esetében
- Hitelességi rendszerek ("reputation systems", pl. TripAdvisor) megbízhatósága, szerepe a döntési folyamatban
- Fogyasztói attitűdök befolyásolásának korszerű eszközei a turisztikai marketingben
Témavezető tanár: Dr. Juhász-Dóra Katalin
Altémák:
· Új koncepciók és üzleti modellek a szállodaiparban
· Szálláshelyek üzemeltetése (esettanulmány)
· Luxusszolgáltatások a szállodaiparban
· Luxusszállodai miliő
Témavezető tanár: Karakasné Dr. Morvay Klára
Altéma:
- A járvánnyal kapcsolatos intézkedések és válságmenedzsment
- Adatbázis elemzés és következtetések (STR)
Altéma:
- Az élelmiszerpazarlás mérése és elemzési lehetőségei
- Az élelmiszerpazarlás csökkentése – best practice-ek bemutatása és elemzése a szállodáknál és vendéglátóhelyeknél
Altémák:
- A környezetvédelmi tevékenység hatékonysága
- A körkörös gazdaság (circular economy) lehetőségeinek vizsgálata a szállodáknál és vendéglátóhelyeknél
- Fenntartható rendezvények
Altéma:
- Revenue Management
- Élőmunka-gazdálkodás
- KrízismenedzsmentAltéma
Altéma:
- Y- és Z-generációs vendégkör igényeinek, valamint a fogyasztói magatartás vizsgálata
- Márka és márkaérték vizsgálata és mérése szállodai példákon keresztül
- Online marketing-tevékenység hatékonyságának vizsgálata
Altéma:
- Digitalizáció, robotizáció
- Big data, block chain
- Disruptive szereplők megjelenése, hatásai piaci esélyei
- AI és innováció
- Think out of the box!
Témavezető tanár: dr. Karsai Árpád
Altémák:
· Hazai UNESCO világörökségeink turisztikai hasznosítása.
· Római örökségek, mint kulturális turisztikai termékek piacra vitele
· Nemzeti és desztinációs brand-építés a turizmusban
· A turizmus intézményrendszerének átalakulása hazánkban a paradigmaváltás óta (2016-tól)
· Az utazási irodai piac trendjei. A turisztikai termék disztribúciós rendszerének átalakulása.
· Az üzleti turizmus hazai piaca. A hazai üzleti turizmus nemzetközi versenyképessége. Trendek, kihívások
· A corporate rendezvényturizmus hazai trendjei.
· Az idegenvezetés helyzete Magyarországon. Az idegenvezetői szolgáltatás szerepe az átalakuló turisztikai kínálatban.
· A mesterséges intelligencia megjelenése és szerepe a turizmusban.
Altémák:
- Vonzerőfejlesztés a hazai turizmusban az évezred második évtizedében.
- A fővárosi agglomeráció láthatatlan turizmusa. Budapest, mint az egynapos kirándulóturizmus küldőpiaca.
- Turizmusfejlesztési szakstratégiák és a desztináció alapú tervezés
- A Turizmus 2.0 és a turizmusfejlesztés kihívásai
- Városi turizmus és integrált városfejlesztés Magyarországon
- Desztináció menedzsment és desztinációs marketing a hazai fogadóterületeken
- Az ökoturizmus fejlesztési kihívásai Magyarországon. Ökoturizmus jelenléte a Nemzeti Aktív Turisztikai Stratégiában.
- A kulturális turizmus kínálatának versenyképessége Magyarországon.
- Kastélyturizmus Magyarországon.
- Overturizmus Magyarországon. Szabályozási és menedzsment erőfeszítések a túlturizmus megfékezésére.
Témavezető tanár: Kálmán István
Altémák:
· A magyar utazási irodák munkaerőpiaci kihívásai, motivációs lehetőségek az utazási irodák számára.
· A magyar utazási irodák eredményességének elemzése
· A hazai DMC irodák post-COVID piaci stratégiái
Témavezető tanár: Dr. Kiss Kornélia
Altémák:
- Emlékezetes turisztikai élmény
- A turisztikai élmény összetevői
- Élménymenedzsment a turizmusban
- Fogyasztói érték, elégedettség, lojalitás
Témavezető tanár: Dr. Kovács Edina
Altémák:
· a jóllét és a turizmus összefüggései
· a turizmus kulturantroplógiai vonatkoztásai
· a felelős utazó kérdésköre, a nemzetközi önkéntesség mint turisztikai élmény
· a viselkedésgazdaságtan eredményeinek turisztikai alkalmazásai
· generációs különbségek a turisztikai fogyasztói magatartásban
· elöregedő társadalom, az idősek turisztikai bevonódásának vizsgálata
Témavezető tanár: dr. Kovács Miklós
Altémák:
- Stratégiai tervezés és nemzeti szintű turizmus stratégiák
- A turizmus tervezési kérdései
- Területfejlesztés
- Területfejlesztés és turizmus
- Regionális fejlesztési stratégiák és a turizmus
- Regionális turizmus politika
- Turisztikai termékfejlesztés
- Turisztikai projektfejlesztés
- Turisztikai pályázatok
- Nemzeti turizmus marketing stratégiák és tervek
- Turizmus marketing tervek
- Turizmus és turisztikai brand-ek
- Országimázs és turizmus
- Desztinációs és településmarketing
Témavezető tanár: Lontai-Szilágyi Zsuzsanna
Altémák:
· A szép táj utazásokban betöltött szerepe és az azt befolyásoló tényezők (pl. generációs hovatartozás, lakóhely) vizsgálata
· Az utazások során a tájesztétika élményt fokozó, pozitív pszichológiai hatást kiváltó tényezők vizsgálata
· Bakancslistás tájak és a választásukat befolyásoló tényezők vizsgálata
· Természeti tájak iránti szabadidős és turisztikai célú érdeklődés változása a Covid19-pandémia hatására
· A táj szerepe a turizmusban
· Közvetített és észlelt tájak a turizmusban a desztináció menedzsment szolgálatában
Altémák
· A Dunakanyar szabadidős és turisztikai funkcióinak és/vagy turisztikai kínálatának és keresletének vizsgálata Fortepan-on található fotók alapján
· A Dunakanyar jelképe után kutatva… (kínálat és kereslet oldaláról internetes és papíralapú források alapján)
· A Dunakanyar logójának megtervezése már ott járt látogatók megkérdezése alapján
· A táj, mint vonzerő szerepe a nagyvárosi térségek turizmusában
Altémák
· A turizmus fenntartható fejlődésének lehetőségei Budapesten
· A turizmus fenntartható fejlődésének lehetőségei a Dunakanyarban
Témavezető tanár: Lovasné Dr. Avató Judit
Altémák:
· Fenntarthatósági mutatók és hasznosításuk egy konkrét egységnél (esettanulmány)
· Okos címkék: olvassuk? értjük? az információ fontossága és hasznosítása
· Fenntarthatóság mint marketingeszköz: a különböző szempontok érvényesülése egy konkrét vállalkozásnál
Témavezető tanár: Merkl Márta
Altémák:
· élménymenedzsment a gasztroturizmusban ((különösen az éttermi élmény sajátosságai téma már rendelkezésre álló szakértői interjús kutatás alapján)
· gasztroturisztikai fogyasztói magatartás (különösen a magyar vendégek étkezési preferenciái téma már rendelkezésre álló adatbázis alapján)
· food design, azaz az étkezéshez kapcsolódó termékek és szolgáltatások tervezése és fejlesztése
· dessert tasting menu
Témavezető tanár: Dr. Nagy Adrienne
Altémák:
- Kastélyhasznosítás
- Épített örökség turisztikai célú hasznosítása és jellemzői
- É-Magyarország (részterületének) idegenforgalmi szempontú vizsgálata
- Egyéni ötletek egyeztetés alapján
Altémák:
- Sportturizmus egy részterületének vizsgálata
- Trendek az sportturizmusban idegenforgalmi szolgáltatások terén
Altémák:
- Városi turizmus jellemzői konkrét példa alapján
- Turisztikai termékfejlesztés konkrét példa alapján
Altémák:
- Egészségturizmus választott részterületének vizsgálata példa alapján,
- Összehasonlító elemzés az egészségturizmusban, annak részterületén
Témavezető tanár: Dr. Nagy Éva
Altémák:
- Utazási irodák üzletágai és jövedelmezősége
- Egy választott utazási iroda tevékenységének elemzése
- Fogyasztóvédelmi kérdések a turisztikai piacon
- Programszervezés sajátos szervezési és pénzügyi kérdései
- A szervezett turizmus változásai és lehetőségei Magyarországon
- Egy, a magyar kiutazó turizmusban jelentős ország elemzése
- Változó küldőpiacok a magyar turizmusban- országelemzés
Témavezető tanár: Dr. Petykó Csilla
Altémák:
- hazai turisztikai térségek vizsgálata
- nemzetközi desztinációk vizsgálata
- akadálymentesség a turizmusban
- special interest tourism
- aktív turizmus a desztinációkban
- kempingturizmus
- kerékpáros turizmus
Altémák:
- Budapest, mint turisztikai desztináció, a kereslet és a kínálat vizsgálata, fejlesztési lehetőségek
- szabadulószobák
- special interest tourism
Témavezető tanár: Róbert Nóra
Altémák:
- Esküvőszervezés
- Rendezvények és fenntarthatóság
- Fesztiválszervezés
- Online térben megvalósuló digitális és hibrid rendezvények szervezési sajátosságai, feltételrendszere
Témavezető tanár: Schultz Éva
Altémák:
- Egy desztináció kulturális turizmusa (a turisztikai termékek vizsgálata és/vagy a termékfejlesztés lehetőségeinek modellezése)
- Keresleti és/vagy kínálati trendek vizsgálata a kulturális turizmusban
- Kulturális/alternatív turisztikai termékek komplex vizsgálata
- Az interkulturalitás szerepének vizsgálata a turisztikai szolgáltatásokban (kulturális antropológiai és/vagy kommunikációelméleti megközelítés alapján).
- A kultúraközvetítés gyakorlatának vizsgálata egy intézmény(típus)/egyesület példáján keresztül
- A kultúrafogyasztás keresleti és kínálati trendjeinek vizsgálata.
Témavezető tanár: Sipos Erika
Altémák:
- A marketing szerepe a turisztikai vállalkozásoknál
- Marketing eszközök használata és fejlesztése a turisztikai vállalkozásoknál
- Élményközpontú attrakciók, programok szerepe
- A posztmodern fogyasztó érdeklődése napjaink turizmusában
- Fogyasztói magatartás vizsgálata
- Az imázs szerepe a turizmusban
- Imázsvizsgálatok desztinációkban
- Egyedi, kidolgozott marketing témájú témaötletek, előre egyeztetve (kivéve influencerek szerepe, fiatalok social média szokásai a turizmusban)
Témavezető tanár: Sóvári Katalin
Altémák:
- Pálinkakészítés, szerepe a vendéglátásban,
- A pálinka, mint turisztikai termék
- Étel - ital "Hungaricumok" a vendéglátásban
- Sörkészítés, sörfogyasztási szokások
- Adott borászat termékválasztéka és felhasználása a vendéglátásban
Témavezető tanár: Dr. Szalók Csilla
Altémák:
- A valódi vállalkozó megtalálása, turisztikai KKV-k és startupok.
- Kooperáció és turisztikai KKV szektor
- Multik és KKV együttműködések a turisztikai piacon.
- Családi vállalkozások és öröklődés a turisztikai KKV piacon
- Támogatások, pályázatok a turisztikai KKV szektorban
- Turisztikai kisvállalkozások versenyképessége
- Kreatív turizmus és falusi turizmus
- Közösségformálás és falusi turizmus
- Helyi hagyomány vagy turisztikai vonzerő
- Hogy kerülhet egy falu a világhálóra?
- Generációváltás a falusi turizmusban
- Tulajdonos helyi kötődésének szerepe a turisztikai vállalkozások működésében
- Turisztikai KKV és fenntarthatóság
- A fenntarthatóság gyakorlati működésének összefüggései a turisztikai KKV-nál
- Hungarikumok szerepe a Z generáció utazási döntéseiben
- Az Airbnb hazai ismertsége és a választás motivációi
Altémák:
- Felelős turista és felelős turisztikai vállalkozások dilemmák
- Mit vár el a munkaerőpiac a turisztikai felsőoktatástól?
- A turisztikai munkaerőpiac kihívásai, az Y, Z generáció
- A munkáltatók elvárásai – megnyerni a Z generációt (álláshirdetések, képzések)
- Munkaerőpiaci alkalmazkodás fejlesztése, jó gyakorlatok
- Települések turisztikai teljesítményének összehasonlítása
- A COVID19 a turisztikai piacra,válságmenedzselési technikák a turisztkai vállalkozásban
- Mit tanulhatunk a válságokból a turisztikai piac trend változásai
- A turisztikai KKV szektor és munkaerőhiány
Témavezető tanár: Dr. Szeidl Klaudia
Altémák:
- sportrendezvények sajátosságai és imázsépítő hatása
- bor- és gasztrofesztiválok megjelenése és szerepe a vidéki desztinációk programkínálatában
Altémák:
- hazai utazási irodák működésének sajátosságai, válságkezelés, komplex
- elemzések
- utazási döntéshozatalra ható külső és belső tényezők vizsgálata
- új lehetőségek feltérképezése az utazási termékek értékesítésének folyamatában
- kiemelt külföldi desztinációk komplex vizsgálata
Altémák:
- a főváros turisztikai portfólió elemzése
- a főváros vezető turisztikai termékeinek komplex vizsgálata
- a kiemelt sportesemények hatása Budapest turizmusára
- Budapest és versenytársainak tekinthető városok turisztikai összehasonlítása
- Budapestre érkező külföldi turisták fogyasztói magatartás vizsgálata
Témavezető tanár: Talabos István
Altémák:
- Utazási irodák összehasonlítása – versenyképesség szempontjából
- Likviditás és cashflow management fontossága az utazási irodákban
- A technológia fontossága az utazási irodákban
- Fogyasztói szokások változása az elmúlt 5 évben
- Utazási irodai csődök – potenciális okok vizsgálata
- A közösségi média hatása a döntési folyamatban, hova utazzak
- A Duna vízállása változásának hatása Magyarország turizmusára
- Panaszkezelés és hatása az értékesítésre az utazási irodában (konkrét iroda is lehet)
Altémák:
- Új turisztikai termék piacra juttatása
- A gyors növekedés veszélyei egy utazási irodára
- A rendszeres útlezárások (futóversenyek hétvégén stb.) hatása Budapest versenyképességére
- Az internet és hatása a turizmusra vagy annak valamelyik ágára/adott korosztályra/adott országra
- Egy régió (már az új régiók) vagy egy választott térség/város, lehetséges tematikus turisztikai programjai
- Újszerű turisztikai programok és célcsoportjai
- Turizmust érintő fejlesztési lehetőségek egy régióban/városban/településen
- Image kialakulása/kialakítása egy desztinációra vagy térségre ill. utazási irodára
- Regionális fejlesztés egy választott régió esetében
- Turisztikai potenciál egy választott térségben, településen
Az idegenvezető szerepe az ország image kialakításában
Témavezető tanár: Dr. Törcsvári Zsolt István
Altémák:
- Egy gazdasági vagy társadalmi egység működésének statisztikai vizsgálata (turisztikai összefüggésben)
- Gazdasági folyamatok elemzése lineáris programozási és más matematikai módszerekkel (turisztikai összefüggésben)
- Informatikai rendszerek kifejlesztése, elemzése és értékelése (turisztikai összefüggésben)
- Egy vállalat számítógépes ügyviteli rendszerre való áttérésének tapasztalatai, értékelése (turisztikai összefüggésben)
- Számítógépre alapozott vezetői információs rendszer kialakítása, elemzése, értékelése (turisztikai összefüggésben)
- Az E-sport és annak a szerepe a gazdaságban és turizmusban elhúzódó pandémia esetén.
Témavezető tanár: Dr. Vass Lucia
Altémák:
- Bűnözés a turizmusban