Frissítve: 2024.09.13.
Témavezető tanár: Dr. Benke Eszter
Altémák:
1. Hagyományos és modern értékelési módszerek
2. Alternatív értékelés
3. Vizsgastratégiák és stresszkezelés
Altémák:
1. A tanári tevékenység kompetenciarendszere és a tanári kompetencia-keretrendszerek
2. Formális és nemformális szakmai fejlődés a pedagóguspályán
3. A tanári kiégés
Altémák:
1. Tanári digitális kompetenciák
2. IKT eszközökkel támogatott oktatás
3. Virtuális tanulási környezet és tanulást segítő rendszerek
Altémák:
1. Küldetés, vízió
2. Iskolai etikai kódexek, tanulói integritás
3. Iskolai viselkedési kultúra
Témavezető tanár: Dr. Benkei-Kovács Balázs
Altémák:
1. A roma lakosság, mint speciális célcsoportok, munkaerő-piaci beilleszkedésének támogatása. (negatív-pozitív diszkrimináció, előítélet, sztereotípia, szegregáció, integráció, inklúzió)
2. A hátrányos helyzetű régiók vizsgálata
3. A szakképzés felzárkóztató funkciója és programjai (Híd program, Dobbantó program)
Altémák:
1. A munkahelyi tanulás és képzés sajátosságainak vizsgálata
2. Az informális és nem-formális tanulás vizsgálata
3. Az Élethosszig tartó tanulás (LLL) európai trendjei
Altémák:
1. A szakképzés modernizálása, az Ipar 4.0.
2. A felnőttképzés és a közművelődési jogszabályi változásai
3. Innováció a felnőttkori tanulásban (digitalizáció; Erasmus + projektek eredményei)
Altémák:
1. A munkaerőpiac és a szak/felnőttképzés kapcsolata, tendenciái egy-egy konkrét példa feldolgozásán keresztül
2. Felnőttképzési módszerek alkalmazási lehetőségei a vállalati szektorban, fejlődési irányok, az innováció és a hagyomány kapcsolata
3. Munkahelyi belső képzések jellemzői, fontosságuk növekedése a jövőben. Professzionális, testreszabott képzés lehetőségei, tréning és coaching módszerek jelentőségének vizsgálata
Témavezető tanár: Csulak Gergely
Altéma:
- A projekt módszer alkalmazásának lehetőségei a középfokú oktatás technikumi képzéseiben
- Az elméleti és/vagy gyakorlati oktatásban alkalmazható nem szokványos módszerek feltérképezése, vizsgálata
- Az esettanulmány módszer alkalmazásának lehetőségei a középfokú oktatás technikumi képzéseiben
- A digitális történetmesélés módszer alkalmazásának lehetőségei az elméleti és/vagy gyakorlati oktatásban
Témavezető tanár: Dr. Farkas Julianna
Altémák:
1. Hátrányos helyzet, HHH, veszélyeztetettség, szegregáció, integráció, inklúzió
2. Gyermekvédelmi törvény
3. A felzárkóztatás lehetőségei, helyi és országos programok
Altémák:
1. Állami iskolák, oktatási törvények, tanárszerep
2. Egyházi iskolák, tanárszerep
3. Alternatív iskolák, reformpedagógia, tanárszerep
4. Egy adott település iskolaügyének története
Altémák:
1. A közösség, iskolai közösségek, kirekesztődés
2. Diákönkormányzat
3. Az osztályfőnök szerepe az iskolai közösségek alakításában
Altémák:
1. Tehetségmodellek
2. Tehetséggondozás az iskolában
3. Tehetséggondozás az iskolán kívül, országos tehetséggondozó programok
Altémák:
1. Biológiai, pszichológiai, szociológiai elméletek
2. Agresszió, mobbing, cyberbullying
3. Prevenciós lehetőségek
Altémák:
1. Börtönpedagógia
2. Kórházpedagógia
3. Drámapedagógia
Témavezető tanár: Fekete Imre
Altémák:
1. Digitális eszközökkel megvalósított / támogatott tanulás és tanítás a XXI. században, innovatív pedagógiák
2. A virtuális terekben / digitális eszközökkel megvalósított tanulás és tanításban rejlő lehetőségek napjaink oktatási rendszerében
3. Pedagógusok tárgyi, pedagógiai, technológiai, valamint technológiai-pedagógiai (TPACK) tudáskomponenseinek vizsgálata (összefüggések, fejlesztési lehetőségek stb.)
Témavezető tanár: Dr. Keszei Barbara
Altémák:
1. A városhoz, városi terekhez való kötődés és a városi térhasználat vizsgálata.
2. Az otthoni munkavégzés és az otthonhoz való kötődés vizsgálata
3. A munkahelyi fizikai környezetek hatása a munkavégzésre, munkahelyi elégedettségre.
4. A BGE fizikai és virtuális tereinek használata.
5. Home-office kutatások, tanácsok dolgozóknak és vezetőknek
Altémák:
1. Az iskola, otthon, munkahely mint fizikai környezet elemzése szuggesztív kommunikációs szempontból.
2. A fiatalok (ifjúsági szubkultúrák) által használt fizikai és virtuális terek vizsgálata.
3. A látogatói-felhasználói élmény vizsgálata (online és offline kiállítás, fesztivál, üzlet, szálloda, stb. látogatásának vizsgálata a lehetséges hatások feltárása).
4. A krízisek (covid, háború, stb.) kommunikációja (iskolában, munkahelyen, stb.)
Altémák:
- Egy konkrét szakmai téma elemzése és oktatásának módszertani vonatkozásai, különös tekintettel az önálló tanulás támogatására (segédanyag)
Témavezető tanár: Popcsa Anna Mária
Altémák:
- Egy választott szomszédság/nemzetiségi csoport élő hagyományainak vizsgálata
Altémák:
1. A mesterséges intelligencia és a művészet
2. Digitális kulturális örökség (pl.: digitális archívumok, OPEN GLAM,)
Altémák:
1. Oktatás, képzés a munkahelyen
2. Az informális tanulás szerepe az egyéni karriermenedzsmentben
3. Az 50+ korosztály tanulási motivációinak vizsgálata
Altémák:
1. Projekt alapú oktatás; projektoktatás;
2. Új lehetőségek a szakképzésben
3. Oktatási segédanyag fejlesztése
4. Nemzetközi összehasonlító elemzés a szakképzésről
Témavezető tanár: dr. Thuma Orsolya
Altémák:
1. Bántalmazás és erőszak az iskolában
2. Tanárok és diákok mentáhigiénés állapota
3. Kiégés és stressz felismerése, kezelése
4. Egyéni bánásmód és tehetségfejlesztés
5. Jóllét az iskolában
6. A diákok motiválása
7. Generációk az iskolában
8. Konfliktuskezelés