Frissítve: 2024.09.13.
Témavezető tanár: dr. Benkei-Kovács Balázs
Altémák:
1. A roma lakosság, mint speciális célcsoportok, munkaerő-piaci beilleszkedésének támogatása. (negatív-pozitív diszkrimináció, előítélet, sztereotípia, szegregáció, integráció, inklúzió)
2. A hátrányos helyzetű régiók vizsgálata
3. A szakképzés felzárkóztató funkciója és programjai (Híd program, Dobbantó program)
Altémák:
1. A munkahelyi tanulás és képzés sajátosságainak vizsgálata
2. Az informális és nem-formális tanulás vizsgálata
3. Az Élethosszig tartó tanulás (LLL) európai trendjei
Altémák:
1. A szakképzés modernizálása, az Ipar 4.0.
2. A felnőttképzés és a közművelődési jogszabályi változásai
3. Innováció a felnőttkori tanulásban (digitalizáció; Erasmus + projektek eredményei)
Altémák:
1. A munkaerőpiac és a szak/felnőttképzés kapcsolata, tendenciái egy-egy konkrét példa feldolgozásán keresztül
2. Felnőttképzési módszerek alkalmazási lehetőségei a vállalati szektorban, fejlődési irányok, az innováció és a hagyomány kapcsolata
3. Munkahelyi belső képzések jellemzői, fontosságuk növekedése a jövőben. Professzionális, testreszabott képzés lehetőségei, tréning és coaching módszerek jelentőségének vizsgálata
Témavezető tanár: dr. Thuma Orsolya
Altémák:
1. Bántalmazás, konfliktusok, zaklatás és erőszak az iskolában
2. Tanárok és diákok mentáhigiénés állapota
3. Stressz és kiégés felismerése és kezelése
4. Jóllét az iskolában, pozitív pszichológia
5. Generációk az iskolában
6. Fekete pedagógia
7. Konfliktuskezelés az iskolában
Témavezető tanár: dr. Farkas Julianna
Altémák:
1. Hátrányos helyzet, HHH, veszélyeztetettség, szegregáció, integráció, inklúzió
2. Gyermekvédelmi törvény
3. A felzárkóztatás lehetőségei, helyi és országos programok
Altémák:
1. Állami iskolák, oktatási törvények, tanárszerep
2. Egyházi iskolák, tanárszerep
3. Alternatív iskolák, reformpedagógia, tanárszerep
4. Egy adott település iskolaügyének története
Altémák:
1. A közösség, iskolai közösségek, kirekesztődés
2. Diákönkormányzat
3. Az osztályfőnök szerepe az iskolai közösségek alakításában
Altémák:
1. Tehetségmodellek
2. Tehetséggondozás az iskolában
3. Tehetséggondozás az iskolán kívül, országos tehetséggondozó programok
Altémák:
1. Biológiai, pszichológiai, szociológiai elméletek
2. Agresszió, mobbing, cyberbullying
3. Prevenciós lehetőségek
Altémák:
1. Börtönpedagógia
2. Kórházpedagógia
3. Drámapedagógia
Témavezető tanár: dr. Keszei Barbara
Altémák:
1. A városhoz, városi terekhez való kötődés és a városi térhasználat vizsgálata.
2. Az otthoni munkavégzés és az otthonhoz való kötődés vizsgálata
3. A munkahelyi fizikai környezetek hatása a munkavégzésre, munkahelyi elégedettségre.
4. A BGE fizikai és virtuális tereinek használata.
Home-office kutatások, tanácsok dolgozóknak és vezetőknek
Altémák:
1. Az iskola, otthon, munkahely mint fizikai környezet elemzése szuggesztív kommunikációs szempontból.
2. A fiatalok (ifjúsági szubkultúrák) által használt fizikai és virtuális terek vizsgálata.
3. A látogatói-felhasználói élmény vizsgálata (online és offline kiállítás, fesztivál, üzlet, szálloda, stb. látogatásának vizsgálata a lehetséges hatások feltárása).
4. A krízisek (covid, háború, stb.) kommunikációja (iskolában, munkahelyen, stb.)
Altémák:
- Egy konkrét szakmai téma elemzése és oktatásának módszertani vonatkozásai,különös tekintettel az önálló tanulás támogatására (segédanyag)
Témavezető tanár: Csulak Gergely
Altéma:
1. A vendéglátó szakoktatók által, a gyakorlati oktatásban alkalmazható nem szokványos módszerek feltérképezése, vizsgálata
2. A szakoktatók szakmai megújulásának lehetőségei a technikusi képzésben
Témavezető tanár: Popcsa Anna Mária
Altémák:
1. Egy választott szomszédság/nemzetiségi csoport élő hagyományainak vizsgálata
Altémák:
1. A mesterséges intelligencia és a művészet
2. Digitális kulturális örökség (pl.: digitális archívumok, OPEN GLAM,)
Altémák:
1. Oktatás, képzés a munkahelyen
2. Az informális tanulás szerepe az egyéni karriermenedzsmentben
3. Az 50+ korosztály tanulási motivációinak vizsgálata
Altémák:
1. Projekt alapú oktatás; projektoktatás;
2. Új lehetőségek a szakképzésben
3. Oktatási segédanyag fejlesztése
4. Nemzetközi összehasonlító elemzés a szakképzésről
Témavezető tanár: Fekete Imre
Altémák:
1. A virtuális elemekkel megvalósított / blended / hibrid tanulás lehetőségei és beválása tanulói szemszögből
2. Tanulási készségek és attitűdök vizsgálata (nyelvtanulás, szövegértés stb.) tanulói szemszögből
3. Tanulás és tanítás napjaink oktatási rendszerében (jógyakorlatok, digitális eszközökkel megvalósított tanulás, felkészülés stb.) tanulói szemszögből
4. A digitális készségek és a XXI. századi tanulás összefüggései
Altémák:
1. Virtuális tanulási / művelődési környezetek lehetőségei és beválása
2. A digitális / audiovizuális eszközökkel támogatott tanulás és művelődés lehetőségeinek vizsgálata
3. Tanulástámogató technológiák fejlődése, fejlesztése a tudásalapú társadalomban
4. A digitális készségek, kompetenciák fogalmi kereteinek változása (digitális kompetenciák régen és napjainkban, digitális állampolgár, etikus eszközhasználat stb.)
Témavezető Tanár: Hidvégi Hedvig
Témavezető tanár: Dr. Vágány Judit
1. A tehetségek felismerése különböző iskolatípusokban
2. A tehetséggondozás lehetséges, vagy alkalmazott módszerei egy szakképzéssel foglalkozó hazai intézményben
3. A tehetséggondozás nemzetközi kitekintésben, példákon keresztül, hazai adaptációs lehetőségekkel
1. Mentálhigiénés projekt kialakítása a diákok számára
2. Mentálhigiénés projekt kialakítása az oktatók számára
1. A vállalkozóvá válás támogatása a középiskolában
2. Családi vállalkozások