Május 16-20. között az észtországi Tallinnban tartotta szakmai megbeszélését, tréningjét és partnertalálkozóját a BGE egyik legújabb nemzetközi egyetemközi együttműködése a LEAD (Learning and Develoment in micro and small enterprises), mely az ERASMUS+ Együttműködési Partnerségek program keretében kapott támogatást. Az öt egyetem (BGE, Tallinn University of Technology, Nanterre University Paris, Wroclaw University of Economics and Business, Catholic University Porto) és két szakmai tanácsadó szervezet (CEPOR – SMEs & Entrepreneurship Policy Centre, ADINVEST Europe) részvételével lezajlott eseménysorozat első napjaiban a projekt előkészületi státuszát, az elkészült országelemzéseket tekintették át a helyszínen személyesen megjelent, valamint online bekapcsolódó partnerek, majd hosszas megbeszélés keretében alakították ki a leendő képzési program törzsét alkotó tananyag alapkoncepcióját. A módszertant, soft skill-eket, iparági jellemzőket és a Greiner vállalati növekedési modellt fókuszba állító munkacsoportok júniusban online folytatják a közös munkát. A LEAD projekt tallinni programját az utolsó két napon céglátogatások zárták.
A 30 hónapra tervezett együttműködés a BGE Pénzügyi és Számviteli Karának koordinációja mellett valósul, a tallinni programon Dr. Csillag Sára dékán vezette a projektben résztvevő csapatot, melyet rajta kívül a PSZK-ról Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva, Dr. Réthi Gábor és Dr. Németh Tamás, valamint a Nemzetközi Pályázati Iroda részéről Varga László alkotott.
A LEAD projekt alapgondolata arra a felismerésre épül, hogy a képzés és fejlesztés (mind a vezetők, mind a munkavállalók esetében) a vállalkozások sikeres alkalmazkodásának egyik kulcstényezője. A nagyobb méretű vállalkozások esetében relatíve nagyobb erőforrás áll rendelkezésre a dolgozók (és vezetők) kompetenciáinak fejlesztésére, a kis- (10-49 fő), és még inkább a mikro-vállalkozások (0-9 fő) esetében ez azonban korántsem magától értetődő. A projektben résztvevő partnerek korábbi oktatási és kutatási tapasztalataira alapozva a LEAD projekt keretében ennek a célcsoportnak igyekszünk olyan tartalmakat fejleszteni, amelyek egyrészt a valós képzési és fejlesztési igényeikhez és gyakorlataikhoz illeszkednek, másrészt hozzájárulnak ezen gyakorlatok fejlesztéséhez.