BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Duális képzés
      • További képzéseink
      • Keresztféléves képzések
      • Képzéskereső
      • Miért a BGE?
      • Első a gazdasági képzésekben
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Színes hallgatói élet
      • Ösztöndíjak és lehetőségek
      • Kollégiumi szolgáltatások
      • Felvételi információk
      • BGE Nyílt nap
      • Felvételi pontszámítás - alapképzés és szakképzés
      • Gyakori kérdések és válaszok
      • Felvételi pontszámító kalkulátor
      • Kérdezz tőlünk!
      • Képzési tájékoztató 2025
  • Egyetemünk
      • Rólunk
      • A BGE vezetői
      • Vízió és misszió
      • A BGE-ről dióhéjban
      • Történet és hagyományok
      • Karok
      • Sajtószoba
      • Szabályozó dokumentumok
      • Közösségünk
      • Alumni
      • Sport
      • Elismerések
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Fókuszban
      • Akkreditációk és szervezeti tagságok
      • Partnerségek és együttműködések
      • Hallgatói lehetőségek
      • Szervezeti egységek
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • Oktatási, tudományos és kutatási szervezet
      • Támogató szervezet
      • Hallgatói Önkormányzat
      • Testületek és bizottságok
      • Érdekképviseletek
  • Fenntarthatóság
  • Tudomány
      • Fókuszban
      • Aktuális
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági és társadalmi hatás
      • Díjak és elismerések
      • Rendezvények és tudásmegosztás
      • Kutatási portfólió
      • Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Prosperitas
      • Tehetséggondozás és szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Iroda
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
      • Tématerületi Kiválósági Projekt
      • Tématerületi Kiválósági Projekt
  • Üzleti partnerségek
Nyitólap >
Neptun kétlépcsős hitelesítés
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Neptun kétlépcsős hitelesítés
Neptun kétlépcsős hitelesítés

Mi is az a kétlépcsős hitelesítés?

A kétlépcsős hitelesítés egy olyan biztonsági eljárás, amely két lépésből álló azonosítási folyamatot jelent a bejelentkezés során. Az első lépésben meg kell adni a megszokott felhasználónevet és jelszót, majd a második lépésben egy másik, általában mobilalkalmazáson keresztül generált kód vagy egy másik hitelesítési módszer segítségével az azonosítást meg kell erősíteni.

Miért fontos a kétlépcsős hitelesítés?

A kétlépcsős hitelesítés hatékony védelmet nyújt az illetéktelen hozzáférések és az adatvédelmi fenyegetések ellen. Mivel a második lépcsőben generált kód csak saját eszközön jelenik meg, így még akkor is, ha valaki illetéktelenül hozzáfér a felhasználónevünkhöz és jelszavunkhoz, nem tudnak bejelentkezni a fiókba anélkül, hogy a második lépcsőn keresztül megerősítenék az azonosítást.

Kétlépcsős hitelesítés beállítása 2024.07.01.-től

A Neptun kétfaktoros hitelesítés használata 2024.07.01.-től kötelező egyetemünkön.
A Neptun bejelentkezés során ha még nincs regisztrált kétfaktoros hitelesítése a hallgatónak, fel fogja ajánlani ennek beállítását.
Az alább található videós útmutató végig vezet ennek beállításán és használatán.

A Neptun weboldalt ne mobiltelefonján nyissa meg! Úgy nem fogja tudni megcsinálni a kétlépcsős hitelesítést! Kérjük csak saját tulajdonában lévő mobil eszközre telepítse a hitelesítő alkalmazást, regisztráció után ne törölje az applikációt a telefonjáról, illetve ne törölje a regisztrációt a alkalmazásból, mivel ez minden alkalommal szükséges a bejelentkezéshez és a kód 30 mpként folyamatosan változik.

Ez a leírás a neptunos kétfaktoros hitelesítésre vonatkozik, az M365-ös kétfaktoros hitelesítés leírásunkat itt találja. A két rendszerhez, két különböző hitelesítést szükséges regisztrálni.

Neptun kétlépcsős hitelesítés beállítása útmutató videó

03:32
BGE Neptun kétlépcsős azonosítás beállítása
Útmutató a Neptun rendszer kétlépcsős azonosításának beállításához.

Kétlépcsős hitelesítés beállítása

Javasolt hitelesítő alkalmazások

A kétfaktoros hitelesítéshez szükség van egy alkalmazásra, ami ezt a funkciót támogatja. Ezek közül a két legelterjedtebb a Microsoft Authenticator és a Google Authenticator, amiből elegendő az egyiket telepíteni.

Lehetőség van a Google Play áruházból, illetve az App Store-ból telepíteni a két alkalmazást, vagy az alábbi QR kódok segítségével is letölthetőek.

Microsoft Authenticator Android


Microsoft Authenticator iOS


Google Authenticator Android

Google Authenticator iOS

Hitelesítő alkalmazás telepítése
Android telefon:
  • Nyissa meg a „Google Play” Alkalmazást!

  • Keresse meg, majd telepítse fel a „Microsoft Authenticator” alkalmazást!

Iphone/IOS:
  • Nyissa meg a „App Store” Alkalmazást!

  • Keresse meg, majd telepítse fel a „Microsoft Authenticator” alkalmazást!


Kétlépcsős hitelesítés beállítása a neptun első bejelentkezénél
Az Authenticator alkalmazás használata
  • Indítsa el az Authenticator alkalmazást!

Amennyiben először nyitja meg az „Authenticator” alkalmazást, információs ablakok fognak megjelenni.

  • Az elsőnél nyomja meg az „Elfogadás” gombot!

  • Nyomja meg a „Folytatás” gombot!

  • Nyomja meg a jobb felső sarokban lévő „Kihagyás” gombot!

  • A mobiltelefonon az „Authenticator” alkalmazás készen áll a kétfaktoros bejelentkezés beállítására.

Neptun kétlépcsős azonosítás beállítása

Egy másik eszközön (pl: laptopon) keresse fel a https://neptun.uni-bge.hu weboldalt és lépjen be hallgatóként! 

  • Írja be neptun kódját és az ehhez tartozó jelszavát, majd nyomja meg a „Bejelentkezés” gombot!

  • Állítsa be Kétfaktoros hitelesítését! Nyomja meg a „Beállítás” gombot!

  • Megjelenik egy QR kód. 

  • Olvassa be a megjelenő QR kódot a „Microsoft Authenticator” segítségével! Ehhez nyomja meg a mobiltelefonon az „Authenticator” alkalmazás jobb felső részében lévő „+” gombot.

  • Kattintson a „Munkahelyi vagy iskolai fiók” menüpontra!

  • Kattintson a „QR-kód beolvasása” menüpontra!

  • Olvassa be a korábban a képernyőn megjelent QR kódot!

  • A sikeres QR kód beolvasásakor az Authenticatorban megjelenik a „NEPTUN.NET” menüpont az ön neptun kódjával.

  • Kattintson a „NEPTUN.NET” feliratra! Megjelenik egy egyszeri jelszó, ami 30 másodpercenként cserélődik.

  • A másik eszközön adja meg Neptunban használt jelszavát a „Jelszó megadása” mezőbe, majd a telefonon aktuálisan megjelenített „Egyszeri jelszót” a „Kód megadása” mezőbe. Nyomja meg a „Beállítás” gombot!

  • A kétlépcsős azonosítás Neptun rendszerben beállításra került. 


"A megadott token már nem érvényes vagy hibás." üzenet esetén

A fenti esetén kérem győződjön meg arról, hogy a regisztrálni kívánt eszközön az időbeállítások automatikusra vannak állítva. Az alábbiak szerint tudja megtenni.

Az androidos leírást itt találja: https://support.google.com/android/answer/2841106?hl=hu

Az iPhone beállításokat itt találhatja: https://support.apple.com/hu-hu/guide/iphone/iph65f82af3e/ios

Microsoft authenticator mentése

Kattintson a jobb felső sarokban lévő "..."-ra és ott válassza a "Beállítások"opciót.


A "Biztonsági mentés" menüpont alatti „Felhőbeli biztonsági mentés” opciót kapcsolja be.

Válassza ki a felugró ablakban a "FIÓK FELVÉTELE" opciót.

Jelentkezzen be azzal az M365-ös fiókkal amibe a jövőben menteni szeretné a kétfaktoros hitelesítési adatokat.


Google authenticator mentése

A Google Authenticator alkalmazást első alkalommal elindítva a következőképernyőt láthatja . Itt nyomja meg a Kezdés gombot az alkalmazás használatának megkezdéséhez.

Androidos eszközön, amennyiben be van jelentkezve Google fiókjával, válassza ki, hogy a kétlépcsős hitelesítéseket melyik fiókjához szinkronizálja az eszköz a felhőben, hogy a jövőben is bármikor innen elérhesse, Így pl. az alkalmazás törlése vagy a mobiltelefon cseréje esetén nem lesz szükséges újból beállítani a kétlépcsős hitelesítéseket. 

A jobb felső sarokban a zöld felhő azt jelezi, hogy be van jelentkezve és a felhőbe szinkronizálja az itt lévő adataikat. A Kód hozzáadása gombbal hozzáadhatja a kétlépcsős hitelesítő kódot. Ha már korábban használta, itt talája a kétlépcsős hitelesítő kódokat különböző rendszerek bejelentkezéséhez.

Amennyiben ön nincs bejelentkezve, kattintson a jobb felső sarokban lévő kék ikonra.

Válassza ki a használni kívánt google accountját.


❓Kérdésed van vagy elakadtál❓

Ha bármi gondod akad a szolgáltatások beállításával vagy használatával, ne aggódj! Írj bátran a kari informatika csapatának. Az üzenetbe mindenképp írd bele:

✅ Neptun-kódod
✅ Részletesen a hibát
✅ Ha tudsz, csatolj képernyőképeket is

Így gyorsabban tudnak segíteni neked! 😊

📧 Elérhetőségek:

·        PSZK informatika: informatika.pszk@uni-bge.hu

·        KKK informatika: informatika.kkk@uni-bge.hu

·        KVIK informatika: informatika.kvik@uni-bge.hu

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette