BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

PSZK Hallgatói Önkormányzat

Pénzügyi és Számviteli Kar

  • Rólunk
      • Rólunk
      • Felépítés
      • Átláthatóság
  • Ösztöndíjak
      • Ösztöndíjak
      • Ösztöndíj lehetőségek
      • Ösztöndíj eredmények
  • Segédletek
      • Segédletek
      • BGE-s lettem!
      • Gólyafüzet
      • Tanulmányi kisokos
      • Diplomaprogram
      • Szakdolgozat és szakmai gyakorlat
      • Önkéntes tevékenység elismerése
      • Tanulmányok
  • GYIK
  • Egyetemi élet
      • Egyetemi élet
      • Események
      • Campus tour
      • Kollégium
      • Diákszervek
      • Galéria
      • Zuggazdász
Segédletek>
Segédletek>
Diplomaprogram
PSZK Hallgatói Önkormányzat
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Pénzügyi és Számviteli Kar
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Diplomaprogram
Diplomaprogram

Lassan elérkeztek a képzésetek / az egyetemi éveitek végéhez, ami egy hatalmas mérföldkő mindenki életében. Megírni a szakdolgozatot, a hozzá tartozó feltételeket pontosan teljesíteni és ezt mind fejben tartani nem a legkönnyebb dolgok közé tartoznak. 

Az egyetemi életetek első percétől kezdve törekszünk mellettetek lenni, így az utolsó pillanatban sem szeretnénk magatokra hagyni. Ennek a jegyében valósult meg minden karon a Diplomaprogram, melynek célja, hogy segítsen nektek eligazodni a diplomátokig vezető úton.

Igyekeztünk minden fontos információt, határidőt és követelményt elhozni nektek a legátláthatóbb módon, egy helyen. Természetesen, ezen felül bármikor fordulhattok hozzánk, Hallgatói Önkormányzathoz kérdéseitekkel személyesen, közösségi oldalainkon vagy e-mailben. 


Reméljük segítségetekre tudunk lenni, használjátok bátran! 

Tanulmányi csapat

BGE PSZK HÖK


(A Diplomaprogramot a jobb áttekinthetőség érdekében célszerű tableten vagy laptop / asztali számítógépen nézni.)


Rövidítések és fogalommagyarázat

Rövidítések, illetve a tárgytípusok meghatározása

K – Kötelező tárgyak. 

KV - Kötelezően választandó tárgyak. Ezek a tárgyak egy meghatározott tárgycsoportból választandók. A szakirányok, vagy a specializációk tárgyai együttesen képezik ezeket, a specializációra, vagy szakirányra való jelentkezéssel.

KN - Kötelezően választandó nyelvi készségfejlesztő tárgyak. Nyelvi vagy szaknyelvi kurzusok, melyek közül a hallgató szabadon választhat. Az előírt kreditmennyiséget teljesíteni kell ezekből a tárgyakból, emellett fontos, hogy a választott kurzusok megfeleljenek a tantervben meghatározott előfeltételeknek. Nyelvvizsgával rendelkező hallgatók idegen nyelvű szakmai tárgyakat vagy további üzleti idegen nyelvet vehetnek fel a kreditkeret terhére.

V - Szabadon választható tárgyak. A mintatantervben szereplő tárgyak mellett a hallgató az intézményben meghirdetett további tárgyakat is felveheti, melyek közül a hallgató saját érdeklődése alapján választhat.

Fogalommagyarázat
  • Diplomamunka (szakdolgozat): a képesítési követelmények, illetve a képzési és kimeneti követelmények által előírt tartalmú, felsőfokú végzettség érdekében folytatott tanulmányok lezárásakor írt dolgozat, melynek terjedelmére és formai követelményeire a karok kötelező érvényű előírásokat fogalmazhatnak meg.
  • Mesterképzés: a többciklusú felsőoktatási képzés második szakasza, amely az alapképzésre épül. Elvégzése során a hallgatók mesterfokozatot és szakképzettséget szerezhetnek. A mesterképzés során a hallgatók mélyebb, szakosodottabb tudást és készségeket szereznek, mint az alapképzés során​.
  • Mintatanterv (ajánlott tanterv): egy képzésben szereplő tantárgyak olyan félévekre bontott elosztása, amelyet az átlagos ütemben haladni kívánó hallgatók követhetnek. Ez biztosítja, hogy a hallgatók a tantervben meghatározott előtanulmányi követelményeket teljesítsék, és tanulmányaikat a képzési és kimeneti követelményeknek megfelelő képzési idő alatt fejezzék be. A mintatanterv segíti a hallgatókat abban, hogy átláthatóvá váljon a tantárgyak sorrendje és a kreditkövetelmények teljesítése. Megkülönböztetünk szöveges, illetve exceles mintatantervet is.
  • Oklevélmelléklet: az Egyetem által kibocsátott olyan közokirat, amely meghatározott formában és tartalommal, magyar és angol nyelven igazolja, hogy az oklevél megszerzése során milyen ismereteket, készségeket és kompetenciákat szerzett a hallgató, valamint tájékoztatást nyújt a végzettség szintjéről és a vizsgaeredményekről.
  • Plágium: a plágium a Hallgatói Követelményrendszer 66. § (3) bekezdésében van meghatározva. A plágium egy más személy szellemi tulajdonát sajátként való feltüntetése forrásmegjelölés nélkül.
  • Szakmai alkalmassági vizsga: az Egyetem által meghatározott ellenőrzési forma, amely a választott szakképzettség ellátásához szükséges képességeket vizsgálja, azt, hogy rendelkezik-e az egyén a felkészülési (képzési) szakasz eredményes elvégzéséhez optimálisan kifejleszthető képességekkel.
  • Szakmai gyakorlat: felsőoktatási szakképzésben, alap-, mester- és osztatlan képzésben, külső gyakorlóhelyen vagy felsőoktatási intézményi gyakorlóhelyen teljesítendő részben önálló hallgatói tevékenység. A szakmai gyakorlat időtartamát, követelményeit és lebonyolításának részleteit a képzés tanterve határozza meg​.
  • Szaknyelvi záróvizsga: a tantervben meghatározott idegennyelvi követelmény teljesülésének ellenőrzését szolgáló komplex számonkérés. A vizsga tartalmát és követelményeit a tanterv határozza meg.
  • Teljesítésigazolás: olyan hivatalos dokumentum, amelyet a hallgató kérelmére az Egyetem bocsát ki a tanulmányi rendszerből. Ez az igazolás egy adott lezárt félév tanulmányi eredményeit tartalmazza, és hivatalosan hitelesített formában áll rendelkezésre.
  • Törzslap: a hallgatói jogviszony keretében a hallgató valamennyi tanulmányokkal kapcsolatos adatának a tanulmányi rendszerben tárolt és a hallgatói jogviszony megszűnését követően elektronikusan előállított és hitelesített adatok összessége.
  • Törzslapkivonat: a törzslap adatait a végbizonyítványra, záróvizsgára, oklevélre, oklevélmellékletre, idegen nyelvi követelményekre, fegyelmi és kártérítési ügyekre, fogyatékosságra és hallgatói balesetre vonatkozó adatokon kívül tartalmazó, a TR-ből kinyomtatott és hitelesített okirat. A hallgató tanulmányainak legfontosabb adatait tartalmazza, beleértve a tantárgyak teljesítését, a megszerzett krediteket, az elért érdemjegyeket, és a képzés során elért eredményeket.
  • Vendéghallgatói jogviszony: amelynek keretében a hallgató a tanulmányaihoz kapcsolódó résztanulmányokat folytat.
  • Végbizonyítvány (abszolutórium): a tantervben előírt vizsgák eredményes letételét és – a szakdolgozat (diplomamunka) elkészítésének kivételével – más tanulmányi követelmények teljesítését, illetve a képzési és kimeneti követelményekben előírt kreditpontok megszerzését igazolja, amely mi-nősítés és értékelés nélkül tanúsítja, hogy a hallgató a tantervben előírt tanulmányi és vizsgakövetelménynek mindenben eleget tett.
  • Záródolgozat (projektmunka): a felsőoktatási szakképzésen folytatott tanulmányok lezárásakor írt dolgozat, projektmunka, mely a végbizonyítvány megszerzéséhez szükséges.

Kreditbeszámítás

Kreditbeszámítás menete

Ha egy másik képzésen korábban már teljesítettél egy tárgyat, ami (vagy amihez hasonló) szerepel a mostani képzésed tantervében, akkor kezdeményezheted a kreditelismerést. Sikeres elismerés esetén a mintatantervben előírt kötelezettségeidből kevesebbet kell teljesítened.

A kreditbeszámítás 2 lépésből áll: 

  1. ekvivalenciavizsgálat
  2. kreditátvitel

Az ekvivalencia-vizsgálat során azt nézik meg, hogy az általad korábban megszerzett tudásanyag mennyire felel meg a jelenlegi tantervedben szereplő tárgy tudásanyagának. Ezt a tematikák összehasonlításával tesszük meg. A vizsgálat eredménye bekerül a Neptun ekvivalencia-adatbázisába, vagyis a továbbiakban ezt a két tematikát már nem kell összehasonlítani. 


A kreditátvitel arról szól, hogy egy létező (vagyis Neptunban rögzített) ekvivalenciát fel kívánsz-e használni. Ez azért nem automatikusan működik mert lehet, hogy korábban szereztél kreditet egy tárgyból, de az eredménye rossz, és nem akarod ezzel rontani az oklevél minősítésedet, ezért nem kéred a kreditátvitelt, inkább újra felveszed a tárgyat.

Az elismertetés lépései: 

1.) Nézd meg, hogy az általad teljesített tárgy(ak)ra és az elismertetni (kiváltani) kívánt tárgyra van-e elfogadott ekvivalencia. 

Ezt a Neptun felületre belépve az Információ/Tárgyelismerés alatt találod. Fontos, hogy az ekvivalenciát tárgykódok szerint kell ellenőrizni – a tárgynevek azonossága vagy hasonlósága önmagában nem jelent ekvivalenciát. 

2.) Amennyiben nem találsz ekvivalencia határozatot az általad elismertetni kívánt tárgya, akkor kreditekvivalencia-kérelmet kell beadnod.

A kérelmet az Információ/Tárgyelismerés menüponton adhatod be az „Új tárgyekvivalencia vizsgálat kérése” gombra kattintva. Ha egy olyan tárgyak kívánsz elismertetni, amit teljesítettél, válaszd, az „Intézményen kívüli tárgyelismerés” opciót. Ez a kérvény nincs folyamatosan nyitva, elérhetőségéről a Neptun nyitóoldalán találsz információt.

3.) Ha az elismertetni kívánt tárgy szerepel a listában, vagy a kérelmed kapcsán pozitív döntés született, akkor a kreditátviteli kérelmet már be is tudod adni. 

Ehhez nyisd meg a Tanulmányok/Mintatanterv menüpontot, válaszd ki a megfelelő mintatantervet, ezután az elfogadtatni kívánt tárgy sorában kattints a „+” jelre, majd a „Kérvény leadás” linkre. Itt a „Kreditátviteli kérelem azonos tárgyra” kérvényt akkor válaszd, ha az elfogadtatni kívánt tárgy és az általad már teljesített tárgy kódja azonos. Minden más esetben „Kreditátviteli kérelem” választandó. Amennyiben az elismerendő tárgyat nem az Egyetemen teljesítetted, a kérelemhez csatolnod kell a tárgyteljesítés eredményéről tanúskodó leckekönyvi másolatot vagy kreditigazolást vagy törzslapkivonatot. Ezeket a kérvényeket nem bírálják, ha megvan a szükséges csatolmány, a kreditet jóváírják számodra.

Az ekvivalencia-kérelem, illetve kreditátviteli kérelem beadási határidejét a Neptun nyitóoldalán, a „Neptun kérelmek beadási időszakai” dokumentumban találod.  

Egyéb információk: 

Az ekvivalenciakérvényben az elfogadtatni (azaz kiváltani) kívánt tárgyhoz legfeljebb öt elismerendő (azaz már teljesített) tárgyat adhatsz meg. Nincs szabály arra nézve, hogy hányat kell megadni – minden a tematikákon múlik. Sokszor már a tantervedben szereplő tárgy címe is árulkodó: pl. a “Statisztika és valószínűségszámítás alapjai” tárgy esetében eléggé nyilvánvaló, hogy két másik tárgy kellhet az elfogadáshoz. Ugyanakkor, ha túl sok tárgyat adsz meg, kaphatsz egy olyan határozatot, hogy a “megjelölt tárgyak egy része felesleges az ekvivalenciához”, ezért a kérelem elutasításra kerül. Vedd fontolóra tehát, hogy a tematikák alapján mit érdemes beadni.

Bizonyos esetekben speciális elismerési vagy átviteli kérelmeket kell leadnod, ezek a következők: 

  • Kérelem a szakmai gyakorlat munkatapasztalat alapján történő elismeréséhez. 

Olyan munkatapasztalattal rendelkezel, ami lefedi a képzéseden előírt szakmai gyakorlat teljesítésének a feltételeit. 

  • Kérelem önkéntes tevékenység elismerésére.

Önkéntes tevékenységet el tudsz fogadtatni szabadon választható tárgyként bizonyos feltételek mellett.

  • Kreditátviteli kérelem (testnevelés/Erasmus).

Ha más képzésen teljesítettél testnevelést, vagy szabadon választhatóként elfogadtattál külföldi részképzésben teljesített kreditet, ezzel a kérvénnyel beszámíttathatod ezeket jelenlegi képzésedbe. 

  • Kreditátviteli kérelem azonos tárgyakra.

Az Egyetemen belül azonos tárgykódon már teljesített tárgyra adhatod be. 

  • Kreditátviteli kérelem szabadon választható tárgyakra. 

Ha egy másik képzésben teljesített tárgyat tartalmi vizsgálat nélkül szeretnél elfogadtatni, szabadon választható kreditjeid keretére megteheted ezzel a kérvénnyel. 

  • Kreditátviteli kérelem végzettség alapján. 

OKJ-s képzéseken szerzett végzettség alapján.



Erasmus (külföldi tanulmányok) kreditbeszámítás

Az Erasmus+ program alapja, hogy a külföldön megszerzett kreditek beszámíthatóak a tanulmányaidba. Így nem feltétlenül hosszabbodik meg a képzés ideje, csak figyelni kell arra, hogyan és miként állítjuk össze külföldi tanulmányainkon az órarendünket.  

Mire kell odafigyelni elsősorban? 

A programok nemzetközi normák szerint épülnek fel, nem valószínű, hogy bármely partnernél ugyanazok a tárgyak szerepelnek egy-egy félév kínálatában, mint nálunk. Vagyis „egy az egyben” elég nehéz helyettesíteni egy tetszőleges itthoni tanulmányi félévet egy külföldivel. 

  • A mobilitási ablak lényege: meghatároztak legalább egy olyan félévet, amikor úgy vehetsz részt külföldi képzésen, hogy az nem okozza a tanulmányaid meghosszabbodását. Ennek elősegítésére a tantervetekben találjátok meg azt, hogy milyen tantárgyakat kell felvenni ennek teljesítéséhez. 
  • A mobilitási ablak féléve(i) mellett bármelyik másik félévben is részt vehetsz külföldi képzésen, bár ez valamivel több ügyintézést igényelhet. 

 

A képzések szerkezete

FOSZK






Alapképzés


Rövidített alapképzés

Abban az esetben ha egy hallgató FOSZK képzésen végzett és felvételt nyert alapképzésre, lehetősége van a tanulmányait 7 félév helyett 4 félév alatt elvégezni. 

A rövidített képzés részleteit, kreditbeszámítás menetét és a rövidített mintatanterv értelmezését a következő szakonkénti tájékoztatókban olvashatod:

  • Tájékoztató a Gazdálkodási és menedzsment FOSZK képzésről a Gazdálkodási és menedzsment alapképzésre történő továbbtanulásról
  • Tájékoztató a Gazdaságinformatikus FOSZK képzésről a Gazdaságinformatikus alapképzésre történő továbbtanulásról
  • Tájékoztató a Pénzügy és számvitel FOSZK képzésről a Pénzügy és számvitel alapképzésre történő továbbtanulásról



Mesterképzés



Az oklevél minősítésének kiszámítási módja

Amennyiben teljesítetted az előírt szakmai gyakorlatot, értékelésre került a szakdolgozatod / projektmunkád, illetve sikeres záróvizsgát tettél. Az okleveled minősítését a következőképpen tudod kiszámítani:

Felsőoktatási szakképzés

Gazdálkodási és menedzsment, pénzügy és számvitel és gazdaságinformatikus szakokon a következőképp számítják az oklevél minősítését:
Az oklevél minősítésének kiszámítási módja:

OM= ZD + ZE

OM: az oklevél minősítése

ZE: a záróvizsgán teljesített szóbeli vizsga eredménye (max. 40 pont)

ZD: a záródolgozatra kapott pontszám (a két bírálat átlaga, max. 60 pont)


Az oklevél minősítése:

− Kiváló (5) ha OM = 100,0

− Jeles (5) ha 87,5 < OM < 100,0

− Jó (4) ha 75,0 < OM ≤ 87,5

− Közepes (3) ha 62,5 < OM ≤ 75,0

− Elégséges (2) ha 50,0 ≤ OM ≤ 62,5

 
Alapképzésen

Emberi erőforrások, gazdálkodási és menedzsment és pénzügy és számvitel szakon a következőképp számítják az oklevél minősítését:

A képen Betűtípus, fehér, képernyőkép, szám látható

Automatikusan generált leírás

OM: az oklevél minősítése

TÁ: a kötelező és kötelezően választandó tárgyak átlageredménye (kreditponttal súlyozva)

ZE: a záróvizsgán teljesített szóbeli vizsga eredménye


Az oklevél minősítése:

− Kiváló (5) ha OM = 5,00

− Jeles (5) ha 4,51 < OM < 5,00

− Jó (4) ha 3,51 < OM ≤ 4,50

− Közepes (3) ha 2,51 < OM ≤ 3,50

− Elégséges (2) ha 2,00 ≤ OM ≤ 2,50

Gazdaságinformatikus szakon a következőképp számítják az oklevél minősítését:

A képen Betűtípus, fehér, képernyőkép, szám látható

Automatikusan generált leírás

OM: az oklevél minősítése

TÁ: az alább meghatározott tárgyak kreditponttal súlyozott átlageredménye

ZE: a záróvizsgán teljesített szóbeli vizsga eredménye

Az oklevél minősítése:

− Kiváló (5) ha OM = 5,00

− Jeles (5) ha 4,51 ≤ OM < 5,00

− Jó (4) ha 3,51 ≤ OM ≤ 4,50

− Közepes (3) ha 2,51 ≤ OM ≤ 3,50

− Elégséges (2) ha 2,00 ≤ OM ≤ 2,50

Az oklevél minősítésében figyelembe vett tanulmányi átlag (TÁ) kiszámítása az alábbi tárgyak eredménye alapján történik.

Mesterképzés

Pénzügy szakon a következőképp számítják az oklevél minősítését:

OM: az oklevél minősítése

TÁ: az alább meghatározott tárgyak kreditponttal súlyozott átlageredménye

ZE: a záróvizsga eredménye

 

Az oklevél minősítése:

− Kiváló (5) ha OM = 5,00

− Jeles (5) ha 4,51 ≤ OM < 5,00

− Jó (4) ha 3,51 ≤ OM ≤ 4,50

− Közepes (3) ha 2,51 ≤ OM ≤ 3,50

− Elégséges (2) ha 2,00 ≤ OM ≤ 2,50

Az oklevél minősítésében figyelembe vett tanulmányi átlag (TÁ) kiszámítása az alábbi tárgyak eredménye alapján történik.

A képen szöveg, képernyőkép, Betűtípus, szám látható

Automatikusan generált leírás

Számvitel szakon a fentebb említett számítással megegyezően a következő tantárgyakkal:

Vállalkozásfejlesztés szakon a következőképp számítják az oklevél minősítését:

A képen Betűtípus, szöveg, fehér, embléma látható

Automatikusan generált leírás

OM: az oklevél minősítése

TÁ: a kötelező tárgyak összesített átlageredménye (kreditpontokkal súlyozva)

ZV: a záróvizsgán kapott érdemjegy

Az oklevél minősítése:

− Kiváló (5) ha OM = 5,00

− Jeles (5) ha 4,51 ≤ OM < 5,00

− Jó (4) ha 3,51 ≤ OM ≤ 4,50

− Közepes (3) ha 2,51 ≤ OM ≤ 3,50

− Elégséges (2) ha 2,00 ≤ OM ≤ 2,50

Vezetés és szervezés szakon a következőképp számítják az oklevél minősítését:

OM: az oklevél minősítée

TÁ: kötelező és kötelezően választandó tárgyak átlageredménye (kreditponttal súlyozva)

ZV: a záróvizsga összesített eredménye

Az oklevél minősítése:

− Kiváló (5) ha OM = 5,00

− Jeles (5) ha 4,51 ≤ OM < 5,00

− Jó (4) ha 3,51 ≤ OM ≤ 4,50

− Közepes (3) ha 2,51 ≤ OM ≤ 3,50

− Elégséges (2) ha 2,00 ≤ OM ≤ 2,50

Diplomajegybe számító tantárgyak javítása

Lehetőséged van a diploma tárgyaid javítására, ha a képzésed végéhez közeledve vagy a képzésed során úgy gondolod, hogy jobb jegyet szeretnél abból az adott tárgyból a jobb diplomajegy érdekében. Ez a javítási lehetőség arra tér ki, hogyha az adott tárgy, amit javítani szeretnél beleszámít az okleveled átlagába, akkor másik félévben is lehet kérvényezni az adott tárgy javítását, nemcsak abban a félévben, amikor elvégezted. Ez a lehetőség kizárólag az oklevél átlagának javítására vonatkozhat.

Ennek menete:

Neptun → Ügyintézés → Kérvények fülön → „Sikeres/eredményes vizsga javítása iránti kérelem (Oklevélbe beszámító tárgyakra vonatkozóan)” .

Felhívjuk a figyelmeteket, hogy az e bekezdésben megfogalmazott, kivételt jelentő rendelkezés utoljára azoknál a hallgatóknál alkalmazható, akik a 2018/2019-es tanévben kezdték meg a tanulmányaikat az Egyetemen.

Szakmai gyakorlat

A szakmai gyakorlathoz kapcsolódó általános tájékoztatást a Hallgatói Ügyfélszolgáltatási Csoport (HÜCS) munkatársai, az adminisztrációs ügyekkel kapcsolatos segítségnyújtást az Oktatástámogatási Iroda (bgeszakmaigyakorlat@uni-bge.hu) munkatársai intézik.

 

Az alább megtalálható információkon kívül még részletesebb tájékoztatást kaphattok ezen az oldalon és annak alpontjainál, illetve további kérdés esetén a Kar Hallgatói ügyfélszolgálatának munkatársai rendelkezésre állnak az (ugyfelszolgalat.pszk@uni-bge.hu) e-mail címen, illetve személyesen ügyfélfogadási időben.

  • Indokolt esetben lehetőség van a gyakorlati hely megváltoztatására, erről lentebb találsz részletes információkat.
  • Mesterképzésen nincsen kötelező szakmai gyakorlat.

 

A szakmai gyakorlati tájékoztatókat képzési szintek szerint, szakonkénti bontásban a lenti lenyíló füleken találhatjátok meg. A tájékoztatókban a következő pontokról találhattok részletes információkat:

  • szakmai gyakorlat hossza,
  • megkezdésének feltételei (tantárgyi követelmények),
  •  szakmai gyakorlat helyével kapcsolatos elvárások,
  • szakmai gyakorlati adminisztráció a Karrier Platformon,
  • leadandó dokumentumok,
  • szakmai gyakorlat értékelésének módja,
  • iskolaszövetkezeten keresztül történő foglalkoztatás,
  • külföldi szakmai gyakorlatok sajátosságai,
  • szükséges lépések,
  • a gyakorlati hely megváltoztatásának menete,
  • munkatapasztalat szakmai gyakorlatként való beszámítása.
Tájékoztatók:
Alapképzés

Gazdálkodási és menedzsment nappali és levelező 2017 előtt kezdett hallgatóknak:

Gazdálkodási és menedzsment nappali és levelező 2017-ben, vagy azt követően kezdett hallgatóknak:

Pénzügy és számvitel nappali és levelező 2017 előtt kezdett hallgatóknak:

Pénzügy és számvitel nappali és levelező 2017-ben, vagy azt követően kezdett hallgatóknak:

Emberi erőforrások nappali és levelező 2017-ben, vagy azt követően kezdett hallgatóknak:

Gazdaságinformatikus nappali és levelező 2017 előtt kezdett hallgatóknak:

Gazdaságinformatikus nappali és levelező 2017-ben vagy azt követően kezdett hallgatóknak:

Távoktatásban résztvevő hallgatók számára, akik 2017 előtt kezdett hallgatók: 

Felsőoktatási szakképzés

Gazdálkodási és menedzsment
Gazdaságinformatikus
Pénzügy és számvitel

Szakmai gyakorlat online jelentkezés
Online jelentkezés menete
A szakmai gyakorlat megkezdésének feltétele

Alapképzési szakokon: 171 kredit teljesítése

Felsőoktatási szakképzésen: 81 kredit teljesítése


Szakmai gyakorlat jelentkezés menete

Az Online Karrier Platform és Űrlapkitöltő Rendszerben a hallgatónak lehetősége van a Szakmai gyakorlat/ Partnerek szakmai gyakorlathoz menüpont alatt kiválasztania a már együttműködési szerződéssel rendelkező cégek egyikét, és felvenni velük a kapcsolatot. 

A Karrier Platform fülre kattintva megtekinthetőek az Egyetemmel kapcsolatban álló cégek, az általuk feladott álláshirdetések és a hallgató saját jelentkezései. 

Az Online Karrier Platform kezelésében segít a Felhasználói segédlet Hallgatóknak dokumentum.

A gyakorlati hely megváltozásának menete

Indokolt esetben meg tudod változtatni a gyakorlatod helyét. Előtte mindenképp egyeztetned kell az Oktatástámogatási Iroda munkatársaival!

A gyakorlati hely váltásánál a szakmai helynek ugyanúgy ki kell töltenie a Szakmai gyakorlati igazolás és értékelőlapot, illetve neked is ki kell töltened a Hallgatói minősítés/partner értékelő űrlapot.

Az új gyakorlati helyednek a fent felsorolt adminisztrációs folyamatokat ugyanúgy végig kell járnia, a rendszerben megadott időszakig.

Fontos, ha az Egyetemen elfogadásra kerül a két gyakorlóhelyen teljesített gyakorlati időszakod, úgy a két gyakorlóhelyeden eltöltésre kerülő időszakoknak együttesen kell kiadniuk az előírt kötelező óraszámot.

A szakmai gyakorlatod végén (ha a szakodon kötelező), akkor mindkét gyakorlati helyedről Beszámolót kell nyújtanod.

Az értékelő dokumentumok feltöltési határideje: a szakmai gyakorlat utolsó napját követő 7 napon belül.

Amennyiben valaki nem tartja be a dokumentumok leadási határidejét, nem vehet részt a záróvizsgán!


Munkatapasztalat beszámítása

Előfordulhat, hogy van már olyan munkatapasztalatod, amely megítélésed szerint megfelel a szakmai gyakorlattal szemben támasztott követelményeknek. Olyan munkatapasztalat beszámíttatása lehetséges, amely a tantárgyi követelmények teljesítését követően történt (vagyis a szakmai gyakorlat megkezdéséhez előírt kredit teljesítése után) és megfelelt a szakmai gyakorlattal szemben támasztott követelményeknek.

Ennek szakmai gyakorlatként való elfogadását (Szakmai gyakorlat (SZGY0BA20) teljesítése) az Online Karrier Platformban elérhető Munkatapasztalat beszámítás című kérvény benyújtásával kezdeményezheti. A kérelmet a szaktanszék bírálja el.

A benyújtáskor csatolandó dokumentumok:

1.) Munkáltatói igazolást, mely tartalmazza a cég nevét, a munkavégzés kezdetét (és végét, ha nem határozatlan a munkaviszony), és a pozíciót,

2.) Továbbá,

a.) egy 25 oldal terjedelmű beszámolót a végzett tevékenységekről.

b.) vagy - amennyiben folyamatban lévő munkaviszonyról van szó - úgy a beszámoló kiváltható egy Igazoló és értékelőlappal (az Egyetem által biztosított nyomtatványon, ami itt érhető el érhető el) melyen a cég értékeli a hallgató kompetenciáit százalékosan.

A Szaktanszék Vezetője által szóbeli elbeszélgetésre a kérelmező behívható, ahol a Tanszékvezető meggyőződhet a hallgató szakmai munkatapasztalatáról. A kérvény benyújtásához is mindenképpen szükséges az adott félévben a Szakmai gyakorlat tárgy felvétele a Neptunban a tárgyfelvételi időszak végéig.

 

Ennek szakonkénti részleteit a fenti dokumentumban találod.

Szakdolgozat / projektmunka

Első lépések

Felkészülés

Megismerkedhetsz a képzésed során a záródolgozat elkészítésének módszereire vonatkozó tudnivalókkal és a lehetséges kerettémákkal.

Az erre szolgáló tárgyak:

  • alapszakon: Kutatásmódszertan
  • mesterszakon: Szakszeminárium
  • felsőoktatási szakképzésen: Itt a szakmai gyakorlatodra épülő projektmunka készül, nem elvárás a tudományos módszertan alkalmazása.

Téma-konzulens választás

A dolgozat leadása előtti félévben témát és ettől függően konzulenst kell választania a hallgatónak.
Az egyes szakokon választható témák listáit a BGE honlapján érheted el.

Mintatanterv szerinti haladás esetén a hallgatóknak az utolsó előtti félévben vagy az utolsó félév megkezdésekor kell dolgozati témára jelentkezni a Neptun rendszerben.

A mintatantervtől eltérő módon történő haladás esetén tanulmányaid tervezett befejezését megelőző félévben.

A dolgozati témák meghirdetésének határidejét és a témákra való jelentkezés időszakát a kari időrendek tartalmazzák. 

A témajelentkezési időszakok szakonként és szak típusonként eltérőek.

Ennek menetéről részletesebben lejjebb írunk.

 

További hasznos információkat találhatóak a BGE honlapján ezen az oldalon. Érdemes átolvasni.

Témajelentkezés - Felsőoktatási szakképzés

A témajelentkezést elektronikus úton, a Neptun rendszeren keresztül kell leadni. A hallgató itt jelzi a téma iránti jelentkezési szándékát, azaz kiválasztja a témát, és megadja a tervezett záródolgozat címét. Fontos, hogy a záródolgozat címe kötelező elem, ennek hiányában a témajelentkezés automatikusan elutasításra kerül. A jelentkezés elfogadásáról vagy elutasításáról a hallgató legkésőbb a jelentkezési időszak lezárultát követő 3 munkanapon belül kap értesítést a Neptun rendszeren keresztül.

Az aktuális jelentkezési időpontokat a mindenkori aktuális kari időrend is tartalmazza. 

A záródolgozat megírása belső konzulens segítsége nélkül történik. A hallgatók munkáját egy, a szakra kijelölt oktató segíti. A beadott dolgozatot belső opponens fogja bírálni.

Amennyiben egy hallgató nem a szakjának megfelelő témában kívánja elkészíteni záródolgozatát, ki kell töltenie a Kérelem záró dolgozati téma befogadására nyomtatványt. Ezt a dokumentumot mind a szaktanszék, mind a befogadó tanszék tanszékvezetőjével engedélyeztetni kell a témajelentkezési időszak első napjáig. Az engedélyeztetett nyomtatványt mindkét tanszéken, az aláírásokat követően, le kell adni.

A témajelentkezési időszak csak a jogviszonnyal rendelkező (még nem abszolvált) hallgatók számára érhető el a Neptun rendszerben! 

Abszolvált hallgató esetén: Záródolgozat témára jelentkezés nyilatkozatot kell e-mail-ben megküldeni a szaktanszékre géppel kitöltve, aláírva a témajelentkezési időszak lezárulta előtt.

Záródolgozat leadása - Felsőoktatási szakképzés

A záródolgozat/projektmunka leadása elektronikus úton, a Moodle rendszerében történik. 

A konzulens csak akkor fér hozzá a rendszer felületéhez, ha a záródolgozat feltöltése során külső konzulensként hozzárendelik. Fontos, hogy a külső konzulens a hozzárendelésről nem kap automatikus értesítést, ezért erről a hallgatónak kell tájékoztatnia. Kivételt képez az az eset, ha a külső konzulens korábban még nem szerepelt a rendszerben – ebben az esetben felhasználónevet és jelszót kap a hozzáféréshez. Azok a külső konzulensek, akik már rendelkeznek hozzáféréssel, a korábban regisztrált e-mail címük és jelszavuk segítségével tudnak belépni a Moodle felületére.

A záródolgozatot az alábbi sorrend szerint kell összeállítani: 

  1. Külső borító
  2. Nyilatkozat a saját munkáról (kétféle módon fogadható el: Saját kezűleg aláírva és visszaszkennelve a dolgozatba, vagy Ügyfélkapun keresztül elektronikusan aláírva)
  3. Záródolgozat belső borító I. (Beszámoló a szakmai gyakorlatról belső címoldal)

a) Tartalomjegyzék (Beszámolóról) 

b) Ezt követi a szakmai gyakorlati beszámoló szövege

4.Záródolgozat belső címoldal II. (Záródolgozat címe)

a) Tartalomjegyzék (Záródolgozatról) 

b) Ezt a záródolgozat követi

Egyéb dokumentumnak, pl. munkanaplónak nem kell a dolgozatban szerepelnie. 

A dolgozatot PDF formátumban kell feltölteni, amely kereshető és szövegkijelölhető formában tartalmazza a teljes dokumentumot. Nem elfogadható olyan PDF, amely kizárólag szkennelt képeket tartalmaz szövegréteg nélkül.

Külön feltöltendő dokumentumok (PDF formátumban):

1.Záródolgozati összefoglaló:

  • Külön dokumentumként kell feltölteni.
  • Terjedelme: minimum 1, maximum 2 oldal.
  • Az összefoglaló tartalma az „Absztrakt” mezőbe is beilleszthető.

2.Hozzáférési szint megadása:
Válaszd ki a dolgozat hozzáférhetőségét az alábbi lehetőségek közül:

  • Nyilvános: Nyilatkozatot kell csatolni a nyilvánossá tételről, ha azt szeretnéd, hogy a dolgozat bárhonnan, bármikor elérhető legyen.
  • Titkos: Titkosítási kérelmet kell csatolni. A titkosítást a cég kérheti, amit céges fejléces papíron, pecséttel ellátva és aláírva (kézzel vagy elektronikusan) kell benyújtani.
  • Alapértelmezett, korlátozott hozzáférés: Ebben az esetben nem szükséges külön nyilatkozatot csatolni.

Fontos megjegyzések:

  • A dolgozat visszaküldhető javításra, ha bármelyik dokumentum hibásan van kitöltve, hiányos, vagy nem megfelelő formátumú.
  • A Hallgatói Ügyfélszolgálat nem fogadja el a feltöltést, amíg a külső konzulens nem töltötte fel a bírálatot és az érdemjegyet.
  • Javasoljuk, hogy a feltöltést a határidő előtt végezd el, hogy szükség esetén maradjon idő a javításokra és a hiányosságok pótlására.

Tehát összefoglalva a záródolgozat teljeskörű feltöltésének lépéseit: 

  • Záródolgozat, a szakmai gyakorlati beszámolóval együtt (a Moodle rendszerbe)
  • Nyilatkozat saját munkáról (a záródolgozattal együtt a Moodle rendszerbe)
  • Szakmai gyakorlati igazoló és értékelőlap és Munkanapló (Online Karrier Platform)
  • Összefoglaló (a Moodle rendszerbe)
  • Titkosítási kérelem (a Moodle rendszerbe)
  • Külső konzulens által a bírálat feltöltése és a dolgozatra adott pontszám rögzítése (Külső konzulens tölti fel a Moodle rendszerbe)
  • PPT a záró dolgozat védéséhez (a hallgató készíti el a záróvizsga napjára)
Témajelentkezés - Alapképzésben tanulóknak

A Neptun rendszerében kell szakdolgozati témára jelentkezni, a szaktanszékek által feltöltött témalistából választva. A listán szereplő témától eltérő, más tanszéki téma esetén a választást a belső konzulenssel történt egyeztetés és jóváhagyása után szaktanszékek tanszékvezetői engedélyezhetik. A választható témák ezen az oldalon a Szakdolgozat mappában a Szakdolgozati témakörök fülön találhatóak. 

A témaválasztást követően a hallgatónak a Neptun rendszerben kell jelentkeznie a kiválasztott témára. Ehhez szükséges megadni a témavezető nevét, a tervezett szakdolgozat címét, valamint csatolni a hiánytalanul kitöltött témavázlatot. A témavezetők által fogadható hallgatói létszám szakonként eltérő mértékben korlátozott. Ezért előfordulhat, hogy a jelentkezési időszak végére a választott témavezetőhöz már nem lehet jelentkezni kapacitáshiány miatt. Ennek elkerülése érdekében ajánlott időben kapcsolatba lépni a kiválasztott oktatóval.

A külső konzulens felkérését a hallgató intézi. Külső konzulensként olyan szakember kérhető fel, aki a választott témában releváns felsőfokú végzettséggel és többéves szakmai tapasztalattal rendelkezik. Fontos, hogy a külső konzulens nem lehet összeférhetetlen a hallgatóval, vagyis nem lehet rokon, közeli barát, ismerős, és a konzultációt anyagi ellenszolgáltatás nélkül kell vállalnia. Egyes esetekben szükség lehet a külső konzulens szakmai önéletrajzának és összeférhetetlenségi nyilatkozatának benyújtására.

A témajelentkezés elfogadásáról vagy elutasításáról a hallgató értesítést kap a Neptun rendszerben, legkésőbb a jelentkezési időszak lezárultát követő 2 munkanapon belül. A jelentkezési időszakok pontos időpontjait mindig az aktuális kari időrend tartalmazza.

Az alábbi folyamatábra részletesen bemutatja a témajelentkezés lépéseit, legyen szó szaktanszéki vagy eltérő témaválasztásról, illetve abszolvált hallgatók eljárásáról.

A szakdolgozat témajelentkezési tájékoztatóban olvashattok még hasznos információkat a témajelentkezésről, valamint számos fontos dokumentumot is itt találtok.

Szakdolgozat feltöltése és leadása - Alapképzés
Szakdolgozat leadása

A szakdolgozat leadása elektronikus úton, a Moodle rendszerében történik. 

A Neptunban a szakdolgozat leadása előtt minden hallgatónak meg kell nyomnia a „Szakdolgozat befogadás kérése” gombot. A szakdolgozat feltöltésének határideje az időrendben található. 

A jóváhagyást a Szakdolgozatok/Szakdolgozat jelentkezés felületen a „Szakdolgozat befogadás kérés” gomb megnyomásával lehet kérni.

 

A belső konzulens a kérés alapján jóváhagyja vagy elutasítja a szakdolgozat végleges beadását. A Hallgatói Ügyfélszolgálati Csoport munkatársai csak pozitív engedély esetén fogadják be a szakdolgozatokat. Ha a témajelentkezés során nem a megfelelő szakdolgozati cím került rögzítésre a Neptun rendszerben, a cím módosítása az alábbi módon végezhető el:

A cím cseréjére csak akkor van lehetőség, ha a „Szakdolgozat befogadás kérés” gomb megnyomása után a belső konzulens pozitív visszajelzést adott. Kiemelten fontos, hogy a megfelelő cím legyen rögzítve a rendszerben! A végleges cím megadása a „Szakdolgozat feltöltése” gomb használatával történik. A megjelenő ablakban a „Végleges szakdolgozat cím” mezőbe kell beírni a pontos címet, majd a „Tovább” gomb megnyomásával rögzíteni. A cím módosítására legkésőbb a szakdolgozat beadásának napjáig van lehetőség.

NEM kell feltölteni a szakdolgozatot, csak nyomjuk meg a Fájlok mentése gombot, ezzel rögzítjük a szakdolgozat végleges címét. 

 

A szakdolgozat titkosításának folyamata a Moodle rendszerben történik, és kizárólag azok a dolgozatok titkosíthatók, amelyekhez a titkosítási kérelem megfelelően ki lett töltve és feltöltve a rendszerbe.

A külső konzulensnek szintén a Moodle rendszerben kell rögzítenie a szakdolgozati bírálatot és az érdemjegyet. Fontos, hogy a konzulens csak akkor fér hozzá a felülethez, ha a szakdolgozat feltöltése során külső konzulensként hozzárendelték. Mivel a külső konzulens erről nem kap automatikus értesítést, a hallgatónak kell tájékoztatnia őt. Kivételt képez, ha a külső konzulens korábban még nem szerepelt a rendszerben, ilyen esetben felhasználónevet és jelszót kap a hozzáféréshez. Azok a konzulensek, akik már rendelkeznek hozzáféréssel, a korábban regisztrált e-mail címükkel és jelszavukkal léphetnek be a Moodle rendszerbe. A bírálat hitelesítéséhez aláírás szükséges.

A szakdolgozat összeállításának sorrendje:

1) Külső borító

2) Belső címoldal

3) Nyilatkozat a saját munkáról (elfogadható saját kezű aláírással, majd szkennelve a dolgozatba illesztve, vagy Ügyfélkapun keresztül elektronikusan aláírva)

4) Tartalomjegyzék, Dolgozat tartalma

A szükséges mintaoldalak elérhetők a „Szakdolgozat” mappában az „Egyéb dokumentumok” fülön. Az egyéb dokumentumokat nem kell a dolgozat részévé tenni.

A dolgozatot PDF formátumban kell feltölteni, amely kereshető és szövegkijelölhető formátumban tartalmazza a szöveget. Nem elfogadható olyan PDF, amely kizárólag szkennelt képeket tartalmaz szövegréteg nélkül.

Fontos dokumentumok és iránymutatások:

A szakdolgozat tartalmi és formai követelményei, a vonatkozó eljárások, az elbírálás szempontjai, valamint a szakdolgozat megvédésének és a záróvizsga részletei a Szakdolgozatkészítési tájékoztatóban találhatók, amely a „Szakdolgozat” mappán belül az „Egyéb dokumentumok” fül alatt érhető el.

 

Szakdolgozat feltöltése

A szakdolgozat feltöltésének pontos lépéseit a „Szakdolgozat feltöltési tájékoztató” tartalmazza, amely a „Szakdolgozat” mappán belül az „Általános tájékoztatók” fül alatt érhető el.

Bizonyos dokumentumokat külön csatolmányként kell feltölteni a szakdolgozathoz:

  • Szakdolgozati összefoglalás:
    A hallgatónak külön dokumentumként kell feltöltenie az szakdolgozati összefoglalás dokumentumot, amelynek terjedelme minimum 1, maximum 2 oldal. Az összefoglaló tartalma az „Absztrakt” mezőbe is beilleszthető.
  • Hozzáférési szint megadása:
    A szakdolgozat hozzáférhetőségének beállításához a következő lehetőségek közül kell választani:
  • Nyilvános: nyilatkozatot kell csatolni a szakdolgozat nyilvánossá tételéről, ha azt szeretnéd, hogy dolgozatod bárhonnan, bármikor elérhető legyen.
  • Titkos: titkosítási kérelmet szükséges feltölteni, amelyet egy cég kérhet. A kérelemnek céges fejléces papíron, pecséttel ellátva, kézzel vagy elektronikusan aláírva kell szerepelnie.
  • Alapértelmezett, korlátozott hozzáférés: Ebben az esetben nem kell nyilatkozatot csatolni.

Fontos tudnivalók:

A szakdolgozat visszaküldhető javításra, ha:

  • valamelyik nyomtatvány hibásan van kitöltve vagy nem megfelelő formátumú,
  • a külső konzulens nem tölti fel időben a bírálatot és az érdemjegyet.

A Hallgatói Ügyfélszolgálat csak akkor fogadja be a dolgozatot, ha minden dokumentum megfelelően lett feltöltve és jóváhagyva. Ezért javasoljuk, hogy a határidő előtt töltsd fel a szükséges dokumentumokat, hogy legyen idő a hibák kijavítására és a hiányosságok pótlására.

Tehát összefoglalva a szakdolgozat teljeskörű feltöltésének lépéseit: 

  • Végleges szakdolgozat befogadás kérése (Neptunon keresztül)
  • Szakdolgozat feltöltése (a Moodle rendszerbe)
  • Nyilatkozat saját munkáról (a Moodle rendszerbe a szakdolgozat részeként annak elejére)
  • Szakdolgozati összefoglaló (a Moodle rendszerbe)
  • Titkosítási kérelem (a Moodle rendszerbe) 
  • Külső konzulens által a bírálat feltöltése és az érdemjegy rögzítése (Külső konzulens rögzíti a Moodle rendszerben)
  • PPT a szakdolgozat védéséhez (a hallgató készíti el a záróvizsga napjára)


Emberi Erőforrások szak páros szakdolgozat írási lehetőség

Emberi erőforrások szakon lehetőség nyílik a páros szakdolgozat írásra, a következőkben az ehhez kapcsolódó dokumentumokat szedtük össze:

-       Tájékoztató a páros szakdolgozat írásról („5. sz. melléklet: páros szakdolgozatkészítés”) 

-       Nyilatkozat páros szakdolgozat elkészítéséhez

-       Témavázlat páros szakdolgozathoz

-       Nyilatkozat saját munkáról


Gazdálkodási és Menedzsment Digitális vállalkozás specializáció projektmunka

Gazdálkodási és Menedzsment Digitális vállalkozás specializáción van lehetőség

projektmunka készítésére is, amiben az alábbi dokumentumok nyújthatnak segítséget:

- Digitális vállalkozás záróvizsga tájékoztató

- Jelentkezési lap

- Kérelem sikeres komplex vizsgát tett hallgatóknak

- Nyilatkozat záróvizsgához

Záróvizsga

Záróvizsga és jelentkezés

A záróvizsgával a hallgató a tanulmányait fejezi be felsőoktatási szakképzésben, alap- és mesterképzésben, szakirányú továbbképzésben. Ezen az oldalon egyéb segítségeket találsz.

Záróvizsgára az a hallgató jelentkezhet, akiknek nincs aktív pénzügyi és könyvtári tartozása.

Záróvizsgát a jogviszonyod alatt vagy a végbizonyítvány megszerzését követő 2 éven belül változatlan követelmények mellett, két éven túl a szakvezető döntése alapján meghatározott feltételek teljesítését követően tehetsz. A jogviszonyod megszűnését követő 5 év eltelte után már nem tehetsz záróvizsgát. 

Az a hallgató, aki korábban abszolvált, vagy korábban sikertelen záróvizsgát tett, 20 ezer forint záróvizsga díj befizetésének teljesítése után tud záróvizsgán részt venni. Amennyiben a szakdolgozathoz rendelt kreditek megszerzésének féléve korábbi, mint a 2024/2025-ös őszi félév, abban az esetben egyszeri szakdolgozati konzultációs díjat kell fizetnie, melynek díja 11.600.- Ft.

A záróvizsga jelentkezést követően a díjak automatikusan kiírásra kerülnek, a záróvizsga időpontját megelőző héten, melyet a Neptunban kell befizetnie a szokásos módon. https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-fiok/d-jak-befizetse


Alapképzés

A záróvizsga időszak a kari időrendben meghatározottak szerint zajlik. Az időszak kezdetéig meg kell felelni az abszolválás követelményeinek, a hátramaradt tantárgyakból eredményes vizsgát kell tenni. 

A hallgatóknak először záróvizsga időszakra (PSZK Záróvizsga időszak 2024/25/1 (BA (alap) képzések, ezt követően vizsga időpontra kell jelentkezni.

Jelentkezés az időszakra: Ügyintézés/Záróvizsgák menüpontban megjelenő záróvizsga időszak sor végén lévő + jelnél Jelentkezés/Jelentkezés módosítása gombra kattint, majd a felugró üres ablaknál csak a mentés gombra kell kattintani.  

Jelentkezés időpontra: a szakjának és specializációjának megfelelő sort választva a sor végén lévő jelölő négyzetbe kattintva (√). (A vizsgaidőpont mellet lévő kék i-nél található az az információ kik vehetik fel – szak/specializáció- az adott időpontot.) A megjelenő ablak bal alsó sarkában mentés gombra kattintva véglegesíti jelentkezést. 

 

Felsőoktatási szakképzés

Az záróvizsga időszak a kari időrendben meghatározottak szerint zajlik. Az időszak kezdetéig meg kell felelni az abszolválás követelményeinek, a hátramaradt tantárgyakból eredményes vizsgát kell tenni. 

A záróvizsga időszakra jelentkezni a Neptunon kell, az Ügyintézés/Záróvizsgák menüpontban megjelenő záróvizsga időszak sor végén lévő + jelnél Jelentkezés/Jelentkezés módosítása gombra kattint.

Ezt követően vizsgaidőpontra kell jelentkezni a sor végén lévő jelölő négyzetbe kattintva (√). A megjelenő ablak bal alsó sarkában mentés gombra kattintva véglegesíthető a jelentkezés.

(A vizsgaidőpont mellet található kék i-nél található az az információ kik vehetik fel – szak/szakirány- az adott időpontot.)


Mesterképzés

A záróvizsga időszak a kari időrendben meghatározottak szerint zajlik. Az időszak kezdetéig meg kell felelni az abszolválás követelményeinek, a hátramaradt tantárgyakból eredményes vizsgát tenni. 

Jelentkezés az időszakra: Ügyintézés/Záróvizsgák menüpontban megjelenő záróvizsga időszak sor végén lévő + jelnél Jelentkezés/Jelentkezés módosítása gombra kattint, majd a felugró üres ablaknál csak a mentés gombra kell kattintani.  

Ezt követően pedig vizsga időpontra kell jelentkezni. A sor végén lévő jelölő négyzetbe kattintva (√). A megjelenő ablak bal alsó sarkában mentés gombra kattintva véglegesíti jelentkezést.


(A vizsgaidőpont mellet található kék i-nél található az az információ kik vehetik fel – szak/szakirány- az adott időpontot.)


A Vállalkozásfejlesztés, illetve Vezetés és szervezés mesterképzés hallgatóinak csak a záróvizsga időszakra kell jelentkeznie a Neptun rendszerben. A vizsgára a hallgatók tanszéki hatáskörben kerülnek beosztásra a bizottságokba. A vizsga pontos beosztása legkésőbb a záróvizsga előtt egy héttel megtekinthető lesz a Neptunban az Ügyintézés/Záróvizsgák menüpontban megjelenő záróvizsga időszak sor végén lévő + jelnél bővebb gombra kattintva a kiemelt sor lesz a hallgató időpontja.

Jelentkezés az időszakra: Ügyintézés/Záróvizsgák menüpontban megjelenő záróvizsga időszak sor végén lévő + jelnél jelentkezés/Jelentkezés módosítása gombra kattint, majd a felugró üres ablaknál csak a mentés gombra kell kattintani.

Záróvizsga menete

A záróvizsga offline, személyesen kerül megszervezésre.

Kérjük, hogy a záróvizsga napján a záróvizsga időpontot megelőző 60 perccel a terem előtt az alkalomnak megfelelő öltözetben megjelenni szíveskedjen A záróvizsga megkezdése előtt a védésnek helyet adó terembe kihelyezett számítógépre a szakdolgozat prezentációt feltöltenie szükséges. A prezentáció megnevezése a hallgató neve. Kérjük, hogy érvényes személyazonosító igazolványát hozza magával.

 

Alapképzés

Az alapképzésben résztvevő hallgatók záróvizsgája a szakdolgozat megvédéséből fog állni, amely magában foglalja a szakdolgozat prezentációját és az arra épülő szakmai vitát. A Moodle-ba feltöltésre kerül a szakdolgozat bírálattal együtt egy szakmai kérdés, amely a szakmai vita kiindulópontjául szolgál. Külön tételt nem kell húzni, azonban a komplex tételek ismeretére alaptudásként tekint a bizottság, így a záróvizsga sikeres teljesítése érdekében a komplex tételekből történő felkészülés elengedhetetlen.

 

Felsőoktatási szakképzés

A felsőoktatási szakképzésben résztvevő hallgatók a záróvizsgája a szakmai gyakorlati beszámoló és a záródolgozat megvédéséből áll, amely magában foglalja az eredmények prezentációját és az arra épülő szakmai vitát. A záróvizsga-bizottság a vita során a záródolgozattal kapcsolatban tesz fel kérdéseket. A bizottság pontszámmal értékeli a hallgató védését. A záródolgozatra kapott pontszámok és a bizottság által adott pontszámok alapján alakul ki a végleges eredmény, ami a záróvizsga eredményének minősül.

 

Mesterképzés

A mesterképzésen résztvevő hallgatók záróvizsgája a szakdolgozat megvédéséből, - amely magában foglalja az eredmények prezentációját - és szakmai vitából áll. A vizsgabizottság a vita során a jelölt szakmai felkészültségének általános értékelése céljából olyan kérdéseket is feltehet, amelyek nem kötődnek szorosan a szakdolgozat bírálatához, de kapcsolódnak a témájához és a tanult szakmai anyaghoz. A szakmai vizsga lényege azonban nem a részletkérdések precíz számonkérése, hanem az átfogó szaktudás meglétéről való meggyőződés.

Javítás/ismétlés esetén

Ismételt és javító záróvizsga a következő záróvizsga-időszakban tehető!

Amennyiben a hallgató nem elégedett az – elégtelentől eltérő – vizsgaeredményével (úgy érzi, több van benne, és jobb eredményt szeretne) a következő záróvizsga időszakban lehetősége van záróvizsgáját javítani. Javítási szándékát jelezheti a záróvizsga napján a záróvizsga bizottság számára, vagy jelezheti a vizsga napját követő nap lezárultáig a kari Hallgatói Ügyfélszolgálati Csoport felé is. A hallgató javítási szándéknyilatkozatával egyidejűleg jelen záróvizsga érdemjegye megsemmisül és a következő időszakbeli eredménye lesz a mérvadó. A Záróvizsga díja (második vagy további alkalommal, vagy a hallgatói jogviszony megszűnése utáni teljesítés esetén) 20 000 Ft.

A záróvizsga után

Amennyiben sikeres záróvizsgát tettél, az okleveled 30 napon belül kiállításra fog kerülni. Ha az oklevél kiállítását nem tudod megvárni, ezért szükséged van oklevél igazolásra, a sikeres záróvizsgát követő eredményhirdetéskor kell jelezni a jegyzőnek. Az igazolás elkészülése után Neptun üzenetben értesítenek az átvétel módjáról.

Ha felvételi eljárásban veszel részt, úgy kérjük a sikeres záróvizsga után mielőbb jelezd a Hallgatói Ügyfélszolgálatnak az ugyfelszolgalat.pszk@uni-bge.hu e-mail címen, hogy okleveled mihamarabb elkészüljön és a FIR feladásra kerüljön.

Nyelvi kimeneti követelmények

Aktuális szabályozás

A Nemzeti felsőoktatási törvény 2022. decemberében történt módosítása megszüntette a nyelvvizsga-kötelezettséget a diploma kiadásának feltételeként. A minisztériumi jogértelmezés szerint a módosítás egyúttal a nyelvvizsga-kötelezettség intézményi szintű előírásának lehetőségét is kizárja, viszont az egyetemek más jellegű idegen nyelvi követelményt határozhatnak meg.

A követelmény teljesítése érdekében az alábbi linken található követelményeket kell teljesíteni a diploma megszerzéséhez.

Pontszámítás a felsőoktatási szakképzésen szerzett oklevél alapján


Alapképzésre vagy osztatlan képzésre való jelentkezéskor, ha rendelkezel a felsőoktatási szakképzés elvégzését igazoló oklevéllel, lehetőséged van arra, hogy ennek az eredményéből számolják az érettségi pontokat. Ezzel a pontszámítási móddal nem szükséges számodra az emelt szintű érettségi vizsga.

Tekintettel arra, hogy a pontok megítélése a felsőoktatási szakképzésben letett záróvizsga minősítésétől függ, amelyet a felsőoktatási szakképzésben szerzett oklevél nem tartalmaz, így erre vonatkozóan külön igazolást kell benyújtania a jelentkezőnek (pl. a leckekönyv záróvizsga-eredményét tartalmazó oldala, intézményi igazolás).

A felsőoktatási szakképzés elvégzését oklevél tanúsítja. A többletpont érvényesítéséhez azonban a záróvizsga eredményét is szükséges igazolni.

*További legfeljebb 100 többletpont szerezhető az Hkr. 5. § (5b) és 11. § (6) bekezdése szerint.

Ha nem a felsőoktatási szakképzésben szerzett oklevélből számítottak érettségi pontot, az azonos képzési terület szakjára történő jelentkezés esetén a felsőoktatási szakképzésben szerzett oklevélért 35 intézményi pontra jogosult.

Ha a felvételi eljárás ideje alatt szerzed meg a felvételhez szükséges felsőoktatási szakképzés oklevelét és erről a felsőoktatási intézmény oklevél-igazolást állít ki, azt legkésőbb adott időpontig kell feltöltened. Ez igazolja, hogy teljesítetted a záróvizsgáid, vagyis az oklevél kiállítása folyamatban van. Az oklevél-igazolás csak akkor fogadható el, amennyiben azt a záróvizsga napjától számított legfeljebb harminc napon belül állították ki. (ezt követően már csak az oklevél vagy annak másolata fogadható el).

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (Nftv.) 51. § (3) bekezdése alapján az oklevél-igazolás csak akkor fogadható el, amennyiben azt a jelentkező számára a záróvizsga napjától számított legfeljebb harminc napon belül állították ki. A korábban oklevelet szerzettek kötelesek az oklevél másolatát benyújtani! A felvételt nyert jelentkezőnek be kell mutatnia eredeti oklevelét a felsőoktatási intézménybe történő beiratkozáskor, ennek hiányában az intézmény vezetője a felvételi döntést megsemmisíti.

A záróvizsga-eredmény nem egyezik meg az oklevél minősítésével (az érdemjegy lehet azonos, de ha csak a minősítést tartalmazza az igazolás, az alapján nem lehet többletpontot számolni). Olyan igazolást kell beküldeni, amely konkrétan a záróvizsga eredményét tartalmazza.

A külföldön szerzett oklevelek, bizonyítványok elismerésével kapcsolatban az oktatas.hu Képesítések elismerése menüpontjában tájékozódhat. 

Ezen az oldalon is sok hasznos információt találsz.



Folyamatosan frissítjük oldalunkat.



Hasznos oldalak és dokumentumok

  • Szakmai gyakorlat
  • Karrier Platform
  • Szakdolgozat/Projektmunka
  • Záróvizsga

Mappa, dokumentum neve
Utolsó módosítás

A Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem Hallgatói Követelményrendszere V9.0 (hatályos 2025.02.01-től)

Frissítve:
2025. február 21.
2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette