Kedves Hallgató!
Ezen az oldalon segítséget kaphatsz a leggyakoribb VPN beállítási hibák elhárításával kapcsolatban.
A VPN csatlakozás beállításáról az alábbi webcímen olvashatsz:
Hibás felhasználónév/jelszó esetén:
Amennyiben van egyetemi e-mail címed, felhasználónévként mindenképp ezt használd. Ha a rendszer elutasít hibás felhasználónév/jelszó hibával, kérlek ellenőrizd egyetemi e-mail címed helyességét az M365-ös szolgáltatásra történő ismételt regisztrációval (https://uni-bge.hu/hu/tajekoztato-az-o365-szolgaltatasrol). A webprogram ki fogja írni, majd létező e-mail címedet.
Kérlek ügyelj rá, hogy egyetemi e-mail címed "@unibge.hu"-ra végződik kötőjel nélkül!
Jelszavad, a Neptun belépéshez is használt jelszavad.
Amennyiben szükséged lenne jelszóváltoztatásra, az egyetem jelszóváltoztatási segédletét az alábbi weboldalon találod:
https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n
L2TP hiba:
Windows esetén: A Leírásban szereplő „A Speciális beállítások gombra kattintva az L2TP lapfülön jelöld be az „Előmegosztott kulcs használata hitelesítéshez” jelölőt és a kulcsnál add meg a jogosultság igénylésre kapott válasz email-ben szereplő kódot” résznél gépeld be ismét a billentyűzetről a kódot. Előfordul, hogy másolással nem mindig kerül ez helyesen beillesztésre.
OSX esetén: A leírásban a „Visszatérve a „Hálózat” felületre nyomja meg a „Hitelesítési beállítások…” gombot. Válasszd ki a „Jelszó” és a „Megosztott titok” jelölőt.” résznél a „megosztott titok” legyen begépelve, mert gyorsbillentyűvel való átmásolása folyamán előfordulhatnak hibák.
Ha nem tudod L2TP jelszavad, kérlek regisztrálj újra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ weboldalon és ismételten elküldjük azt számodra a neptun-ban szereplő hivatalos e-mail címedre. Minden mappában nézd meg. A spam-ben is.
E-mail: vpn-no-reply@uni-bge.hu
Tárgy: VPN igénylés
Internet szolgáltatói probléma:
Amennyiben továbbra sem működik, előfordulhat, hogy a modemed beállításaival vagy internet szolgáltatóddal lesz a probléma. Próbáld meg a VPN kapcsolatot más módon, pl: mobilinternet megosztásával. Ha másik hálózaton működik, kérlek keresd fel internetszolgáltatód és beszéld meg velük, mi a teendő ahhoz, hogy a VPN kapcsolatod működjön otthoni internet hálózaton is.
IP-cím probléma:
Előfordul, hogy bár a VPN kapcsolat rendben működik, de mégsem tudsz hozzáférni a könyvtári adatbázisokhoz, mert azt az üzeneted kapod, hogy nem vagy előfizetve. A VPN kapcsolat során a könyvtári adatbázisok az előfizetés ellenőrzéséhez egy úgynevezett IP-címet használnak azonosításra. Ebből az IP-címből kettő is lehet, és néha előfordul, hogy a kettő közül a rendszer nem a megfelelőt használja azonosításra. Ilyenkor a megoldás, annak kikapcsolása (TCP/IP protokoll 6-os verzió).
Windows 10 operációs rendszer alatt az alábbi módon tudod ezt megtenni:
A VPN kapcsolat felépítése nélkül lépj be a „Start menü/Gépház/Hálózat és internet” ablakba, majd kattints a bal oldalon lévő „Ethernet” menüre. Ekkor a jobb oldalon megjelenik az „Adapterbeállítások módosítása” gomb. Kattints rá:
A megjelenő ablakban keresd meg számítógéped hálózati adapterét.
Kattints rá jobb gombbal majd a legördülő listában válassza ki a „Tulajdonságok” menüpontot:
A megjelenő ablakban vedd ki a pipát „A TCP/IP protokoll 6-os verziója (TCP/IPv6)” sor elől, majd nyomd meg az „OK” gombot.
Zárd be az ablakokat és csatlakozz a VPN-re.. Most már elérhető a kívánt adatbázis.
VPN csatlakozás során az alábbi hibaüzenet jelenik meg:
"Nem lehet csatlakozni a következőhöz: BGE-VPN
A Connection to the remote computer could not be established. You might need to change the network settings for this connection":
Ennél a hibaüzenetnél két megoldás is lehet:
- Nyomd meg a "windows gomb + X" gombokat egyszerre
vagy kattints a start gombra jobb egér gombbal, majd válaszd ki az "Eszközkezelő" menüpontot:
A megjelent "Eszközkezelő" ablakban keresd meg a "Hálózati kártyák" sort, majd nyisd meg a nyilacska segítségével. Kattints jobb gombbal valamelyik "WAN miniport"-ra, majd a feljövő menüben válaszd ki az "Eszköz eltávolítása" opciót. Ismételd meg ezt a folyamatot addig, míg az utolsó "WAN miniport" is eltűnik:
Válaszd ki a fenti menüsorból a "Művelet" fület, majd a megnyíló menüben a "Hardverváltozások keresése" opciót.
A rendszer ismét beállítja a WAN miniportokat. Ezután a VPN beállításnak működnie kell.
2. Nyomd meg a "windows gomb + R" gombokat egyszerre. A megjelenő ablakba írd be az "inetcpl.cpl" parancsot, majd nyomd meg az "OK" gombot:
A megjelenő ablakban válaszd ki a "Kapcsolatok" fület, majd nyomd meg a "Helyi hálózati beállítások" gombot:
A megjelenő ablakban a "Proxykiszolgáló" résznél a "Proxykiszolgáló használata a helyi hálózaton." résznél a jelölődoboz ne legyen bepipálva!
Egyéb problémák:
Felhívjuk figyelmed, hogy a VPN csatlakozás létrehozására csak abban az esetben van szükséged, amikor az egyetemtől távol (pl: otthonról) szeretnél belépni a könyvtári adatbázisokba.
Az iskola területéről (pl: Kollégium, eduroam wifi) VPN kapcsolatot felépíteni nem lehetséges. Ebben az esetben a könyvtári adatbázisok VPN kapcsolat nélkül elérhetők.
Kérdés / hibabejelentés esetén
Amennyiben a szolgáltatások beállítása, használata során problémába ütközöl, kérjük írj a kari informatika e-mail címére a Neptunkód és Kar megjelölésével, részletes hibaleírással (lehetőleg képernyőkép csatolásával), hogy az informatikusok mihamarabb megtudják oldani a kérésed / problémád.
· PSZK informatika: informatika.pszk@uni-bge.hu
· KKK informatika: informatika.kkk@uni-bge.hu
· KVIK informatika: informatika.kvik@uni-bge.hu