A Fogyasztói Magatartás Tanszék a marketingtudomány egy speciális területével, a fogyasztói viselkedés különböző aspektusaival foglalkozik. Nemcsak kizárólag marketing, hanem közgazdasági és pszichológiai szemszögből is vizsgáljuk a fogyasztói viselkedést, kiegészítve mindezt a szükséges módszertani háttérrel. A komplex, multidiszciplináris megközelítés révén a hallgatók számára átfogó tudást adunk a fogyasztókról, a fogyasztói piacokról, a fogyasztók megismerésének hatékony módszereiről, továbbá a lehetséges befolyásolás különböző módjairól. A tanszék oktatási tevékenysége kiterjed az egyetem legtöbb szakára.
A tanszék oktatási területének bemutatása
A tanszék által oktatott tárgyak lefedik a fogyasztói magatartást és az azt befolyásoló tényezők különböző területeit és aspektustusait. A tanszék által oktatott főbb tárgyak: Fogyasztói magatartás, Modern közgazdaságtani alapismeretek illetve elméletek, Fogyasztó és vásárlóelemzés, Marketingkutatás modern módszerei, Nemzetközi piacok és fogyasztók, Nemzetközi piacra lépés marketingje, Piactípusok, Személyes márkaépítés, Multikulturális marketing, Vásárlói döntési út tervezése.
A tanszék kutatási területének bemutatása
A tanszék kutatási területe változatos, elsősorban az alábbi főbb területekre terjed ki: fogyasztói magatartás vizsgálata, vásárlási döntések, családtagok szerepe a vásárlási döntési folyamatokban, likvid fogyasztás, fogyasztói szocializáció, fogyasztásszociológia, fogyasztáspszichológia, politikai marketing, viselkedési közgazdaságtan, a világgazdaságtan és a viselkedés- valamint neveléstudományok különböző aspektusai.