BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

BGE Hallgatói fiók

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvettek
      • Felvettek, hogyan tovább?
      • Az első lépések a BGE-n
      • Gólyatábor
      • Keresztféléves mesterképzés
      • Legfontosabb teendőid
      • Bejelentkezés az Egyetem informatikai rendszerébe
      • Finanszírozási feltételek
      • Rövidített alapképzés
      • Képzési díjak befizetése
      • Kollégiumi jelentkezés
      • Szintfelmérők
      • Kurzusfelvétel
      • Képzés helyszínének megválasztása
      • Diákhitel
      • Nyelvtanulás
      • Testnevelés
      • Beiratkozom
      • Online beiratkozás elsőéves hallgatóinknak
      • Online beiratkozás szakirányú továbbképzéses hallgatóinknak
      • Online beiratkozás doktori iskolánk hallgatóinak
      • Tűz- és balesetmegelőzési oktatás
      • Beiratkozás után
      • Diákigazolvány igénylés
      • Kreditbeszámítás
      • Etikai kódex
      • Mentorprogram
      • PSZK+ tehetséggondozási program
      • Hallgatói élet
      • Hallgatói szervezetek
      • Programok
      • Hallgatói öntevékeny csoportok
  • Tanulmányok
      • Tantervek
      • Felsőoktatási szakképzés
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Doktori képzés
      • Felnőttképzés
      • Tanulmányi követelmények
      • Beiratkozás
      • Félévi feladatok
      • Specializáció-választás
      • Külföldi tanulmányok
      • Önkéntesség
      • Szakdolgozat
      • Szakmai gyakorlat
      • Záróvizsga
      • Nyelvvizsga
      • Oklevél
      • Szabályzatok
      • Intézményi tájékoztató
      • Félévi feladatok
      • Díjak befizetése
      • Tantárgyi követelmények
      • Tárgy/kurzusfelvétel
      • Félév aktiválása
      • Kérvények
      • Pályázatok
      • Vizsgajelentkezés
      • Vizsgaidőszak
      • OMHV
      • Zárthelyi dolgozat
      • Intenzív Hét a BGE-n
      • Rövidített alapképzés
      • Kérvények
      • Adminisztratív
      • Elismerési
      • Méltányossági
      • Pénzügyi
      • Státusz
      • Személyes
      • Vendéghallgatói jogviszony
      • Részismereti képzés létesítése
      • Átvétel más felsőoktatási intézményből
      • Kivételes tanulmányi rend
      • Nemzetközi mobilitás
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Partnerintézmények
      • Programok
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Duális képzés
      • Duális képzés tájékoztatók elsőéveseknek
      • Rendszer és ügyintézés
      • Partnerek
  • Pénzügyek
      • Pénzügyek
      • Ösztöndíjak
      • Állami ösztöndíj feltételei
      • Átsorolás
      • Önköltség
      • További díjak
      • Diákhitel
  • Szolgáltatások
      • Ügyintézés
      • Problémamegoldás
      • Hallgatói Ügyfélszolgálat
      • Tanszékek
      • Dékáni Hivatalok
      • Hova fordulj a kérdéseiddel
      • Nyelvtanulás
      • Nyelvvizsgaközpont
      • Nyelvtanulás
      • GYIK az egyetemi nyelvtanulásról
      • Könyvtár
      • Könyvtár
      • Dolgozattár
      • Adatbázisok
      • Kollégium
      • Egyetemi Kollégium
      • Bagolyvár Kollégium
      • Lengyel Gyula Kollégium
      • Mátyásföld Kollégium
      • Sportolás
      • Testnevelés órák
      • Sportolási lehetőségek
      • Informatika
      • Informatikai szolgáltatások
  • Lehetőségek
      • Személyes fejlődés
      • TDK
      • Szakkollégium
      • Demonstrátori munka
      • Önkéntesség
      • BGE Vállalati Mentorprogram
      • PSZK Mentorprogram
      • BGE Élsportoló Program
      • Élsportolói mentorprogram
      • Hallgatói versenyek
      • Érdekvédelem
      • Hallgatói Önkormányzat
      • Fellebbezési rendszer
      • Hallgatói Szociális Bizottság (HSZB)
      • Test és lélek
      • Egyenlőség és sokféleség
      • Fogyatékossággal élő személyek
      • Mentálhigiénés tanácsadás
      • Egészséges életmód
      • Közösség
      • Hallgatói rendezvények
  • GYIK
  • Tájékoztató
      • Tájékoztatók
      • Tanév rendje
Szolgáltatások>
Ügyintézés>
Problémamegoldás
BGE Hallgatói fiók
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Leggyakoribb Neptun problémák - Hallgatói segédlet
Leggyakoribb Neptun problémák - Hallgatói segédlet
Kedves Hallgató! Az alábbiakban a Neptun Tanulmányi Rendszer használatával kapcsolatban esetlegesen felmerülő problémák, akadályok leküzdésében igyekszünk segítséget nyújtani nektek. Próbálunk iránymutatást adni nem csak a nehézségek okainak azonosításában, de abban is, hogy – amennyiben az általad nem elhárítható – kihez fordulhatsz segítségért az adott helyzet megoldásáért.
 

Fontos hangsúlyozni, hogy pontosan, minden lényeges információt megadva határozd meg problémád! Minden esetben add meg:

  • Neptun kódod és neved
  • pontosan mit szeretnél csinálni
  • milyen akadályba ütköztél (ha volt visszajelző üzenet, akkor az mi volt – ha megoldható, képernyőképpel)
  • ha tárgyat, kurzust érint a probléma, akkor mi a tárgykód és a tárgynév, illetve a kurzuskód
  • ha vizsgát érint a probléma, mely tárgykódú és -nevű tárgy, mely kurzusodnak mely vizsgaidőpontjáról van szó


Ezekkel az alapinformációkkal lényegesen meggyorsíthatod az ügyintézést!



1. Nem tudok belépni!

Lehetséges okok:

  • „A szerver nem elérhető” (vagy „homokórázás”) – A szerverek egy adott időszakban (jellemzően tárgy- és vizsgajelentkezés idején) erős terheltség alatt lehetnek. Az egyetemi hálózatot az informatikusok mindig a várható terheléshez próbálják optimalizálni, így a fennakadás minden esetben gyorsan, általában egy-két percen belül megszűnhet!
  • „Hibás jelszó vagy azonosító” – Ellenőrizd, hogy megfelelő, karakterhelyes Neptun kódot írsz-e be (figyelve például a 0 (zéró) és az O (mint Orsolya) közötti különbségre), illetve, hogy a megfelelő jelszót használod-e! Ellenőrizd, hogy a CapsLock nem maradt-e bekapcsolva! Amennyiben teljesen biztos vagy benne, hogy a megfelelő azonosítókkal próbálsz belépni, de ennek ellenére nem sikerül, próbáld meg a jelszó módosítást a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalon található leírás segítségével!


2. Tanulmányi jogviszonyának aktuális helyzete miatt a jelentkezés nem lehetséges

Lehetséges okok:

  • Rossz képzést választottál ki – amennyiben Egyetemünkön esetleg rendelkezel egy előző, már lezárt képzéssel (pl. újra felvett), ellenőrizd, hogy a megfelelő képzésén állsz-e (a bal felső sarokban látható a kiválasztott képzés, változtatni a kék színnel kiemelt „Képzés” linkre kattintva lehet)!
  • Tanulmányi jogviszonyodon a beállítások nem megfelelőek – fordulj a Hallgatói Ügyfélszolgálathoz!
  • KVIK
  • KKK
  • PSZK


3. Nem látok egy/több tárgyat!

Lehetséges okok:

  • Rossz félévet választottál ki – ellenőrizd, hogy a felületen megjelenő „Félévek” legördülő menüben a megfelelő félév került-e kiválasztásra!
  • Rossz képzést választottál ki – amennyiben Egyetemünkön párhuzamos képzési tanulmányokat folytatsz, ellenőrizd, hogy a megfelelő képzésén állsz-e (a bal felső sarokban látható a kiválasztott képzés, változtatni a kék színnel kiemelt „Képzés” linkre kattintva lehet)!
  • Nem megfelelő mintatantervet választottál ki – ellenőrizd, hogy a „Mintatantervek” legördülő menüben az a mintatanterv szerepel-e, amely a tárgyat tartalmazza!
  • Valamilyen egyéb szűrőfeltétel került beállításra a felületen – az egyszerűség kedvéért javasoljuk, hogy bizonytalanság esetén a „Félévek” szűrőn kívül ne használj egyéb feltételt, minden mezőt hagyj üresen, vagy a „Minden” lehetőség legyen kiválasztva!
  • Nincs olyan mintatanterv hozzád rendelve, amely tartalmazza a felvenni kívánt tárgyat – a „Mintatantervek” legördülő menüben ellenőrizd, hogy szerepel-e ott az a mintatanterv, amely a keresett tárgyat tartalmazza (a képzéséhez tartozó mintatantervekről az Egyetem honlapján talál bővebb információt). Amennyiben a választási lehetőségek közt nem találod a mintatantervet, fordulj a Hallgatói Ügyfélszolgálathoz!
  • KVIK
  • KKK
  • PSZK


4. Nem látok egy/több kurzust!

Lehetséges okok:

  • Rossz félévet választottál ki – ellenőriz, hogy a felületen megjelenő „Félévek” legördülő menüben a megfelelő félév került-e kiválasztásra!
  • Rossz képzést választottál ki – amennyiben Egyetemünkön párhuzamos képzési tanulmányokat folytatsz, ellenőrizd, hogy a megfelelő képzésén állsz-e (a bal felső sarokban látható a kiválasztott képzés, változtatni a kék színnel kiemelt „Képzés” linkre kattintva lehet)!
  • Nem megfelelő tárgykódú tárgyon keresed a kurzust – előfordulhat, hogy a mintatanterved hasonló elnevezésű tárgyakat tartalmaz (például „Alkalmazott matematika 1.” és „Alkalmazott matematika 2.”), ezért mindig a tárgykód alapján ellenőriz, hogy a megfelelő tárgy alatt keresed a felvenni kívánt kurzust!
  • Nem került kurzus meghirdetésre / nem megfelelő beállításokkal került meghirdetésre – keresd fel az érintett Tanszéket, és jelezd számukra a problémát!


5. Nem tudok kurzusra jelentkezni!

Lehetséges okok:

  • Hibaüzenet érkezik – a Neptun visszajelző üzeneteket igyekeztünk „beszédes”-re kialakítani, így annak megfelelő értelmezésével választ kaphatsz arra, mi okozza az akadályt.
  • Lejárt fizetési határidejű pénzügyi kiírással rendelkezel – ellenőrizd, hogy minden tartozásod kiegyenlítetted-e a Tanulmányi Rendszerben! Ezt megteheted a Pénzügyek/Befizetések menüpont alatt (javasolt a „Félévek” és „Státusz” legördülő mezőket Minden félév/Minden típus alaphelyzetben tartani), ahol az „Aktív” státuszú tételeknél ellenőrizd a „Határidő” oszlopban szereplő dátumot! Amennyiben lejárt a határidő, egyenlítsd ki tartozásod! Ha vitatod az ott szereplő tétel jogosságát, fordulj a Hallgatói Ügyfélszolgálathoz! Amennyiben az általad kiírt, de okafogyottság miatt létjogosultságát vesztett tételről van szó (például előre kiírt IV díj (Ismételt Vizsgadíj)), töröld!
  • Betelt a kurzusra meghirdetett létszám – ellenőrizd, hogy a „Fő/Várólista/Limit” értékeknél mi szerepel; amennyiben az első és utolsó szám megegyezik (például 25/0/25), akkor a kurzusra jelentkezhető helyek száma betelt. Ehhez a Neptun rendszerben (Tanulmányok/Mintatantervről indítható) Kurzus bővítése iránti kérelem beadására van szükség.
  • A kurzusra történő jelentkezés letiltásra került – ellenőrizd, hogy a kurzus kódja kattintható-e, illetve, hogy ha a kurzort a kurzuskód felett tartja, megjelenik-e egy felirat „Ez a kurzus nem indul” tartalommal! Esetleg találhatsz bővebb információt a „Megj.” vagy „Leírás” mezőben.
  •  (Valamilyen) előfeltétel nem teljesül – ha a visszajelző üzenet nem tartalmaz egyértelmű utalást az akadály okára, a kurzus felvételekor felugró ablakban, az „Alapadatok” fülön lévő „Végső követelmény”, illetve „Előkövetelmény” blokkban találhatsz információt az esetlegesen beállított feltételről. Ugyancsak a „Táblázatos előkövetelmény” fülön szerepelhet előzetesen teljesítendő tárgy meghatározva.
  • Nincs jelentkezési időszak – ellenőrizd, hogy a Kar által meghirdetett időszakban próbálsz-e jelentkezni (óra/perc is számít)! Ezt megteheted az Információ/Időszakok menüpont alatt. Amennyiben itt nem jelenik meg az adott féléven az általad várt időszak, fordulj a Hallgatói Ügyfélszolgálathoz!
  • Amennyiben a fentiek alapján nem sikerül választ találnod a problémára, keresd az érintett Tanszéket!


6. Nem látok egy/több vizsgát!

Lehetséges okok:

  • Rossz félévet választottál ki – ellenőrizd, hogy a felületen megjelenő „Félévek” legördülő menüben a megfelelő félév került-e kiválasztásra!
  • Nem került (még) vizsga kiírásra / láthatóság nincs engedélyezve – keresd az érintett Tanszéket, és ellenőrizd, került-e már vizsga kiírásra, és annak láthatósága engedélyezésre került-e!


7. Nem tudok vizsgára jelentkezni!

Lehetséges okok:

  • Lejárt fizetési határidejű pénzügyi kiírással rendelkezik – ellenőrizd, hogy minden tartozásod kiegyenlítetted-e a Tanulmányi Rendszerben! Ezt megteheted a Pénzügyek/Befizetések menüpont alatt (javasolt a „Félévek” és „Státusz” legördülő mezőket Minden félév/Minden típus alaphelyzetben tartani), ahol az „Aktív” státuszú tételeknél ellenőrizd a „Határidő” oszlopban szereplő dátumot! Amennyiben lejárt a határidő, egyenlítsd ki tartozásod! Ha vitatod az ott szereplő tétel jogosságát, fordulj a Hallgatói Ügyfélszolgálathoz! Amennyiben egy általad kiírt, de okafogyottság miatt létjogosultságát vesztett tételről van szó (például előre kiírt IV díj), töröld!
  • Betelt a vizsgára meghirdetett létszám – ellenőrizd, hogy a „Fő/Limit” értékeknél mi szerepel; amennyiben az első és utolsó szám megegyezik (például 25/25), akkor a vizsgára jelentkezhető helyek száma betelt. A vizsgalétszám bővítéséről az érintett Tanszék dönthet.
  • (Valamilyen) előfeltétel nem teljesül – a „Vizsga feltételek” oszlopban ellenőrizd, van-e valamilyen előfeltétel beállítva, és annak megfelelsz-e!
  • Vizsgáról letiltásra került – keresse fel az érintett Tanszéket, és egyeztesd, milyen okból kerültél a vizsgáról letiltásra (például le nem adott házi dolgozat, kurzuson való nem megjelenés, stb.)!
  • Nem szerzett aláírást a tárgyból – a vizsgák előfeltétele az adott kurzuson „Aláírva” bejegyzés megszerzése. Amennyiben úgy gondolod, hogy megszerezted a szükséges aláírást, de az nem került felrögzítésre, keresd fel az érintett Tanszéket! Az aláírás meglétét a Tanulmányok/Leckekönyv menüpont alatt, a megfelelő félév kiválasztása után, az „Aláírás” oszlopban található érték (vagy hiánya) alapján tudod ellenőrizni!
  • Egy előző vizsgádhoz még nem került be az érdemjegy vagy a „nem jelent meg” bejegyzés – Amennyiben volt korábbi vizsgád (akár előző féléven!), ellenőrizd, hogy az érdemjegy bejegyzésre került-e a vizsgánál (és nem csak az indexsorban!). Ezt vagy a vizsgajelentkezéskor felugró ablak „Előzmények” fülén, vagy a Hallgatói web Vizsgák/Felvett vizsgák menüpont alatt tudod ellenőrizni (ez utóbbi esetében a megfelelő félév kiválasztása után), az „Eredmény” oszlopban található érték (vagy hiánya) alapján. A hiányzó jegy beírásának pótlása érdekében keresd fel az érintett Tanszéket!
  • Nem fizetted meg az ismétlővizsga díját – amennyiben az adott tárgyból már legalább a második ismétlővizsgád tennéd, az a vizsga díjkötelessé vált. A Pénzügyek/Befizetés menüpont alatt a „Tétel kiírás” gomb segítségével írd ki az IV díjat, és fizesd azt be!
  • Elérted az egy félévben tehető ismétlővizsgák számát – A hallgatónak egy adott tárgyból félévente legfeljebb három vizsgalehetősége van. Amennyiben a tárgykövetelmény szerint a gyakorlati jegy javítható a vizsgaidőszakban, a hallgatónak egy félévben két javítóvizsga-lehetősége van.
  • Nincs jelentkezési időszak – ellenőrizd, hogy a Kar által meghirdetett időszakban próbálsz-e jelentkezni (óra/perc is számít)! Ezt megteheted az Információ/Időszakok menüpont alatt. Amennyiben itt nem jelenik meg az adott féléven az Ön által várt időszak, fordulj a Hallgatói Ügyfélszolgálathoz!
  • KVIK
  • KKK
  • PSZK
2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette