BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
A comparative study of the market orientation concept in the subcultures of university employees
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
A comparative study of the market orientation concept in the subcultures of university employees
2021. augusztus 11.
A comparative study of the market orientation concept in the subcultures of university employees
# Tudomány
# Kutatás

Chandler Nicholas, Heidrich Balázs, Szászvári Karina és Kása Richárd friss publikációja olvasható a Society and Economy folyóiratban, A comparative study of the market orientation concept in the subcultures of university employees címmel.

Absztrakt:

In a higher education institution, perceptions and values are split due to the emergence of subcultures, and market orientation is split into competitive, customer (student) and interfunctional orientation. This study seeks to shed light on the concept of market orientation in this context through a comparison of perceptions and values of market orientation in subcultures in a higher education institution in Hungary and consider avenues for potential best practice. Through a mixed method approach, subcultures are identified and are found to exhibit a combination of overlapping and disparate market-oriented values and perceptions. Market orientation is found to be a continuum and affected by an array of latent variables, such as level of support (institutional and collegial), attitudes to performance appraisal and extent of external focus. Management must tailor the initial message of a market orientation strategy to the shared values at the organizational level, and then adjust the message and incentives to each subculture. In this way, management can create an atmosphere of cohesion, whilst addressing diversity in subcultures.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette