A Központról
Az útrakelés, a látogatás, a turizmusban való részvétel végérvényesen integrálódott motivációink, preferenciáink, fogyasztói döntéseink rendszerébe. A látogató fogalmába minden olyan ember beletartozik, aki akár csak egy napra vagy akár hosszabb időre érkezik a célterületre, itt dolgozik, tanul, él, és gazdasági hatása van a turisztikai célterületre nézve. A látogató nem csak „fogyasztja” a tartózkodásának színhelyét vagy az adott attrakciót, hanem aktívan hozzájárul azon tulajdonságaihoz, amelyek megkülönböztetik a többi desztinációtól és amelyekből a helyiek és a látogatók is részesülnek. Középpontban az életminőség, a célterületen töltött idő minősége, a helyszín minősége és az élmény minősége áll. Az otthonától ideiglenesen távol tartózkodó látogató attrakció, szállás, étkezés, egyáltalán jóllét iránti igényeit kielégítő vállalkozások hálózata egy rendkívül összetett értékláncot működtet. Ebben az értékláncban egyre inkább felértékelődnek a nem monetizálható vagy tárgyiasítható tényezők is, amelyek a látogató által tapasztalt élmény minőségét jelentősen befolyásolják.
A 2023 márciusában alakult Látogatógazdaság Kiválósági Központ (CEVE) tudományos minőségű publikációkon keresztül kívánja növelni a BGE-KVIK tudományos reputációját, nemzetközi ismertségét. A turizmus területén azonban a kutatási eredmények gyakorlati hasznosíthatósága és közérthetősége más diszciplínákkal összehasonlítva is különösen fontos. Ezért a CEVE kifejezetten törekszik a társadalmi kapcsolatok aktivizálására és a közérthető tudománykommunikáció gyakorlására, fejlesztésére. Tudásalkotó és tudásmegosztó közösségként kívánja szolgálni a turizmus felsőoktatását, erősítve annak vállalati és társadalmi kapcsolatait.
Látogatógazdaság Kiválósági Központ publikációk az MTMT-ben >>