Taralik Krisztina - Kozák Tamás - Molnár Zsolt cikke jelent meg a Statisztikai Szemlében, A csatornatípusok szerepe a hazai ruhavásárlási folyamatokban címmel.
Absztrakt:
Az ügyfélélmény felöleli egy vállalat kínálatának minden egyes részletét, és meg kell jelennie a vásárlói interakció teljes folyamatában: ki kell terjednie a vásárlást megelőző szakasztól a vásárláshoz közvetlenül kapcsolódó eseményeken át a vásárlást követő szolgáltatásokra is. Az omnichannel stratégia lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy bárhol és bármikor vásároljanak a különböző csatornákon keresztül, zökkenőmentes vásárlási élményt biztosítva számukra. Az ügyfél az igényei alapján választhatja ki az elvárásainak leginkább megfelelő csatornakombinációt, ami eltérő csatornahasználati mintákat eredményez. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a ruhavásárlással kapcsolatos attitűdök alapján szegmentált vásárlói csoportok csatornapreferenciáit – a hagyományos boltok, valamint a kis és a nagy képernyős online csatornák használatában – a teljes vásárlási döntés egyes szakaszaiban. Vizsgált mintánkban a válaszadók jelentős része még mindig a hagyományos („offline”) csatornát preferálja a ruhavásárlás teljes folyamata során. Az online csatornák használata elsősorban a ruhavásárlást megelőző szakaszra jellemző, ami a vásárlási attitűd alapján elkülönített vásárlói csoportok közül csak egyetlen csoportnál jelent meg markánsan.
Gratulálunk a szerzőknek!