BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Changes in the Attributes and Consumer Preferences of Hungarian Hallyu Fans
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Changes in the Attributes and Consumer Preferences of Hungarian Hallyu Fans
2023. október 3.
Changes in the Attributes and Consumer Preferences of Hungarian Hallyu Fans
# Tudomány
# Kutatás

Changes in the Attributes and Consumer Preferences of Hungarian Hallyu Fans címmel jelent meg Gajzágó Éva írása a European Journal of East Asian Studies lapban.

Absztrakt:

The popularity of Korean culture has increased significantly in the last two decades. This process in general is called ‘Hallyu’. The success of it is based on the professional marketing activity of companies, which use exceptional strategies and activities to reach and motivate their customers. This article introduces the diffusion of the culture of South Korea in Hungary, focusing on the specific marketing aspect of consumer behaviour. The author implemented two pieces of scientific research—one in 2018 and another one in 2022—examining this topic. Comparing the results of the two pieces of research gives an opportunity to examine the changes in the diffusion of Hallyu in this country. The fans of Korea and its culture are a relatively small group in Hungarian society but have specific consumer attributes. Hallyu content (such as music, films, and TV series) consumption is fan based, and the behaviour of customers has specific feature, such as the active usage of social media or a strong interest in other Korean products. Hungarian fans have other unique attributes, like enthusiasm and a close relationship with the Korean language, or the emphasis of personal communication. The article introduces these specialities in detail.

Gratulálunk a szerzőnek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette