BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Characteristics of the Hungarian Market for Coastal Boat Trips in Greece
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Characteristics of the Hungarian Market for Coastal Boat Trips in Greece
2023. december 20.
Characteristics of the Hungarian Market for Coastal Boat Trips in Greece
# Tudomány
# Kutatás

Characteristics of the Hungarian Market for Coastal Boat Trips in Greece címmel jelent meg Fenyvesi Éva, Krekó Daniella, Kovács Székely Ilona és Polákweldon Réka írása a DETUROPE - The Central European Journal of Regional Development and Tourism folyóiratban.

Absztrakt:

Research on Hungarian tourists is available for hotel cruises, but not for other forms of nautical tourism. Our aim is therefore to explore the characteristics of the demand and supply of Hungarian excursion boating tourism in Greece. The characteristics of the demand side were measured with the help of a questionnaire, while the supply side was investigated by content analysis of the websites of Hungarian travel agencies. Interviews with professionals helped to identify further important links with both the demand and supply sides. The exploration of the characteristics of the Hungarian participants in coastal boat trips was carried out by hypothesis testing, which was tested with a two-sample z-test, a test of correlation, a Spearman's correlation test and a Wilcoxon signed rank test using IBM SPSS Statistics 28. For content analysis, we used NVivo12 Plus content analysis software. Our main findings show that Hungarian consumers are price sensitive, they prefer lower than the average product prices. Higher proportion of women in case of excursion boating, but other demographic characteristics do not influence the purchase of the product. Most people take part with their families or partners. The main motivation for taking part in a one-day shipping is to see the natural and cultural values of Greece and the experience of the cruise itself. The products offered by Hungarian travel agencies meet the needs of Hungarian consumers.

A szerzőknek gratulálunk!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette