BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
ChatGPT from the students' point of view – Lessons from a pilot study using ChatGPT in business higher education
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
ChatGPT from the students' point of view – Lessons from a pilot study using ChatGPT in business higher education
2024. június 5.
ChatGPT from the students' point of view – Lessons from a pilot study using ChatGPT in business higher education
# Tudomány
# Kutatás

ChatGPT from the students' point of view – Lessons from a pilot study using ChatGPT in business higher education címmel jelent meg Kétyi András írása a Society and Economy folyóiratban.

Absztrakt:

In a recent pilot study, we examined the potential benefits and opportunities that ChatGPT can bring to higher education, particularly from the perspective of business students and educators. The study included 41 participants and aimed to explore their opinions on using ChatGPT in business language classes. Twelve students did not use ChatGPT during the course (control group), while 29 students used it actively (experimental group). Examining their experiences and comparing the two groups, it is evident that students see the benefits and disadvantages of ChatGPT and use it for tasks they find helpful. However, the practice and hands-on experience helped the experimental group members gain much more diverse and nuanced opinions about ChatGPT. These results underline that universities and their boards must embrace the technology and find reasonable areas to use ChatGPT. These may not only be connected to assignment forms and plagiarism, but can embrace more general topics, like equal eligibility to these new technologies or strengthening the students' social and emotional intelligence and skills to help their future lives.

A szerzőknek gratulálunk!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette