BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Crisis challenges for customers and retailers in Hungary
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Crisis challenges for customers and retailers in Hungary
2023. január 30.
Crisis challenges for customers and retailers in Hungary
# Tudomány
# Kutatás

Crisis challenges for customers and retailers in Hungary címmel olvasható Sikos Tamás, Kozák Tamás, Papp Vanda, Kovács József Csaba és Kovács András írása a DETUROPE - The Central European Journal of Regional Development and Tourism folyóiratban.

Absztrakt:

Our paper gives an analytical evaluation of customer and retail responses to today’s market- and non-market-related challenges. In the first part of the study, we deal with the classification of crises and review the international literature on the relationship between crises and consumption. We then focus on analyzing the effects of the COVID-19 pandemic and the war between Russia and Ukraine on trade and consumption. In the third main part of the study, we review the effects of the already mentioned crises on domestic trade and shopping behaviors. Finally, we examine the effects and new challenges of today's crises on retail strategies and identify the main areas that, with proper management, can make commercial companies “crisis-resistant”. In the paper mixed methods (primary and secondary data collection and analyses) are used for reaching a best-possible insight into these fast-altering consumption and retail processes. Our novel findings can be categorized into consumption-related (demand-side) challenges and retailer-related (supply-side) responses. In our research on consumption the impact of fear from infection, price sensitivity, age and some other factors on shopping behavior are examined, along with shop- and delivery preferences based on online surveys conducted during the COVID-waves. In the supply-side analysis the possible retail measures and responses are summarized based on secondary data collection and analysis.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette