BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
„ ... és a végén még érmet is kapunk érte!” – A virtuális futóeseményeken való részvételhez kapcsolódó fogyasztói motivációk vizsgálata
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
„ ... és a végén még érmet is kapunk érte!” – A virtuális futóeseményeken való részvételhez kapcsolódó fogyasztói motivációk vizsgálata
2023. június 1.
„ ... és a végén még érmet is kapunk érte!” – A virtuális futóeseményeken való részvételhez kapcsolódó fogyasztói motivációk vizsgálata

„ ... és a végén még érmet is kapunk érte!” – A virtuális futóeseményeken való részvételhez kapcsolódó fogyasztói motivációk vizsgálata címmel publikálta a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Kiss Kornélia, Mim Klaudia és Bodon György írását.

Absztrakt:

A Covid-19 világjárvány több évtizede nem tapasztalt horderejű változásokat okozott a szabadidősportban is. A 2010-es években egyre nagyobb tömegeket megmozgató, a nemzetközi turizmusban is egyre jelentősebb szerepet játszó szabadidős futóeseményeket a pandémia egyes hullámaiban törölték vagy elhalasztották. Annak érdekében, hogy az eseményszervezők meg tudják tartani fogyasztóikat és legalább részben pótolni tudják bevételeiket, egyre több vállalat vágott bele virtuális futóesemények szervezésébe. Kutatásunk célja a virtuális futóeseményeken való részvételhez kapcsolódó fogyasztói motivációk azonosítása volt. A célcsoport jellemzőinek mélyebb megértése érdekében kvalitatív kutatást végeztünk, amelynek során tizenöt, virtuális futóeseményen résztvevővel készítettünk mélyinterjút. A résztvevők motivációját a Masters és szerzőtársai, valamint Dybała által megalkotott MOMS-dimenziók segítségével vizsgáltuk. A mintában a legfontosabb motiváló erőnek az egészségtudatosság, a saját célok elérése és a pszichológiai korlátok leküzdése, a legkevesbé fontos motivátornak a versenyszellem, az elismerés megszerzése és a csoporthoz való tartozás bizonyult. A virtuális futóeseményeken való részvétel motivációs tényezői között a teljesítésért járó érem is megjelenik, amelyben a válaszadók a befizetett nevezési díjért járó ellenszolgáltatást és az átélt élmények fizikai megtestesítőjét látják.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette