BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Factors affecting quality of life and learning-life balance of university students in business higher education
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Factors affecting quality of life and learning-life balance of university students in business higher education
2024. január 29.
Factors affecting quality of life and learning-life balance of university students in business higher education
# Tudomány
# Kutatás

Factors affecting quality of life and learning-life balance of university students in business higher education címmel jelent meg Szegedi Krisztina, Győri Zsuzsanna és Juhász Tímea írása a Humanities and Social Sciences Communications lapban.

Absztrakt:

This article examines the key factors that determine the quality of life of business students and the extent to which they achieve a learning-life balance, including the individual characteristics that influence them, with a particular focus on the role of the family. The authors conducted a questionnaire survey of 1188 business students and univariate and multivariate analyses, including ANOVA, T-test, correlation, logistic regression, Confirmatory factor analysis (CFA), using SPSS version 28 and AMOS version 28. The results show that the most important factors in business students’ quality of life are physical state, psychological state and family relations. Most of them believe that overload can induce stress and burnout during business higher education. The impact of a greater number of demands is that students are less likely to be able to pay attention to their families and pursue their hobbies. Business students in different grades perceive university workloads, expectations and the possibilities of balancing life and learning differently. The quality of life of business students is strongly influenced by the student’s gender, grade and family ties as independent variables and can be associated with emotional intelligence, conscientiousness, cooperation and innovation as factors. However, gender is the only variable in the perception of the characteristics that facilitate the reconciliation of learning and private life.


A szerzőknek gratulálunk!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette