BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
From here to eternity: An empirical analysis of the goal system of family wineries
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
From here to eternity: An empirical analysis of the goal system of family wineries
2023. január 30.
From here to eternity: An empirical analysis of the goal system of family wineries
# Tudomány
# Kutatás

From here to eternity: An empirical analysis of the goal system of family wineries címmel olvasható Vajdovich Nóra, Heidrich Balázs, Németh Szilárd és Németh Krisztina írása, az Entrepreneurial Business and Economics Review lapban.

Absztrakt:

Objective: The objective of the article is to gain insight into and analyse the goals of Hungarian family business wineries.

Research Design & Methods: Basco’s model of family business goals dimensionality constituted the basis of the research. After analysing Basco’s four dimensions, the goals were examined according to a new model to gain a deeper insight into the antecedents and driving forces of firm-wide goals. The main design of the study was qualitative and the research sample size and the number of interviews was 21. The analysis tool was the NVivo 12 software.

Findings: The research supports evolutionary features already described in the literature to be faced by Hungarian family businesses. An important conclusion of the study is that issues relating to innovation, awareness, growth, and development almost exclusively concern products, services, and more sustainable use of natural resources. The research did not identify development goals relating to management or governance.

Implications & Recommendations: Owners and managers, especially from the second generation, should focus much more on the development plans for their companies. No short- or medium-term development plans were found in the wineries studied.

Contribution & Value Added: A further elaborated model of the Basco multidimensional goal model was developed based on the empirical study. Furthermore, four managerial dilemmas were identified to have a definitive impact on the future development of mainly first-generation family business wineries

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette