Gazdasági képzések hallgatói típusai oktatói és hallgatói szemmel címmel jelent meg Fűzi Beatrix, Jármai Erzsébet Mária és Magyar Norbert kutatása az Új kutatások a neveléstudományokban c. konferenciakötetben.
Absztrakt:
A magyar felsőoktatás küzd a tömegesedés következményeivel, köztük a hallgatók közti különbségek növekedésével. Az eredményes oktatáshoz szükséges a hallgatók reális ismerete, ezért fel kívántuk tárni, hogy a gazdasági képzések oktatói azonosítanak-e hallgató típusokat és figyelembe veszik-e ezeket a tanításban. Hat egyetem oktatóit és hallgatóit szólítottuk meg. Írásunk 42 oktatói interjú kvalitatív elemzésén alapul, kiegészítve néhány az oktatói (N=210) és hallgatói (N=1062) kérdőívből származó adattal. Csaknem valamennyi válaszadó oktató szerint nőttek a hallgatók közötti különbségek. Válaszaik körvonalaztak nyolc jelentősen eltérő hallgatói típust. Eredményeink rámutatnak az oktatók és a hallgatók véleménye közötti eltérésekre, ami akadálya az adaptív és hatékony oktatásnak.
Gratulálunk a szerzőknek!